تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : ۴۷۱۷۶۸
یادداشت؛

پیام سیاسی برای سران اصلاح‌طلبان کهگیلویه و بویراحمد؛ گوش به فرمان فرمانده اصولگرایان؛ از جلو نظام؟

۲۸
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
عکس مربوط به سال‌های گذشته است
عکس مربوط به سال‌های گذشته است
کبنا ؛یادداشت - جرقۀ ناشی از اصطحکاکِ بیعت برخی از به اصطلاح‌ اصلاح‌طلبان با کاندید اصولگرایان، با اعلام انزجار و کتمان بزرگان اصلاح‌طلبِ مرکز استان مواجه شد و جریان استحاله شدۀ اصولگرایی به محاق رفته است. اما خوشبختانه، فعالان رسانه‌ای استان، نگذاشتند که منفعت طلبانِ این بازی‌های کثیف، از عناوین اصلاح‌طلبی و اصولگرایی، نتیجه‌ای بگیرند.
بی‌تردید، رسانه می‌تواند جامعه را به سمت آنچه که هدف‌گذاری رهبران، دانشگاهیان و نخبگان است، رهنمون باشد. در تمام دنیا، رسانه‌های آزاد به واسطه حضور تمام وقت و نظارت بدون سانسور و شفاف بر نهاد‌ها و افراد خاص، کمترین سوءاستفاده و تبانی را رصد می‌کنند و به مردم ابلاغ می‌کنند.
در کشور‌های جهان سوم، رسانه‌ها نمی‌توانند نقش رهبری خود را به نحوی که قابل انتظار است، ایفا کنند. چرا که اولاً احزاب مستقل و با راهبرد مشخص نداریم. دوماً وابستگی‌های گروهی و نفوذ اشخاص خاصِ صاحب قدرت سیاسی و اقتصادی، مانعِ اقتدار رسانۀ مستقل می‌شوند. متأسفانه به واسطۀ آنچه فکر می‌کنیم خصوصی‌سازی کرده‌ایم در حقیقت همین اشخاص خاص، با نفوذشان در قدرت، تمامی منابع و امکانات را شخصی‌سازی کرده‌اند و می‌بینیم که بعضی از رسانه‌ها با سوگیری شخصی مطلب می‌زنند.
در نتیجه تحولات فکری و سیاسی، رسانه‌ها و مردم، نقش خودشان را دریافتند. یعنی هم رسانه آموختند که چگونه رهبری کنند و مردم و جامعه را در مسیر متعالی قرار بدهند و هم مردم بویژه دانشگاهیان ملزم شدند که نقادانه جهت دهی بکنند. گفتمان دولت آقای احمدی‌نژاد با وزرای اصولگرا ولی بدور از لگوی اصولگرایانه و یا دولت شیخ حسن روحانی با کابینۀ اصلاح‌طلبان اما پرهیز از واژه و نماد‌های اصلاح طلبی، مصدق این واقعیت است که ابتداً، سیاسیون متوجه جهت‌گیری‌ها بویژه شفاف‌سازی رسانه‌ها شدند.
در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هنوز زود است که انتظار داشته باشیم که رسانه‌ها نفوذ ناپذیر و مؤثر باشند. به دلیل اینکه هم رسانه‌های مستقل کم داریم و هم مردم متأثر از فضای مجازی هستند و بسیاری از افراد حتی دانشگاهیان تفاوتی بین رسانه و فضای مجازی را قائل نیستند. با همۀ این اوصاف، همین محدود رسانه‌ها هم مستمراً یا دادگاهی می‌شوند و یا به منفعت افراد خاص می‌نویسند. خوشبختانه یکی از رسانه‌هایی که فراتر از استان کهگیلویه و بویراحمد مورد توجه قرار گرفته و با واسطه‌ امانت‌داریِ در دیدگاه‌های منتقدان و مردم باوری در بیان خواست مردم و نیاز جامعه، هیچگونه وابستگی ندارد، سایت کبنا نیوز است.
