تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۴۳
کد مطلب : ۴۷۵۵۵۹
بازدید معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پل چهارم بشار یاسوج؛

پل چهارم بشار یاسوج کی از فنس‌‌‌ها بیرون می‌آید؟ / کنایه روستا به پیمانکار

۱۲
۲
پل چهارم بشار یاسوج کی از فنس‌‌‌ها بیرون می‌آید؟ / کنایه روستا به پیمانکار
کبنا ؛پل چهارم بشار یکی از پروژه‌های مهم شهری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است که قرار است با احداث آن ترافیک کسل‌کننده و خسته‌کننده این شهر تسکین پیدا کنند؛ اما این پروژه مهم هنوز به سرانجام نرسیده است. علی‌محمد روستا معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پروژه مهم پل چهارم بشار یاسوج را مورد بازدید قرار داد و برای رفع معارضات پروژه تصمیمات لازم را اتخاذ کرد. الان سؤال اصلی این است که پروژه پل چهارم بشار یاسوج کی به پایان می‌رسد و زیر بار ترافیک می‌رود؟
به گزارش کبنا، شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حال گسترش است و به‌عنوان یکی از مهاجرت‌پذیرترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. این موضوع دلایل مختلفی دارد که باید در وقت خود به آن پرداخته شود. کمبود زیرساخت‌های حمل‌ونقل، عدم تناسب ظرفیت معابر با نقاط ایجاد مراکز تجاری و تفریحی، وجود گلوگاه‌های ترافیکی و اشکالات هندسی معابر، ورود حجم زیادی از سفرهای روزانه از اطراف به یاسوج سبب شده تا گره‌های ترافیکی به جان این شهر بیفتد و همه را کلافه کند.
 پل چهارم بشار یاسوج سال 94 برای کمک به کاهش بار ترافیکی شهر کلنگ‌زنی شد و پس از گذشت بیش از 8 سال از عملیات اجرایی آن هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و این در حالی است که ترافیک نفس شهر یاسوج را گرفته و با افتتاح این پل بخشی از این معضل برطرف خواهد می‌شود.
جای تردیدی نیست که این تراکم اتومبیل و ترافیک پیامدهای بسیار وخیمی - هم به‌صورت آشکار و هم به‌صورت غیر آشکار - در نظام نظم شهری دارد. تحقیقات زیادی هم در بعد تجربی هم اجتماعی هم عملی و هم مشاهدات عینی آدم‌ها می‌رسد به اینکه در واقع فرسایش تردد، فرسایش در حرکت، و فرسایش در اتومبیل موجب فرسایش روح و روان افراد می‌شود.
به‌هرحال انسان است و با یک سری آستانه روحی روانی قابل‌تحمل و متعادل و معمولی. این آستانه وقتی بنا بر هر علت و انگیزه بیرونی ترکیبش و تعادلش مشکل پیدا کند، پیامد پیدا می‌کند و پیامدش بنا بر عناصر شخصیتی هر فرد مشخص می‌شود.

بازدید معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پل چهارم بشار یاسوج
ترافیک به‌صورت غیرمستقیم روی خشونت آدم‌ها تأثیر می‌گذارد. یعنی راه‌بندان، اتلاف وقت، سرگردانی، بی‌هدفی ابهام در حرکت ماشین‌ها، نرسیدن به برنامه‌ای که احتمالاً فرد پیش‌بینی کرده است، به‌هم‌خوردن قول و قرار و قاعده و در واقع تعهداتی که از ناحیه افراد ایجاد می‌شود همه این‌ها تحت شعاع ترافیک مخدوش می‌شود. یعنی قرارومدار و تعهد و انتظام امور دستخوش تغییر می‌شود.
پل چهارم بشار یک پروژه مهم برای کاهش ترافیک شهر یاسوج است و از ویژگی‌های مهم پل چهارم بشار دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به بیمارستان امام سجاد (ع)، جنوب شهر یاسوج و روان‌سازی ترافیک خواهد بود. این پل چهارمین پلی است که بر روی رودخانه بشار یاسوج احداث می‌شود و دارای چهار دهانه است. بارها مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وعده افتتاح آن را دادند؛ اما هنوز این پروژه گرفتار فنس‌‌ها است و به نظر می‌آید به این زودی تکمیل و به بهره‌برداری نرسد.
   
