تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۷۰۲۸۰
صادق محصولی، دبیر کل جبهه پایداری:

احمدی نژاد جنم مدیریت داشت/ دلیل تغییر رفتارش عدم آمادگی درونی بود/ استراتژی ما وحدت با حفظ اصول است/ از جبهه پایداری یک نفر را هم در دولت نداریم

۰
صادق محصولی: احمدی نژاد جنم مدیریت داشت / از جبهه پایداری یک نفر را هم در دولت نداریم
کبنا ؛استانداری در زمان آقای روحانی صحبت می‌کند و می‌گوید اگر کسی نگاه دولت روحانی را قبول ندارد خیانت است که در این دولت بماند. الان همان آقا در این دولت هم استاندار است.
به گزارش کبنا، بخش هایی از اظهارات او در گفتگو با فارس را در ادامه خواهید خواند:
*آقای احمدی نژاد کسی است که فارغ از اینکه دکترای دانشگاه را داشت، آن هم در رشته مهندسی، جنم مدیریت هم داشت. به لحاظ رسانه‌ای هم میشود گفت آدم کاریزماتیکی است. وقتی قرار شد هدفمندی یارانه‌ها صورت بگیرد جلسات متعددی برگزار می‌شد و ایشان تا ریز قضایا می‌رفت. حتی درباره اینکه قیمت گوشت مرغ چرا باید اینقدر باشد پیگیری می‌کرد، درباره این که دان مرغ چند تمام می‌شود پیگیر بود، درباره سوخت مرغداری ها و هزینه هایش پرس و جو می‌کرد، هزینه کارگرها را هم محاسبه می‌کرد، یعنی به تمام ریز مسائل توجه داشت. بعد می‌دیدید کارشناسی که از وزارت کشاورزی آمده و اعداد و ارقامی را ارائه می‌دهد، بعد آقای احمدی نژاد ان‌قلت می‌آورد و خود آن کارشناس تصدیق می‌کرد که بله مثلا من اینجا را اشتباه کردم. خب این خیلی در مدیریت مهم است که شما تسلط کافی به امور داشته باشید.
*شروع تغیر از زمانی بود که آقای احمدی نژاد رئیس جمهور شد و گام به گام که جلو رفتیم به صورت رقیق ظاهر شد. اصل قضیه هم برمی‌گردد به اینکه جایگاهی مثل جایگاه ریاست جمهوری در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک جایگاهی است که اگر فرد خودش را در آن تراز نظام و انقلاب به لحاظ خودسازی آماده نکند، حتماً با مشکل مواجه می‌شود.
*کسی که در جایگاه ریاست جمهوری قرار می‌گیرد حتی برای آن‌هایی که چشمشان به انقلاب اسلامی نیست باید کار کند و آن‌ها را بیدار کند و همراهشان کند چون جزو رسالت‌های انقلاب همین موضوع است. حال شما یک دفعه می‌بینید در جایی قرار گرفتید که به قول شاعر "امروز همه مُلک جهان زیر پر ماست." ولی شما خودتان را به اندازه نیاز این پست به لحاظ خودسازی و روحی روانی آماده نکردید. این هم نیست که یکی بگوید فلانی اینگونه بود و بهمانی آنگونه؛ تا کسی در این جایگاه قرار نگیرد نمی توان در موردش قضاوت کرد. پس بنابراین بنده اصلی ترین عامل تغییر در ایشان را عدم آمادگی درونی می بینم. اینکه بعضاً مطرح می‌شود که فلانی موثر بود، بهمانی موثر بود؛ بنده این را رد نمی‌کنم اما این را اصل نمی‌دانم.
* آقای احمدی نژاد به لحاظ اجرایی انصافا موفق بود و خدمات بسیار بزرگی هم انجام داد. ایشان از جهت عدالت محوری و عدالت گستری، یک استوانه محکمی را بنا کرد که قبلاً به این صورت فردی را در جایگاه اجرایی نداشتیم.
