تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۶۷۸۷۲
اختصاصی کبنانیوز؛

جوابیه‌‌‌ای به دستیار ویژه «روشنفکر»؛ جناب فروزان مردم فراموش کار نیستند

۳۱
۱
جوابیه‌‌‌ای به دستیار ویژه «روشنفکر»؛ جناب فروزان مردم فراموش کار نیستند
کبنا ؛محمد فروتن در یادداشتی به اولین پیام رسمی دستیار ویژه مهدی روشنفکر پاسخ داد و نوشت: با توجه به متنی منتشر شده از سوی دستیار ویژه دکتر مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با عنوان «اولین پیام رسمی دستیار ویژه اصلاح‌طلب مهدی روشنفکر؛ خدمت رمز شب عبور؛ عبور از هرچه رنگ ریا گرفته و غبار سیاست / پیروزی از آن ماست» بر خود لازم دیدم مطالبی را به عرض مردم شریف این حوزه انتخابیه عرض نمایم.
جناب آقای محسن فروزان، یاد دارم زمانی در سنگر اصلاح طلبی نیز همیشه در پشت تریبون و یا در نگارش متون مختلف در فضای مجازی و سایت‌ها همینگونه با اغراق و تعصب با کلمات بازی می‌نمودی که حتی به یاد دارم در کنگره‌ای از حزب کارگزاران بعد از قرائت بیانیه‌ای توسط حضرتعالی پچ پچ‌های حاضرین برای مطالب دور از واقعیت و یا بی‌منطق توسط حضرتعالی شنیده می‌شد به گونه‌ای که شخص دکتر غلامرضا پناه بعنوان سخنران ویژه نیز بیاناتت را نقد کرد و آن را ناشی از احساسات شخصی عنوان نمودند. از منفعت طلبی اصلاح طلبان سخن به میان آورده‌ای درست، اما خود شما را چه شده که سال ۱۳۹۴ دکتر محمد بهرامی را اصلح‌ترین و بهترین تصمیم شورای اصلاحات خطاب می‌کردی ولی چون کنار نکشید تا دیگر کاندیدای هم طایفه‌ای ظهور نماید، شد تصمیم منفعت طلبی؟! کاش این متن را که می‌نوشتی یک سرچ ناچیز در بیانیه‌ها، پیام‌ها و سخنرانی‌های گذشته خویش میزدی تا لااقل برای پیوند عمیقت با قدرت حوزه انتخابیه خود را بیشتر از تصمیم دستیار ویژه شدنت در جامعه نسوزانی. جوان عزیز، جناب آقای محسن فروزان چگونه از خدمت سخن می‌گویی اما خودت در ابتدا از درد‌های بویراحمد نگارش داشتی! آیا چهار سال فرصت کمی بوده تا فقر و بغض مردمانت، بیکاری جوانان دیارت، دست‌های زخمی از کار پدران و تن زخمی بویراحمد را التیامی می‌بخشید که امروز خودت آن‌ها را در ابتدای متنت فریاد نزنی؟ خدمت را شاید تنها از انتصابات‌فامیلی و طایفه‌ای می‌دانید و یا شایدم وحدتی که امروز بسیاری از بزرگان همان جریان سیاسی که منتقدش شده‌اند!! از خدمت گفته‌ای که می‌شود در جریان ندای وحدت یافت ولی لازم است به زیلایی سفر کنی تا که خود از واژه خدمت خجالت‌زده شوی. یا به سی‌سختی نگاه کنی که زلزله خانه‌هایشان را ویران نکرد بلکه ظلم و بی‌لیاقتی‌ها کمر مردمانش را شکست و برای ساخت پناه گاه زندگی‌شان مجبور به فروش باغات خود شدند که نانشان رفت تا سرپناهی داشته باشند. شایدم خدمت را در آمار استخدام‌های طایفه‌ای می‌دانی و بغض جوانانی که با مدارک دانشگاهی به اسنپ و کارگری مشغولند.
جناب فروزان آیا شرمنده این مردم نشدی وقتی قلمت را به سوی نگارش خدمت از جریانی سوق دادی که چهار سال مردم را ناامید کرد که الآن بخواهد باز با آن شعار وحدت آفرین که فقط برای قبل از انتخابات بود مجدد در حق این مردم ظلم نمایید!؟ جریانی که حتی اولین مسئول دفتر‌های تهران و یاسوجش و اولین مشاور و دستیارش هم ناامید از خدمتش ر‌هایش نمودند و به آن پشت کردند و امروز صرفاً برای یک حکم دستیاری خودت یک‌اندیشه سیاسی را محکوم به منفعت طلبی می‌نمایی در صورتی که خود در مسیر منفعت یک حکم چشم بر واقعیت‌ها بسته‌ای. کاش شخصی همچون قوام فروزان در این دوره کاندیدای مجلس می‌شد آنوقت اصلاحات و اصلاح طلبی را ستایش می‌کردی و خودت منتقد نفر اول جریان در شعار ندای وحدت و در عمل ندای طایفه گرایی می‌شدی.
جناب آقای محسن فروزان که امروز از اصلاح عبور کردی تا که شاید در این چند صباح باقی مانده از جریان قدرت حاکم و تنور داغ نانی بچسبانی ولی مردم هیچگاه فراموش نمی‌کنند آنچه را که شما سال‌ها شعارش را می‌دادی و آنچه را که در چهار سال اخیر بر بویراحمد و دنا و مارگون گذشت. شعار ندای وحدت تنها سپری برای منفعت طلبی افرادیست که می‌خواستند به موج قدرت طایفه گرایی بپیوندند و اینگونه خود را تطهیر نمودند که به مردم اثبات کنند ما به‌اندیشه‌های دیروز خود پشت نکرده‌ایم.
اما جناب فروزان عزیز؛ لطفاً در عرصه دستیاری ویژه، همچون متن نگارشی‌ات تحلیل نکن و با این رویه‌های احساسی غیرواقع بینانه عمل نکنید تا لااقل شاید از درد‌هایی که ابتدای عرایضت فریاد زدی اندکی کاسته شود که البته با این نگرش‌ها و رویه‌ها بعید می‌دانم و با چنین ستایش‌هایی یاد این حدیث از امام علی در نهج البلاغه افتادیم که فرمودند: الثَّناءُ بأکثَرَ مِن الاستِحقاقِ مَلَقٌ، و التَّقصیرُ عنِ الاستِحقاقِ عِیٌّ أو حَسَدٌ. ((ستودن بیش از استحقاق کسى، چاپلوسى است و ستودن کمتر از استحقاق، ناتوانى در سخن یا حسادت است. )) (نهج البلاغه، حکمت۳۴۷)
من الله توفیق
جوان اصلاح طلب
نام شما