با فعالیتِ قبل از موعد برخی از نامزد‌های انتخابات دوازدهمین دورۀ مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های سه‌گانه بویراحمد، گروهی از افرادی که خود را اصلاح طلب معرفی کرده بودند، با اصولگرایی‌ترین چهره این رقابت، بیعت نمودند. شعف و سرور هر دو گروه باعث شد تا با تأسی از هم‌پیمانی سال‌های ۹۰ و ۹۴ اصلاح‌طلبان با غلام محمد زارعی، هر آنچه گفته بودند را رسانه‌ای و در فضای مجازی غلیان بدهند. غافل از اینکه شکوفایی رسانه در اصلاح نگرش‌ها و رمزگشایی از بیعت‌های جریاناتی که باید منطبق با اساسنامه خود اعلام وجود کنند، مانع کسب اقبال مناسب برای طرفین شد. زیرا فردای روز بیعت، خیلی از بزرگان اصلاح‌طلب از بیعت‌کنندگان در رسانه‌ها، تبری جستن و مردم، بویژه کسانی که نگرش اصلاح طلبی داشتند را از اشتباه سیاسی و تاکتیکی که صورت گرفته بود، آگاه کردند. از طرفی رسانه‌های وابسته به جریان اصلاح‌طلبی، به شدت در محکومیت چنین بیعتی وارد عمل شدند و اعاده حیثیت سیاسی کردند. مهمتر اینکه، دیگر نامزد‌های اصولگرا، بسیاری از حقایق پنهان شده را بیان کردند. از جمله آقای دکتر علی خرامین اظهار داشتند که همین اصولگرایانی که امروز در کنار اصلاح‌طلبان نشستند، قبل از این، حضور ما در مراسمات فاتحه اصلاح‌طلبان را حرام می‌دانستند.
علی ایحال، شفاف‌سازی و مطالبه‌گری رسانه‌ها باعث شد تا مردم به عینه ببینند که این جریان سیاسی به جای اینکه با تفکر و برنامۀ منطقی و کاربردی به اقتدار برسند، تغییر موضع داده و با افتادن بر دست و پای گروهی که هذا خود را اصلاح طلب خوانده‌اند، در جستجوی اعتبار سیاسی باشند. البته تنها بهانه‌ای که داشتند این بود که بگویند، مردم فراتر از اصلاح‌طلب و اصولگرا فکر می‌کنند و حتی شاید این آرزو و یا خواسته سیاسی را داشتند که «محمد بهرامی» را خارج از گردونه رقابت‌ها ببیند. با نگاه جامع‌نگر مقام معظم رهبری و دستوری که به مجریان امر انتخابات دادند، این فهم ناقص هم کارگر نشد و حضور مقتدرانه دکتر محمد بهرامی و ریزش مردمی هواداران کاندیداهای اصولگرا نمود بیشتری پیدا کرده است. که این یعنی انتظار پیروزی کاندید اصولگرایان  در رقابت انتخاباتی اسفند ۱۴۰۲ با اما و اگرهای زیادی روبرو شد. حال که عرصه بر این گروه سیاسی بویراحمد و بلکه استان کهگیلویه و بویراحمد به تنگ آمده، تنها راه باقی مانده برای رأی‌آوری نسبی کاندیدشان، استفاده از تمام قدرتِ تشکیلاتِ اصولگراییِ سنتی است. بنابراین کسانی که می‌دانستند در سپهر سیاسی، جایگاه چندانی و مقبولیت گذشته را در بین مردم ندارد، بالاجبار پشت تریبون‌ها و در نشست‌های مختلف همراه آخرین تیر در ترکش جریان سیاسی خود شدند. ابتدا در شهرستان باشت کنار هدایتخواه نشستند. سپس خواهر هدایتخواه از دستور ویژه برادرش برای حمایت از کاندید اصولگرایان پرده برداشت و اکنون در جلسه‌ای تحت عنوان «همایش مردمی شکوه مشارکت» که با حضور جمعی از هواداران در حسینیه امام علی(ع) شهرک امام حسین(ع) برگزار شد، رهبر سیاسی جریان، یعنی حاج مسعود حسینی که سال‌ها است در کمتر نشست سیاسی علنی شده، حجت تمام کند و به صراحت بفرماید که اگر تنها هم باشد، به نادر منتظریان رأی خواهد داد. این پیام سیاسی، ابلاغیه‌ای محضر محترم بزرگان، نخبگان و علمای اصلاح طلب استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله عالیجنابان سیدباقر موسوی، علی مندنی پور، سید ضیاء الدین رضاتوفیقی، سید رضا عسکری و دیگر اعزۀ گرام اصلاح طلبی است، چنانچه در این پویش سیاسی همچنان بر بیعت با اصولگرایان هستند، گوش به دستورِ فرمانده اصولگرایان؛
«نیرو‌های حاضر در میدان! به فرمان من! از جلو نظام؟ »
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کمایی تمام خبرات شده علیه منتظریان.ما که کار نداریم ولی خدایی روشنفکر چه گلی میخاد به سر بویراحمد بزنه که اینجوری داری حمایتش میکنی؟تنها دلیلی که میشه بهش فکر کرد اینه که به عنوان یک باشتی دوست داشته باشی یه نماینده ضعیف از بویراحمد بره بالا تا از اونور وزن سیاسی گچساران باشت بره بالا.وگرنه دیگه هیچ توجیهی نداره حمایتت از روشنفکر
Iran, Islamic Republic of
دقیقا مصاحبه کبنا با سید قدرت مبین این است که تاجگردون دوست ندارد لقمه ای در گلو یش گیر کند و آن لقمه هم مسی نیست جزء نادر منتظریان چرا که بقیه کبریت بی هطر عستند
نعل وارونه نزنید
Iran, Islamic Republic of
متن دقیق و زیبا نوشته شده است.احسنت.
