تاریخ انتشار
شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : ۴۶۶۳۰۷
یادداشت ارسالی؛

چرا عدل هاشمی‌پور؟

۲۱
۱
چرا عدل هاشمی‌پور؟
کبنا ؛یادداشت ارسالی؛ ممکن است بنا به دلایل شخصی و یا ذوق و میلی که حتی قابل توصیف و شرح دادن نباشد از کسی و یا چیزی همچون یک فرد، معشوق، تیم ورزشی، مکان تفریحی خوشمان بیاید و یا بدمان بیاید که این نوع علاقه مندی طبیعی است و برای بخش زیادی از جامعه اتفاق می‌افتد و در صنعت مد تعیین کننده است.
اما وقتی صحبت از سیاست و حکمرانی است، داستان کمی متفاوت می‌شود و بجز از مواردی که نشان از نوعی تعصب و یا منافع بسیار موردی شخصی است در سایر موارد باید گرایش و حمایت ما از حداقل ادله و استدلال برخوردار باشد.
در عالم سیاست قرار نیست چند ویژگی و صفت را مشخص کنیم و مطابق آنها جلو رویم. افراد معجون و سالادی از ویژگی و صفات متفاوت هستند. برخی ویژگی‌ها مثبت و منحصر به فرد هستند و برخی عیوب و ایرادات نیز وجود دارد که اگر بخواهیم تنها بر یکی از آنها متمرکز شویم همان یک مورد برای ایجاد حس دوری و تنفر کفایت می‌کند.
یک سیاستمدار موفق لزوما یک نخبه در یک حوزه خاص نیست بلکه نخبه سیاسی فردی با جمیع عوامل با درجات بالا و پایین است.
تحصیلات، تجربه، شخصیت فردی، مردم‌داری، سواد سخنرانی، ظاهر و پوشش مناسب و بروز و ... از ملزومات کار سیاسی است. شاید نتوان در عالم سیاستمداری پیدا کرد که همه ویژگی‌ها را در شکل اعلای خودش جمع کرده باشد ولی سیاستمداری هم نیست که قرار باشد از همه این ویژگی‌ها تهی باشد، بلکه یک حد میانه از مجموع این ویژگی‌ها و یک رفتار و گفتار درست می‌تواند به خلق سیاستمداری منتج شود که نگاه و پذیرش بیرونی نیز در تایید و شکل‌گیری نهایی آن موثر  باشد.
عدل هاشمی‌پور یکی از سیاستمداران این استان است. شاید خود همچنان دوست دارد او را یک فرد پروژه‌ای و عمرانی و یا حتی قبل از آن سرباز انقلاب و ولایت بدانند، ولی با توسل به تعاریف سیاست و حضور هاشمی‌پور در یک دوره مجلس شورای اسلامی و حضور مجدد در صحنه انتخابات گریزی از اینکه ما هاشمی‌پور را یکی از سیاستمداران استان بدانیم وجود ندارد. وی نه خود چنین ادعایی دارد و نه نزدیکانش و نه صاحب این قلم که هاشمی‌پور یک سیاستمدار کامل است بلکه او آمیزه‌ای از مجموع شرایطی است که می‌تواند از او یک نماینده خوب و موفق و فردی مورد اعتماد و وثوق مردم بسازد .
ممکن است نقد و ایرادات بسیاری بر هاشمی‌پور نیز وارد باشد ولی نباید فراموش کرد او با همین ویژگی‌هاست که یک دوره موفقیت‌آمیز در قرارگاه سازندگی وابسته به سپاه را پشت سر گذاشته است و یا یک دوره با رأی بالا مردم توانست انحصار قدرت در کهگیلویه را بشکند  و نماینده مردم در مجلس شود و حالا نیز در خارج از مجلس در نقش و قامت یک نماینده مورد عنایت مردم قرار گیرد و مردم برای حل مشکلاتشان به وی مراجعه کنند.
نکته مهم‌تر تناسب بین ویژگی‌ها و ظرفیت‌های هاشمی‌پور و حوزه انتخابیه کهگیلویه است حوزه انتخابیه‌ای که با فقر، توسعه‌نیافتگی و انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و با وجود گشایش و انقلاب در عرصه عمرانی در بین سال های 1394 تا 1398 اما بیکباره و بعد از پایان دوره نمایندگی هاشمی‌پور قفل این کارگاه عمرانی بسته شد و بعید است جز با دست و کلید شخص هاشمی پور که اهل پروژه و فهم پروژه است گشوده شود.
در طول این سال‌ها کهگیلویه هیچ اتفاق عمرانی به چشم ندیده است هر آن چه بوده است یا آسفالت‌های ناشی از قیر اهدایی مجلس به نمایندگان بوده است و یا روکش همان آسفالت که به‌واسطه عدم نظارت خیلی خراب می‌شوند. سد آبریز حتی یک لیتر آورده برای شهرستان نداشته است و  نیروگاه سیکل ترکیبی پادوک به تاراج رفت. جاده لنده و بهبهان ماده لازمه را ندارد و آن یکی طرح دیگر هم باز یا ماده ندارد و یا بودجه ندارد و یا مسئولین امر فهمی از اهمیت و ضرورت پیگیری آن ندارند و اینچنین است که حال و روز کهگیلویه بسیار زار است و پریشان.
اگر همه از افزایش میل مهاجرت از ایران به خارج از کشور می‌نالند، درصد مهاجرت از کهگیلویه سال‌ها و بکله دهه در بالای نمودار ایستاده است و هیچ مشوقی برای ماندن مردم در سرزمین شان وجود ندارد .
می‌توان لیستی بلند بالا از دلایل اینکه چرا باید به هاشمی پور اعتماد مجدد کرد وجود دارد. هاشمی‌پور با مردم ذیل کا ر و پیگیری پروژه‌ها دیدار می‌کرد اما اینک یک نماینده کل چهار سال نمایندگی‌اش را محدود به دیدارهای به اصطلاح مردمی با مردم نماید که در این صورت  یقینا هیچ گرهی از مشکلات مردم گشوده نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