*من از سال 90 که از دولت بیرون آمدم با احمدی نژاد هیچ گونه ارتباطی نداشتم؛ نه تماس تلفنی داشتم، نه جلسه‌ای داشتم. لذا به جزء نمی توانم بگویم ولی جواب کلی‌اش در همان تغییرات فکری ایشان است که این تغییرات در جهت خلاف دیدگاه های قبلی و انقلابی ایشان است.
*استانداری در زمان آقای روحانی صحبت می‌کند و می‌گوید اگر کسی نگاه دولت روحانی را قبول ندارد خیانت است که در این دولت بماند. الان همان آقا در این دولت هم استاندار است. این انتقاد وارد است. حالا شما مصداق‌هایش را بیشتر از من سراغ دارید. این نمی‌شود که چون آقای رئیسی منتخب خودمان است چیزی نگوییم.
*از جبهه پایداری ما یک نفر را هم در هیئت دولت نداریم. همه شایعه و دروغگویی است. از احزاب هم که فرمودید از احزاب مختلف هست، از شخصیت‌های سیاسی مختلف نمایندگی هست. فارغ از اینکه من بخواهم در مورد شایسته بودن یا نبودن آنها قضاوت کنم. چون من گفتم ملاک ما نباید احزاب باشد ولی به خاطر اینکه سوال فرمودید عرض می‌کنم، از اغلب گروه ها هست اما از جبهه پایداری یک نفر هم در کابینه نیست ولی ما از این موضوع اصلاً ناراضی نیستیم و ملاکمان برای حمایت از آقای رئیسی این چیزها نیست.
* مجلس انصافاً کارهای خوبی انجام داده است. البته در مقابل، نماینده هایی هم هستند که از لیست اصولگرایان آمدند ولی در عمل رفتار اصولگرایانه نداشتند. مجلس به خاطر این چیزها مشکلات و ضعف‌هایی هم داشته است مثلاً همین تعلل در بحث لایحه حجاب یا بحث شفاف سازی آرا یا بحث عدم دخالت در عزل و نصب مسئولین که حضرت آقا تذکر دادند ولی متاسفانه ما شاهد آن بودیم.
*دوستان پایداری در مجلس خوب عمل کردند و انصافاً موفق بودند. موضوعاتی چون به سرانجام رساندن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین نقش مؤثر نمایندگان پایداری در قانون اقدام راهبردی که هر دویشان موجب تقدیر رهبر معظم انقلاب از مجلس یازدهم شدند. موضوع اصرار بر تصویب شفافیت آرای نمایندگان به عنوان مطالبه مهم اجتماعی از سوی اعضای جبهه پایداری نشان داد که این جبهه بر عهد خود با مردم صادق بوده است.
*یکی از ضعف‌های اصلی مجلس در ساماندهی فضای مجازی بوده است. اولین جلسه‌ای که مجلسی‌ها می‌روند خدمت حضرت آقا، یکی از مطالبات اصلی ‌ایشان این موضوع بود. الان که مجلس تمام می‌شود هنوز این طرح به سامان نرسیده است. ممکن است دوستان مجلس بهانه های مختلفی را مطرح کنند. ولی از آنهایی که به اسم اصولگرا به مجلس آمده‌اند انتظار است که بیایند کمک بکنند و مطالبه مقام معظم رهبری را پیگیری و به سرانجام برسانند... چین الان قدرت بزرگ اقتصادی است و فضای مجازی را مطابق ضوابط و مقررات خودشان ساماندهی کرده است. ولی در ایران تا بحث ساماندهی فضای مجازی پیش می آید عده ای به دروغ می گویند با ساماندهی اقتصاد کشور خراب می‌شود.چه کسی گفته است که ما فضای مجازی را ببندیم؟ یک دروغ بزرگی درست می‌کنند و همان باعث می‌شود که موضوع لوث شود.
*فکر می‌کنم الان شرایط در جامعه نسبت به قبل بیشتر روشن شده است و جریان های انقلابی متوجه شده اند آن چیزهایی که دوره قبل می‌گفتیم درست بوده است. یعنی بایستی روی اصول و ارزش‌ها بیشتر ایستاد.
