تاریخ انتشار
شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۴۷۴۰۷۵
کبنا گزارش می‌دهد

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد: تصادفات منجر به خسارت و جرح ۲۳درصد افزایش داشته است / آمار دهشتناک تصادفات در ایران / حوادث رانندگی کشور ایران برابر با کل تلفات رانندگی ۲۷ کشور اروپایی است / جان‌باختن ۲۷۱ نفر در تصادفات نوروزی تا صبح امروز

۶
۰
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد: تصادفات منجر به خسارت و جرح ۲۳درصد افزایش داشته است /  آمار دهشتناک تصادفات در ایران / حوادث رانندگی کشور ایران برابر با کل تلفات رانندگی ۲۷ کشور اروپایی است / جان‌باختن ۲۷۱ نفر در تصادفات نوروزی تا صبح امروز
کبنا ؛رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان تصادفات منجر به فوت در این استان و در تعطیلات نوروز امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۶۱ درصد کاهش داشته است.
سرهنگ حسن دانایار در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان آمار تصادفات در ایام نوروز ، اظهار کرد: در بحث تصادفات منجر به خسارت و جرح شاهد افزایش ۲۳درصدی بودیم.
وی افزود: بیشترین علت وقوع تصادفات در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط به تخلفات سرعت، انحراف‌به‌چپ و عدم توجه به جلو است.
سرهنگ دانایار تصریح کرد: بیشترین تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد.
رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بیشترین خودروی دخیل در تصادفات خودروهای سواری است و تصادفات بیشتر در بین ساعت‌های ۱۶ عصر تا ۲۰ شب اتفاق می‌افتد.
دانایار افزود: محورهای یاسوج - اصفهان و گچساران - بابامیدان پُرخطرترین محورهای استان هستند که بیشترین تصادفات در این دو محور به ترتیب رخ‌داده است.
وی محور کمربندی یاسوج را خطرناک‌ترین جاده استان کهگیلویه وبویراحمد ذکر کرد و گفت: این محور به دلیل اینکه توسعه‌نیافته و پیمانکار هم به دلیل کمبود اعتبار آن را نصف‌کاره رها کرده، خطرنا‌ک‌ترین محور است.
رئیس پلیس‌راه استان کهگیلویه و بویراحمد به رانندگان توصیه کرد بر اساس تجزیه‌وتحلیل‌های پلیس، آنچه رانندگان باید مدنظر قرار بدهند این است که سرعت مطمئنه، رعایت سرعت، توجه به جلو، پرهیز از عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد ضروری و الزامی است؛ چرا که عمده دلیل تصادفات عدم رعایت این نکات است که بیشتر در بعدازظهر هم اتفاق می‌افتد.
سخنگوی پلیس گفت: آهستگی فضیلت است و با توجه به آمار دهشتناک تصادفات و جان‌باختگان سعی کنیم نقص و نقصان جاده‌ها و خودروها را با دقت بیشتر در رانندگی جبران کنیم.
سعید منتظرالمهدی
 معاون فرهنگی اجتماعی فراجا در یادداشتی نوشت: ایام عید گرچه برای بسیاری از مردم این دیار ایام شادی و وجد و سرور است، اما شوربختانه همین ایام فرخنده برای شماری از خانواده‌ها تبدیل به تراژدی غمبارگی می‌شود. لابد می‌پرسید برای چه کسانی؟ برای آنانی که در حوادث رانندگی عزیزی از عزیزان خود را از دست می‌دهند و عیدشان به عزا و نشاط‌شان به ماتم تبدیل می‌شود. این عده هم شمارشان کم نیست.
جان‌باختگان تصادفات سالانه ایران برابر اتحادیه اروپا
معاون فرهنگی اجتماعی فراجا افزود: حتما این روزها به آمارهای حوادث رانندگی دقت کرده‌اید؛ تنها در کمتر از یک هفته تعداد زیادی جان خود را از دست داده و تعداد قابل توجهی هم معلول و مصدوم شده‌اند و تراژیک‌تر از آن اینکه میزان مرگ و میر سالانه ناشی از حوادث رانندگی کشورمان برابر با کل تلفات رانندگی ۲۷ کشور اروپایی است. آیا این آمار دهشتناک نیست؟
آهسته رانندگی کنید/ آمار تصادفات نوروزی دهشتناک است

