تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : ۴۷۵۲۰۲
پایان سال‌ها انتظار؛

فیلم و تصاویر| تولید در پتروشیمی گچساران پس از دو دهه

۳
۰
فیلم و تصاویر| تولید در پتروشیمی گچساران پس از دو دهه
کبنا ؛پتروشیمی گچساران که از آن به عنوان ایرانی‌ترین پتروشیمی کشور نام برده می‌شود، وارد مدار تولید پایدار گردید و محصول این مجتمع که ماده اولیه بسیار مهم و پرمصرف در صنعت به‌شمار می‌رود به خط لوله‌اتیلن غرب کشور تزریق شد.
به گزارش کبنا، مجتمع پتروشیمی گچساران، بزرگترین طرح صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد بوده و با سرمایه‌گذاری حدود ۱/۳ میلیارد یورو به دست توانمند صنعتگران ایرانی و با پیگیری‌های مسئولین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ایجاد گردیده است.
   
این مجتمع با دریافت گاز‌اتان از شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس بهبهان، سالانه یک میلیون تن‌اتیلن و ۸۴ هزار تن +c۳(برش پروپان و سنگین‌تر) تولید می‌کند که افزون بر درآمدزایی و خلق ثروت، خوراک مجتمع‌های واقع در مسیر خط لوله سراسری‌اتیلن غرب، همچنین مجتمع‌های پتروشیمی ممسنی، دهدشت، بروجن، کازرون و پلیمر گچساران را نیز تأمین می‌کند.

این پتروشیمی، همچنین نقش مؤثری در بهبود و ارتقای شرایط اقتصادی شهرستان گچساران و شهر‌های اطراف خواهد داشت، به‌طوری که این طرح در زمان ساخت برای بیش از ۳ هزار نفر و در زمان بهره‌برداری برای حدود یک‌هزار و۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و تا سه برابر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است.
طراحی، ساخت و نصب تجهیزات مهم مورد نیاز پتروشیمی گچساران با همکاری مراکز دانش‌بنیان و بیش از ۷۰ شرکت ایرانی انجام شده، به‌طوری که بیش از ۸۳ درصد تجهیزات این پروژه ساخت داخل بوده و صرفه‌جویی ۲۶۹ میلیون یورویی را به ارمغان داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

امین
Iran, Islamic Republic of
چطوری بزرگترین صنعته پس شرکت نفت گچساران چی ظرفیت اشتغال زاییش سه برابره این پتروشیمیه
علی
Iran, Islamic Republic of
هنوز تزریق نشده میشه خواهش کنم ازتون طبق رسالت رسانه ای که دارید جویا بشيد اطلاع رسلنی کنید چرا اتیلنی که تولید شده هنوز داره به فلر میدن میسوزونن ۵ ماه گه گاز اتان یه بهانه راه اندازه وارد مدار کردن سوزوندن یک ماه دوماه طبیعیه ولی ۵ ماه فاجعه هست آلان که تولید شده میگن اتیلن مازاد هست رقمی که روزانه بخاطر سو مدیریت داره میسوزه فوق نجومی هست خواهش میکنم فریاد بزنید اطلاع رسانی کنید
سامان
Iran, Islamic Republic of
این مجموعه ک ازش اسم میبرید یکی از بی نظم ترین و بیخودترین پتروشیمی دنیاست و هیچ تولیدی هم تا الان نداره
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1