تاریخ انتشار
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : ۴۷۵۲۲۱
کبنا گزارش می دهد؛

ضعف مدیریتی و آمارسازی دلیل عقب گرد جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

۳۷
۰
ضعف مدیریتی و آمارسازی دلیل عقب گرد جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
طی چند سال اخیر جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دچار عقب گرد شده، چه از نظر اداری و رفاهیات کارمندان و چه از نظر عملکردی در حوزه های مختلف آب و خاک، باغداری، شیلات، دام، زراعت و ...) و چه از نظر دریافت اعتبارات و تسهیلات دچار رکود شده است.
به گزارش کبنا نیوز، جهاد کشاورزی با کار و زندگی افراد زیادی سر و کار زیادی دارد و بیش از 8 بخش تخصصی در این اداره کل فعالیت می کنند، اما بحث اینجا است که طی چند سال اخیر این بخش های تخصصی کار خود را به درستی انجام داده اند یا خیر؟ متأسفانه هر روزه آنقدر آمار و ارقام از سوی مدیران ارائه می شود که عملکرد واقعی افراد فراموش می شود، اما با پس و پیش کردن آمارها و نگاهی به گذشته می توان واقعیت ماجرا را برملا کرد که به چند مورد آن در این گزارش اشاره می شود:
*یکی از موارد بسیار مهم، وضعیت صندوق توسعه کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد است، این صندوق در سال 1386 تأسیس شد، منابع این صندوق در سالهای گذشته و با نرخ دلار 5 هزار تومان کمتر از 25 میلیارد تومان نبوده است، در حال حاضر منابع این صندوق در برخی از بخش ها به صفر رسیده است.
قبل از حضور معتمدی پور، با افزایش منابع و سرمایه صندوق کشاورزی، زیرساخت های عمرانی جهاد کشاورزی در یاسوج افزایش یافت، در همان دوره و به دلیل عملکرد خوب صندوق کشاورزی و چندبرابر شدن منابع، شعب صندوق توسعه کشاورزی در 5 شهرستان استان راه اندازی شد. تا سال 1400 منابع این صندوق 25 میلیارد تومان بوده است،بر اساس گزارش حسابرسی شرکت کارا پارس، منابع صندوق به شدت افت کرده و یک میلیارد و 300 میلیون تومان تراز صندوق منفی شده است، که این وضعیت دستاورد معتمدی پور در این دو ساله بوده است!
*در بحث تولیدات ماهی قزل آلا، این تولیدات بیشتر از 8 هزار تن نیست، عمده خوراک ماهی ها از کارخانه شهرکرد تأمین می شود، که سال گذشته 3 هزار تن خوراک به استان وارد شده است، این 3 هزار تن، نهایتا خوراک 8 هزار تن ماهی است، عملا در این حوزه آمارسازی وجود دارد و اکثر طرح های تولید ماهی غیر فعال هستند. در دو سال گذشته به دلیل ضعف اداره کل، هیچ اعتباری برای احداث طرح پرورش ماهی تسهیلات داده نشد.
*برای اولین بار رفاهیات این سازمان در عید نوروز 1403 حذف و رفاهی بسیار کم و حداقلی یک میلیونی به کارمندان داده شد که مورد گلایه و ناراحتی کارمندان جهاد کشاورزی بوده است، در حالی که استان های دیگر کشور تا 10 میلیون تومان رفاهی داده شد.
*یکی دیگر از عملکردهایی که زیر سوال است، افتتاح برخی از پروژه هایی است که چندین بار در دولت های قبل افتتاح شده بودند، از جمله سد کوهبرد که توسط دو مدیر قبلی افتتاح شد و در این دولت نیز توسط معتمدی پور افتتاح شد.
*از محصولات استراتژیک استان کلزا بوده که طی سالهای اخیر تولید آن کاهش یافته است، خیلی از کارخانه ها در استان وجود دارند که مواد اولیه آنها گیاهانی مثل کلزا هستند، اما طی چند سال اخیر هیچ تلاشی برای تأمین خوراک این کارخانه ها انجام نگرفته است، از جمله اینکه بیش از 1500 هکتار کلزا خوراک کارخانه هربی فارمد است که از استان های دیگر تأمین می شود. مواد مورد نیاز کارخانه زربند سینره، کارخانه گیاهان دارویی آسه در استان های دیگر تأمین می شوند.