سواد
Romania
بنده یه آزمون نهایی در حد ابتدایی از اقای عدل هاشمی میگیرم اگه از نمره ۱۰۰ تونست بالای ۳۰ بگیره اونوقت حاضرم بهش رای بدم
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقاً منم حاضر یه آزمون ساده از شما بگیرم اگر از 100 بالای 10 بگیری به تو رأی میدم
Iran, Islamic Republic of
چون عمل میکنه و کمتر حرف میزنه و شعار میده
Iran, Islamic Republic of
تا چن تا بیل مکانیکی عدله و دسش نبرین ولش نکنین بابا عدل چ به نمایندگی الان خش هم دونه با بودن موحد شکستش حتمیه اما ایگو موحد دور آخرشه ایخم مردم فراموشم نکنن شاید دور بعد سیم گرفت
دهدشت
Iran, Islamic Republic of
هاشمی پور فقط یک پیمانکار خوبی هست ،توهین به مردم کهگیلویه بزرگ هست که یک پیمانکار بخواد نماینده بشه،،،البته نمیدونم چرا کبنا از سرمایه بادآورده عدل هاشمی نمیپرسه؟؟؟
نه به این سنفر موحد هاشمی و بزرگواری 32سال نمایندگی و فلاک
Iran, Islamic Republic of
چرا عدل هاشمی
چون قسم خورد
چون خیلی نو کیسه درست کرد
چون هیچ سرمایه گذاری در شهرستان انجام نداد
هیچ اشتغالزایی انجام نداد
چون کارگر مولتی میلیارد درست کرد
این سرمایه از کجا آورد؟
یک کارمند دولت یا نظام نهایتا ماهی ۸۰ میلیون هم حقوق بگیرد و هیچی مصرف نکند این همه لکسوس و بی ام وی و خونه و ماشین های سگنین از کجا میتوند بگیرد.نکنه دینی بگردن دارد میخواهد دینشو ادا کند.....
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا عدل هاشمی هیچ بویی از سیاست نبردوفاقد سواد سیاسی است
Iran, Islamic Republic of
ما مردم کهگیلویه بزرگ در کارزار نه به ۳ پیر سیاسی متحد خواهیم شد و فردی علمی و عملی که بتواند از حیثیت منطقه دفاع کند و زبان گویای جوانان سرخورده دیارمان باشد شرکت خواهیم کرد ‌.
دوره سردار و سناتور و مختار دیگر به پایان رسیده .
Iran, Islamic Republic of
همه موافق نبود سه نفریم
اما بازم تعصبات قومی و قبیله ایی مانع میشود
Iran, Islamic Republic of
بخدا شما ها عدل رابخاطررانت می خواهید نه خدمت به مردم
مراد
Iran, Islamic Republic of
هاشمی پور نیروی جهادی و پای کار اینا ۴سال نشان داد به اندازه ۲۴سال موحد کار کرد . تنها کزینه برون رفت کهگیلویه بزرک از منحلابی که موحد درست کرده
امین
Iran, Islamic Republic of
فقط هاشمی پور✌️
نجفی
Iran, Islamic Republic of