با دقت در رانندگی نقص خودروها و جاده‌ها را جبران کنید
وی ادامه داد: لابد می‌گویید ماشین‌ها و جاده‌های ما کجا و خودروها و جاده‌های اروپا کجا! آری میان خودرو و جاده ما و آنها فاصله بسیار است، اما به نظر نمی‌رسد که میان عامل انسانی ما و آنها تفاوتی باشد. از آن گذشته، عقل به ما می‌گوید که اگر در آن دو ( جاده و خودرو) نقص و نقصانی است با این یکی عامل( دقت در رانندگی) آن دو نقصان را جبران کنیم.
سخنگوی فراجا افزود: این واقعیت را دشوار بتوان انکار کرد که با دقت در رانندگی می‌توان به حفظ جان بسیاری کمک کرد. کافی است شتاب در رانندگی را به کناری نهیم و آهسته و سالم راندن را پیشه خود سازیم و باورمان شود که «آهستگی فضیلت است». این فضیلت را از همین تعطیلات نوروزی به « عادت مالوف» تبدیل کنیم و سهم خویش در حفظ جان خود و شهروندان را ایفا کنیم.

جان‌باختن ۲۷۱ نفر در تصادفات نوروزی تا صبح امروز
جان‌باختن ۲۷۱ نفر در تصادفات نوروزی تا صبح امروز
رئیس پلیس راهور کشور اعلام کرد: از ابتدای مرحله اول سفرهای نوروزی تا ساعت ۸ صبح امروز (پنجشنبه دوم فروردین ۱۴۰۳)، ۲۷۱ نفر در تصادفات جاده‌ای فوت کردند.
سردار «سید تیمور حسینی» علت اصلی تصادفات منجر به فوت در صحنه را «سرعت بالا و خستگی و خواب‌آلودگی» عنوان کرد و همچون همیشه به رانندگان متذکر شد که از شتاب و عجله در رانندگی پرهیز کنند.
وی ادامه داد: شب گذشته تصادف شدیدی در خراسان رضوی محدوه پلیس راه نیشابور رخ داد که بر اثر آن ۵ نفر از اعضای یک خانواده به کام مرگ فرو رفتند.
رئیس پلیس راهور در توضیح این سانحه گفت: یک دستگاه خودروی سواری پژو به دلیل خواب‌آلودگی راننده و انحراف از مسیر با یک دستگاه کامیون که اتفاقاً در محلی ایمن در کنار جاده متوقف بوده برخورد کرده و متأسفانه سرنشینان آن در دم جان باختند.
سردار حسینی این نکته را هم متذکر شد که سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط خودروها در تمام محورهای اصلی توسط نیروهای پلیس راهور کنترل می‌شود و در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم از طریق پیامک انجام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نصیحت کردن و آمار دادن فایده ندارد . جلوی شوتی ها را بگیرید . خودروهای دارای چراغ غیرقانونی را توقیف کنید تصادفات کاهش پیدا می کند
Iran, Islamic Republic of
کمایی چرا اینقدر ترسویی

چرا خبر تیراندازی جلو خونه نماینده حذف کردی
علی
Iran, Islamic Republic of
خب که چه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه در کشور خودمان اخذ گواهینامه رانندگی بسیار راحت است.چون مجوز آموزشگاه های رانندگی به بخش خصوصی داده می شود و آنها هم دنبال کمیت و سود هستند این هم نتیجه اش .این آموزشگاه های رانندگی از آن جاهایی است که باید دولتی و نظارت شدید باشه . مسولان و نمایندگان مجلس به این موضوع ورود جدی کنند جان آدم ها برایشان مهم باشد لطفا
حقیقت تلخ
Iran, Islamic Republic of
باسلام.خودروهای شوتی عامل اصلی تصادفات درجاده های مواصلاتی استان هستند،شخصاسه چهاربارشماره پلاکشان رابرداشتم وبا پلیس ۱۱۰تماس گرفتم واطلاع رسانی کردم که ازپشت سربادادن علامت تاحدمرگ مردم رامیبرند،به مآموران راهنمایی رانندگی واقع درپلیس راه گچساران شیرازحضورآعارض شدم والتماس کردم که چاره ای بیندیشیدکه تنهاجوابی که بهم دادن این بودخودشان میروندسراغ مرگ.حالاعزیزان گناه ماشین طرف مقابل چیه این وسط وچه کسی بایدمردم راازاین مصیبت نجات دهد
پیمان
United Arab Emirates
چرا کسیاز قاتلان مردم ما ینی شرکتهای مافیای خودرو چیزی نمیگه؟؟
همین اینهایی که گفته شد درست..اما کل دنیا به این نتیجه رسید که خودرو باید ایمن باشه....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

مترویی که عموما خراب است! / آیا زاکانی بی‌خیال امور شهر تهران شده است

«شهرداری دیگر مماشات نکند و منابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریع‌تر برای رفع نقص ...
۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

۳ واکنش شفقت‌برانگیز  به انتخابات

اکنون که یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های بعد از انقلاب تمام شد، انتظار آن بود که تحلیل‌ها ...
1