تا سال 1400 کشت 1800 هکتار کلزا در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت و کارخانه روغن بصورت تضمینی کلزا را خریداری می کرد، الان 100 هکتار کلزا در استان کشت نمی شود و کارخانه روغن بالاجبار برای تأمین کلزا کارخانه به استان های همجوار مراجعه می کند.
*در بحث اراضی شیب دار مناقصه هایی که انجام گرفته دچار ابهام است و هیچ کاری انجام نگرفته و اگر کاری انجام گرفته ظاهری بوده است.
*در بحث اصلاح باغات عملکرد اداره کل بسیار ضعیف بوده است، در حالی که تا سال 1400 به دلیل عملکرد خوب استان، کشاورز نمونه کشوری در این استان بوده است.
*در بحث مبارزه بیولوژیک با آفات، تا سال 1400 یک میلیارد و 800 میلیون تومان یارانه گرفته شد که به دلیل عملکرد ضعیف مدیریت استان، تمام این یارانه برگشت خورد.
*سال 1401 ، 1300 تن مرغ در شب عید توزیع شد، اما عید امسال فقط 120 تن مرغ توزیع شده است. سال 1400 بیش از 600 تن میوه شب عید توزیع شد، در حالی که امسال این عدد به نصف رسید.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

منصف
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیر کل این استان معتمدی است ازش بپرسید چرا ۹۳ درصد پرواربندی های بره در استان تعطیل و غیر فعال هستند،
چرا لبش از ۶۰ درصد طرح های گاو شیری غیر فعال و راکد هستند
چرا بیش از ۴۰ درصد واحدهای مرغداری راکد و غیر فعال هستند.
چرا بهره وری در محصولات کشاورزی استان در مقایسه با میانگین کشوری بسیار پایین است
چرا ضریب مکانیزاسیون در استان نسبت به میانگین کشوری خیلی پایین است
چرا راندمان آبیاری بخش کشاورزی خیلی پایین و افتضاح است و هنوز برای آبیاری مکانیزه از روش صد سال پیش اروپا و ترکیه از جمله آبیاری قطره ای و بارانی استفاده می شود و هنوز یک طرح آبیاری زیر سطحی مبتنی بر نیاز دقیق گیاه و درخت به آب استفاده نمی شود.
چرا قانون رفع موانع تولید و قانون ماده ۵۴ رفع تداخل راضی منابع ملی در اکثر شهرستانها به خوبی انجام نشده است.
چرا طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار با توجه به پتانسیل استان در مقایسه با استان های دیگر انجام نشده است.
چرا طرح الگوی کشت در استان اجرایی نشده و هنوز محصولات اب بر و کم بازده در شهرستان های گرمسیری کاشت می شود و در این بین نقش سازمان جهاد کشاورزی چیه و چکاره است.
نقش سازمان در اجرای قانون تبصره یک ماده یک و جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی چه بوده و تاکنون چند حکم قلع و قمع اجرا شده است.

نقش سازمان در اجرای قانون ماده ۳۳ و برگرداندن اراضی واگذاری که طرح ها در آن اجرا نشده اند چه بوده و تاکنون چه اقدامی انجام شده است.
نقش سازمان در کنترل آفات و بیماری های گیاهی چه بوده است.
نقش سازمان جهاد کشاورزی استان در تولید محصول سالم و ارگانیک چه بوده است و متاسفانه اکثر محصولات تولیدی کشاورزی استان پر از بقایای آنتی بیوتیک و سموم است و شاهد این ادعا طرح تحقیقاتی دکتر صلاحی برای بقایای سموم در محصولات کشاورزی استان است، به عنوان مثال گلخانه دار سم دیاز نون امروز استفاده می کند و فردا محصولش وارد بازار مصرف می شود. نقش سازمان در این بین چکاره است.

نقش سازمان جهاد کشاورزی استان در کشاورزی علمی و به روز و استفاده از شرکت های دانش بنیان چه بوده است!!!!!!!!!!

