تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۴۷۵۵۸۲
با ارسال متنی انحام گرفت

پاسخ تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد به گزارش کبنانیوز در خصوص سرگذشت آردهای روستایی

۳
۰
پاسخ تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد به گزارش کبنانیوز در خصوص سرگذشت آردهای روستایی
کبنا ؛بعد از انتشار گزارشی در پایگاه خبری کبنا نیوز باعنوان «سرگذشت آردها در روستاهای بویراحمد / شجاعی و صداقت کیش به مردم پاسخ بگویند (شماره 1)» روابط عمومی تعاون روستایی شهرستان بویراحمد به آن پاسخی داده است که در ادامه آن را می‌خوانید. لازم به ذکر است که این پایگاه خبری جوابیه‌ای بر جوابیه تعاون روستایی آماده کرده که متعاقباً منتشر می‌شود.
به گزارش کبنا، جوابیه‌ی تعاون روستایی به پایگاه خبری کبنا نیوز به شرح زیر است. 
احتراماً در پاسخ به گزارش «سرگذشت آرد‌ها در روستا‌های بویراحمد»، مطالبی جهت روشنگری به حضورتان ارسال می‌شود که انتظار می‌رود مطابق ماده ۲۳ قانون مطبوعات، در صفحه نخست آن رسانه منتشر گردد.
۱- تمامی اطلاعات استفاده شده در این گزارش، اول اینکه کاملاً کلی و عیرمصداقی بودند دوم اینکه کاملاً غیرواقعی و بدون مستند بودند.
۲_ انتظار می‌رفت که چنانچه نویسنده این گزارش مستنداتی دال بر تخلف یا انحراف در توزیع آرد روستا‌های بویراحمد دارد، با ذکر نام روستا یا عامل متخلف اعلام می‌کرد تا بدون هیچ اغماضی برخورد‌های لازم صورت گیرد نه اینکه به صورت کلی و بدون سند، خدمات دولت و زحمات همکاران خدوم تعاون روستایی را زیر سؤال ببرد.
۳_ فرایند توزیع آرد در روستا‌های فاقد نانوایی به گونه‌ای طراحی شده که چندین دستگاه و ناظر و مجری در آن دخیل است و همه مراحل توزیع و اطلاعات افراد دریافت‌کننده و... در سامانه‌های تحت نظارت با سند و مدرک ثبت و ضبط می‌شود بنابراین امکان بروز تخلف و انحراف بسیار اندک است و چنانچه تخلفی ملاحظه شود بدون شک به سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند کما اینکه در چندین مورد در سال‌های اخیر با چند عامل متخلف برخورد شده است‌
۴_ مدیریت تعاون روستایی در انتخاب عاملین توزیع آرد دخالتی ندارد اما نظارت بر عملکرد عاملین توزیع آرد از سوی مدیرعامل اتحادیه‌های تعاونی روستایی، کارشناسان مراکز جهاد در روستا‌ها و بخش‌ها، جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، تعاون روستایی شهرستان‌ها و استان، دهیاران، بخشداران، فرمانداران و حتی خود مردم و.... به صورت مستمر و در یک فرایند تیمی انجام می‌شود.
۵_ شرکت غله بر اساس آمار جمعیتی، و اطلاعات خانوار‌ها در خانه‌های بهداشت، سهمیه آرد خانواده‌های روستایی را تعیین می‌کند و تخصیص سهمیه بعدی منوط به تأییدیه همه دستگاه‌های دخیل در فرایند توزیع و مکاتبه جهاد کشاورزی است و اینگونه نیست که یک عامل یا یک دستگاه بتواند خودسرانه در این فرایند دقیق، اعمال نفوذ کند.
۶_ اینکه گفته می‌شود عامل توزیع آرد فقط دقایقی در روستا می‌ماند و به بهانه‌های مختلف سهمیه مردم را تحویل نمی‌دهد، کاملاً کذب است و گاهی زمان توزیع یک محموله آرد، به یکماه هم می‌رسد و اگر خطر خراب شدن آرد‌ها نباشد، هیچ محدودیت زمانی اعمال نمی‌شود؛ ضمن اینکه مردم و خانوار‌هایی که سهمیه آرد به آن‌ها تعلق می‌گیرد کاملاً با عوامل توزیع در ارتباط هستند و در جریان زمان توزیع هستند و حذف سهمیه آرد، موضوعیت ندارد.
۷_ برخی افراد و خانواده‌های که ساکن شهر هستند و در طول سال چند بار برای تفریح به روستا‌ها می‌آیند، خواستار دریافت آرد هستند در صورتی که این آرد، حق خانوار‌هایی است که واقعاً ساکن روستا‌ها هستند.
۸_ با مکاتبات و پیگیری‌های دلسوزانه مدیرکل تعاون روستایی، حمایت استاندار محترم و معاون اقتصادی استانداری سرانه سهمیه آرد روستا‌های فاقد نانوایی به نسبت قبل افزایش قابل توجهی یافت و در سفر دوم دولت به استان ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیسه به سهمیه آرد غیرخبازی اضافه شد اما متأسفانه در این گزارش همه این خدمات ارزشمند دولت سیزدهم، نادیده گرفته شد و بدون سند، دلیل و مصداق، فرایند دقیق توزیع آرد به روستائیان زیر سؤال رفته است.
۹_ انتظار می‌رفت نویسنده محترم قبل از درج این گزارش، تحقیقی می‌کردند و اگر تخلفی را جایی سراغ داشتند برای برخورد یا جلوگیری از انحراف احتمالی با متولیان امر درمیان می‌گذاشتند و اگر هم ابهام یا سؤالی داشتند، قبل از انتشار، از مدیرکل تعاون روستایی که اتفاقاً فردی انتقادپذیر و رسانه‌ای هستند، می‌پرسیدند نه اینکه یک‌طرفه آن هم با اطلاعات نادرست، به قاضی بروند.
روابط عمومی تعاون روستایی شهرستان بویراحمد
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
نمونه اش انیراباد دشتروم هر کس رسید وهر کس نرسید
پاتاوه بخش
Iran, Islamic Republic of
عامل ها می برن آزاد میفروشن
کلی سود میکنن
Iran, Islamic Republic of
/ چه مسئول و چه غیر مسئول!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1