تاریخ انتشار
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب : ۴۲۶۰۰۰
نمایندگان مجلس یازدهم چه می‌گویند

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

۴
۱
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!
کبنا ؛
چرا این روزها مجلس مورد نقد و هجمه قرار گرفته است، نمایندگان مجلس در این باره توضیح می‌دهند.
 
تخریب‌ کنندگان مجلس به دنبال ایجاد حاشیه امن برای مفسدین و رانت خواران هستند
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه مردم نباید از مجلس انقلابی یازدهم ناامید شوند، گفت: تخریب‌گران می‌خواهند حاشیه امنی برای خود ایجاد کنند تا به فساد و رانت خواری خود ادامه دهند.
 
محمدصالح جوکار
 
محمدصالح جوکار  در واکنش تلاش برخی برای تخریب‌ مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به اینکه مجلس انقلابی شکل گرفته و مقام معظم رهبری فرمودند که مجلس یازدهم، انقلابی‌ترین مجلس بعد از پیروزی انقلاب است، لذا وحشت و افسردگی در دل ضدانقلاب‌ها پدیدار شده و کسانی که بازنده واقعی شکل گرفتنِ این مجلس و حضور ملت در انتخابات بودند، اقدام به تخریب مجلس کردند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس یازدهم، اظهار کرد: کسانی که باختند در تلاش هستند تا این مجلس را تخریب کنند، از این رو مسائلی چون خودرو، وام ودیعه مسکن، واکسن آنفلانزا و غیره که در دوره‌های گذشته مجلس هم مرسوم بوده است و همه خیلی عادی از کنار آن می گذشتند را مطرح و سناریوسازی می‌کنند.
وی افزود: امروز در شرایط بد اقتصادی هستیم و تخریب‌گران به دنبال برجسته کردن موضوعات حاشیه ای هستند تا مردم را نسبت به مجلس انقلابی یازدهم ناامید کنند. مردم در رنج و مشقت هستند اما این رنج و مشقت مردم حاصل عمل و اقدام غیرانقلابی است، همان افرادی که امروز مجلس را تخریب می‌کنند به دنبال کاهش فشار بر خود هستند لذا مجلس را تخریب می‌کنند تا خودشان در حاشیه امنی قرار گیرند.
جوکار  با بیان اینکه مشکلات و گرانی که در سایه عملکرد تخریب‌گران اتفاق افتاده است، گفت: تخریب‌گران جایگاه اجتماعی خود را از دست داده اند بنابراین به دنبال شیطنت و تخریب هستند، البته مجلس نباید اجازه سوء استفاده دهد زیرا چشم امید مردم به سمت مجلس است و از نمایندگان ملت توقع دارند که انقلابی‌تر عمل کرده یا از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنند و با این ابزارها ثبات را به کشور برگردانند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران می‌خواهند حاشیه امنی برای خود ایجاد کنند و فساد و رانت خواری خودشان را دنبال کنند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز تفاوتی بین نماینده و فرد عادی در جامعه نیست، گفت: وجه مردم داری باید در هر حال باید حفظ شود و مردم نباید از مجلس ناامید شوند، مجلس در کنار مردم است و مردم باید احساس امنیت و اطمینان داشته باشند. دیگران نباید در سایه عملیات روانی کار خود را پیش ببرند. هر تخریب باید با شفافیت پاسخ داده شود.
 
تخریب مجلس، ادامه سناریویی که قبل از انتخابات شکل گرفت/ جریانی به دنبال ناامید کردن مردم است
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تخریب این روزهای مجلس را ادامه سناریویی دانست که پیش از انتخابات دور یازدهم مجلس تعریف شده و به دنبال ناامید کردن مردم هستند.
 
احمد علیرضا بیگی در بازدید از غرفه خانه ملت

احمد علیرضا بیگی در واکنش به تخریب‌های سازماندهی شده علیه مجلس یازدهم شورای اسلامی، نیز می‌گوید: مردم امید فراوانی به مجلس یازدهم دارند و در عین حال جریانی تمام سعی خود را معطوف کرده تا مردم را ناامید و روحیات مردم را مأیوس کند. همه تخریب ها در راستای ایجاد خلل در کارآمدی مجلس رخ می دهد تا  نقش مجلس در دوره حساس و تاریخی کنونی انقلاب را به حداقل برسانند یا از بین ببرند.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: این سناریو قبل از انتخابات مجلس یازدهم شکل گرفته و اجرایی شده است. وقتی دولت بر خلاف رویه چهار دهه گذشته کشور که تلاش می‌کرد تا میزان مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهد، ایام نزدیک به انتخابات قیمت بنزین را افزایش داد لذا وقایع تلخی به وقوع پیوست، انسان‌هایی کشته شدند و ناامنی‌هایی را شاهد بودیم.
وی ادامه داد: بنابراین ما بر مبنای این سناریو شاهد کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی بودیم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این سناریو مشروعیت و اقدامات مجلس یازدهم باید زیر سوال رود، لذا این روزها شاهد بیان موضوعات مختلفی هستیم. این شرایط مسئولیت نمایندگان مجلس را خطیر کرده است و نمایندگان با هوشیاری بیش از پیش باید آنها را ناامید کنند و اسباب دلگرمی مردم ایران باشند.
علیرضا بیگی یادآور شد: این سناریو شکل گرفت تا ضعف های مجلس دهم که نماد وکیل دوله‌ها بود و ضعف هایی داشت، کم رنگ‌تر شود. این در حالی است که مجلس یازدهم تلاش‌های خوبی را انجام داده تا به نتایج مثبتی برای زندگی مردم دست پیدا کنیم.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه از سوی دیگر مشکل مجلس یازدهم مقطع کنونی و محدودیت‌هایی است که به واسطه فعالیت سال آخر دولت وجود دارد. این سناریو نیز برای همین مقطع است تا دولت در سال پایانی فعالیت خود، روزها را بدون دردسر و چالش سپری کند.
کسانی که به دنبال ناامید کردن مردم‌اند مجلس را تخریب می کنند/ مجلس وارد بازی‌های سیاسی نمی شود
 