و هزار مشکل دیگر
مخمص کلام، طرح های زنجیره تولید و طرح های تولیدی کشاورزی که اجرا می شوند توسط خود متقاضی و استفاده از تسهیلات بانکی بوده است نه آقای معتمدی این طرح ها را اجرا کرده و به عبارتی اگر جهاد کشاورزی نبود هم این طرح ها اجرایی می شد. آقای معتمدی اگر مدیر است باید نسبت به عواملی که در فوق اشاره شد پاسخگو باشد و این عوامل را مدیریت کند.
به هر حال تعطیلی سازمان جهاد کشاورزی هیچ فرقی به حال کشاورز ندارد. به هر حال تولید محصولات اساسی بدست پرتلاش کشاورزان استان بوده و ارتباطی به مدیریت جهاد کشاورزی ندارد.
Canada
کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خواب ،هرگز ...اینهمه فعالیت و مدیریت خوب رو نادیده می گیرین و با هیچ شیپوری هم حاضر نیستید از خواب برخیزید...التماس تفکر
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
آمارهایی که معتمدی درباره زنجیره تولید گزارش می دهد به عملکرد سازمان جهاد کشاورزی ارتباطی ندارد.
بخش خصوصی این زنجیره ها را با سرمایه شخصی ایجاد کرده و ربطی به مدیریت که آن را به نام خود مصادره می کند، ندارد.
آماری که در رابطه با سردخانه ارائه می کند، کجاست که ما آثار این سردخانه ها را نمی بینیم،
بیش از ۶۰ درصد سردخانه های استان راکد و غیرفعال هستند، صحت این ادعا بروید و سردخانه های شهرک صنعتی یاسوج را ببینید.
زنجیره تولید گیاهان دارویی را بررسی کنید، سازمان جهاد کشاورزی استان کوچکترین نقشی در ارتباط با تولید گیاهان دارویی نداشته و ندارد. اگر راست می گوید چرا گیاهان دارویی شرکت زربند و سینره از خارج از استان و مازندران تامین می شود و سازمان جهاد کشاورزی گزارش دهد که میزان تولید گیاهان دارویی در استان چقدر است. بسیار ناچیز و کم که ارزش اقتصادی ندارد.
کشاورزی استان کاملا سنتی است و در استان تاکنون از آبیاری زیر سطحی استفاده نشده است.
تمام حرف های در طول این سه سال فقط و فقط زنجیره تولید مرغ و کارخانه خوراک دام و سردخانه بوده که أن هم به همت بخش خصوصی و با سرمایه شخصی مردم بوده است و ربطی به معتمدی ندارد.
معتمدی گزارش دهد که ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان چه تغییری کرده؟
سطح زیر کشت باغات در اراضی شیب دار چه تغییری کرده؟
کشاورزی سالم و ارگانیک چه تغییری کرده؟
میزان بقایای سم و کود در محصولات کشاورزی چه تغییری کرده؟
چه مقدار از پروژه های به روز مانند آبیاری زیر سطحی در بخش کشاورزی اجرا شده؟
چرا ۹۰ درصد پرواربندی های بره در استان تعطیل است؟
چرا ۴۰ درصد واحدهای مرغ گوشتی در استان تعطیل است؟
چرا ۴۵ درصد طرح های پرورش گاو شیری در استان تعطیل است؟
چرا قانون ماده ۵۴ و رفع موانع تولید در استان در بخش کشاورزی به خوبی اجرا نمی شود؟
چرا بیش از ۳۵ درصد جنگل های بلوط استان در مرحله زوال هستند؟؟
Iran, Islamic Republic of
سلام کبنا
امروز ۷برج است تا پایان اردیبهشت بیش از ۲۰ روز وقت داریم
Iran, Islamic Republic of
ایشان چه کار کرده است؟
شهروند
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسید ایشون فقط دنبال گفتار درمانی هستند
توجه به سفارشات نماینده در سراوحه کار قرار داره
امور اراضی که در دست خود ایشون .
چندماه دیگه مشخص چه براش درست میشه
طولیان و دشت مازه
Iran, Islamic Republic of
با این همه آمار و ارقام بنابراین باید گفت که مدیران دولت قبل بسیار بهتر بوده !!!!
