تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب : ۴۷۱۵۵۶
وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی خبر داد

عربستان وعده اتمی شدن داد / به آژانس هم می‌فروشیم!

۰
عربستان وعده اتمی شدن داد / به آژانس هم می‌فروشیم!
کبنا ؛ایسنا نوشت: عادل بن احمد الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش صاحب انرژی هسته‌ای خواهد شد و همانطور که نفت را می‌فروشد، آن را به آژانس انرژی اتمی خواهد فروخت.
این مساله طی یک جلسه گفت‌وگو با عنوان «گام‌های جسورانه به سوی پایداری در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا» در حاشیه نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد ۲۰۲۴ در شهر داووس سوئیس مطرح شد.
در گفت‌وگو بین الجبیر که سمت فرستاده آب و هوای کشورش را نیز برعهده دارد و رافائل گروسی، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، وزیر سعودی خطاب به گروسی گفت: ما ذخایر زیادی از اورانیوم داریم و می‌خواهیم از آنها بهره برداری کنیم، ما همانطور که به شما نفت می‌فروشیم انرژی هسته‌ای را هم به شما می‌فروشیم.
به گزارش وبگاه الخلیج آنلاین، او در این جلسه در اظهاراتی بلندپروازانه توضیح داد که عربستان خواستار تنوع بخشیدن به منابع انرژی برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده جهانی برای انرژی است و همچنین قصد دارد بزرگترین صادرکننده انرژی و نه فقط نفت باشد.
وی تاکید کرد که عربستان یک عضو مسؤول جامعه بین‌المللی است و «نه تنها برای پیروی از استانداردها، بلکه برای تعیین آنها و همکاری با سایر کشورها برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مقابله با چالش‌های تغییرات آب و هوایی تلاش می‌کند».
وی افزود: عربستان برای حفظ محیط زیست، حفاظت از سیاره زمین و کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی از جمله اتخاذ رویکرد اقتصاد دایره‌ای برای کربن و جنگل کاری، طراحی مجدد شهرها و بازیافت زباله‌ها رویکردی جامع دارد.
عربستان سعودی یک برنامه هسته‌ای نوظهور را مدیریت می‌کند که قصد دارد آن را گسترش دهد و می‌خواهد آن را به غنی‌سازی اورانیوم، به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای توسعه تولید انرژی پاک و کاهش انتشار کربن گسترش دهد.
پادشاهی عربستان سعودی یک برنامه بلندپروازانه برای ورود به تولید برق از انرژی هسته‌ای ایجاد کرده‌است و به دنبال افزایش حدود ۱۷ گیگاوات انرژی هسته‌ای تا سال ۲۰۴۰ است.
اولین پروژه‌های انرژی هسته‌ای در عربستان سعودی شامل دو رآکتور با ظرفیت ترکیبی ۳.۲ گیگاوات خواهد بود که هدف آن قرار دادن آنها در خطوط تولید طی ۱۰ سال آینده است.
عربستان قصد دارد از منابع غنی اورانیوم خود برای حمایت از اولین نیروگاه هسته‌ای بهره‌مند شود، زیرا عربستان سعودی می‌تواند بیش از ۹۰ هزار تن اورانیوم تولید کند که برای تأمین سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای که قصد ساخت آن را دارد، کافی است.
نام شما

آدرس ايميل شما

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

پشت پرده سکوت احمدی‌نژاد

عضو نهاد ریاست جمهوری دولت دهم می‌گوید: احمدی‌نژاد با این برخورد نسبت به حادثه کرمان ...
عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عباس عبدی: کاری نکنید مردم به جای پول با طلا و دلار معامله کنند

عبدی ایده ستاندن مالیات به زور ولو با رنگ و لعاب قانون را نادرست می داند و می‌گوید: کوشش ...
آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

آیا آمریکا مستقیم وارد جنگ خواهد شد؟

در روز‌های اخیر گزارش‌ها حاکی از هشدار آمریکا نسبت به حمله علیه مواضع گروه انصار الله ...
1