تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۴۱۲۰۰۸
گزارش|

قطعی آب؛ واحدهای تولیدی شن و ماسه لنده را به تعطیلی کشاند

۰
قطعی آب؛ واحدهای تولیدی شن و ماسه لنده را به تعطیلی کشاند
کبنا ؛قطعی و افت فشار آب در شهرک‌ صنعتی شهرستان لنده موجب تعطیلی کارخانه شن و ماسه شده، وضعیتی که این روزها به یک بحران تبدیل‌شده و مردم برای تأمین شن و ماسه متحمل هزینه‌های چند برابری می‌شوند.
یکی از شهروندان لنده در گفت‌وگو با خبرنگاران می‌گوید: «طی چند روز گذشته، گرمای شدید و قطعی آب قادر به استفاده از کولرهای آبی، استحمام و حتی آب موردنیاز برای پخت‌وپز نبوده‌ایم، مشکل کمبود ‌آب برای مناطق دیگر هم به وجود می‌آید اما اینکه اداره آبفای شهری لنده بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی اقدام به قطع آب می‌کند خود جای سؤال دارد.»
شهروند ساکن شهرک فجر شهر لنده نیز می‌گوید: «ساکنین مرکز لنده یک یا 2 روز قطعی آب داشته باشند اما در طول سال افت فشار آب وجود دارد و این وضعیت به یک نارضایتی عمومی تبدیل‌شده است.»
شن و ماسه مهم‌ترین و اساسی‌ترین نقش را در ساخت‌وساز منازل مسکونی و اجرای طرح‌های عمرانی دارد این در حالی است که مردم و ادارات شهرستان لنده حدود یک سال است که به علت تعطیلی چهار کارخانه سنگ‌شکن‌‌ (شن و ماسه) این شهرستان، با نبود مصالح ساختمانی روبه‌رو هستند و از شهرستان‌های دیگر شن و ماسه خریداری می‌کنند که این باعث تحمیل هزینه‌های چند برابری بر مردم شده است.
لازم به ذکر هست که پروژه‌های عمرانی نیز با مشکل روبرو شده‌اند و به علت نبود شن و ماسه این پروژه‌ها تعطیل‌شده است.
سید خدادوست موسوی فرماندار شهرستان لنده در نشست ساماندهی کارخانه‌های سنگ‌شکن این شهرستان، اظهار داشت: نبود شن و ماسه در شهرستان لنده به یک بحران اساسی تبدیل‌شده است. چهار کارخانه سنگ‌شکن (شن و ماسه) در شهرستان لنده وجود دارد که حدود یک سال است به دلیل عدم تمدید پروانه ساخت خود تعطیل هستند و همین عدم همکاری کارخانه‌داران سبب شده که همه پروژه‌های شهری و عمرانی متوقف شوند.
موسوی خطاب به صاحبان کارخانه‌های سنگ‌شکن گفت: به‌طورقطع واحدی که قصد تولید مصالح ساختمانی داشته باشد باید تمام مراحل قانونی را طی کند و قوانین برای همه یکسان است.
نماینده عالی دولت در شهرستان لنده با دادن مهلت 10 روزه به کارخانه‌های سنگ‌شکن این شهرستان، ابراز کرد: درصورتی‌که در 10 روز آینده مشکل را حل نکرده و شن و ماسه موردنیاز مردم را تولید نکنند پس‌ازاین مهلت، پرونده‌های ساخت‌وساز آن‌ها از طریق مراجع قانونی ابطال می‌شود. صاحبان کارخانه‌های سنگ‌شکن مجوزهای خود را تمدید کنند و در صورت وجود معارضات مردمی مشکلات آن‌ها پیگیری و حمایت می‌شوند.
لطف‌الله مطهری نماینده صاحبان کارخانه‌های سنگ‌شکن شهرستان لنده هم در این نشست گفت: «مهم‌ترین دلیل تعطیلی کارخانه‌های سنگ‌شکن این شهرستان معارضات مردمی برنج‌کاران و اداره آب منطقه‌ای است. هنگام استفاده از بستر رودخانه مارون ایدنک، برنج‌کارانی که در بستر رودخانه اقدام به کار کشاورزی کردند مانع تولید شن و ماسه می‌شوند.»
وی بابیان اینکه اداره آب منطقه‌ای خود یکی از مهم‌ترین معضلات ما برای تولید شن و ماسه است، عنوان کرد: «نزدیک به 6 ماه است که درخواست مجوز برداشت از رودخانه را به اداره آب منطقه‌ای ارسال کردیم اما با سنگ‌اندازی بر سر راهمان تاکنون هیچ‌گونه جوابی به ما داده نشده است. همه این مشکلات در حالی است که فرماندار شهرستان لنده الآن که تمام پروژه‌های شهرستان تعطیل‌شده است دست‌به‌کار شده و فرصت 10 روزه می‌دهد.»
مطهری با اعتراض به فرصت 10 روزه فرماندار شهرستان لنده به صاحبان کارخانه‌های سنگ‌شکن، بیان کرد: «فرماندار ابتدا مشکلات درون‌سازمانی خودشان را حل کند و با صحبت با آب منطقه‌ای، معارضات کاغذبازی که نزدیک به 6 ماه ما را معطل کرده‌اند را حل‌وفصل کند. من به‌شخصه حاضرم که همین الآن شروع به کارکنم اما با برنج‌کاران ایدنکی چه کنم که از هر قسمت رودخانه بخواهم برداشت کنم مانع کار می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1