تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۴۷۲۱۲۶
یادداشت؛

دانشگاه بی‌سامان؛ این تومور نامدیریتی درمان می‌شود؟

۱۹
۰
دانشگاه بی‌سامان؛ این تومور نامدیریتی درمان می‌شود؟
کبنا ؛باز یک سفر دیگر، بازدید و وعده و باز روز از نو و روزی از نو و باز درب دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر همان پاشنه سابق می‌چرخد. دانشگاه را چه شده است؟ چرا نفس دانشگاهی که باید شفابخش حال نزار دیگران باشد خود به شماره افتاده و به کمک نفس و مسکن‌های موقت محتاج شده است.
آیا اراده‌ای بر پایان بخشیدن به این بلاتکلیفی و ضعف بزرگ در دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در میان نمایندگان، استانداری و در تهران وجود ندارد؟
درمانِ وضعیت نگران‌کننده دانشگاه سفر و بازدید مسئولین تهرانی نیست که بنظر می‌رسد این سفر‌ها بیش از آن که مؤثر و مفید باشند سفر‌های تفریحی و تعارفات ابتدایی و یک گزارش و مصاحبه شیک از سوی روابط عمومی دانشگاه است.
مشکل دانشگاه عمیق‌تر از آن است که با سفر و توصیه مرتفع شود. سرپرست از مدیریت یک ساعت دیگر خود مطمئن نیست. بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نتوانسته‌اند، مدال رضایت‌مندی مردم را بگیرند. برخی اتفاقات ناگوار شاید ناشی از همین مسئله باشد. معاونین یا شناختی از کار و حوزه معاونت خود ندارند و یا در حال فخر فروشی به رسانه‌ها و نفرین رسانه‌ها و متهم کردن آن‌ها به ناشکری هستند.
پرسنل زحمت کش حتی از داشتن یک بیمه تکمیلی ساده محروم هستند ولی در عوض سرپرست و مدیران واحد‌ها در حال بستن دکمه‌های بالای کت شلوار‌هایشان برای نمایش‌های رسانه‌ای هستند.
دانشگاه سالهاست بر مدار ناکارآمدی و حاشیه پیش آمده است و بعد از دوره مدیریت موفق رضا چمن روز خوش ندیده است. هر مدیری که آمد حسرت مدیر قبل را بر دل پرسنل و مردم گذاشت و حالا هم در دوره سعید جاودان سیرت به حال و روز نخوبی گرفتار شده است.
معلوم نیست باید چه اتفاقی بیفتد تا شاید گشایشی در علوم پزشکی بوجود آید و دانشگاه از این شرایط چندان مطلوب خود خارج شود؟
متأسفانه مشکل تنها مربوط به علوم پزشکی نمی‌باشد. شرایط آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم تعریفی ندارد و حتی در این دوره حساس انتخاباتی صحبت از تغییر مدیرکل آموزش و پرورش به میان آمده است که همین صحبت‌ها به تنهایی وضعیت نامطلوب مدیریتی و اداری در استان را نشان می‌دهد. ساختار اداری که به مثابه گوشت قربانی میان سیاسیون و نمایندگان دست به دست می‌شود و چیزی که مهم و اولویت نیست مردم و حقوق ابتدایی مردم در دارا بودن حق آموزش و بهداشت است.
مطلب قصد یقه‌گیری ندارد که اگر بنا بر این کار باشد خیلی‌ها از گذشته تا امروز در شکل‌گیری این وضعیت مقصر و گناه کارند. اما باید این وضعیت در یک نقطه تمام شود. باید ادارات و سازمان‌ها به مدار واقعی خود بازگردند. باید مدیران، مدیران انقلابی و مردمی باشند نه آن که مدیران گماشته نمایندگان و عضوی از دفتر آن‌ها باشند تا اولویت‌شان تنها و تنها خواست و دستورات نماینده باشد.
دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در شرایطی نامناسب به سر می‌برد. نارضایتی پرسنل و به ویژه پرستاران به همراه تبعیض و برخی برخورد‌های سلیقه‌ای تنها اندکی از مشکلات در علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است. جاودان سیرت و معاونینش در این مدت ثابت کردند که از عهده مدیریت مشکلات و بر نمی‌آیند و اتفاقاً خودشان به بخشی از این مشکلات تبدیل شده‌اند، پس‌امید می‌رود هر چه سریعتر چه از سوی استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد و چه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای این تومور نامدیریتی که در حال بزرگ شدن و متاستاز است چاره‌ای و درمانی بیندیشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام و ارادت
خواهش میکنم موضوع بیمه پرسنل رو پیگیری کنید الان چند ماه میشه بدون بیمه تکمیلی هستیم
خواهش میکنم به گوش مسئولان دانشگاه برسونید
دنا
Iran, Islamic Republic of
