کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اختصاصی کبنانیوز؛

جوابیه‌‌‌ای به دستیار ویژه «روشنفکر»؛ جناب فروزان مردم فراموش کار نیستند

17 مهر 1402 ساعت 12:01

محمد فروتن در یادداشتی به اولین پیام رسمی دستیار ویژه مهدی روشنفکر پاسخ داد و نوشت: با توجه به متنی منتشر شده از سوی دستیار ویژه دکتر مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با عنوان «اولین پیام رسمی دستیار ویژه اصلاح‌طلب مهدی روشنفکر؛ خدمت رمز شب عبور؛ عبور از هرچه رنگ ریا گرفته و غبار سیاست / پیروزی از آن ماست» بر خود لازم دیدم مطالبی را به عرض مردم شریف این حوزه انتخابیه عرض نمایم.


محمد فروتن در یادداشتی به اولین پیام رسمی دستیار ویژه مهدی روشنفکر پاسخ داد و نوشت: با توجه به متنی منتشر شده از سوی دستیار ویژه دکتر مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با عنوان «اولین پیام رسمی دستیار ویژه اصلاح‌طلب مهدی روشنفکر؛ خدمت رمز شب عبور؛ عبور از هرچه رنگ ریا گرفته و غبار سیاست / پیروزی از آن ماست» بر خود لازم دیدم مطالبی را به عرض مردم شریف این حوزه انتخابیه عرض نمایم.
جناب آقای محسن فروزان، یاد دارم زمانی در سنگر اصلاح طلبی نیز همیشه در پشت تریبون و یا در نگارش متون مختلف در فضای مجازی و سایت‌ها همینگونه با اغراق و تعصب با کلمات بازی می‌نمودی که حتی به یاد دارم در کنگره‌ای از حزب کارگزاران بعد از قرائت بیانیه‌ای توسط حضرتعالی پچ پچ‌های حاضرین برای مطالب دور از واقعیت و یا بی‌منطق توسط حضرتعالی شنیده می‌شد به گونه‌ای که شخص دکتر غلامرضا پناه بعنوان سخنران ویژه نیز بیاناتت را نقد کرد و آن را ناشی از احساسات شخصی عنوان نمودند. از منفعت طلبی اصلاح طلبان سخن به میان آورده‌ای درست، اما خود شما را چه شده که سال ۱۳۹۴ دکتر محمد بهرامی را اصلح‌ترین و بهترین تصمیم شورای اصلاحات خطاب می‌کردی ولی چون کنار نکشید تا دیگر کاندیدای هم طایفه‌ای ظهور نماید، شد تصمیم منفعت طلبی؟! کاش این متن را که می‌نوشتی یک سرچ ناچیز در بیانیه‌ها، پیام‌ها و سخنرانی‌های گذشته خویش میزدی تا لااقل برای پیوند عمیقت با قدرت حوزه انتخابیه خود را بیشتر از تصمیم دستیار ویژه شدنت در جامعه نسوزانی. جوان عزیز، جناب آقای محسن فروزان چگونه از خدمت سخن می‌گویی اما خودت در ابتدا از درد‌های بویراحمد نگارش داشتی! آیا چهار سال فرصت کمی بوده تا فقر و بغض مردمانت، بیکاری جوانان دیارت، دست‌های زخمی از کار پدران و تن زخمی بویراحمد را التیامی می‌بخشید که امروز خودت آن‌ها را در ابتدای متنت فریاد نزنی؟ خدمت را شاید تنها از انتصابات‌فامیلی و طایفه‌ای می‌دانید و یا شایدم وحدتی که امروز بسیاری از بزرگان همان جریان سیاسی که منتقدش شده‌اند!! از خدمت گفته‌ای که می‌شود در جریان ندای وحدت یافت ولی لازم است به زیلایی سفر کنی تا که خود از واژه خدمت خجالت‌زده شوی. یا به سی‌سختی نگاه کنی که زلزله خانه‌هایشان را ویران نکرد بلکه ظلم و بی‌لیاقتی‌ها کمر مردمانش را شکست و برای ساخت پناه گاه زندگی‌شان مجبور به فروش باغات خود شدند که نانشان رفت تا سرپناهی داشته باشند. شایدم خدمت را در آمار استخدام‌های طایفه‌ای می‌دانی و بغض جوانانی که با مدارک دانشگاهی به اسنپ و کارگری مشغولند.
جناب فروزان آیا شرمنده این مردم نشدی وقتی قلمت را به سوی نگارش خدمت از جریانی سوق دادی که چهار سال مردم را ناامید کرد که الآن بخواهد باز با آن شعار وحدت آفرین که فقط برای قبل از انتخابات بود مجدد در حق این مردم ظلم نمایید!؟ جریانی که حتی اولین مسئول دفتر‌های تهران و یاسوجش و اولین مشاور و دستیارش هم ناامید از خدمتش ر‌هایش نمودند و به آن پشت کردند و امروز صرفاً برای یک حکم دستیاری خودت یک‌اندیشه سیاسی را محکوم به منفعت طلبی می‌نمایی در صورتی که خود در مسیر منفعت یک حکم چشم بر واقعیت‌ها بسته‌ای. کاش شخصی همچون قوام فروزان در این دوره کاندیدای مجلس می‌شد آنوقت اصلاحات و اصلاح طلبی را ستایش می‌کردی و خودت منتقد نفر اول جریان در شعار ندای وحدت و در عمل ندای طایفه گرایی می‌شدی.
جناب آقای محسن فروزان که امروز از اصلاح عبور کردی تا که شاید در این چند صباح باقی مانده از جریان قدرت حاکم و تنور داغ نانی بچسبانی ولی مردم هیچگاه فراموش نمی‌کنند آنچه را که شما سال‌ها شعارش را می‌دادی و آنچه را که در چهار سال اخیر بر بویراحمد و دنا و مارگون گذشت. شعار ندای وحدت تنها سپری برای منفعت طلبی افرادیست که می‌خواستند به موج قدرت طایفه گرایی بپیوندند و اینگونه خود را تطهیر نمودند که به مردم اثبات کنند ما به‌اندیشه‌های دیروز خود پشت نکرده‌ایم.
اما جناب فروزان عزیز؛ لطفاً در عرصه دستیاری ویژه، همچون متن نگارشی‌ات تحلیل نکن و با این رویه‌های احساسی غیرواقع بینانه عمل نکنید تا لااقل شاید از درد‌هایی که ابتدای عرایضت فریاد زدی اندکی کاسته شود که البته با این نگرش‌ها و رویه‌ها بعید می‌دانم و با چنین ستایش‌هایی یاد این حدیث از امام علی در نهج البلاغه افتادیم که فرمودند: الثَّناءُ بأکثَرَ مِن الاستِحقاقِ مَلَقٌ، و التَّقصیرُ عنِ الاستِحقاقِ عِیٌّ أو حَسَدٌ. ((ستودن بیش از استحقاق کسى، چاپلوسى است و ستودن کمتر از استحقاق، ناتوانى در سخن یا حسادت است. )) (نهج البلاغه، حکمت۳۴۷)
من الله توفیق
جوان اصلاح طلب


کد مطلب: 467872

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/467872/جوابیه-ای-دستیار-ویژه-روشنفکر-جناب-فروزان-مردم-فراموش-کار-نیستند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1