فیلم | صحبت‌‌های معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پل چهارم بشار یاسوج
علی‌محمد روستا، معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه (17 اردیبهشت‌ماه 1403) با همراهی جمعی از مسئولان از پل چهارم بشار یاسوج بازدید کرد. روستا در این بازدید از معارضات پل چهارم بشار یاسوج سخن گفت و با بیان اینکه پیمانکار این پل فعال است، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم شهری، پل چهارم بشار یاسوج است. پروژه معارضاتی دارد که تلاش داریم تا در کمیسیون ماده 5 آن‌ها را رفع کنیم.

بازدید معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پل چهارم بشار یاسوج

روستا افزود: پل چهارم بشار یاسوج تا 30 روز آینده بر اساس قول‌هایی که پیمانکار و شهردار یاسوج داده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در این بازدید با مسئولان شهرداری یاسوج و دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد پیرامون موانع سر راه پل چهارم بشار یاسوج صحبت کرد و قرار شد جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌‌های مربوطه در این خصوص در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شود.
روستا خطاب به پیمانکار گفت: پیمانکاران زیادی به دلیل ناتوانی و عدم انجام وظایف محوله خلع‌ید شدند. لذا اتمام این پروژه برای شهر یاسوج بسیار ضرورت دارد و برای پایان‌یافتن آن هیچ‌گونه کوتاهی نباید انجام بگیرد.
علی‌محمد روستا تاکید کرد: در حال حاضر این پروژه فعال بوده و عملیات خاکریزی و بتن ریزی پروژه در حال انجام است.
معاون استاندار با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه تامین شده است، افزود: پروژه پل چهارم بشار ظرف یک ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد و گره ترافیکی در قسمت شمال شهر یاسوج رفع و دسترسی مردم به بیمارستان امام سجاد(ع) راحتر می‌شود.
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این بازدید گفت: یکی از مطالبات ما از شهرداری یاسوج تکمیل 45 متری آیت‌الله ملک‌حسینی است که این پروژه پول دارد و از محل اعتبارات نفت هم به آن اعتبار می‌دهیم.
کیوان آشنا شهردار یاسوج همچنین گفت: تمام توان و امکانات شهرداری یاسوج را برای اتمام پروژه پل چهارم بشار یاسوج در اختیار پیمانکار پروژه قرار می‌دهیم.

بازدید معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پل چهارم بشار یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
پلی که لاین عابر پیاده ندارد به چ درد میخورد؟؟؟
سمبل‌کاری نیست؟
Iran, Islamic Republic of
درآینده خواهید دید که ابن پل به علت طراحی غلط وشیب غیره استاندارد و بدجور وتند درورودی وخروج ونداشتن لاین عابر پیاده قتلگاه تصادفات رانندگی وکشته شدن آدمها خواهدشد.
اردیبهشت ۱۴۰۳ یادتان باشد
Iran, Islamic Republic of
خدا به فریاد استان برسه
Iran, Islamic Republic of
این پل یک پل بن بست هست و هییییچ کمکی به ترافیک نمیکنه.تا زمانی که به سروک وصل نشه.
Iran, Islamic Republic of
شهردار ضعیف است متاسفانه
Iran, Islamic Republic of
شورای ضعیف و شهردار ضعیف تر که همگی دنبال معامله و زد و بند هستند.
ایها الناس حق مردم‌یاسوج این‌شورا و شهردار نیست
Iran, Islamic Republic of
انصافا کیوان آشنا چی بلده.
شورا را با این‌انتخابش
پیمانکار
Iran, Islamic Republic of
معارضات معضل بزرگ پروژه های استان است
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
شهردار یاسوج انصافا ضعیف است.
ضعف ایشان جدا، کارشکنی ها و دخالت های شورا نیز مزید بر علت است.
Iran, Islamic Republic of
پل مرگبار
Iran, Islamic Republic of
صد درصد اعتبار این پل از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان است که برنلمه وبودجه و۱۰میلیارد هم وزارت نفت تخصیص دادند.شهرداری اصلا هیچ هزینه نکرده متاسفانه معاون عمرانی اطلاع ندارن.
شهرداری
Iran, Islamic Republic of
همان‌تملک‌دارایی هم پول دولت است
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1