تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۷۱۱۷۷
شاید محمود احمدی‌نژاد در گواتمالا سرمایه گذاری کرده باشد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

۰
پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد
کبنا ؛محمود احمدی نژاد که تا چندی پیش بخاطر سکوتش در مقابل فاجعه جنگ غزه سکوت اختیار کرده بود محل نقد بود، این روز‌ها بخاطر سکوت در مقابل حمله تروریستی کرمان مورد انتقاد قرار گرفته است. برخی واکنش او به اتفاقاتی، چون مرگ خواننده‌های خارجی را مبنا گرفته و می‌گویند آیا زنان و مردان و کودکان ایرانی جایی در توئیت‌های احمدی نژاد نداشتند؟
به گزارش کبنا، عباس امیری فر، عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم که این روز‌ها از منتقدان رئیس جمهور پیشین است، تاکید دارد «سکوت احمدی نژاد ناجوانمردانه است.» او می‌گوید؛ «دوستان احمدی‌نژاد هم در برابر سکوت احمدی‌نژاد جوابی ندارند که بدهند چراکه این اقدام احمدی‌نژاد بالاتر از سنگدلی است.»
در ادامه گفت‌وگو با عباس امیری‌فر، عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم با خبرآنلاین را می‌خوانید:
*آقای امیری‌فر! سکوت احمدی‌نژاد در مورد حادثه کرمان سوال برانگیز شده است، ارزیابی شما از این سکوت چیست؟
احمدی‌نژاد در حالت اولیه خود قرار ندارد برای مثال او می‌گوید سکوت کرده اگر سکوت کرده چرا در مورد فوت هنرپیشه هندی که روز شنبه فوت کرده، توئیت زده است؟ لذا فکر می‌کنم احمدی‌نژاد تعادل نداشته باشد. البته خود احمدی‌نژاد سکوت کرده، اما دولت بهار که رسانه احمدی‌نژاد محسوب می‌شود، فعال است و مرتب اظهار نظر می‌کند، اما بنده فکر می‌کنم احمدی‌نژاد می‌خواهد با سکوت جلب توجه کند کما اینکه برخی با سکوت جلب توجه می‌کنند.
احمدی نژاد به دنبال کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۴ است
در مورد احمدی‌نژاد به نظر می‌رسد که می‌خواهد تا چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سکوت خود را ادامه دهد و مانند دوره قبل با اینکه می‌داند ردصلاحیت می‌شود، مجدداً می‌آید، صحبت‌های می‌کند و باز دنبال کارش می‌رود. در حالی که اخبار حاکی از آن است که بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم غزه به شهادت رسیدند، احمدی‌نژاد برای شرکت در نشستی پیرامون آب به گواتمالا می‌رود و هیچ حرفی از مردم مظلوم غزه نمی‌زند و یا در مورد شهدای کرمان نیز وضعیت به همین ترتیب است، هیچ انسان متعهدی به خودش اجازه نمی‌دهد که برابر این جنایت عظیم سکوت کند.
سکوت احمدی نژاد درباره حمله تروریستی کرمان، ناجوانمردانه است
درباره حادثه کرمان حتی دشمنان خارجی ما اظهار تأسف کردند؛ لذا این کمال ناجوانمردانه بودن است و باید در مورد احمدی‌نژاد شک کرد که چه آدمی است در مورد مسئله به این مهمی که در خانواده خودمان اتفاق افتاده سکوت کرده است. این اقدام احمدی‌نژاد قابل توجیه نیست و از طرفی همین موارد نشان‌دهنده این نکته است که احمدی‌نژاد حال و هوای گذشته را ندارد.
احمدی نژاد کسی را ندارد که بخواهد برای انتخابات مجلس لیست بدهد
*برخی بر این باور هستند که احمدی‌نژاد مشغول بستن لیست برای مجلس آینده است و به همین دلیل سکوت کرده است، این گمانه تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟
بعید است احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس دوازدهم لیست بدهد چراکه کسی را ندارد کما اینکه همان یک نفر یعنی احمد علیرضا بیگی که خیلی هم دنبالش بود، ردصلاحیت شد. البته علیرضا بیگی یکی از نیرو‌هایی است که احتمالاً در ریاست جمهوری به همراه احمدی‌نژاد خواهد بود. در مجموع تا جایی که بنده اطلاع دارم احمدی‌نژاد یاری ندارد که بخواهد لیست بدهد لذا یا باید از یاران قالیباف دفاع کند یا از اصلاح‌طلبان یا پایداری‌‎ها که حامی او هستند، حمایت کند.