اصلاح طلبان بویراحمد تکلیف خودشان را با مردم معلوم کنند.اینکه مهندس بهرامی در بویراحمد تایید شده باشد و آقایان بخواهند از تندترین اصولگرای شهرستان حمایت کنند چه توجیهی دارد؟
اصلاح طلبان کهگیلویه پاسخ دهند چرا با وجود تایید صلاحیت آقای دهبانی پور همچنان سکوت کرده اند و بعضا از 2 کاندیدای اصولگرایان در شهرستان حمایت کرده اند؟
بنظرم شورای اصلاح طلبان بویراحمد و کهگیلویه باید تعطیل شود.وقتی قدرت تصمیم گیری فوری در حمایت از کاندیدای اصلاح طلب یا مستقل منطقه خود را ندارند.
Iran, Islamic Republic of
کوچنتو ایسوز ه دوران شما بسر رسیده چرا فکر می کنید برای مردم فهیم استان می توانید تعیین تکلیف کنید رویش‌های جدید اصلاح طلبان همراه انقلاب و نظامند جمع کنید بساطتان را
رحیم
Iran, Islamic Republic of
مردم از اصولگرا و اصلاح طلب خسته شده اند آقای به اصطلاح رسانه بگذار مردم خودشان تصمیم بگیرند و وارد این بازیها نشوند
آگاه
Iran, Islamic Republic of
ببخشید از شما اجازه نگرفتن!!!
مردم
Iran, Islamic Republic of
اصول گرا اصلاح طلب حرف مفتیه اینقدر تخم کینه و نفاق بین مردم با این حرف های پوچ نندازید. هرکه مختاره به هرکه دوست داره رای بده میخواد از طیف اصول گرا باشه یا اصلاح طلب.
Iran, Islamic Republic of
وقتی مردم از طایفه گری به ستوه آمده اند و عاصی و خسته جوانان منزوی از زندگی خود را که بازنده بازی قوم گرایی شده اند می بینند مرزشکنی اصلاح و اصول کاملأ طبیعی است
به امید حذف قوم گرایی و انشقاق بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
تیه بهرامی محلس نیبینه
Iran, Islamic Republic of
تا تیه تو کور وابو
ساعد
Iran, Islamic Republic of
قطعا شایسته ترین کاردان و مدیر ترین که برنامه داشته باشد برای دیارمان کسی نیست جز محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
اون وقتی که اصلاح طلبان از نماینده کنونی حمایت کردند خوب بودند حالا بد شدند
آنها ناتوانی و تمسخر و حذف شایستگان بویراحمد را به چشم خود دیده اند و مرز شکن شده اند.
درود بر مرز شکنان جناحی بویراحمد
درود بر تحریم کنندگان قبیله گرایی
Iran, Islamic Republic of
بسا یه چی منش درآوردیت ،مردم از این مرزها عبو رکردن
Iran, Islamic Republic of
مردم از این بیانیه ها خسته شدن وراه خودشون و میرن
احسان
Iran, Islamic Republic of
سران اصلاح طلب... جوک سال
Iran, Islamic Republic of
دست از تفرقه بردارین
Iran, Islamic Republic of
هیچ اصلاح طلب شناسنامه داری با اصول گرایان همراه و همگام نیست.اینان عده ای فرصت طلب هستند که مترصد موقعیت و فرصتی جهت متنعم شدن از فرصت هستند،ترازوی آرای هر کس سنگین تر بود به سمت او شیفت می‌کنند.لطفا اینان را در جرگه اصلاح طلبان به حساب نیاورید .حضور و وجود اینان باعث بد نامی جبهه اصلاحات است.