انصافا حاج عدل هاشمی کلیه طرح هایی که الان در جریان کارند استارتشون رو زد
موحد کدام کمیسیون مجلس هست ؟؟؟
عسکر بدبخت شد رفت موحد چرا نمیری ی ی ی ی ی ی
Iran, Islamic Republic of
من تعجب میکنم فقط مدیریت کبناست گه از عدل شاخ و برگ میسازد
Iran, Islamic Republic of
آقای مخترم میشه خواهش کنم تو این مصاحبه هات یکبار از ایشون بپرسید این همه مال و ثروت را از کجا آوردین چرا هم صنفی ها ایشون از دخل و خرج خانواده ناتوان و ایشان نه؟
دهدشت نیوز
Iran, Islamic Republic of
ای کاش خودتو درست معرفی می کردی تا می بردمت و تمام مال و ثروتش را نشونت می دادم
همشهری
Iran, Islamic Republic of
.
و این متناسب شرایط فعلی مملکت است
United States
عدل و سواد و مدرك ههههههههه
عدالت
Romania
جناب عدل هاشمی همانند بقیه نمایندگان بیشترین خدمت رو به نزدیکان خود می کرد و از ریل توسعه پیشرفت کهگیلویه بزرگ با بی برنامگی خارج شد بیشتر به گفتار درمانی و شعار بی عمل در سطح مردم نجیب این دیار با احساساتشان بازی کرد همچنان درصدد است با بازی و موارد ذکر شده و دوقطبی کردن انتخابات که مسلط به شو و بازی هستند سوار موج احساسات جوانان کهگیلویه بزرگ بشن و کیسه خود و اطرافیان رو دوباره با پول بیت المال پر کنند ولی غافل از این که این جوانان هرگز دیگر انتخابات این دیار بزرگ را سنتی نمی پندارند و به اسمها رای نخواهند داد که صندلی مقدس و وکالت مقدس مردم رو به چنین افراد بسپارند بلکه به افراد برنامه محور عادل خدمتگزار و صادق نظام هنگام هستند می سپارند به امید رفع محرومیت زدایی و توسعه دیارم به سنتهای غلط و ..... با حضور به پای صندوق های رای یک پوست اندازی سیاسی در کهگیلویه ایجاد می کنیم
Iran, Islamic Republic of
بخدا بعض موحد
United Kingdom
سایت کبنا شده سایت عدل
(تصاویر) بزرگترین گردهمایی مو قرمزها

(تصاویر) بزرگترین گردهمایی مو قرمزها

هزاران نفر این هفته در شهر تیلبورگ هلند گرد هم آمدند و در مراسم جشنی سه روزه ویژه مو ...
(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

(ویدیو) «سلام عربی» رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر

تصاویری از سلام عربی کریستیانو رونالدو هنگام ورود به تمرینات النصر عربستان را مشاهده ...
تبعات گران «گرانی خانه»

تبعات گران «گرانی خانه»

تقابل افزایش قیمت‌ها و کمبود درآمد‌ها با آمال و آرزو‌های مردم را می‌توان با یک مثال ساده ...
1