مگر مردم استان وام دار آقای معتمدی هستن که الان می بایست این چنین شرایط اسفناکی را تحمل کنند.
مادامی که مسامحه در بخورد با عملکرد چنین مدیرانی صورت می پذیرد نباید انتظار داشت که استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای توسعه و پیشرفت قرار گیرد. فلذ با این رویکرد استان روز به روز از مدار توسعه فاصله گرفته و زندگی مردم به فقر و فلاکت نزدیکتر خواهند شد.
Iran, Islamic Republic of
همه می دانند تو حالت خوب نیست و سر ی بلایی می روی ....ان شا الله ....
بویر احمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیر کل جهاد از اول انقلاب تا حالا اقای معتمدی بوده
Iran, Islamic Republic of
شُل توی اِی گپ ها نی .
چون انصاف در این نوشته که کپی وجود نداره
Iran, Islamic Republic of
خوب وقتی مدیران یا با واسطه هستند یا بله قربان گووفقط بفکر خود هستند ای کار مجموعه دریافتی این اقای ریس هم مینوشتید ببینم اندازه چند کار مند کار شناس دریافتی دارد واطلاعات ایشان را هم میگرفتید ببینم نصف یک کار شناس با سابقه اطلاعات فنی یا کشاورزی دارد
جهاد
Iran, Islamic Republic of
نگاه جغرافیایی و منطقه ای باعث آسیب جدی و عقب گرد هرچه بیشتر شده است
احمد
Iran, Islamic Republic of
این قبا برای معتمدی پور گشاد است
کشاورز
Iran, Islamic Republic of
به نظرم اگر معتمدی و جهاد کشاورزی تعطیل شود آب از آب تکان نمی خورد
تقوی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم معتمدی باید در دبیرستان آمار و احتمالات بخش کشاورزی تدریس کند. در دوره راهنمایی و دبیرستان نمره درس آمار ایشان خیلی خوب بود.
Iran, Islamic Republic of
معتمدی بهتون باج نمی‌ده عصبانی شدید ایشان بهترین مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی هست
Iran, Islamic Republic of
دکتر معتمدی زیرساختی ترین مدیر کل استان هستند
Iran, Islamic Republic of
این وصله ها به دکتر معتمدی مدیر توانمندی نمیچسبه فقط باج میگیرید
رضایی
Iran, Islamic Republic of
استاندار انقلابی از وضعیت کشاورزی استان خبر ندارد!!!! اسیر و محو آمار شده است. لازم است هئیت حقیقت یاب آمار ها را چک کند
Iran, Islamic Republic of
دکتر معتمدی افتخار استان هستند
Iran, Islamic Republic of
برو بمیر کپنا
Iran, Islamic Republic of
اگر آمار ساختگی بود دکتر معتمدی توسط وزیر و استاندار مورد تشویق قرار نمی‌گرفت
Iran, Islamic Republic of
تشویق به چه دلیل. رفاقت
Iran, Islamic Republic of
باج نمی‌ده بندازمش ماهیت شما رسانه ها مشخص هست بر علیه هر مدیری بنویسید به نفعش هست
Iran, Islamic Republic of
معتمدی فردی ضعیف و قومیت گرا می باشد.
قومیت گرایی باعث هدررفت سرمایه و اعتماد مردم و هدررفت بیت المال میشود
جهاد
Iran, Islamic Republic of
این مطالب رو هر کس بهتون داده که کار کنین خواسته خفیف تون کنه...چون حتی یک موردش هم صحت نداره
Iran, Islamic Republic of
نگران نباشید مدیر سازمان همیشه آماده مصاحبه است کار تمام
هنرجو
Canada
جهادکشاورزی که عملکرد خوبی داره چرا از شهرداری و عملکرد ضعیف و قیافه ی درب و داغون شهر و اسفالتهای پر چاله ش نمی نویسین
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
از جهاد کشاورزی گفتی
شما را به خدا برای جهاد کشاورزی دنا یک مدیر خوب و باسواد و کاربلد بگذارید.
والله نود درصد مردم از مدیریت جهاد کشاورزی دنا ناراحت می باشند.
