تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۶۵۶۱۶

یادداشت ویژه کبنانیوز: لزوم تغییر اساسی در بخش زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج / سازمان بازرسی از جذب هیئت علمی گروه زنان تحقیق و تفحص کند / سلامت گرفتار سیاسیون و سیاست‌بازی

۹
۶
یادداشت ویژه کبنانیوز: لزوم تغییر اساسی در بخش زایشگاه بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج / سازمان بازرسی از جذب هیئت علمی گروه زنان تحقیق و تفحص کند / سلامت گرفتار سیاسیون و سیاست‌بازی
کبنا ؛در بخش زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج مرگ مادر باردار که یک معیار جهانی است و بر رتبه‌بندی کشور و دانشگاه بسیار مهم و تأثیر‌گذار است، موجب نگرانی در سطح جامعه شده است. بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج تنها بیمارستانی است که بخش بیماری‌های زنانه و زایشگاهی جمعیت شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و گاهاً کل استان را تحت پوشش خود دارد. اما این بیمارستان از قدیم تاکنون نتوانسته رضایت جامعه زنان را بدست آورد و گویا پایانی بر تکرار این اشتباهات بزرگ و غیر قابل جبران و غم انگیز متصور نیست، باید به هر نحوی از افزایش آن جلوگیری شود. به طوری که در این مدت کوتاه دو مادر باردار فوت نموده و بدتر اینکه برای مرگ هرکدام روایتی غیر قابل قبول بر میشمارند اما می‌توان به عمده‌ی دلایلی که منجر به عدم رضایت جامعه زنان گردیده آن به شرح زیر اشاره کرد:
۱-عدم حضور مستمر و شبانه روزی متخصص زنان و یا اساتید در بیمارستان به جزء در جلسه آموزشی و راند بیماران و سپردن امور بیماران به رزیدنت‌ها که هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌اند که بتوانند بحران‌های احتمالی بیماران را که نیاز به سطح بالای دانش، تجربه و شجاعت می‌باشد را جمع نمایند و بعضی از اساتید معمولاً در مطب‌های خود مشغول پول در آوردن هسند و این چنین می‌شود که بعضی از خانواده‌ها مصیبت‌زده و داغدار می‌شوند.
۲-با توجه به اینکه بخش زنان بیمارستان امام سجاد (ع) به دلیل جمعیت زیاد تحت پوشش، ارباب رجوع‌های فراوانی دارد که متأسفانه از افراد تازه فارغ التحصیل که باید طرح خود را در مناطق و شهرستان‌های محروم و کم جمعیت‌تر که امکان اعزام بیماران به این بیمارستان را دارند با پارتی بازی و وساطت سیاسیون بی‌خرد طرح خود را در همین بیمارستان می‌گذرانند در صورتیکه این بیمارستان مرجع باید از بهترین متخصصان از دانشگاه‌های برتر بهره ببرد.
۳-متأسفانه بعضی به شکل مافیا و مثل اختاپوس بر آموزش و بخش زنان این بیمارستان چنگ انداخته است که به جای هدفگذاری جهت ارتقاء سطح دانش و بکار‌گیری تجهیزات روز مورد نیاز صرفاً روش جذب‌فامیل بازی، قوم گرایی و باند بازی را در پیش گرفته است به طوری که در جذب غیر رقابتی و با فرآیند صوری آنقدر نیروی کم سواد، بی‌کیفیت و فارغ التحصیل همین بیمارستان را در این سه چهار سال جذب نموده که جایی برای پذیرش نیروی زنان جدید را نداشته و به همین بهانه با جذب فارغ التحصیلان از دانشگاه‌های برتر مانند تهران، شیراز و اصفهان و... خودداری می‌کنند.
۴-دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بدون توجه به زیر ساخت‌ها‌ی لازم از نظر داشتن اساتید مجرب، با سواد، علاقه‌مند به امور آموزشی و تجهیزات مورد نیاز اقدام به جذب دانشجوی دستیاری زنان نمود در حالی که با توجه به اساتید و تجهیزات موجود بعضی از این فارغ التحصیلان از کیفیت لازم و مطلوبی برخوردار نبوده وجزء ضعیف‌ترین دستیاران زنان در کشور است.
اما راه حل؛ راه حل کوتاه مدت این است که رئیس دانشگاه ضمن پیگیری علل مرگ مادران از دست رفته و بدون فوت وقت پزشکانی که طرح خود را نگذراننده‌اند به مناطق و شهرستان‌های دور دست که امکان اعزام بیماران را به بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج دارند جابجا نموده تا هم اعتماد به نفسشان بالا برود و هم تجربه لازم را کسب نمایند.
