تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۴۶۷۸۷۹
در دیدار با عشایر کهگیلویه مطرح شد

امام جمعه دهدشت: چرا خانواده عشایری برای گرفتن یک بشکه نفت باید چانه بزند؟

۰
عشایر به خاطر خشکسالی، نبود بازار مناسب و کمبود اعتبارات زیان دیدند
کبنا ؛امام جمعه دهدشت گفت: هر وزارتخانه‌ای نسبت به عشایر قراردادی دارد به آن عمل کند، روا نیست عشایر برای نفت و امثالهم چانه بزند.
به گزارش کبنا، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در دیدار رئیس امور عشایر، پرسنل این اداره و جمعی از عشایر اظهار کرد: افتخار ما به عشایر بودن ما است.
امام جمعه کهگیلویه با بیان این‌که خدمات نظام اسلامی بی‌نظیر بوده است گفت: اما در رابطه با عشایر توجه جدی نمی‌شود، انتظار داریم مجموعه دولت به این مهم توجه کافی داشته باشد.
وی با توجه به این‌که به واسطه کم‌تدبیری‌ها چندسالی، بازار عشایر در بحث گوشت تأمین نمی‌شد افزود: اما امروز شرایط خوب است و دولت خدمات را نسبت به عشایر بیشتر کند.
حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: استان ما پایلوت عشایری است و نباید مشکل آب و... داشته باشد، باید مسؤلان ارشد استان و دولت اهتمام بیشتری به این قشر از جامعه داشته باشند.
وی ضمن تشکر از تلاش‌های مدیر عشایر شهرستان، گفت: هر کجا در حوزه عشایر فکر می‌کنید می‌توانیم کمک‌کار باشیم اطلاع دهید، ائمه جمعه پای کار خواهند بود.
امام جمعه کهگیلویه با بیان این‌که در سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی برای عشایر اختصاص داده شد، خواستار جذب این اعتبارات شد.
وی افزود: هر وزارتخانه‌های نسبت به امور عشایر قرارداد دارد باید به آن عمل کند، روا نیست عشایر برای نفت و امثالهم چانه بزند، آن هم عشایری که امنیت غذایی جامعه را تأمین می‌کند.
امام جمعه دهدشت: چرا خانواده عشایری برای گرفتن یک بشکه نفت باید چانه بزند؟
فریدون پاکباز_ رئیس اداره امور عشایر کهگیلویه_ نیز در این دیدار، وضعیت عشایر را با توجه به حرفه‌ای که دارند طاقت‌فرسا عنوان و اظهار کرد: عشایر نسبت به بقیه اقشار از لحاظ خدمات‌رسانی، آن چیزی را که لایق آن هستند توجه نمی‌شود.
وی اعتبارات را ناکافی عنوان و با بیان این‌که اعتبارات امسال ۶ میلیارد بوده گفت: با این وضعیت اقتصادی، نمی‌توانیم پروژه‌ای اجرا کنیم.
پاکباز با توجه به گستردگی عشایر گفت: بدون از اجرای زیرساخت‌ها و خدمات، امکان فعالیت برای برخی عشایرین وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: به خاطر خشکسالی و نبود بازار مناسب و کمبود اعتبارات، عشایر در این چند سال ضرر و زیان داشتند اما در بحث امنیت و تعهدات خود به نحو احسنت بدون هیچ توقع و چشم‌داشتی، خدمات ارائه می‌دهند.
وی تعداد خانوار‌های عشایری شهرستان را پنج هزار خانوار با ۲۵ هزار جمعیت انسانی عنوان و تصریح کرد: ۴۵ درصد تولید گوشت، مواد لبنی و جمعیت دامی مربوط به عشایر است.
پاکباز با بیان اینکه عشایر کهگیلویه سطح وسیعی دارد، به بررسی خدمات انجام شده به این قشر پرداخت و گفت: از نظر سهمیه آرد هیچ مشکلی نداریم و در بحث توزیع نفت همه مناطق را پوشش می‌دهیم.
وی بیان کرد: آبرسانی با تانکر سیار فعال است و سالانه ۱۲۰۰ سرویس انتقال آب به عشایر داریم.
پاکباز گفت: پروژه چشمه ریزک با اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فعال است.
وی عنوان کرد: بازگشایی ۷۰۰ هکتار جاده‌های فرعی و اصلی انجام شد.
پاکباز گفت: برای برخی مناطق کوهستانی و صعب‌العبور نیاز به اعتبار است.
وی افزود: آبرسانی برای برخی مناطق عشایر بخش مرکزی مشکل داریم و نیاز به دستگاه‌های سنگین برای مرتفع نمودن این مشکلات است.
پاکباز از ارائه تسهیلات در قالب میز‌های چهارگانه خبر داد و گفت: مناطقی که استعداد در گیاهان دارویی داشته باشند شناسایی و برای کمک به معیشت عشایرین، آن‌ها را برای تسهیلات به استان می‌فرستیم.
وی هم‌چنین از اختصاص اعتبارات برای خسارات سیل مونسون خبر داد و افزود: آن‌چه در توان ما است با توجه به میزان اعتبارات انجام خواهیم داد.
نام شما

آدرس ايميل شما

از «انتخابات» تا «خیابان»

از «انتخابات» تا «خیابان»

سعید حجاریان گفت: حرف‌هایی از جنس اینکه آن سوی‌عدم شرکت در انتخابات، خیابان است، بی‌معناست....
عشق صندلی یا عشق خدمت

عشق صندلی یا عشق خدمت

مشخص نیست که آیا شائبه حمایت‌های بیرونی از محمدرضا داورزنی این‌قدر اثرگذار است یا اینکه ...
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
1