اصول گرای نا امید
Russian Federation
سلام. متاسفانه جریان ریشه دار اصول گرایی قربانی خودخواهی آقای حاج مسعود حسینی و آقای هدایت خواه شدند و عملا این جریان را در روز ۱۱ اسفند تشییع خواهند کرد چرا که منیت ها بزرگان جریان همه جوانان را فراری دادند و عملا پشتوانه ای ندارند نشانه مهم چنین پیشامدی هم سخنرانی آقای حاج مسعود حسینی با مضمون گذر مردم از اصلاح طلب و اصول گرایی می باشد
فریدون شهر پور
Iran, Islamic Republic of
برنامه خیلی خوبی هست
Iran, Islamic Republic of
فعلا همشون وعده استفاده از همه نیروهای توانمند درعرصه مدیریتی میدهند حالا ببینیم اگر پیروز شدند از اصلاحطلبان یا اصولگرایان شناخته شده چطور استفاده میکنند با فقط برای رای اتها هستند
جعفر
Iran, Islamic Republic of
مردم دنبال نماینده قوی وتأثیر گذار میگردند نه نماینده ای که نتواند خودش را هم جمع کند اصولگرایی و اصلاح طلبی به دلیل رشد فکری جامعه کم کم مفهوم خودرا از دست میدهد ازجریان آقای منتظریان که بگذریم چرا اصولگراهای دو آتیشه پشت سر آقای بهرامی را نمی بینید
Iran, Islamic Republic of
چرا یک اصلاح طلب تامرادی اگه به روشنفکر رای نده انگار مرتکب قتل شده ولی یک اصلاح طلب دشترومی اگه به منتظریان رای بده هزار و یک برنامه و بیانیه علیهش مینویسین؟
مگه روشنفکر خودشو اصولگرا نمیدونه ولی برید ببینید تمام مدیرکلهایی که گذاشته اصلاح طلب ۲ آتشه هستن.بهادر روستا نیازی آذرفر یزدانپناه شباهنگ بی‌نیاز درخشان زاده شعبانی راستا و....اینها مگه اصلاح طلبهای ۲آتشه نبودن؟
کبنا سطح سایتت رو در حد سایتهای خاله زنکی و زرد نیار پایین لطفا.هر آدمی قول یه مدیر مدرسه یا مدیر یه درمونگاهی وش دانه و سی ما بیانیه نویس وابینه علیه بهرامی و منتظریان
United Kingdom
جمع کن بابا با این متن آبکیت.اولا اصلاح طلبی در ایران مرد تشییع جنازه هم شد چهلم ش هم گذشت.دوما مثلا یکی مثل تاجگردون گفته دیگه اصولگرا اصلاح طلب نداریم چون آدم زرنگی ه و میدونه چه خبره.سوما چطور نمایندگان فعلی اطرافیانشون همه اصلاح طلبن ایراد نداره.کبنا خودت چندبار خبر زدی که امثال راستا مدیرکل راه اصلاح طلبان باقیمانده از دولت قبلن.اینا هیچ ایرادی نداره.ولی فقط برای بقیه کاندیدها مشکل داره؟
Iran, Islamic Republic of
اینها که از منتظریان حمایت کردند اصلاح طلب نیستند منفعت طلب و فرصت طلب هستند ضمن اینکه بهرامی هم اصلاح طلب نیست
Iran, Islamic Republic of
ما خاموش فکر نمی خواهیم
مارگون
Iran, Islamic Republic of
نویسنده محترم مشکل اینجاست که سران اصلاح طلب بهرامی را از خودشان نمیدانند
بهترین کار اینه که بهرامی از طیف اصلاح طلب اعلام برائت کنه
جعفر
Iran, Islamic Republic of
چرا همه کامنت ها را نمی گذارید می ترسید ترفندهایتان بی اثر شود
Iran, Islamic Republic of
فقط بوی احمد واحد و بزرگ
دعای پدرها ردخور ندارد

دعای پدرها ردخور ندارد

با اینکه تصور می‌کنیم مادر جایگاه بالاتری نسبت به پدر دارد اما بسیاری از ما از جایگاه ...
نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

نزاع ایران اسرائیل؛ جنگ جهانی سوم از قبل آغاز شده است؟

حرکت تروریستی اسرائیل در حالی رقم خورد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روزچهارشنبه ...
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
1