علیرضا درخش از گچساران
Iran, Islamic Republic of
انصافا رئیس سازمان جهاد کشاورزی خیلی اهل کار و تلاش هست ... بگذارید برای استان کار کند ... الکی تهمت نزنید ... خدا لعنت کند که تهمت میزند ....
Iran, Islamic Republic of
😭😭😭😭😭😭
بازرگان
Canada
از قدیم گفته‌اند، املای نانوشته غلط ندارد؛ اکنون حکایت سازمان جهاد کشاورزی است که چون در وسط میدان خدمت است، در معرض دید است و کوچکترین قصوری از این سازمان، اهمیت فراوانی دارد.
بدون اغراق باید سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد را یکی از پویاترین سازمان‌ها در این استان نامید؛ سازمانی که بخاطر پیشگامی در انجام کار‌های جدید و برزمین مانده، بخاطر دشمنی‌ها با دولت سیزدهم و بخاطر دشمنی‌ها با نمایندگان و سیاسیون و به طوری کلی بخاطر رقابت‌های مختلف و همه این‌ها، نوک پیکان حملات منتقدین و مخالفین شده است.
می‌توان گفت؛ منتقدین سازمان جهاد کشاورزی، دقیقاً در همان‌جایی که این سازمان عملکرد خویی داشته، آن را مورد انتقاد قرار می‌دهند تا تلاش شود که نقطه قوت این سازمان به نقطه ضعف تبدیل شود.
علی‌رغم وجود کم و کاستی‌ها اما باید اذعان کرد که جهاد کشاورزی نه تنها آمارسازی نکرده است بلکه در میدان عمل، اقدامات ماندگاری انجام داده است؛ اقداماتی که به راحتی قابل راستی‌آزمایی هستند و‌اتهام آمارسازی، ‌اتهامی از روی بی‌انصافی و ناآگاهی است.
برای پاسخ به این شائبه باید گفت که آیا صدور مجوز ۳۶ هزار تن فضای سردخانه‌ای و احداث بیش از ۱۵ هزار تن فضای جدید سردخانه‌ای، آمارسازی است؟ پیشنهاد می‌شود، منتقدین قبل از نگارش چنین‌اتهام بزرگی، به خودشان زحمت دهند و از این سردخانه‌ها که امسال برای اولین بار در تاریخ، ۱۰ هزار تن از تولیدات سیب همین استان را ذخیره کردند، دیدن می‌کردند؟
اصولاً ماهیت خدمات جهاد کشاورزی قابل آمارسازی نیستند و این خدمات و پروژه‌ها و آثار آنان در زندگی مردم و کشاورزی این استان ملموس، محسوس و قابل راستی‌آزمایی هستند و در این بخش که سر و کار آن با موجود زنده، مزرعه و تولید و سفره مردم است بدون عملکرد، آماری قابل ارائه نیست.
آیا اینکه برای اولین بار، دو‌کارخانه تولید خوراک ماهی در این استان به بهره‌برداری رسید و ۶ مورد دیگر با پیشرفت فیزیکی قابل توجه در دست ساخت است، آمارسازی است؟
چگونه شده است که منتقدین حتی نمی‌خواهند این سازه‌های بزرگ را هم ببینند و چشم بر تحولات بخش کشاورزی بستند؟
آیا شهرک‌های گلخانه‌ای را می‌شود فقط در آمار آورد و آن را از بقیه پنهان کرد؟ آیا نمی‌توانید سری به این شهرک‌های در دشت‌مازه کهگیلویه، ماهورباشت گچساران، فدک باشت و دیگر مناطق استان بزنید و با این نوع قلم زدن، در حق زحمات کارکنان و مدیریت جهاد کشاورزی بی‌انصافی نکنید؟
آیا کارخانه شیر استریلیزه، آمارسازی است یا در شهرک صنعتی فرودگاه شروع به کار کرده است؟
مثال‌ها از این دست زیاد است اما افتخار سازمان جهاد کشاورزی این است که همه دردسر‌ها را به جان خرید و پا در مسیری گذاشت که در ۴۴ سال گذشته به هر دلیلی، شروع نشدند؛ با شروع به کار مدیریت، سید علی معتمدی‌پور به کمک یک تیم کارشناسی، ابتدا خلأ‌های زیرساختی شناسایی شدند و بعد با یک برنامه‌ریزی علمی برای کاهش این خلأ‌ها اقدام شد و به یاری خداوند و زحمات تک‌تک همکاران، تا امروز و بعد از گذشت دو سال و‌اندی از دولت سیزدهم، نتیجه کار بسیار‌امیدوارکننده بوده و در بخش کشاورزی این استان تحولات خوبی رقم خورده است.
