تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۴۱۴۶۵۴
کبنا گزارش می دهد

سفر ویژه معاون اقتصادی استاندار به شهرستان چرام/تلاش مدیران دولت تدبیر و امید برای اشتغال و سرمایه گذاری در چرام

رفع موانع تولید و اشتغالزایی در چرام
۰
سفر ویژه معاون اقتصادی استاندار به شهرستان چرام/تلاش مدیران دولت تدبیر و امید برای اشتغال و سرمایه گذاری در چرام
کبنا ؛ امروز دوشنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی،کارگروه اشتغال،سرمایه گذاری و رفع موانع تولید شهرستان چرام برگزار شد.

به گزارش کبنا از چرام هادی فتاحی‌اصل در این نشست که به جهت هم اندیشی و برنامه‌ریزی جهت ساماندهی و رفع مشکلات کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی در سطح شهرستان بود اظهار کرد: امروز یکی از مشکلات اساسی در کشور، تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی است که برای ما ایجاد کرده‌اند و مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران درصدد برنامه هایی هستند که از نظر اقتصادی مشکلاتی برای کشور ما به وجود آورند.

فرماندار چرام عنوان داشت: بعد از هشت سال جنگ تحمیلی، شبیخون فرهنگی را شروع کردند و از همه امکانات برای نابودی نظام استفاده کردند.

وی با بیان اینکه دشمن در این راستا جنگ اقتصادی را شروع کرده است،گفت: متناسب با وضع موجود وظیفه داریم دفاع و مقاومت کنیم.

فتاحی‌اصل با اشاره به این مطلب که در این نشست تسهیل تولید و موانع تولید بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: در چرام طرح‌های زیادی وجود دارد که از پول بیت‌المال و تسهیلات بانکی استفاده کرده‌اند.

وی،افزود: اکنون این دو مسئله، مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند یکی اینکه درآمد و تولید ندارند که به مردم کمک کند و پولی را هم که گرفته‌اند نمی‌توانند به بانک برگردانند که می‌طلبد تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شود.
جبار کیانی در نشست کارگروه اشتغال،سرمایه گذاری و رفع موانع تولید شهرستان چرام، اظهار کرد: بیش از آنکه تحریم های خارجی نظام اقتصادی،کشور را اذیت کند،قوانین مزاحم و مشکلات عدیده ای که امروز گریبانگیر آن هستیم سهم بسیار زیادی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نشست کارگروه اشتغال،عنوان داشت: این رویکرد، رویکرد جدیدی هست که در این راستا به این نتیجه رسیدیم که شورای گفتگو را در شهرستان ها برگزار کنیم به دلیل اینکه بسیاری از واحدهای ما در شهرستان ها مایوس هستند.

وی،افزود: جنگ، جنگ اقتصادی است و بر همه ما مبرهن بوده که دشمنان ما آخرین حربه و تلاش های خود را در این زمینه به کار میبرند.

کیانی، ادامه داد: انتظار بخش خصوصی این است که همانگونه که ما در شعار می‌گوییم در حال جنگ اقتصادی هستیم، قوانین، مقررات و بخشنامه ها دستورالعمل ها و رفتارمان هم رفتار مدیریت جنگی باشد.

وی،تصریح کرد: اعلام می‌کنیم جنگ اقتصادی است اما اگر در شرایط جنگ اقتصادی بخواهیم رفتاری کنیم که در شرایط عادی داریم نمی توانیم موفق باشیم.

این مسئول اضافه کرد: بحث مجوزها، رفتار بانکی، مسائل بازار دست به دست هم داده تا یک صنعتی نتواند سر پای خود بایستد،خروجی جلسه یک رونقی باشد که در فرمایش مقام معظم رهبری هم مدام تکرار می شود که می گویند موانع را بردارید.
 معاون اقتصادی استانداری به همراه برخی مدیران اقتصادی استان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان چرام شرکت کردند و پس از آن نیز از چند واحد تولیدی نیز بازدید کردند.

صمیمی دوست معاون اقتصادی استانداری در این نشست گفت: در راستای دستورات استاندار محترم استان در راستای بررسی و حل مشکلات اقتصادی در شهرستان های استان به خصوص نقاط محترم،امروز در شهرستان چرام به اتفاق تمامی مدیران دستگاه‌های اقتصادی،بانکها و موسسات مالی حضور پیدا کردیم و پیرامون حل مشکلات واحدهای تولیدی بحث و بررسی انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد،عنوان کرد: حدود ۱۳ طرح واحد صنعتی در شهرستان چرام در زمینه های واحد آب معدنی، کارخانه آسفالت، سیلو، شن و ماسه و بتن داریم.

وی،افزود: خوشبختانه در این جلسه تصمیمات لازم اتخاذ شد، برخی از آنها نیاز به پیگیری و تامین بودجه در استان دارند و برخی هم لازم بود به تهران انعکاس داده شود.

صمیمی دوست،گفت: بر اساس تصمیم هایی که در این جلسه گرفته شد، بخش مهمی از مشکلات واحدهای تولیدی در شهرستان چرام خواهد شد.

صمیمی پس از این نشست با حضور در چند واحد تولیدی از حمایت دولت برای احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال خبر داد و گفت: در تلاشیم با استفاده از هر ظرفیتی و تزریق منابع مالی و تسهیلات کم بهره واحد‌های راکد و نیمه فعال را به چرخه تولید بازگردانیم.

 در این جلسه سرمایه گذاران مشکلات خود را مطرح کردند که صمیمی معاون اقتصادی استاندار به مدیران مربوطه گفت؛ هر چه زودتر مشکلات سرمایه گذاران را رفع و نتیجه را اعلام کنند که سرمایه گذاران از پیگیری های صمیمی تشکر و اعلام رضایت کردند.
معاون اقتصادی استاندار در خصوص کارخانه آهک هیدراته چرام تاکید کرد:استاندار ، معاونین و سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تمام تلاش خود را چه در استان و چه در وزارت خانه های مربوطه در جهت راه اندازی کارخانه آهک هیدراته و فسفات چرام به کار خواهد بست.

به گزارش کبنا از چرام، در بازدید های امروز معاون اقتصادی استانداری ومدیران عامل بانک های ملی وصنعت ومعدن، کشاورزی و مدیرشهرک های صنعتی استان، مدیران سازمان صمت از طرح های اقتصادی و. تولیدی و گفت وگوی رودرو با فعالان اقتصادی امیدواری به رفع موانع تولید، رونق تولید و اشتغالزایی در بخش های مختلف دوچندان شد. 
طبق گفته های مدیران و مجریان  طرح های کارخانه آهک هیدراته با راه اندازی این پروژه 120نفر اشتغالزایی و در طرح های کارخانه آرد، پوشال سازی، آب معدنی و بتن سازی قریب به 100نفر اشتغالزایی ایجاد می شود. 
با ورود صمیمی به معاونت اقتصادی استانداری برای اولین بار است که جلسه به این مهمی و تاثیرگذار در حوزه اشتغال وسرمایه گذاری در شهرستان چرام برگزار شده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1