نماینده مردم سبزوار در مجلس با تاکید بر اینکه جریان داخلی بخشی از تخریب‌ها علیه مجلس را هدایت می‌کند، گفت: مجلس نباید وارد بازی‌های سیاسی و فضای تخریبی شود بلکه باید بدون حاشیه به کار خود ادامه دهد و اجازه ندهد حاشیه‌سازی مانع از پرداختن به اصل کار شود.
 
علی‌اصغر عنابستانی

علی اصغر عنابستانی با بیان اینکه آثار و موارد سرچشمه‌های تخریب مجلس یازدهم را باید در دو حوزه داخلی و خارجی جستجو کرد، گفت: دشمن خارجی برای اثبات ناکارآمدی نظام تلاش‌های زیادی انجام داد و متاسفانه با توجه به تفکر حاکم بر دولت طی 7 سال گذشته در بسیاری از موارد توانست در حوزه‌های اجرایی به ویژه حوزه اقتصادی مردم را از توانمندی ساختارهای اداری ناامید کند و دشمن با توجه به این کاهش اعتماد به دنبال اثبات ناکارآمدی نظام بود تا اعتماد نهادی تبدیل به بی‌اعتمادی به نظام شود.
 نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس یازدهم ادامه داد: این کاری بود که دشمن سال‌ها طراحی و همچنین برخی از غرب‌زده‌ها و کسانی که معتقد به تفکرات لیبرالی هستند آن را دنبال می‌کنند.
عنابستانی با یادآوری اینکه حضور نمایندگان انقلابی در مجلس یازدهم با انگیزه بسیار زیاد امیدها را به مردم بازگرداند و بخش زیادی از نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد، افزود: دشمنان تا حدود زیادی توانسته بودند مردم را ناامید کنند اما با انتخابات مجلس یازدهم و آمدن نمایندگان انقلابی دوباره امید به مردم برگشت و تا حدود زیادی مردم امیدوار شدند که ساختار مجلس یازدهم می‌تواند دولت را در مسیر درستی قرار دهد و امورات به سمت اصلاح پیش رود.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم یادآور شد: کسانی که معتقدند همچنان باید مردم را ناامید نگه داشت هدف اولیه خودشان را مجلس قرار داده‌اند و از روزهای آغاز به کار و مراسم تحلیف شروع به تخریب مجلس کردند بنابراین تخریب از قبل از شروع مجلس یازدهم شروع شد و مجلس انقلابی را با الفاظ و عناوینی مانند مجلس اقلیت و رانتی مورد خطاب قرار دادند و شروع به فضاسازی کرده و هر مسئله ساده‌ای را به دست مایه‌ای برای تخریب شدید مجلس تبدیل کردند البته بخشی از این تخریب‌ها طراحی شده توسط دشمن بیرونی است که توسط عوامل درونی گسترش می‌یابد و دوستان خودی در این میدان بازی می‌کنند که هدف نهایی آنها بی‌اعتمادی مردم  نسبت به نظام است.
جریان داخلی بخشی از تخریب‌ها علیه مجلس را هدایت می‌کند
وی با بیان اینکه جریان داخلی بخشی از تخریب‌ها علیه مجلس را هدایت می‌کند، تصریح کرد: متأسفانه سیاست‌های دولت طی 7 سال جواب نداده و دولتی که تمامی تخم‌مرغ‌های خود را در سبد مذاکره با آمریکا و غرب گذاشته بود همه آنها را بر باد رفته می‌بیند بنابراین کارنامه قابل عرضه‌ای ندارد و شروع به تخریب مجلس می‌کند.
نماینده مردم سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس یازدهم با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: جریان اصلاحات در جلسات محفلی خود تنها امید را به بردن یا ماندنشان در صحنه سیاسی کشور را مجلس یازدهم می‌داند و معتقدند اگر بتوانیم مجلس را به شدت تخریب کنیم، مردم را به سمتی ببریم که مجلس یازدهم توانمندی نداشته و همچنین تمامی تقصیرهای 7 ساله را به گردن مجلسی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده بندازیم و از همه مهمتر توقعات جامعه را به شکلی شکل دهیم که جامعه و قاطبه مرم انتظارات اجرایی را از مجلس انتظار داشته باشند می‌توانیم در انتخابات 1400 برگ برنده ای داشته باشیم.
