تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۴۷۵۳۰۰
کبنا گزارش می‌دهد

در سفر رئیس اورژانس 115 کشور به کهگیلویه و بویراحمد چه گذشت؟

۰
کبنا ؛جعفر میعادفر رئیس اورژانس 115 کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد. میعادفر در سفر دو روزه خود علاوه بر کلنگ‌زنی چند پروژه به شهرستان گچساران سفر کرد و در آنجا با مدیرعامل شرکت نفت گچساران دیدار و در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دیدار سیدعلی احمدزاده استاندار این استان رفت.
به گزارش کبنا، صبح امروز با حضور جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور، احداث ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی و پایگاه اتوبوس آمبولانس شهرستان بویراحمد کلنگ‌زنی شد.
در آئین کلنگ‌زنی این پروژه فرماندار شهرستان بویراحمد و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج حضور داشتند. ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی و پایگاه اتوبوس آمبولانس شهرستان بویراحمد با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و در مساحت ۳۶۰ و زیربنای ۲۰۰مترمربع کلنگ‌زنی شد.
  
سعید جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این آیین اظهار داشت: این پایگاه‌ها در زمینی به مساحت ۳۶۰ و زیر بنای ۲۰۰ متر مربع در محور کمربندی یاسوج(شهرک‌های صنعتی) احداث خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: برای احداث این پایگاه‌ها اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
   
کلنگ پایگاه اورژانس جاده‌ای لیشتر گچساران بر زمین‌زده شد
 این پایگاه در زمینی به مساحت ۴۵۰ و زیر بنای ۱۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

رئیس اورژانس کشور گفت: تفاهم‌نامه خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس برای خدمات‌رسانی در فوریت‌های پزشکی استان‌های سراسر کشور منعقد شده و این تجهیزات در نیمه نخست امسال به ناوگان خدمات‌رسانی افزوده می‌شود.
جعفر میعادفر روز یکشنبه در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: شاسی۲۵۰ دستگاه از آمبولانس‌های مذکور از طریق گمرک کرج وارد کشور شده و پس از نصب تجهیزات آمبولانس‌ها تا ۲ماه آینده وارد چرخه امداد‌رسانی می‌شود.
وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا پایان سال جاری با تزرق یکهزار و ۵۰۰دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت‌های پزشکی استان‌های سراسر کشور مشکل فرسودگی نیمی از ابن خودرو‌های زندگی بخش مرتفع شود.
رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: تأمین ۳۰۰ آمبولانس آفرود برای امدادرسانی در مناطق کوهستانی و سخت گذر مانند کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این استان کوهستانی و دارای نقاط سخت گذر در زمستان بخاطر مسدودشدن راه‌های دسترسی با برف و باران و بقیه فصول سال به علت خطرات خزنده‌ها همواره نیازمند بالگرد برای امدادرسانی است خواستار اختصاص۲فروند بالگرد به شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه شد.
سید علی احمدزاده با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت‌های مناسب امدادرسانی و نقش آن در نجات جان انسان‌ها تأکید کرد: اختصاص سه دستگاه آمبولانس از دیگر نیاز‌های استان است.
وی با یادآوری اینکه بخشی از اعتبارات تجهیزات مورد نیاز فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از داخل استان تأمین می‌شود از مسوولان خواست برای تحقق نیاز‌های مذکور اهتمام داشته باشند.
   
حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
رئیس اورژانس کشور گفت: حوادث ترافیکی در سراسر ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی و ۲۰ هزار کشته می‌شود.
جعفر میعادفر در نشست با مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران افزود: امدادگران پرتلاش و فداکار اورژانس سالانه بیش از پنج میلیون ماموریت امدادی برای خدمات‌رسانی به بیماران و حادثه دیدگان مختلف در سطح کشور انجام می‌دهند.
میعادفر ابراز کرد: این میزان خدمات بصورت هوایی، دریایی و زمینی به اقشار مختلف مردم بصورت رایگان انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون یکی از چالش‌های اصلی دولت خدمت‌گزار بحث کاهش عوارض ناشی از حوادث ترافیکی که در سطح جاده‌های کشور است.
میعادفر عنوان کرد: تلاش ما در مجموعه سازمان اورژانس کشور توسعه متوازن و محرومیت زدایی در تأمین پایگاه‌های اوژانس در سراسر کشور است.
وی بیان کرد: اورژانس هوایی با در اختیار داشتن ۵۲ پایگاه هوایی بزرگترین ناوگان هوایی کشور محسوب می‌شود.
رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بیش از ۲۶ هزار نفر نیروی انسانی در بخش فوریت‌های پزشکی فعالیت می‌کنند گفت: بیش از سه هزارو ۳۰۰ پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد که از این تعداد یکهزارو ۹۰۵ پایگاه آن جاده‌ای و یکهزارو ۳۸۵ پایگاه دیگر شهری است.
وی بیان کرد: در ترافیک‌های شهری بیش از ۴۰۰ موتورلانس در نقاط پر تردد انجام ماموریت می‌کنند و برای حوادث دسته جمعی بیش از ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس در کشور وجود دارد.
میعادفر عنوان کرد: سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده در کشور وجود دارد، که بیش از ۱۵ سال عمر دارند.

ضرورت استقرار بالگرد هوایی در گچساران و کهگیلویه
سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۵۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد کار خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان را به عهده دارند.
امین نیکویی نژاد افزود: از این تعداد پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای بیش از ۱۹ مورد شهری مابقی جاده‌ای هستند.
وی بیان کرد: با توجه به سخت گذر بودن مناطق مختلف این استان استقرار بالگرد در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه نیاز ضروری است.
سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تلاش‌های شرکت نفت و گاز و رایزنی‌های انجام شده دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران راه‌اندازی خواهد شد.
نیکویی نژاد ابراز کرد: تأسیس پایگاه اورژانس هوایی مجهز به بالگرد و کادر امدادی متخصص به بهبود حال و سلامت مصدومان حوادث احتمالی در این منطقه حساس کمک زیادی می‌کند.
وی بیان کرد: به دلیل قرار گرفتن شهرستان گچساران در مسیر استان‌های جنوبی و بروز حوادث جاده‌ای متعدد و همچنین وجود تأسیسات نفتی و صنعتی، راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی در گچساران ضروری بود که با همت مسئولان شرکت نفت و گاز گچساران این مهم در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
شهرستان ۱۵۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کاکا حسین !
دیه فایده ای نداره ای عکس انداختن ها !!!!
آماده وا بو سی خداحافظی سی همیشه !!!!!
Iran, Islamic Republic of
بعداز‌ چهل‌ پنج‌ سال‌ از‌ عمر‌ انقلاب‌ به‌ فکر‌ اورژانس‌ ها‌ افتاده‌
مسُولینی‌ که‌ تازه‌ به‌ فکر‌ افتادن‌ پس‌ تا‌ حالا‌ کجا‌ بوده‌ اند‌ ‌
پس‌ لنده‌ بهمئی‌ چرام‌ که‌ هیچی‌ ندارند‌ اورژانسشان‌ به‌ کجا‌ رفته‌ واینقد‌ ر‌ موشتاق‌ عکس‌ از‌ خودتان‌ گرفته‌ اید‌ کلنگ‌زنی‌
115
Iran, Islamic Republic of
اورژانس ۱۱۵ مایه افتخار استان ماست.
جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

جزئیات جدید از محموله روغن‌های آلوده

۶ محموله روغن خوراکی به‌وزن ۹۱هزار تن در سال ۱۴۰۰ توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد بندر ...
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
1