تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶
کد مطلب : ۴۷۴۷۸۲
به همت صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد؛

بعد از 10 سال تعطیلی؛ بازگشت دومین کارخانه قند یاسوج به مدار تولید / کام 50 کارگر شیرین‌تر می‌شود + تصاویر و فیلم

۲
۲
بعد از 10 سال تعطیلی؛ بازگشت دومین کارخانه قند یاسوج به مدار تولید / کام 50 کارگر شیرین‌تر می‌شود +  تصاویر و فیلم
کبنا ؛بر اساس گزارش مرکز آمار جوانان زیادی در استان کهگیلویه‌ و بویراحمد دربه‌در جویای شغل هستند. شغلی که بتواند برای آنها نان و یک زندگی حداقلی را فراهم کند. یکی از سیاست‌های کلی کشور رونق تولید است. جنب و جوش و تولید انواع کالاهای موردنیار نه‌فقط نیازهای فوری جامعه را پاسخ می‌دهد، بلکه نقدینگی را در مسیر صحیح خود قرار می‌دهد، اشتغال می‌آفریند، سرمایه‌های بی‌بدیل نیروی انسانی جوان و متخصص کشور را‌ امیدوار و از شغل‌های کاذب و مضر به حال اقتصاد کشور جلوگیری می‌کند. وقتی منابع مالی، سرمایه‌های عظیم داخلی، نیروی کار، کارگاه‌های کوچک و بزرگ و کارخانه‌های صنعتی با تکیه بر منابع سرشار داخلی ازجمله نیروی جوان و متخصص انسانی به‌گونه‌ای مدیریت شوند که جای‌جای میهن پهناور اسلامی آباد شود، آن موقع می‌توان از رونق تولید سخن گفت. استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی دارد که اگر با تکیه بر برنامه و مدیریت اصولی از آنها بهره کافی برده شود، شاهد رفع خیلی از مشکلات و آسیب‌های از جمله بیکاری جوانان بود.
کارخانه بزرگ قند یاسوج با قدمتی بالای ۵۰ساله و پس از سال‌ها رکود احیا شد و قطعاً این کارخانه ثمره زیادی در اقتصاد استان و بهبود شرایط زندگی مردم دارد. اما در کنار این کارخانه بزرگ یاسوج، به همت یک کارآفرین و سرمایه‌گذار اهل کار و توانمند دومین واحد تولیدی کارخانه قند میلاد یاسوج بعد از سال‌ها تعطیلی در حال برگشت به چرخه تولید است و در یکی از همین روزهای بهار شکوفا خواهد شد. سرمایه‌گذار اهل کار و مدیر هوشمند و دارای دانش و توان و سیستم بانکی کارآ می‌تواند هر کارخانه را به چرخه تولید بازگرداند. 
کارخانه قند یاسوج
کارخانه قند یاسوج به‌عنوان نماد صنعت، تولید و سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد با سابقه‌ای بیش از نیم‌قرن فعالیت در استان دستخوش چالش‌ها و مشکلات شده بود، اما در سفر دوم رئیس‌جمهور در تیرماه امسال به چرخه تولید بازگشت. وجود این کارخانه در کنار کارخانه قندی که اکنون توسط صندوق کارآفرینی امید احیا شده است و می‌تواند زنجیره را به طور کامل تکمیل کند تا هم نیروی بومی به کار گمارده شود و هم شکر تولیدی کارخانه قند اصلی یاسوج در اختیار این کارخانه قرار می‌گیرد و هزینه‌های تولید قند بسیار کاهش می‌یابد. شکر و قند کالای اساسی محسوب می‌شود که با این شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد دیگر دغدغه آن را ندارد.
کارخانه قند میلاد یاسوج پس از حدود ۱۰ سال تعطیلی و رکود با پشتیبانی و حمایت صندوق کارآفرینی امید به مدار تولید نزدیک شده است و به‌زودی مراسم افتتاح این کارخانه برگزار خواهد شد. این کارخانه برای 50 نفر مستقیم شغل ایجاد می‌کند و با اورهال کارخانه، خطوط تولید آن سه برابر افزایش‌یافته است.
تلاش صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد برای احیای واحدهای تولید راکد به همین یک مورد بر نمی‌گردد. ۱۹ واحد تولیدی راکد در استان کهگیلویه و بویراحمد توسط صندوق کارآفرینی امید در سال ۱۴۰۲ به چرخه تولید برگشتند که این جوانه‌های رونق اقتصادی و اشتغال را در سطح استان رشد و افزایش می‌دهد.
احیای این تعداد واحد راکد و نیمه‌فعال، در شرایطی که استان با مشکلاتی نظیر کمبود تسهیلات و نقدینگی، تحریم‌ها، کمبود مواد اولیه، نوسان ارز، فرسودگی ماشین‌آلات، بدهی‌های بانکی و مشکلات بیمه‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند، بسیار مهم است.
کارخانه قند میلاد یاسوج جزو یکی از صدها کارخانه راکد در کشور بوده است که سایه رکود به مدت ۱۰ سال بر آن سایه افکنده بود و اکنون با عزم جزم متولیان اقتصادی استان به‌ویژه صندوق کارآفرینی امید شمارش معکوس برای تولید در این کارخانه به صدا درآمده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای حمایت از کسب‌وکارهای خرد و کوچک و متوسط و باتوجه‌به قرارداد منعقده با معاونت توسعه روستایی با عنوان نهضت احیای واحدهای اقتصادی، واحدهای غیرفعال و نیمه‌فعال به چرخه تولید بر می‌گردند.
همت الله ناصری افزود: ۱۹ طرح با اعتبار افزون بر ۵۳۸ میلیارد ریال تاکنون توسط تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در استان به چرخه تولید بازگشته است.
وی ابراز کرد: یکی از این طرح‌ها کارخانه قند یاسوج است که پرداخت تسهیلات با اعتبار افزون بر ۶۰ میلیارد ریال به این کارخانه از دی‌ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