ریاست دانشگاه بدون فوت وقت شرایط جذب حداقل سه متخصص زنان از بهترین دانشگاه‌های برتر کشور مانند دانشگاه‌های تهران، شیراز، اصفهان و... را با رایزنی با وزارتخانه فراهم نماید.
سازمان بازرسی استان کهگیلویه و بویراحمد درباره جذب هیأت علمی گروه زنان در این سه چهار سال تحقیق و تفحص نماید تا مشخص شود چگونه ممکن است در جذب هیأت علمی فقط فارغ النحصیلان همین بیمارستان پذیرفته شوند درصورتی که تعدادی زیادی از آنها از سطح سواد مطلوب برخوردار نبوده‌اند.
با توجه به مرگ میر مادران باردار و نوزادن که یک معیار جهانی بوده، پذیرش در رشته دستیاری زنان به مدت حداقل دوسال تعطیل تا پس از فراهم نمودن زیرساخت‌ها از قبیل جذب اساتید با سواد، با تجربه، نخبه و علاقه‌مند به امور آموزشی و تجهیزات مورد نیاز اقدام گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آدم ب معنای واقعی مرگ من بیمارستان امام سجاد تجربه ایکنه
نازنین
Iran, Islamic Republic of
آخ از مادر نوزاد به بغل نگرفته،مادری که در آرزوی به آغوش کشیدن فرزندش در گور خوابید،وداغی بر دل مادر و پدر و همسرش تا ابد سبز شد
چه بگوئیم از این غم پرتکرار،از این درد بی پایان از این زجه هایی که گوشمان را به درد و دلمان را به خون می آورد
خدایا ما که زورمان به دنیای بی رحم بنده های بی وجدان نمیرسد خودت مددی کن
Iran, Islamic Republic of
چند سال پیش تو بیمارستان یه کادر پزشکی توسط همراه بیمار مورد ضرب و جرح قرار گرفت ،خبر اون تو اخبار سراسری پخش شد ،منم به عنوان یه هم استانی از این خبر متاسف شدم ،پیگیری کردیم از نزدیک با نزدیکان ضارب هم صحبت شدیم و،متاسفانه چیزی شنیدم که قلبم درد گرفت ،اون کادر پزشکی بیماران بیمارستان رو /تشبیه کرده بود .و بقیه ماجرا
Iran, Islamic Republic of
زایشگاه نگو /بگو درسته
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
دوست من !وقتی فله ای به قوم قبیله رای میدی یعنی همین اما دود اگر بالا رود کسر شان شعله نیست
این گوی این این هم میدان
اینجا جای جان مردم وزنان جامعه مطرح است سازمان بازرسی کل نمی‌تواند بکند شورای تامین ورد نماید چون معاونین تهران سازمان بازرسی مثل ایروان مسعودی دنبال بکارگیری بستگانش در ادارات است
شهروند
Iran, Islamic Republic of
پخش این خبر ناشی از بی سوادی کادر کبنا به روال کار بیمارستان و کار درمان است.کادر درمان زایشگاه و بیمارستان همه افرادی باسواد و نیروهایی که با رتبه برتر در دانشگاه قبول و بعد از سالها گذراندن طرح و شرکت در آزمون و مصاحبه سخت جذب بیمارستان می شوند.لطفا مشکلات فرهنگی مردم ما را گردن نیروهای بیمارستان نندازید. در این استان هدف مردم و مسئولین فقط فرزندآوری است بدون فکر کردن به آینده و رفاه و حتی تربیت فرزند.چرا باید زنی که سواد ندارد و مردی که شغلی ندارد برای بار 5 و 6 اقدام به بارداری کند؟
یک پیشنهاد برای عوامل کبنا که در مورد افراد صاحب بیشتر از 4 فرزند در استان تحقیق کند و نتایج را اعلام بفرماید.متوجه خواهید شد که استان در آینده با چه معضلاتی روبرو خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
ممنون از کبنا با این گزارش خوبش ولی توجه کردید مسولان بیمارستان همه جیز به گردن بیماران وهمراهشان انداختن ،ایکاش کمی وجدان و مسوولیت داشتن.
Iran, Islamic Republic of
علت مرگ خانم های که هفته گذشته فوت شدند کاملا مشخص شده.چرا به خاطر خبری که پخش کردید و باعث تشویش اذهان عمومی شدید عذرخواهی نمیکنید.
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1