*ما به شدت معتقدیم اگر بتوانیم به وحدت برسیم، باید این کار(لیست واحد) را انجام بدهیم. این مسئله برمی‌گردد به اینکه دوستان اصولگرا آیا از آن تذکراتی که می‌دادیم در رابطه با نماینده‌هایی که فاقد صلاحیت‌های اولیه هستند، درس گرفته‌اند یا نه؟ اگر گرفته باشند که حتماً تحقق پیدا خواهد کرد و خوشحال هم می‌شویم و به دنبال آن هم هستیم. ما الان برای همه سناریوها آماده هستیم چون ما نمی‌دانیم که دوستان تصمیم و تکلیفشان چیست.
*ما در رابطه با وحدت یک مدلی را دنبال می‌کنیم که یک مدل اسلامی است. این مدل را حضرت آیت الله مصباح رضوان الله تعالی علیه که یکی از اعضای شورای فقهای ما بودند و نور به قبرشان ببارد، ایشان در جلسه اعلام موجودیت جبهه پایداری این موضوع را باز کردند اگر شما فرصتش را داشته باشید تشریحش را می‌توانید در آنجا بخوانید ولی خلاصه‌اش تحت عنوان دوایر متحدالمرکز است یعنی دایره‌های داخل هم که یک مرکز متحد دارند. به این معنی که روی اشتراکات تاکید شود و هر چقدر که این اشتراکات در زمینه های مختلف بین گروه های مختلف بیشتر باشد زمینه همکاری و وحدت فراهم تر می شود.
*ولی در رابطه با بحث وحدت در انتخابات به طور مشخص ملاکمان همان چهار مرحله است: مرحله اول این است که ما یکدیگر را تخریب نکنیم. این حداقل حرکت به سمت وحدت است که ما همدیگر را تخریب نکنیم. چیزی من بگویم که موجب تکدر خاطر دوستان بشود را نباید بگویم، آنها هم نگویند. مرحله دوم این است که ما بیاییم شاخص‌ها را تعریف کنیم. شاخص‌ها چیست؟ شاخص‌ها را مطرح بکنیم و به توافق برسیم برای ارزیابی کسی که می‌خواهد به مجلس برود این شاخص‌ها مهم است یعنی نه تنها در جمع خودمان مطرح کنیم بلکه با نیروهای انقلابی دیگر هم به توافق برسیم، و در صورت لزوم ضریب بدهیم مانند اینکه یک درس ضریبش دو واحد است یا ۴ واحد است. مرحله سوم این است که بر مبنای این‌ها بیاییم ببینیم که حداکثر چند نامزد مشترک می‌توانیم داشته باشیممرحله چهارم این است که تلاش کنیم به لیست واحد برسیم که ایده آل ما است.
*دوستانِ آقای لاریجانی به شدت دنبال این هستند که یک لیستی ارائه بدهند و بیشتر هم از نمایندگان همفکرشان که عموماً نگاهشان برجامی است. البته در شعار ممکن است که قبلا شعارهای اصولگرایی دادند یا الان هم بدهند. به نظر می آید این‌ها دنبال این هستند که از نمایندگان ادوار یک لیستی بدهند. البته اینجا نمی‌شود خورده هم گرفت ولی می‌شود شوخی کرد. یکی از نمایندگان سابق گفته بود که من دیگر نامزد نمی‌شوم و هر کاری می توانستم در این مدت مدید حضور در مجلس انجام داده‌ام. پس چطور الان آمدید و نامزد شدید؟
نام شما

آدرس ايميل شما

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

پربازدیدترین مقالات سال ۲۰۲۳ ویکی‌پدیا

محبوب ترین مقاله مورد جستجو قرار گرفته در ویکیپدیا در سال 2023 میلادی در مورد چت جی پی ...
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
1