ای کاش جاودان سیرت همین فردا ول میکرد و میرفت تا بعدی و بعدی و بعدی هی بیان و هی برن تا ریشه مشکلات مشخص شود ، به پیر به پیغمبر به جدت ، مشکل نه از چمن بود ، نه از علام نژاا و امروز هم از جاودان نیست و فردا هم از شهامت نخواهد بود . بابا مشکل ما از دخالت بیمورد نمایندگانی است که در تهران دستشان خالی است و عملا بود و نبودشان در تهران هیچگونه توفیری ندارد و شبانه روز همینجا هستند و فشار بی امان بر مدیران بینوا و بی پشتوانه که ؛ اینو بردار و انی که به من رای داده بذار وووووووو و یه ۲۰۰ تا نیروی خدماتی هم برام جذب کن و الی آخر .... استاندار محترم هم که با این نمایندگان شریکه و شرکت شراکتی خاص دارند و فقط متولی پیگیری و اجرای خواسته های بی حد و حصر این نمایندکان.....
باشت
Iran, Islamic Republic of
احمد زاده وناصرالحسینی باعث عزل دکتر غلام نژاد وانتخاب دکتر جاودان سیرت در دانشگاه علوم پزشکی بودند.بنابراین این سوء مدیریت واین بی نظمی واین بی برنامگی واین سیاست زدگی و این خارج شدن دانشگاه از ریل اصلی که باید متولی بهداشت ودرمان باشد را باید هم در دنیا وهم در آخرت جوابگو باشند
شمس الدین
Iran, Islamic Republic of
ببینید طی چند سال اخیر چه افرادی با چه رشته هایی جذب هیئت علمی دانشگاه شده اند...
آیا واقعا رشته صنایع غذایی برای این استان لازم بود؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا واقعا رشته بهداشت حرفه ای برای استان لازم بود؟؟؟؟؟؟؟
استانی که نه صنعت داره و نه صنایع غذایی
ببینید این دانشگاه چه افرادی را با چه سطح تحصیلاتی جذب کرده؟؟؟؟؟
ببینید دانشکده بهبهان، بم، فسا، جهرم، شوشتر، دزفول وو ... که حتی دانشکده پزشکی هستند نه دانشگاه ع پزشکی، چه مسیرهای بهتری را رفتند برای رفع نیازهای شهرستان ها خود...
اما اینجا دبیر جذب هیئت علمی بیش از ده ساله یه دورهمی راه انداخته
آموزش بهداشت
Singapore
ای وای بر من...
دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیش از هر دانشگاهی عضو هیئت علمی رشته آموزش بهداشت داره...
رشته ای که به درد هیچی نمیخوره، همین عزیزان در به در دنبال نماینده ها و پست هستند مخصوصا بومی ها
جمالی
Singapore
بالاخره نور چشمی بودند.... ربطی به صنعت غذایی و شهرک صنعتی نداره... کارآموزی میرن بلکو...
اونجا شنا و تیراندازی هم یاد میگیرن
صدر
Singapore
تنها دانشگاه علوم پزشکی که عضو هیئت علمی رشته آبخیزداری و محیط زیست داره...
هر دو عزیز هم ادعا دارن که نظام سلامت مدیون این دو عزیز هستند،
البته یکیشون خیلی حس نخبگی داشت و ماموریت رفت یزد
بندر
Iran, Islamic Republic of
/ مدیران دانشگاه علوم پزشکی،وقتی عرضه حتی یه قرارداد بیمه تکمیلی رو ندارن نمیدانم باچه رویی به خودشون اجازه میدن که میمونن،اینها باید استعفابدن وبذارن اهلش بیاد...بزودی به امیدخدا تاج بیاد بساططونه ایبندیت وو ایریت.
رضا
Romania
چرا کامنتا رو نمیزنین
...
Iran, Islamic Republic of
جاودان عالی داره کار میکنه. تخریب نکنین
Iran, Islamic Republic of
آخه خدایی مدیری که چهارماهه نتونسته مسئله ساده بیمه تکمیلی برای پرسنل زیر دست خودش را درست کنه، چطور انتظار دارید مشکلات سلامت پ درمان جامعه و مردم استان را حل بکند؟ کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی
علی
Iran, Islamic Republic of
سلام
ممنون میشم اگر موضوع بیمه پرسنل رو پیگیری کنید
حسینی
Iran, Islamic Republic of
درود
کبنا جان خواهشمندم موضوع بیمه پرسنل و اینکه چند ماهه براي اين موضوع کاری انجام نشده رو پیگیری کنید
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا خیلی هم‌خوب است.
عیب رییس علوم پزشکی این است که بهایی به حرفهای روشنفکر نمی دهد و بس
موسوی
Iran, Islamic Republic of
