تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۴۲۳۲۷۰
کبنا گزارش می‌دهد

سفر رئیس سازمان استثنایی کشور به یاسوج ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور امروز ( چهارشنبه 25 تیرماه 99) به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد، او علاوه بر حضور در جلسه مشترک با مدیران مراکز آموزشی استان در آئین کلنگ‌زنی دو مدرسه 6 کلاسه یاسوج و چرام شرکت کرد.
به گزارش کبنا، نشست مشترک مدیران مراکز آموزشی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، معاون سیاسی استاندار، فرماندار بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان برگزار شد، در این نشست سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش کشور و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور گفت: ضریب یک دوم حل شد و بحث صندوق بازنشستگی همکاران شاغل در مراکز استثنائی با همکاری خانم جنیدی معاون امور حقوقی رئیس جمهور در حال حل شدن است که صندوق تامین اجتماعی یا این موضوع را می‌پذیرد یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید تامین اعتبار کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به تغییر رده‌های شغلی و استانداردسازی نیروی انسانی گفت: از زمان حاجی بابایی در وزارت آموزش و پرورش تاکنون اعلام کردیم سند راه این وزارتخانه سند تحول بنیادی است چرا که همه آنچه مد نظر است در این سند دیده شده است و باید برای اجرایی شدن آن تلاش کنیم.
وی ادامه داد: در مدارس استثنائی داشتن مدارس انطباقی که ترکیبی از بچه‌های عادی، ترکیبی و سمپاد که آرمان تعلیم و تربیت است را دنبال می‌کنیم. در مدارس انطباقی معلم و مدیر باید زبان اشاره را بدانند به همین منظور در نهضت زبان اشاره و خط بریل 5 هزار معلم آموزش داده می‌شوند که سهم این استان مشخص خواهد شد.
این مقام کشوری بیان کرد: به همین منظور در سال آینده تحصیلی حداقل 10 درصد کل مدارس کشور آموزش مهارت‌های چندگانه را بیاموزند چرا که اکثر بچه‌ها نیازمند مهارت‌های چندگانه هستند.
حسینی به اپلیکشن جامع آموزش مجازی هم اشاره‌ای کرد و افزود: در سال جدید تحصیلی در هر مدرسه انطباقی یک مدرسه مجازی دیده شود و 2 هزار نفر در مدارس مجازی آموزش فرا گیرند که برای ایجاد مدرسه انطباقی نیازمند داشتن مدرسه پذیرا و اوتیسم هستیم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور ادامه داد: در استان کهگیلویه و بویراحمد مدرسه اوتیسم ساخته می‌شود، ضمن اینکه 9 مرکز مشکلات آموزش و توانبخشی ویژه یادگیری در این استان وجود دارد که طبق استاندارد باید 8 مرکز دیگر ایجاد شود که قول می‌دهم 3 مورد از این 8 مرکز در سال جاری محقق شود.
وی ادامه داد: به لحاظ فضا و تجهیزات آمایش سرزمین انجام شد و آموزش و پرورش استثنائی برای اینکه به حداقل استاندارد برسد نیازمند 210 مدرسه است که 7 مدرسه آن مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است 4 مدرسه امروز کلنگ‌زنی شد و 3 مدرسه دیگر را در صورتی که مجموعه استان متعهد شوند زمینی غیر از زمین‌های آموزش و پرورش تامین کنند تمامی هزینه آن را پرداخت می‌کنیم.
این مقام کشوری با اشاره به ساخت 3 سالن ورزشی 200 متری درون مدرسه‌ای ویژه کودکان با نیازهای ویژه گفت: با کمبود نیروی توانبخشی مواجه هستیم و برای اولین بار 1500 نیرو از دانشگاه فرهنگیان جذب می‌کنیم که 120 نفر از آنها نیروی توانبخشی است که تلاش می‌کنیم بیشتر از شاخص‌های معمول نیرو به این استان اختصاص دهیم.

کلنگ‌زنی دو مدرسه ۶ کلاسه استثنایی در یاسوج و چرام با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش

با حضور معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنائی کشور کلنگ‌ دو مدرسه ۶ کلاسه در یاسوج و چرام به زمین زده شد.
در این آیین کرمی مدیرکل نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرکز کودکان استثنایی با مشارکت یکی از خیرین در گچساران کلنگ‌زنی شد و در این مراسم به طور همزمان کلنگ دو مدرسه ۶ کلاسه در یاسوج و چرام به زمین زده شد،ضمن اینکه مصوب شد مدرسه‌ای در کهگیلویه هم احداث شود.
در ادامه جبار کیانی رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵۸۵ کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته شده و ۶۴ مدرسه در دست ساخت است که پیش‌بینی می‌کنیم تا مهر امسال ۲۵ مدرسه تکمیل و آماده افتتاح شود.
هادی زارع‌پور مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اجرای طرح آجر به آجر گفت: این طرح به صورت جد در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: ظرفیت خیرین در طرح ساخت مدرسه به ۵۰ درصد رسیده است.
در بخش پایانی هم حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس آموزش و پرورش استثنائی کشور به دو دوره پیش‌حرفه‌ای و حرفه‌ای در بین دانش‌آموزان اسثنائی اشاره کرد و گفت: از مجموع ۶۰ هزار دانش‌آموز، بیشتر آنها ناتوان ذهنی و در دوره حرفه‌‌ای قرار دارند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ۴۰۵ مدرسه حرفه‌ای ویژه دانش‌آموزان استثنائی احداث شده که امروز دو مدرسه در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای یاسوج و چرام کلنگ‌زنی شد.
 مدرسه ۶ کلاسه طوبی با مشارکت خیر بزرگوار سرکار خانم مریم فرورد در طرح آجر به آجر در زیربنای ۶۵۰ متر مربع و مبلغ ۲/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان در شهر یاسوج احداث می‌شود  که مشارکت خیر ۵۰۰ تومان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1