آدرس ايميل شما

تامرادی
Iran, Islamic Republic of
احسن بر این جواب منطقی و کوبنده الحق که حق مطلب را ادا کردی
آقامحسن جمش کن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بویراحمد
United States
جناب فروتن که اسم مستعاری اصلاح طلب و جهنم بی


خاتمی بزرگ شماست شب یه حرف میزنه روز یه حرف

اصلاح طلب
United States
اگر روشنفکر طایفه گراست چرا لیست استخدامش رو منتشر نمیکنید تا روسیاه شود
رسا
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر دستیار رئیس جمهور نشده،،😂
دنا
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما
ماهتاب
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاسف آور برای همچون افرادی که برای پست و مقام اینگونه عقیده خود را نادیده می گیرند
ایلم تامرادی
Iran, Islamic Republic of
حنای آقای روشنفکر در بین طوایف ایل تامرادی دیگر رنگی ندارد
شما آقای فروزان این مزاری که روش داری فاتحه میخونی مرده ای توش نیست بچسب به زندگیت برادر .
دیدم که میگم
Iran, Islamic Republic of
همین پاسخ شما شاید حسادت باشد!
همشهری
Iran, Islamic Republic of
محسن فروزان سیاهی لشکرهای قوام فروزان بود که سال 94 به اصلاحات تحمیل شد که جوسازی کنند شاید امیدی به حمایت از قوام شود و بعد از ناامیدی هم از اصلاحات خارج شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ندای طایفه گرایی اسمشو بزارید بهتره
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جوان اصلاح طلب عزیز
هردو شما در یه جبهه بوده اید ولی احساس میکنم فشار زیاد بهت اومده که فروزان دستیار شده ..
اگه پیشنهادی به شما هم میشد یا در حال حاضر بشه قطعا ول بکن نبودی و نیستی..
زیاد هم قلمبه سلمبه نگارش نمودی..
مواظبت نگارش های اتیت هم باش..
واقع بین دنا
Iran, Islamic Republic of
درود جناب فروتن مشکل جامعه ما از امثال محسن است..
Iran, Islamic Republic of
جناب فروتن من خواننده بی طرف پاسخ تون ،ناشی از بغض شخصی دیدم به نظرم منصف باشید وجامع ..
Iran, Islamic Republic of
خداییش روشنفکر خیلی نه کلا ،باید از روشنفکر عبور کرد وگرنه استان وخودمون را مسخره کرده ایم
هم استانی دلسوز
United States
هم متن قبلی و هم این جوابیه رو خوندیم
متن ها سراسر اغراق و نگاه متعصبانه و حب و بغض شخصی بودن
فضای سیاسی و اجتماعی و خصوصا در فضای مجازی و سایت ها بسیار به دور از اخلاقیات داره میگذره
انشالله خدا عاقبتمونو به خیر بکنه
Iran, Islamic Republic of
جناب برادر، بزار این دستیار محترم چند صباحی دلش به این ابلاغ آبکی خوش باشه تا در جناح ندای حداقل بساط طایفه گرایی را دچار نفاق کند چون از چنین روحیه ای این کار براحتی برمیاد عزیز دل.
مطلع
Iran, Islamic Republic of
فروتن خان شاید بنده خدا در کسوت دستیاری قول و قرارهایی دریافت کرده باشه لطف کن مزاحمت براش ایجاد نکن امروزه با یک پیمانکاری متوسط میشه ره صد ساله را یک شبه پیمود.
Iran, Islamic Republic of
درود عالی بود
عجب جواب دندانشکنی
Iran, Islamic Republic of
همه رنگ خوبه غیر دو رنگی
Iran, Islamic Republic of
واقعأ این فروزان نمیدونه با خودش چند چنده!؟
صرفأ احساسی و بدور از منطق و پشتوانه عملی از کلامش، چشم بر ظلم روا رفته بر جوانان این دیار بسته و خدمتی را رمز شب خود یافته که عموم یا ندیده اند یا از دیدن آن ناتوان اند!؟
از هول حلیم در دیگ افتاده و داغ است و ناسنجیده می گوید!؟
چشم بر ظلم روا رفته بر شایستگان این دیار بسته و طایفه گری و انتصابات قومی را خدمت می بیند!؟
حذف استعدادها و توانایی سایر بویراحمدی ها را که در این چهار ساله اتفاق افتاده و شکافی ژرف در تقسیم بندی بویراحمد به علیا و سفلی را سبب شده و آثارش تا مدت های مدید ترمیم نمی شود را نمی بیند, صحیح تر آنکه نمی خواهد ببیند و جالبتر اینکه در مقام واعظی ، کلمات را همچون خودش بازی داده تا عباراتی بچسباند در تملق، دیگران را به دنبال روی از ناصواب خود می خواند!؟
