تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۴۱۲۷۸۸
تشریح سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با حضور معصومه ابتکار؛

گام رو به جلوی سند توسعه زنان/ تصویب طرح استفاده از ظرفیت زنان به عنوان معاون مدیر

۱
۱
گام رو به جلوی سند توسعه زنان/ تصویب طرح استفاده از ظرفیت زنان به عنوان معاون مدیر
کبنا ؛روزدوشنبه 25 شهریورماه نشست شورای برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سالن جلسات استانداری یاسوج برگزار شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به سخنرانی پرداخته و ضمن ابراز امیدواری نسبت به ثمر نشستن فعالیت های امور زنان و خانواده در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: خانم دکتر ابتکار هیچ گاه فعالیت های خود را رها نکرده، سرخورده و ناامید نشده و فرموده اند که در بین 31 استان کشور برای حل مشکلات زنان و توجه به زنان اگر بخواهم قرار دادی با یک استان ببندم حتما با استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود و همین اتفاق هم افتاد.
حسین کلانتری ابراز کرد: من به نمایندگی از همه دلسوزانی که در زمینه مسائل زنان در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند از خانم ابتکار تشکر می کنم، 39پروژه ای که طی سنوات گذشته با تلاش و فعالیت تیم خانم ابتکار و دوستان در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته، پیامی معنادار دارند و بخاطر این پروژه ها من صمیمانه از شما تشکر می کنم.
کلانتری با بیان اینکه امروز اتفاق مهم تصویب سند توسعه زنان صورت گرفت گفت: سند توسعه وضعیت زنان استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از مطالعات بسیاری که صورت گرفت با رای اعضای برنامه وریزی و توسعه سند تصویب شد و این ما را وارد مرحله جدیدی می کند.
کلانتری ابراز کرد: بیش از 5 هزار طالعه و پروژه در حوزه زنان و خانواده در کشور انجام گرفته که در تهیه این سند نیز یاری کننده بوده است، و الان مرحله مطالعاتی سند توسعه زنان تمام شده است، و در حالی که مطالعات همیشه باید به موازات اجرای کار باشند، وارد مرحله مداخله خواهیم شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد: قطعا دوران گذار از سنت به مدرنیته چالش های خاص خود را دارد، و مختص به یک منطقه نیست، بنابراین باید چاره ای اندیشیده شود و با اتفاق نظر از این چالش ها گذر شود.
وی گفت: قطعا وظایف هر دستگاه در رابطه با سند ارائه خواهد شد و گزارش و ارزیابی سالانه و نیم سال خواهیم داشت تا بدانیم تا چه اندازه پیشرفت حاصل شده است.
کلانتری خاطرنشان کرد: بنابر شرایطی، استفاده از ظرفیت علمی و مدیریت زنان در کهگیلویه و بویراحمد دیرتر شروع شده است، ولی بر اساس یک باور منطقی، جایی که اصحاب رسانه و مسئولان به درستی از آسیب های حوزه زنان سخن می گویند، ما باید به تقویت کردن زنان در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، تربیتی روی بیاوریم.
وی بیان کرد: در این جهت، برنامه ای که برای حوزه مدیریتی مشخص کردیم این بود که فرماندارها و مدیرانی که بیش از یک معاون دارند، حتما یک نفر را باید از ظرفیت زنان استان استفاده کنند. و این را به تصویب رساندیم.
اعزام پریسا جهان فکر به مسابقات جهانی وزنه برداری
کلانتری گفت: در حوزه مدیران زن، تحولی داشته ایم، مدیرکل کار و رفاه استان خانم نیک مرام هستند و در زمینه اشتغال زنان نیز گزارشاتی خواهند داشت. خبر خوشی که آقای علوی داده اند سرکار خانم پریسا جهانفکر قهرمان کشوری، در مسابقات جهانی وزنه برداری شرکت خواهند کرد.
کلانتری بیان کرد: در 30 رشته اشتغال و کارآفرینی در حوزه گردشگری قریب به سی هزار نفر مشغول به فعالیت شده اند و خدمات ارائه می دهند.
کهگیلویه و بویراحمد 731 هزار نفر جمعیت و 16 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، که یک درصد خاک ایران و یک درصد جمعیت را دارد. حدود 6 تا 8 درصد جنگل های کشور و 6 تا 10 درصد منابع آبی در استان است، و ظرفیت های بالایی به لحاظ گردشگری و گیاهان دارویی دارد.
با تمام وجودم امیدوار به این استان هستم، این استان، استانی مرزی که در 8 سال دفاع مقدس درگیر جنگ بوده باشد نیست، ولی به لحاظ تعداد شهید رتبه اول تقدیم شهید را دارد، استانی دلاورخیز نیز هست و پیش از دوره انقلاب آنقدر با رژیم درگیری ایجاد کرده که اینجا را خاصه، روستای جلیل را بمباران کرده اند.
حتما گزارشی که حضرت عالی به رئیس جمهور و مسئولان منعکس می کنید، توجه مضاعف به این استان ایجاد می کند و با اراده ای که شما دارید این عزم و اراده شما برای استان ما بسیار تحسین برانگیز است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فعال اجتماعی
Iran, Islamic Republic of
سالی که نکوست از بهارش پیداست
چرا در خصوص سند، خانم صفایی نیا کار را به خواهر زاده خود واگذار کردند؟؟؟؟؟
باتجربه تر بود؟!!!
سابقه پژوهشگری داشت؟!
پاسخ بدید، لطفاً
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1