عنابستانی یادآور شد: مجلسی که از طرف مقام معظم رهبری به عنوان انقلابی‌ترین مجلس بعد از انقلاب و به عنوان مجلس امید و انتظار خوانده شده باید در این فضای شدید تخریب دوسویه توسط خارجی‌ها به صورت تمام قد و از سمت رقیب رویه فعلی که همانا تلاش برای بهبود وضعیت مردم است را حفظ کرده و ادامه دهد؛ دوماه از فعالیت مجلس یازدهم صرف ساختارسازی‌های داخلی شد اما طی 4 ماه اقدامات بسیار مطلوبی را انجام داد که در مجالس عادی چندین ماه و شاید چندین سال طول می‌کشید تا به سرانجام برسد، تصویب طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی، تعیین تکلیف مساله قیر و معیشت مباحث کوچکی نبودند که مجلس با سرعت آنها را تعیین تکلیف کرد.
مجلس باید بدون حاشیه به کار خود ادامه دهد
سخنگوی فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی با بیان اینکه مجلس نباید وارد بازی‌های سیاسی و فضای تخریبی شود، گفت: مجلس باید مانند آغاز به کار خود تمام هم و غم خود را برای اصلاح ساختارها، معیشت فوری مردم و تحول در ساختارهای اقتصادی قرار دهد و این موارد مهم باید در دستور کار همیشگی مجلس قرار گیرند البته از سویی مجلس در حال انجام اقدامات بزرگی برای اصلاح ساختار خود است که مردم در آینده نزدیک در جریان آنها قرار خواهند گرفت؛ قدم‌های بزرگ و شجاعانه‌ای برای اصلاح ساختار قانونگذاری و نظارت بر فرآیندهای حاکم بر مجلس برخواهیم داشت، مجلس باید بدون حاشیه به کار خود ادامه دهد و افراد حاشیه ساز را طرد کند و اجازه ندهد حاشیه‌سازی مانع از پرداختن به اصل کار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
قرار بود مشکلات مردم را حل کنید
مظلوم نمایی موقوف.
مونسان
Iran, Islamic Republic of
سلام خود مجلسیان قبل از آمدن به مجلس باشعار هایی قبول شدند که به محض ورود شروع کردند به جنگ باهم وبی اخلاقی. و توهین به خود و دولتیها ووو آمدند فقط کیسیونی رفتند که نفع مادی. وسفر خارج. وبده بوستان دارد باصدای بلند فقط توپ. وتشر حتی از رعیس مجلس هم رحم نکردند وفقط شعاری تشر به دولت میزدند تا آلان عملی پرکار نبوده خدا پشت وپناهتان اما عمللللللل کنید مدیران کشور خیلی. ها شون نا لا یق. و قابل اخراجند لب پرتگاست. عمل کنید
مونسان
Iran, Islamic Republic of
با سلام مجلسی که فحش وناسزاذوبد وبیراه به دیگران را مانند بچه کوچولوها شروع کرده و توهین و اقدامات خلاف قانون انجام میدهد آیا دیگران گفته اند این کا را را عمل کنند ؟ همین خود حاشیه. سازی برای خود است. کسانی. که فقط شعار وشعار ودنبال مساعل فرع از مهمند مثلا خودرو. لحظه ای دارند با دلالان نامرعی شرکای خودرو ساز پوست و گوشت وخون ملت را می کنند و ناخواسته کمک به پیروزی دشمنان بر ملت میکنند ساکتند اما دنبال عوض کردن ماشین از خودروسازند مردم از نزدیک می بینند اگر. راست میگویید. وجرات دارید قضیه خودرو. وحیاط خلوت باز نشستگان و. وزارت نفت و دزدیها یی که در مقابل. گوشی وووو عمل کنید تا مردم ببینند
محمودیان
Iran, Islamic Republic of
سلام
مجلس انقلابی با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر راه خود را ادامه دهد ، این خائنین داخلی به یقین با عقب نشینی مجلس کوتاه نمی آیند ، پس باید با تحقیقات کامل و همکاری قوه قضائیه خائنین و مفسدان و نفوذی های در داخل دولت را با مدارک کامل به قوه قضائیه و اطلاعات سپاه اعلام نماید ، آن وقت خواهید دید که بجای گستاخی هر کدام از ترس دادگاهی شدن چگونه سکوت خواهند کرد ،
...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

پیشنهاد زیباکلام مبنی بر اعدام سلطانِ واکسن کرونا!

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی پیشنهاد اعدام سلطانِ واکسن کرونا را مطرح ...
1