اگر من پرستارم خدارو شاهد میگیرم بیشترین تلاش برای گرفتن حق و حقوق پرستار توسط این مدیر با دلسوزی تام و تمام در وزارتخانه انجام گرفته... اگر البته سیاسیونی که به رسانه هایی همچون شما خط و خطوط تخریبی به جهت گرایشات سیاسی میدهند امان بدهند و بگذارند دانشگاه و مجموعه مدیریتش بر روال طبیعی خودش جلو بره.. نظام پرستاری هم که یه نماینده بنام رمضانی داره جز این تا حالا ذره ای تلاش برای جامعه پرستاری جز برای دوستان و بستگانش انجام نداده. با سیاسی کردن دانشگاه بوسیله قلمهای مسموم و ناثوابتان راه بجایی نخواهید برد زیرا انچه حقیقت است حداقل اینه که از چشم مجموعه مدیریتی وزارتخانه که پنهان نیست حتی اگر شما با قلمهای ناثوابتان قصد پوشیدن و پنهان کردن خدمات رو داشته باشید. اینکه پشت پرده نقدهای غیر واقعی و مخرب شما چه چیزی وجود داره بر کسی پوشیده نیست چون ریاست دانشگاه در طول صدارتش مقابل خیلی از زیاده خواهان سیاسی با قدرت ایستاد و طبیعیه دشمنان بسیاری از سر ناجوانمردی برای انگ زدنهای فیک و عیب جوییهای بنی اسراییلی صرفا برای بد جلوه دادن مجموعه مدیریتی داشته باشند و کاملا مشخصه که جناحهای مختلف در استان و بویراحمد که سودای صندلی مجلس رو دارند به دلیل عدم همراهی ریاست دانشگاه و مجموعه مدیریتی با سهم خواهیها دست به قلم شده و توسط رسانه های پولکی و نه حقیقی، تمام زحمات یکساله مجموعه دانشگاه رو در جهت عکس و منفی نشان میدهند اما به یقین ره بجایی نخواهند برد و بازنده این تخریبها و سیاه نماییهای ناجوانمردانه هم در پیشگاه خداوند و هم در انظار مردم بویراحمد خواهند شد.
کبنا پیامهایی رو که سانسور میکنی تاثیری در حقیقت موضوع نخواهد داشت خود بهتر میدونی.
نماینده
Iran, Islamic Republic of
عزیزان مدیریت ضعیف ربطی به نماینده نداره... یه عده دور هم جمع شده اند که بخورند..لذا باید دانشگاه در همین شرایط بماند..
اهل رسانه
Iran, Islamic Republic of
دانشگاهی که کارشناسان بازرسی توانمندی نداشته باشد متاسفانه نمی تواند مشکلات را حل کنند محمدیان و حسینیان و راهدان چه تجربه و تخصص و تبحری دارند چه مشکلی را می توانند حل کنند که در بازرسی دانشگاه کار می کنند همین گونه بکارگیری نا مناسب افراد ضعیف که هیچگونه توانایی کاری ندارند باعث بی انگیزه شدن پرسنل و به هدر رفتن زحمات رئیس دانشگاه و تیم مدیریتی آن می شود.
صادق
Iran, Islamic Republic of
مطابق آیین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی ، سرپرست دانشگاه فقط تا 3 ماه میتونه انجام وظیفه کنه ، اگه نام سرپرست برای ریاست به شورا رفت ، وزیر میتونه ابلاغ سرپرستی رو تا 3 ماه دیگه تمدید کنه !!
و در نهایت ، سرپرستی بیشتر از 6 ماه ، تصرف غیر قانونی در اموال دولتی محسوب میشه !!
جاودان سیرت از تاریخ 26 بهمن 1401 تا حالا سرپرست دانشگاه هست !!
یعنی 6 ماه تصرف غیر قانونی در اموال دولتی !!!!
نه عضویت هیأت علمی ایشون درست شد و نه موافقت با حکم ریاستش !!!!
از طرفی در شبکه بهداشت گچساران از تاریخ 21 اردیبهشت تا حالا بر خلاف قانون ، شخصی که داروسازی خونده ، سرپرست شبکه بهداشت هست !!!
این سرپرست هم چون با تجویز تبصره 4 ماده 31 آیین نامه اعضای غیر هیأت علمی استخدام شده و این تبصره هم توسط رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری باطل شده ، حکم اخراج ایشون توسط دیوان محاسبات به دانشگاه ابلاغ شده اما در این خصوص هم هنوز کسی توی دانشگاه وجود نداره که به قانون عمل کنه !!!!
مسئله غیر قانونی بودن سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد هم که از چند ماه پیش تا حالا رسانه ای شده اما در این مورد هم کسی تا حالا نتونسته تصمیم بگیره !!!!
واقعا هیچگاه دانشگاه علوم پزشکی تا این اندازه بی سامان نبوده !!!!
پرستار
Iran, Islamic Republic of
پرسنل هیچ امیدی به این دانشگاه دیگه ندارن...
مردمم خیلی وقته هیچ امیدی ندارن...و برای درمانشون به شهرهای مختلف جهت درمان مراجعه میکنن...
بورس داغ دلالی

بورس داغ دلالی

«کارگری‌کردن صرفه اقتصادی ندارد!»؛ این جمله بارها از زبان متقاضیان بازار کار و کارفرمایان ...
عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

عبدی: بودجه فرهنگ آب دریاست، می‌خورند و تشنه‌ترند

روشن است که مدیران فرهنگی می‌خواهند بگویند مشکل، فقدان کار فرهنگی است و آن هم بودجه می‌خواهد....
افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

افزایش تنش میان پیونگ‌یانگ و سئول؛ قوای نظامی کدام کشور قوی‌تر است؟

به گفته موسسه مطالعات استراتژیک یک اندیشکده دفاعی مستقر در لندن، کره شمالی در آغاز سال ...
1