تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۲۵
کد مطلب : ۴۶۷۱۵۹
در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه مطرح شد؛

فاطمی زاده؛ ۵ فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید به مدارس کهگیلویه اضافه می‌شود / پور بهشت؛ لزوم تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس / موسوی؛ لزوم توجه ویژه اداره کل نوسازی به وسایل و تجهیزات مدارس کهگیلویه

۱
فاطمی زاده؛ ۵ فضای آموزشی در سال تحصیلی جدید به مدارس کهگیلویه اضافه می‌شود
کبنا ؛نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه با هدف بازگشایی مدارس، بزرگداشت هفته دفاع مقدس و حمل و نقل دانش‌آموزی برگزار شد.
به گزارش کبنا، فریدون فاطمی‌زاده _ رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه _ در نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه به تشریح اقدامات انجام گرفته برای بازگشایی مدارس پرداخت و گفت: همه تلاش ما در این مجموعه بر این است که آغاز سال تحصیلی جدید منشأ یک تحول در نظام آموزشی باشد.  
وی با بیان اینکه تمام انچه برای برنامه‌ریزی مناسب لازم بود انجام گرفته است گفت: که در این راستا دانش‌آموزان از رهگذر این ساماندهی در فضا‌هایی که شرایط مطلوب‌تری دارند مشغول به تحصیل شوند.
فاطمی‌زاده با بیان اینکه در کهگیلویه قریب به ۳۴ مدرسه تخریبی وجود دارد که عمر زیادی از آن‌ها گذشته و مستهلک هستند افزود: امسال پنج واحد فضای آموزشی نوساز با ۳۴ کلاس درس به شهرستان اضافه شد.
وی با بیان اینکه هر سال آمار مدارس ابتدایی کاهش می‌یابد گفت: بنا بر این است که سطح مدارس دولتی ارتقا پیدا کند و کسی مجبور نباشد فرزند خود را به مدارس غیر دولتی بفرستد.  
رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه به ساماندهی نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: حیث پوشش تحصیلی تا دورترین روستا‌ها حتی با ۲ دانش‌آموز در نظر گرفته شده و مدارس مختلط روستایی تفکیک شد.
فاطمی افزود: ما به عنوان یک حرکت فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان به موضوع دفاع مقدس خواهیم پرداخت و برنامه‌های متناسب اجرا خواهد شد.
علی‌اصغر پوربهشت _ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه _ در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان از تقارن بازگشایی مدارس با سالروز دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد.  
پوربهشت سالروز دفاع مقدس را فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد و نام بهترین الگو‌های زندگی عنوان کرد.
وی با بیان اینکه نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست افزود: قریب به ۵۵۰ هزار دانش‌آموز در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کردند و قریب به ۹۰ هزار معلم کلاس‌های درس را به خاکریز‌های اول دفاع انتقال دادند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه نیز در خصوص برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: ۴۶ عنوان برنامه به همراه ۲۹۲ ریز برنامه تدارک دیده شده که بخش عمده‌ای از آن در مدارس انجام می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با تأکید بر تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس گفت: امروز دانش‌آموزان ما باید شهید فهمیده‌ها و شهید عزیزاللهی‌ها را بشناسند و الگو‌های خود قرار دهند.
وی خواستار آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت شد و افزود: معلم‌های ما در آن دوران هم سنگر‌های دفاع مقدس را داشتند و هم سنگر مدرسه را داشتند.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان و نسل جوان ما در آماج شدید‌ترین حملات دشمن قرار دارند افزود: امروز جنگ تسخیر افکار است.
پوربهشت خاطرنشان کرد: این روز‌ها روزنه‌ای تحت عنوان فضای مجازی برای دشمن فراهم شده که شاهد هستیم چه آسیب‌هایی برای جوانان ما داشته است.
وی به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان پرداخت و از نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس، غبارروبی قبور مطهر شهداء، اجتماع بزرگ جوانان گام دوم انقلاب در ۵ مهر ماه، اردو راهیان نور، راهیان پیشرفت، سایر برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و... به عنوان برخی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس نام برد.
یکی از برنامه تدارک دیده شده برای بازگشایی مدارس را پویش مشق احسان عنوان کرد و گفت: اجرای این پویش برعهده حوزه‌های دانش‌آموزی شهرستان است که در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه لوازم تحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت هستند.
سید عبدالعزیز موسوی _ فرماندار کهگیلویه _ در این نشست با تأکید بر انتقال فرهنگ و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به جوانان گفت: در این مورد مجموعه آموزش و پرورش می‌تواند به خوبی نقش ایفا کند‌.
موسوی با بیان اینکه دفاع مقدس تجربه کار‌های بزرگ در شرایط سخت بود افزود: باید با الگو قرار دادن آنان خود را وقف خدمت به مردم کنیم.
وی تأسیس شرکت حمل و نقل در کهگیلویه را ضروری دانست و افزود: شهرداری تلاش‌های لازم را انجام دهد.  
فرماندار کهگیلویه خواستار نگاه ویژه اداره کل نوسازی مدارس به وسایل و تجهیزات مدارس کهگیلویه شد.
موسوی به وسایل ایاب و ذهاب فرسوده کهگیلویه اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های مربوطه تعامل‌های لازم را داشته باشند.


نام شما

آدرس ايميل شما

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

کریستیانو رونالدو؛ ۳۶ ساعت در تهران دو سال در عربستان

لحظه به لحظه به ورود تیم النصر به ایران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و این حضور موجی از شور ...
گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

گزارش یک پرونده ناتمام؛ کنکور و پذیرش رتبه‌های بالا در رشته پزشکی

با برگزاری هر دوره کنکور برخی موارد همواره به عنوان بحث‌های حاشیه این آزمون بزرگ مطرح ...
(ویدئو) بوفالوهای پلیس

(ویدئو) بوفالوهای پلیس

برخی از افسران کهنه کار پلیس می‌گویند که بوفالوها می‌توانند بوی یک جنایتکار را از فاصله ...
1