تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : ۴۷۴۷۸۰
کبنا گزارش می‌دهد

کم‌کاری مسئولین در مبارزه با بیماری بلوط‌ها داد مردم را درآورده است! / جامعه دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد، آیا علم شما در مقابل مبارزه با یک کرم ابتر مانده‌است؟

۲
۰
کم‌کاری مسئولین در مبارزه با بیماری بلوط‌ها داد مردم را درآورده است! / جامعه دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد، آیا علم شما در مقابل مبارزه با یک کرم ابتر مانده‌است؟
کبنا ؛فعال محیط زیستی در واکنش به بی‌توجهی مسئولین به بیماری جوانه خوار بلوط گفت: مردم  از چندین روستای شهرستان دنا دلسوزانه پیگیری می‌کنند تماس می‌گیرند؛ اما ما همچنان  جواب قانع‌کننده‌ای  نداریم که به آنها بدهیم؟!
جامعه دانشگاهی آیا علم شما در مقابل مبارزه با یک کرم ابتر مانده‌است؟
پس از درج خبر ۵ روز قبل هادی سینایی فعال محیط زیستی در پایگاه خبری کبنا نیوز با عنوان «امداد طلبیدن یک فعال محیط زیستی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مسئولین سازمان جنگل‌ها و مراتع؛ برگشت وحشتناک بیماری آفت جوانه خوار بلوط در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد به دادمان برسید، بلوط‌ها دارند زجرکش می‌شوند» با این امید که شاید فرجی حاصل شود و بیماری قبل از سرایت و همه‌گیری بیشتر با اندیشیدن یک تدبیر اورژانسی مهار گردد، اما متأسفانه شواهد نشان می‌دهد پیگیری مؤثری نبوده و یا اگر بوده لااقل اطلاع‌رسانی نشده و این بلوط‌ها هستند که باید بمیرند و ما در مقابل هجمه تماس‌ها و پیگیری مردم بی‌جواب بمانیم.
 سینایی با اشاره به تماس‌های مکرر مردمی، گفت: خوشبختانه مردم همیشه در همه صحنه‌ها جلوتر و دلسوزانه‌تر از ما حرکت می‌کنند در همین راستا، مردم طبیعت دوست ما بیش از یک‌صد تماس تلفنی با حقیر برقرار کردند و گله داشتند از منفعل بودن دستگاه‌های متولی در مبارزه با این بیماری و هر کدام از یک روستا و مکان مشخصی بودند، و بیان می‌کردند:  متأسفانه علاوه بر روستای بن زرد، در محدوده قبرستان جدید روستای بادنگان  و اطراف قبرستان جدید روستای باگ (حدفاصل روستای باگ و بن زرد) گزارش گسترش این بیماری را داده‌اند و عاجزانه تقاضای علاج کرده‌اند.
وی گفت: تماس‌هایی از مردم داشتم که می‌گفتند: اطراف بلوط‌های تنومند، شفیره‌های سفید رنگی از ریشه تا ساقه و برگ بافته شده! این چه بیماری است که انگار بلوط‌ها را دارد خفه می‌کند و می‌کشد!!   التماس می‌کردند،  نگذارید بلوط‌ها بمیرند.
آنها اظهار می‌کردند که پیگیری مثمرثمر و جدی از دستگاه‌های متولی نمی‌بینم؟ یا می‌گفتند: چطور یک استانی نمی‌تواند جلوی گسترش یک کرم را بگیرد؟ یا اینکه بیان می‌کردند؛ مگر ما در دانشگاه دولتی یاسوج رشته منابع طبیعی نداریم؟ مگر ما عضو هیئت‌علمی دانشگاه در حوزه جنگل و مرتع نداریم؟ مگر ما در دانشگاه رشته جانورشناسی نداریم؟ چطور اقدامی نمی‌کنند؟



 مردم می‌گویند مگر منابع طبیعی سال گذشته محلول‌پاشی نکرد؟ چرا بیماری دوباره عود کرده؟ یعنی محلول‌پاشی نوعی مسکن موقت بوده یا اقدامی سوری؟ آیا ما هر سال باید شاهد این تراژدی غم‌انگیز باشیم؟
این فعال محیط زیستی در پایان گفت: آقای دکتر احمدزاده، استاندار محترم، مردمی و پای‌کار دولت انقلابی،  این بخشی از صحبت‌های مردمی طی تماس‌های مکرر تلفنی است که ما جواب قانع‌کننده‌ای برای آنها نداشتیم.
 خواهش می‌کنم دستوری بفرمائید وزین‌تر اقدام گردد و نتیجه اقدامات اطلاع‌رسانی شود تا مردم ببیند که طبیعت و محیط زیست مسئله اول دولت است. وگرنه باید با صدای بلند گریست و گفت: ای بلوط ما شرمنده‌ایم، ای بلوط این پاداش آن همه لطفی نبود که به ما روا داشتی و داری؟
ای بلوط ما شرمنده‌ایم؛ تو ما را از قحطی  نجات  دادی؛ اما ما نتوانستیم تو را از یک کرم نجات بدهیم!؟ ما شرمنده‌ایم.

 بیشتر بخوانید:

برگشت وحشتناک بیماری آفت جوانه خوار بلوط در جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد / به دادمان برسید؛ بلوط‌ها زجرکش می‌شوند و جان می‌دهند / اداره‌کل منابع‌طبیعی خواب یا بیدار؟ + فیلم و تصاویر

 
نام شما

آدرس ايميل شما

پری
Iran, Islamic Republic of
اووووووووووو
بازم ممنون از دغدغه‌های فعال زیست محیطی
Iran, Islamic Republic of
در منطقه باشت کرم ها روی برگه ها تخم گذاری ودرحال تبدیل شدن به پروانه هستند اتفاقا همان درختانی که سمپاشی کرده اند تا چند روز آینده کاملا برگ ها خورده میشوند
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1