کارخانه قند یاسوج

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باتوجه‌به اینکه مجری طرح از قبل هم یک سری هزینه‌ها را متقبل شده بود، طبق بازدیدهای این صندوق، شرکت شهرک‌های صنعتی و متولیان صنعت، معدن و تجارت استان و معاون اقتصادی استاندار قرار شد این صندوق ۶۰ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات داشته باشد.
ناصری عنوان کرد: پرداخت تسهیلات به این واحد راکد به‌صورت مرحله‌ای انجام گرفت و پرداخت تسهیلات به‌حساب صادرکننده فاکتور و سازنده ماشین‌آلات انجام می‌گرفت.
وی ادامه داد: با پرداخت تسهیلات به‌صورت مرحله‌ای امکان انحراف آن بسیار کمتر خواهد بود و در جای خود هزینه می‌شود. چنانچه مجوز بهداشت و همچنین استاندارد این کارخانه سریع‌تر گرفته شود، کار تولید به‌صورت انبوه آغاز می‌شود.
  
فیلم| صحبت‌های مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد و مجری طرح کارخانه قند یاسوج

مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اینک تولید آزمایشی این واحد تولیدی آغاز شده است و آن‌گونه که این صندوق برآورد کرده حداقل ۵۰ نفر به طور مستقیم می‌توانند در این کارخانه مشغول به کار شوند.
ناصری تصریح کرد: باتوجه‌به افتتاح کارخانه قند یاسوج، می‌توان ماده اولیه‌اش را از آن دریافت کند و باعث پایین آمدن قیمت تمام شده می‌شود.
وی ادامه داد: طرح‌های دیگری هم برای احیا و بازگشت به چرخه تولید به این صندوق معرفی شده است که ما مشکل اعتبار داریم.
مدیر صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه مشکل اعتبار با انعقاد تفاهم‌نامه و یا حتی رایزنی کشوری رفع شود می‌توانیم واحدهای راکد تولیدی بیشتری را به چرخه تولید بازگردانیم و سهم بیشتری در کاهش میزان بیکاری داشته باشیم.
پرداخت ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات
مجری طرح کارخانه قند یاسوج گفت: این شرکت قند تا سال ۱۳۹۴ در حال فعالیت بود که از همان سال از فعالیت باز ایستاد و تا امروز تعطیل بوده است و اسفند ۱۴۰۰ این کارخانه خریداری شد.
برزکار افزود: دستگاه‌های این کارخانه آن‌قدر فرسوده بود که جوابگوی تولید نبود، در سال‌های قبل تولید این کارخانه تنها ۶ تن بود؛ اما اکنون با افزایش خط تولید به سه برابر افزایش‌یافته است.
وی تأکید کرد: چنانچه مواد اولیه این کارخانه تأمین شود، به‌راحتی ۵۰ کارگر به‌صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

کارخانه قند میلاد  یاسوج

مجری طرح کارخانه قند یاسوج تصریح کرد: اسفند ۱۴۰۲ قریب ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به این کارخانه راکد اختصاص یافت که این میزان ۹۵ درصد آن پرداخت شده است. آورده مجری (بنده) نیز ۱۵ میلیارد ریال بوده است.
برزکار بیان کرد: قند این کارخانه به‌وسیله شکر سفید تولید می‌شود و این واحد تولیدی، اولین شرکتی است که در استان قند کله تولید می‌کند.
وی ادامه داد: اگر کارخانه قند یاسوج که اخیراً توسط رئیس‌جمهور افتتاح شده شکر سفید به این کارخانه بدهد، کرایه حمل بسیار کمتر می‌شود و دیگر مجبور نیستیم از خوزستان و یا تهران شکر بخریم.
مجری طرح کارخانه قند یاسوج اضافه کرد: آن هزینه نقدینگی که قرار است برای شرکت‌های خوزستان و تهران ارسال شود، در عوض به‌حساب بانک‌های استان خودمان ریخته می‌شود و از شکر استان خودمان استفاده می‌کنیم.

کام کارگران دومین کارخانه قند یاسوج دوباره هم شیرین می شود+ فیلم

 
کارخانه قند یاسوج

   
 فیلم| روند تولید قند در کارخانه قند میلاد یاسوج
نام شما

آدرس ايميل شما

قلات
Iran, Islamic Republic of
بخت بوام هم دو ماه کار ایکنه و ایخوسه
Iran, Islamic Republic of
سلام کارخانه قند که تعطیل کجا کار می کن ی تعداد کارمند وکارگر گرفته هیچ درآمدی هم ندار شکر وتولید کجا هست تبلیغات دروغ
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1