فراموش نکرده‌ایم که فقط در یک فقره و در گوشت مرغ این استان در سال‌های گذشته چه کمبود‌ها و حاشیه‌هایی داشته است؛ یادمان نرفته در سالیان قبل برای دریافت یک عدد مرغ، کد ملی ثبت می‌کردند یا صف‌های طولانی تشکیل می‌شد، اما در دو سال اخیر بیش از ۱۰ واحد جدید پرورش مرغ احداث و ۱۰ واحد راکد نیز به چرخه تولید برگشتند و تولید گوشت مرغ از ۱۳ هزار تن در ۱۴۰۰ به ۲۰ هزار تن در ۱۴۰۲ رسید.
در کنار این اقدام ارزشمند، در بخش اقدامات دراز مدت نیز دو زنجیره کامل صفر تا صد تولید گوشت مرغ در دستور کار قرار گرفت که یکی از آن‌ها در آستانه افتتاح است و با این اقدام در گوشت مرغ حتی صادرکننده هم خواهیم شد.
علاوه بر تولید، در توزیع و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی نیز سازمان جهاد کشاورزی با وجودی که از قبل در این زمینه تجربه‌ای نداشته اما به بهترین شکل ممکن، نظارت بر بازار را انجام داده است.
در احیای واحد‌های راکد در بخش‌های دیگر نیز اقدامات خوبی در بخش‌های دام انجام شده و همچنین بعد از ۱۶ سال، کارخانه شهدناب به مدار تولید برگشت.
در حوزه افزایش سطح زیر کشت گیاهان دارویی، افتتاح اولین کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در گچساران، باغات شیبدار و همچنین شکستن رکورد تولید و خرید گندم، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری و ده‌ها شاخص دیگر، سازمان جهاد کشاورزی افتخارآفرینی کرده است؛ آیا منتقدین، این‌ها را نمی‌بینند؟
در بخش دیگری از این انتقادات، بار دیگر نقطه قوت این سازمان در تأمین، جذب و توزیع کود و کسب رتبه کشوری نادیده گرفته شد و از کمبود کود، سخن گفته شد.
لازم است بدانید که سهمیه کود بر اساس اراضی زیر کشت و به اندازه اصولی و کافی و پیشگیری از قاچاق آن تعیین می‌شود و در مورد کود اوره که از کمبود آن گفته‌اید، این سازمان ۹۹ درصد کود اوره را جذب کرده است و در سایر کود‌ها نیز ذخیره کافی وجود داشت و هیچ کشاورزی با کمبود کود مواجه نشد.
سهمیه کود کل استان در سال ۱۴۰۱مقدار ۳۵۸۸۲ تن بوده که علی‌رغم ذخیره کافی اما با توجه به تقاضای کشاورزان و نیاز آن‌ها، درصد جذب کود اوره در سال ۱۴۰۰ میزان ۹۹ درصد و در سال ۱۴۰۲ ۹۸ درصد، و درصد جذب کود‌های فسفاته و پتاسه در سال ۱۴۰۰ میزان ۴۲. ۱۱ و در سال ۱۴۰۲ میزان ۵۳‌. ۱۱ درصد بوده و این یعنی اینکه سهمیه و ذخیره کود این استان کافی بوده اما متقاضی برای جذب همه سهمیه نبوده و نیاز آن‌ها تأمین شده است.
شاید برخی کمبود کود را برای قاچاق، فروش در بازار آزاد باتوجه به تفاوت زیاد قیمت و برای افرادی غیر از کشاورزان بدانند که اگر اینگونه هست، حرفشان درست است.
این نکته نیز حائز اهمیت است که در شاخص‌هایی چون کود و‌سم، مصرف بیش از حد استاندار و علمی به هیچ عنوان در سیاست‌های بخش کشاورزی نیست و تولید محصولات سالم و کاهش مصرف کود و سم در برنامه این سازمان است.