ولی عبث است و محکوم به شکست هر آن اندیشه ای که در قالب منافع مردم نباشد هر چند شاید چند صباحی جلوه کند و پرچمداری!!
بپیراحمد
Iran, Islamic Republic of
این حرفا نمیخوره الکی کسی رو بزرگ نکنید
بویراحمد واحد
Iran, Islamic Republic of
خب اگر اشکالی هست جناب فروتن و نیاز به اطلاع رسانی هست چرا وارد عمل نمی‌شوید حتما باید کاندیدای مورد نظر شما در رأس باشد که همه چیز را گل و بلبل نشان دهید/ به والله به جز منفعت چیزی نمی اندیشی و وای بر این مردم که شما تریبون آن هستید حب و بغض هایت را برای خودت نگه دار کافی است نگاهی به طرح های عمومی و عمرانی این مدت بندازید چند وقتست به مناطق محروم به قول شما سفر نکرداید، چرا اینهمه تعصبی و بدون تحقیق حرف می‌زنید کافیست جاده دسترسی به سپیدار و تنگ تامرادی، زیلایی و سادات محمودی سفر کنید گاز رسانی به مناطق محروم از جمله تنگ تامرادی، زیلایی و سادات محمودی نگاهی بیندازی، کافیست سهمیه ها زلزله ای کنکوری، وام های ضروری شهرستان دنا و طرح‌های آبرسانی کشاورزی در شهرستان های مطبوع نگاهی بیاندازید و هزاران خدمت دیگر که چشم بر آنها بستاید وای برشما که گویا شدید سوهان روح مردم و شبانه روز به دنبال تخریب خیل عظیمی از اقشار مختلف جامعه و مردم خیش هستید.
دانای روزگار
Iran, Islamic Republic of
تفکرات امثال فروزان مانند ...
شهروند
United States
امکان نداره محسن فروزان جای گفته باشه بهرامی اصلح
محمد
Iran, Islamic Republic of
تا بوذه همین است چند شب پیش خاطرات نوردین پسر ایران را می خواندم شما را ارجاع میدم به بخش پایان جنگ هنگامی که نوالدین برای دریافت پایان خذمت ارجاع داده میشه به یک روحانی که راوی احوالات اون روحانی را بیان می کنه شخصیت شما بی شباهت به اون روحانی نیست حرف از خدمت زدی کدام خدمت ایا نماینده محبوب جدید شما چند پروزه مهم کار افرین و مولد همانند نماینده های اصفهان ایجاد کرد از وحدت گفتی ببخش هیچ گاه شکاف و انشقاق در میان بویراحمد مانند این چهار سال ایجاد نشد شکافی که سالهای سال پر نمیشه اثای فروزان به قولی نذای وحدتی که شما طوری وصف نمودی نزدیک بویراحمد به مدینه فاضله ای تبدیل کنه که همانندش نذیدیم و نه شنیده ایم نکنه شما از کرات دیگر امذه ای مریخ ذحل یا عطارد ندایی که از سرایدار مذرسه هم رحم نمی کنند باور کن وقتی این رفتار ها را می بینم فقط تعجب و سوالی بی پاسخ مگه نه اینکه بویراحمد سفلی یا اولیا سالهای سال در کنار هم براذارانه و غمفواز یکدیگر بوذند برادر عزیز از وحدت خودت و این پذیذه جذید گفتی باور کن هر کسی که متن شما را می خواند خنده اش میگیره حتی سردار پذیده وحدت
اندیش دهنو
Iran, Islamic Republic of
سلام
خیلی ازافراد امروزی بنا به مصلحت یا منفعت تغییرموضع داده اند اما جناب فروزان زمینه برای ندای وحدتی شدن، داشتن و براساس تفکرانتخاب کرده اند
خداوند
Iran, Islamic Republic of
امثال حزب زیادن اینم یکیشون روشنفکر خودش ....از درون ایل تامرادی فریاد میزنم اشتباه وتعصبی رأی دادم خدایا العف :العف
رز
Iran, Islamic Republic of
واسه نونه واسه نونه نون ودلقک راحتما گوش کن تا بدانی
Iran, Islamic Republic of
چون به بهرامی نمیخواد رای بده بد شده. من کار ایشون به عنوان ی اصلاحطلب تایید نمیکنم ولی اینکه شما هم اصلاح‌طلبان را بخاطر رای ندادن ب بهرامی سرزنش می کنید هم قشنگ نیست
چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

چرا تل‌آویو بین سرزمین‌های فلسطینی و غزه فاصله ایجاد کرد؟

یک کارشناس انرژی اظهار داشت: جنگی که در خاورمیانه و شرق مدیرانه شاهدیم بیشتر جنگ برای ...
چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

چرا منطقه آزاد سیاسی نداریم؟!

اگر منطقه آزاد سیاسی سودی بیش از منطقه آزاد تجاری نداشته باشد، لابد و قطعاً فایده کمتری ...
از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
1