تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۶
کد مطلب : ۴۶۹۹۴۴
رئیس نظام پرستاری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با کبنانیوز؛

مهمترین درخواست پرستاران «امنیت» بوده و هست / 9 ماه مطالبات پرستاران پرداخت نشده، بی‌انصافی است که پرستاران را از امنیت دریغ کنند

۵
۰
مهمترین درخواست پرستاران «امنیت» بوده و هست / 9 ماه مطالبات پرستاران پرداخت نشده، بی‌انصافی است که پرستاران را از امنیت دریغ کنند
کبنا ؛
رئیس نظام پرستاری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مشکلات امنیت و کارانه و حقوق پرستاران مواردی را مطرح کرد.
به گزارش کبنا نیوز، رئیس نظام پرستاری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی اختصاصی با کبنا نیوز گفت: ساعت 3 و 30 دقیقه بامداد زمانی که پرستاران بخش اورژانس بیمارستان شهید جلیل مشغول به کار بودند، یک نفر وارد اورژانس بیمارستان شده و بدون هیچ وقفه‌ای به طرف یکی از پرستاران حمله ور شده و با چاقو به گردن‌ ایشان آسیب وارد کرد، بعد از آن پرستاران و پزشک‌ها، پرستار آسیب دیده را به اتاق سی پی آر برده و کار‌های ابتدایی احیای او انجام گرفت، یکی از ورید‌های گردنی‌ ایشان مورد اصابت قرار گرفته بود، پس از آن به اتاق عمل منتقل شد، بیمار لوله‌گذاری شده و به آی سی یو بیمارستان منتقل شد.
سید رضا رمضانی افزود: صبح امروز پرستاران تجمع کرده و حاضر نبودند که سر کار خود برگردند، ولی به بیمار‌های اورژانسی رسیدگی می‌شد، در این بین معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار و نماینده دادستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاونان دانشگاه علوم پزشکی، رئیس حراست دانشگاه در بیمارستان حضور پیدا کردند، همکاران از وضعیت امنیت شهر یاسوج گله‌مند بودند. چندین بار پیش از این چنین وضعیتی تکرار شده و نظام پرستاری در این خصوص جلساتی برگزار کرده است.
رئیس نظام پرستاری استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با نماینده ولی فقیه استان کهگیلویه و بویراحمد داشتیم و مهمترین درخواست پرستاران وضعیت امنیت بوده و هست، از‌ ایشان خواستیم در تریبون نماز جمعه مشکلات حوزه درمان و پرستاری را منعکس فرمایند. قول‌هایی داده شد که مشکل حل می‌شود.
رمضانی بیان کرد: بین ۹ ماه تا یک سال است که مطالبات پرستاران پرداخت نشده، بی‌انصافی است که پرستاران را از امنیت دریغ کنند.
رمضانی تصریح کرد: در همین جلسه عنوان شد که کارانه‌های عقب افتاده، برخی هدایای مناسبت‌های خاص پرداخت شود، همچنین از تأمین اجتماعی درخواست کردیم که هدیه روز پرستار را پرداخت کنند. پرستاران در خصوص حق مسکن، حق لباس، معوقات خود و در خصوص تسهیلات و وام‌ها، بیمه‌های تکمیلی گله‌مند هستند.
وی گفت: در خصوص اتاق‌های استراحت، لازم است که اتاق‌های استراحت پرستاران تجهیز شود، تبدیل وضعیت پرستاران انجام گیرد، ایثاری که پرستاران در زمان کرونا انجام دادند شاهکار بود و حق این پرستاران هست که تبدیل وضعیت شوند. انتظار ما از مسئولان استانی و کشوری این است که به مشکلات حوزه پرستاری توجه ویژه‌ای کنند. فوق‌العاده خاص با ضریب ۳ حق پرستاران است، پایه حقوقی پرستاران ما بسیار پایین است.
رمضانی گفت: متأسفانه کمبود نیرو به شدت به جامعه پرستاری و جامعه آسیب می‌زند، پرستاران با وجود این کمبود نیرو مجبورند اضافه کاری اجباری کار کنند، تعرفه‌گذاری پرستاری می‌گوید با رضایت طرفین پرستار باید اضافه کاری بماند، در حالی که الان می‌گویند شما پرستاران در عین حالی که اضافه کار در هر ماه دارید ولی کسری ساعت کار دارید، و پرستاران را مجبور می‌کنند در روز‌هایی که شیفت کاری ندارند، کار کنند و کاهش ساعت کاری برای آن‌ها درنظر گرفته می‌شود، انتظار داریم این موضوعات از طریق دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در وزارت بهداشت پیگیری و مشکل پرستاران حل شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارا ن
Iran, Islamic Republic of
برا بهداشت هم کاری کنید ما هم امنیت نداریم
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش یه پرستار بدبخت افتاده رو تخت اینا هم این چند روز هیاهو میکنن اسمشون شناخته بشه بعدش ن بیمارستان براشون مهمه ن مرکز بهداشت وگرنه اومدن هدیه روز پرستار دادن ۵۰۹ تومن رو بجاش ۴۲۵ دادن بعد دکتر شهامت میاد هی میگه بشکند قلمی ننویسد آقاجان قلم دسته خودته مطالبات پرستاران رو بدی
احسان
Iran, Islamic Republic of
خوبه که با کلمه امنیت آشنایی دارید حداقل! در سفر ریاست جمهوری مقدار جزئی از مطالبات ۲ سال گذشته پرستاران پرداخت شد آن هم از ترس هیأت دولت.مابقی هم که پیشکش.واسه روز پرستار ۵۰۰ هزار تومان قرار بود پاداش بدن که بصورت میانگین از ۵۰ تا ۷۵ هزار تومان کسر کردند و گفتند واسه مالیات.این عدد رو ضربدر تعداد پرستاران رسمی،قراردادی،شرکتی و طرحی بکنید تا حاصل جمع به جیب بقیه برود. شمایی که نمی تونی از حق پرستار و مجموعه درمان دفاع کنید لطفا سکوت ...
پرستار
Iran, Islamic Republic of
بیمارستانی که حتی مدیر حقوقی ندارد تا در چنین شرایطی از ما دفاع کند
عدالت
Iran, Islamic Republic of
درو بر استاد رمضانی که واقعیت ها رو بیان میکنند
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1