توجه به زنجیره‌های ارزش در گیاهان دارویی، شیلات و دام ( گوشت مرغ)، از دیگر اقدامات ماندگار بخش کشاورزی استان در دولت سیزدهم است.
جذب بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و راه‌اندازی و تکمیل و ترمیم زیرساخت‌های بخش کشاورزی که بالاترین جذب رقم تسهیلات در بین تمام دستگاه‌های اجرایی استان بوده است در کدام دوره سابقه دارد؟ این‌ها واقعیت بخش کشاورزی و مقایسه بین بخشی است که متولی سنجش آن‌ها، ادارات بالادستی هستند نه جهاد کشاورزی.
منتقدین بدانند که در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، عملکرد‌ها هستند که آمار‌ها را می‌سازند و از این باب، کارنامه‌ای آبرومند در بخش کشاورزی استان، در دوسال اخیر و در دولت سیزدهم با مدیریت سید علی معتمدی‌پور رقم خورد.
در پایان یادآور می‌شویم که سازمان جهاد کشاورزی، به زودی در یک نشست خبری، گزارشی جامع از عملکرد دو ساله خود را ارائه خواهد داد و از رسانه‌ها انتظار می‌رود که در ادامه همکاری‌های خود با بخش کشاورزی و نقش‌آفرینی در جهاد تبیین، به انعکاس خدمات دولت در این بخش بپردازند.
شهروند
Iran, Islamic Republic of
طوری آمار میده که به نظر میاد ما باید گوشت صادر کنیم اما همیشه محتاج دیگر استانها هستیم
البته متاسفانه زدوبند به وجود آمد/ معاون اقتصادی استاندار باعث شده که ایشون همچنان مدیر بمونه ،
آقای نماینده هم که براش عملکرد مهم نیست براش این مهمه که مدیر از حوزه انتخابیه خودش باشه ، همین و بس ، مردم و ماموریتها و وظایف سازمانی هم ..
آقای استاندار هم چنین مدیرانی رو میخواد
کمالوند از یاسوج
Iran, Islamic Republic of
رئیس جهاد مدیری جوان ،توانمند و با سواد هست ... کارهای پایه ای خوبی انجام داد... من چند بار کار داشتم انجا نظم خوبی حاکم بود ... قبلا هرکس برای خودش مستقل بود و هرچه میخواست انجام می داد ... ولی جدیدا باج به کسی نمیدند ... مر قانون رعاایت میشه ...
آگاه
Iran, Islamic Republic of
اگه یه سر به سازمان جهاد کشاورزی استان بزنید اوج قومی گری را مشاهده خواهید کرد،در ستاد سازمان؛
بیش از 70 درصد مدیریت مربوط به شهرستان کهگیلویه و
30 درصد مربوط به شهرستان بویراحمد
صفر درصد مربوط به شهرستان گچساران.
ادارات تابعه هم اکثرا در اختیار مدیران کهگیلویه است؛
منابع طبیعی: دهدشتی
دامپزشکی: دهدشتی
مرکز تحقیقات: چرامی
محیط زیست: بویراحمد
امور عشایر: بویراحمد
و ............
حتی اکثر معاونین از این حوزه انتخاب شدند.
آقای معتمدی شهرستان گچساران نماینده فعال و پیگیر نداشت،خودتون نباید اخلاق و انصاف را رعایت می کردید.یعنی گچساران و باشت جز این استان نبود؟
دلکش از بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
مهندس معتمدی مرد علمی و باهوشی هست ... استان به چنین نیروهایی نیاز داره .... بی انصافی نکنید وضعیت اقتصاد کشور خوب نیست ... با این وجود تغییرات خیلی خوبی داد .... تحصیلکرده دانشگاه دولتی هست ....
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
به والله سرانه رفاهیات سازمان مدیریت مشخص میکنه که اضافه بر ان پرداخت شده و در عملکرد به خدا و جدش بسیار علمی و توانمند است بررسی بفرمایید کارهای زیر ساختی از تکمیل مجتمع های گلخانه ای تا سردخانه و طرحهای فعال شده.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1