تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۴۱۰۷۰۴
در جلسه شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

نوروزی: راهی جز صرفه‌جویی نداریم/معرفی دستگاه‌های کم‌کار به مرکز

۰
نوروزی: راهی جز صرفه‌جویی نداریم/معرفی دستگاه‌های کم‌کار به مرکز
کبنا ؛رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با وجود وضعیت کنونی اعتبارات راهی جز صرفه‌جویی نداریم.
به گزارش کبنا، حسن نوروزی در نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در سال 97 که چند روز دیگر از سال مالی آن باقی مانده است از مجموع 1150 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان 820 میلیارد تومان آن تخصیص اعتبار شد که یعنی به میزان 70 درصد تخصیص اعتبارات عمرانی از مجموع همه اعتبارات عمرانی چه ملی و چه استانی داشتیم.
این مسؤول گفت: بخشی از این اعتبارات در قالب اسناد خزانه در بندهای ب و ح بوده و آخرین مهلت جذب بند ب و ح چهاردهم تیرماه است.
وی افزود: تا امروز بخش قابل توجهی از اسناد خزانه در استان جذب شده و علی‌رغم تذکرات داده شده برخی جذب نکرده‌‌اند که تنها تا روز دوشنبه فردا مهلت جذب دارند و اگر دستگاهی جذب اعتبار نداشته باشد با دستگاه دیگری این اعتبار را جابجا می‌کنیم.
وی با بیان این که کارهای بزرگی در جذب اعتبارات شده برای مثال در اعتبارات عمرانی ملی استانی شده اعتبار استان 150 میلیارد تومان بود افزود: اما تخصیص ما 20 میلیارد تومان بیشتر یعنی 170 میلیارد تومان در این بند بود حال با این تفاسیر نباید اجازه داد که اعتبارات در قالب اسناد خزانه برگشت بخورد که اگر چنین شد دستگاه‌های کم‌کار به مرکز معرفی می شوند.
نوروزی به اعتبارات استان در سال جاری در سه ماهه اول که مبلغ 614 میلیارد تومان است اشاره کرد و گفت: تاکنون 24.5 درصد تخصیص داده شده و از این مجموع 25 درصد هم 56 درصد آن اسناد خزانه و تنها 9 میلیارد تومان نقدینگی است که مبلغ 20 میلیارد تومان باید به نیروهای شاغل در پروژه‌های عمرانی پرداخت کنیم.
این مسؤول با تاکید بر این که با چنین وضعیتی باید نهایت صرفه‌جویی را داشته باشیم افزود: در اعتبارات هزینه‌ای سرجمع اعتبارات استان برای امسال 19.2 درصد رشد داشته در حالی که باید 11 میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان را هم پرداخت کنیم و مبلغ چندانی برای اضافه‌کار و سایر کارها باقی نخواهد ماند.
نوروزی اعلام کرد که در خریدها و مصارف آب و برق و گاز با وجود چنین وضعیتی باید صرفه‌جویی لازم انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1