احمدی نژاد باعث سقوط علیرضا بیگی و ردصلاحیت او شد
در نتیجه احمدی‌نژاد کسی را ندارد که از طریق آن بخواهد وارد صحنه شود، او فقط برای ریاست جمهوری برنامه دارد و یکسال قبل از موعد انتخابات ریاست جمهوری احمدی‌نژاد شروع به اظهار نظر می‌کند و علیرضابیگی را هم قطعاً به همراه خودش می‌برد. احمدی‌نژاد علیرضابیگی را هم به سقوط کشاند، علیرضا بیگی آدم بدی نبود، اما احمدی‌نژاد به نحوی او را تربیت کرده که بدتر از مشایی و بقایی است، علیرضابیگی سوابق خوبی داشت، اما نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که محو احمدی‌نژاد شد و در نهایت سرنوشت او به اینجا رسید که ردصلاحیت شد.
*یعنی احمدی‌نژاد باعث شد علیرضابیگی ردصلاحیت شود؟
بله، یکی از دلایل ردصلاحیت احمد علیرضابیگی رابطه با احمدی‌نژاد، بقایی، مشایی و جریان انحرافی بود.
*این بی‌تفاوتی احمدی‌نژاد نسبت به اتفاقات و حوادث، در دوران حضورش در ریاست جمهوری نیز نمونه‌ای داشت یا.
خیر، احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری‌اش بی‌تفاوت نبود و اظهارنظر می‌کرد.
احمدی‌نژاد اگر توبه هم کند سکوتش برابر حادثه کرمان قابل توجیه نیست
دوستان احمدی‌نژاد هم در برابر سکوت احمدی‌نژاد جوابی ندارند که بدهند چراکه این اقدام احمدی‌نژاد بالاتر از سنگدلی است. روز گذشته بنده متوجه شدم که احمدی‌نژاد برای فوت هنر پیشه هندی که ناشناس است، توئیت زده است، اما برابر حادثه کرمان سکوت کرد، این رفتار نشان می‌دهد که انسان‌ها در معرض قرار دارند.
از طرف دیگر احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان امتحان بدی داد و اگر فردا توبه کند و صحبت هم کند، قابل توجیه نیست یعنی هیچ‌کس نمی‌تواند از این حرکت ناجوانمردانه دفاع کند.
بعد از حمله اسرائیل به غزه احمدی‌نژاد به کشور دوستِ اسرائیل سفر کرد
*شما به این نکته اشاره کردید که همزمان با درگیری‌های اسرائیل و غزه احمدی‌نژاد برای شرکت در کنفرانسی به گواتمالا سفر کرد، او در زمان ریاست جمهوری هم به کشور‌های آفریقایی و آمریکای لاتین سفر می‌کرد، برخی این شائبه را مطرح کرده اند که شاید او در این کشور‌ها سرمایه‌گذاری کرده است؟
از احمدی‌نژاد هیچ چیز بعید نیست، بنده مدت زیادی با او کار کردم و روحیاتش را می‌دانم، از این فرد هر کاری برمی آید و بعید نیست و نباید تعجب کرد مانند برخی که در داخل اسرائیل را تبرئه می‌‎کنند، او هم به نفع اسرائیل موضع‌گیری کند.
یعنی احمدی‌نزاد می‎خواهد به هر نحوی دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد. برای نمونه در همین شرایط جنگ غزه احمدی‌نژاد به کشوری سفر کرده که ارتباط نزدیکی با اسرائیل دارد و از مردم مسلمان غزه صحبتی نکند؛ لذا اگر در آینده بشنویم که احمدی‌نژاد در گواتمالا سرمایه‌گذاری کرده، نباید تعجب کنیم چراکه حتماً اتفاقی در حال وقوع است که احمدی‌نژاد اصرار داشت به گواتمالا برود و رفتن او پر سر و صدا بود به این ترتیب که ابتدا اجازه ندادند برود و بعد از او تعهد گرفتند و در نهایت مجبور شد برای رفتن به گواتمالا تعهد بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1