تاریخ انتشار
جمعه ۳۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۴۶۵۰۳۳
تحلیل فضای انتخابات 1402 در گچساران و باشت؛

طلسم انتخابات انحصاری در گچساران و باشت می شکند؟ / معمای انتخابات مجلس دوازدهم

۵۰
۷
طلسم انتخابات انحصاری در گچساران و باشت می شکند؟ / معمای انتخابات مجلس دوازدهم
کبنا ؛
چند ماه آینده شاهد آغاز انتخابات در گچساران و باشت هستیم، اما به نظر می آید طلسم انتخابات انحصاری در این دو شهرستان هنوز شکسته نشده است.
به گزارش کبنا نیوز، درست است که انتخابات فضای باز سیاسی در اختیار افراد می گذارد تا خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند، ولی در فضای کاندیداهای انتخابات انحصار دیده می شود.
غلامرضا تاجگردون در همان سال انتخابات 98 اصرار داشت که تأیید صلاحیت شود و این جمله او که «ما تعیین می کنیم چه کسی مجلس برود» بسیار در رسانه ها نشر داده شد، تاجگردون در یکی از برنامه ها سخنرانی کرد و اینگونه گفت که «بکوبید به دهان کسانی که شبانه به این کوچه‌ها می‌آیند و رأی می خرند، یکبار گفتم اگر ما نباشیم، ما و مردم تعیین می‌کنیم که چه کسی باشد. تا روزی که نونهالان این محلات بزرگ شوند و سرپایشان بایستند با آنها خواهم بود»، همان سال تاجگردون با زحمت زیاد از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شد ولی در مجلس با رد اعتبارنامه مواجه شد. تاجگردون بر اساس همان حرف قدیمی خود که «ما تعیین می کنیم چه کسی باشد» در سال های بعد  از هیچ کدام از اصلاح طلبان حمایت نکرد و روی برادر خود ساسان تاجگردون سرمایه گذاری کرد. دلیل این کار چه بود؟
بعد از آن اتفاق دیگری که شاهد بودیم در بین حسینی پور ها بود، حسینی پور ها هم مشابه تاجگردون ها عمل کردند. سید قدرت  حسینی زمانی که در انتخابات میان دوره ای 1400 رد صلاحیت شد، از قبل برنامه ریزی کرده بود که برادر خود را برای جایگزینی معرفی کند، و همین کار را کرد. سید ناصر حسینی پور بسیار ضعیف تر از برادرش بود و فقط به دلیل حمایت های سیاسی و با پایگاه رأی اجتماعی و قومی نماینده شد. چرا سیدقدرت حسینی پور بجای اینکه فرد توانمندی را معرفی کند، برادرش را از تهران به فرمانداری گچساران آورد تا ثبت نام کند، کسی که هیچ آشنایی با منطقه نداشت و دیدیم که در این دو ساله کار خاصی نکرد.
هم تاجگردون و هم حسینی ها و همچنین جعفری در دوره نمایندگی خود، برای نورچشمی های خود در ادارات جا باز کردند. در همه این دوره ها تبعیض وجود داشت و این افراد با وجود اینکه خیل مردم به آنها رأی داده بودند، ولی فقط شعاع نزدیکان خود را می دیدند و برای آنها تلاش می کردند.
تاجگردون در دوره نمایندگی خود تبعیض، منفعت طلبی و دوقطبی سازی را به حدی رساند که خود عامل اصلی رد اعتبارنامه اش در مجلس شد.  در دوره تاجگردون دلخوری و ناراحتی از تبعیض های تاجگردون بسیار زیاد بود.
قطعا قریب به اتفاق نمایندگان مجلس در سال 98 از اصولگرایان و مستقل هایی بود که زمینه های اصولگرایی داشتند، ولی این مجلس اصلاح طلب هم داشت، پزشکیان نماینده تبریز از جمله افرادی بود که در دوره ای وزیر خاتمی بوده و اصلاح طلب ترین فرد در مجلس محسوب می شد، ولی تاجگردون آنقدر در گچساران و باشت دوقطبی سازی کرده بود و در سطح کشوری نیز فعالیت هایی داشت که خیلی افراد علیه او شده بودند، که دیدیم خانم افشاگر اینستاگرامی مدتی علیه او چه فعالیت های گسترده ای داشت.
چرا باید انتخابات در گچساران و باشت در انحصار دو خانواده باشد، و مردم انتخابات را فقط با این دو خانواده ببینند؟ چطور ممکن است که افراد توانمندی برای نمایندگی وجود نداشته باشد؟ و چرا افراد توانمند از طریق طیف های سیاسی معرفی نمی شوند؟ چرا شکست خورده ها همچنان باید در صدر اخبار انتخابات باشند؟
جعفری که در دوره دو ساله نماینده مردم بوده، اگر واقعا توانایی داشت چرا در دوره بعد رأی نیاورد، او در دوره نمایندگی اش تنگنای سیاسی در شهرستان ایجاد کرده بود و همه ادارات نیز تحت امر او بودند، او حالا چه دستاوردی برای مردم دارد، به جز اینکه سعی دارد سهم خود را از پروژه های دو شهرستان مطرح کند،  چرا او که خود جزو بزرگان سیاسی هر دو شهرستان است بجای ورود چند باره به انتخابات، جا را برای افراد توانمند باز نمی کند و کسی را معرفی نمی کند؟
قطعا گچساران و باشت با افراد صفر کیلومتر رشد نمی کند، بلکه افرادی باید پای کار انتخابات بیایند که در سطح کشوری ارتباطات داشته باشند، کار اجرایی کرده باشند و با قوانین نیز آشنایی داشته باشند، نه افرادی که همیشه در محدوده شهرستان بوده اند و توانمندی خاصی ندارند.
فضای رأفت و مهربانی و از خودگذشتگی در انتخابات گچساران و باشت اصلا وجود ندارد، و منیت ها بیش از پیش است، نیاز هست که طیف ها و تشکل های سیاسی پای کار بیایند، افرادی که لیدر سیاسی نباشند، بلکه مطالبه گر باشند و افراد توانمندی را پای انتخابات بیاورند. لازم است که پیرهای سیاسی کنار بروند و خانواده شان را نیز کنار ببرند، تشکل های سیاسی نباید اجازه دهند که این افراد با منافع شخصی خود وارد گود انتخابات شوند.
حاکمیت وظیفه دارد فضا را برای فعالیت تشکل های سیاسی محیا کند ولی می بینیم که مدیران فقط تلاش می کنند فضای انتخاباتی را مدیریت کنند که به حاشیه نرود، در حالی که اگر به فکر مردم بودند، برای قبل از انتخابات نیز به فکر فعال کردن تشکل های سیاسی می افتادند.
فضای انتخابات گچساران و باشت انحصاری و معماگونه است، کی قرار است این انحصار بشکند مشخص نیست، باید ببینیم چه کسانی پای کار می آیند و چه اتفاقی در چند ماه آینده می افتد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تحلیل،ابکی
علی
فقط میرشکار میتونه اعتبار استان در مجلس باشه... به امیدخدا دوباره میرشکار
Iran, Islamic Republic of
میرشکار شکار زن خوبی برای امثال جنابالی است
اقبال دردآشنا
Iran, Islamic Republic of
چون بخووووووووووووور بخوووووووووووووور هست
نمی خواهند بقیه از این سفره بهره ای ببرند
ایثارگران
Iran, Islamic Republic of
جعفری پاک است دروغ نمیگوید این پروزها ازقبیل پترشمی پالایشگاه بیمارستانها دوبانده کردن جاده بابا میدان تا بهبهان مردم میداند که این پروزها همگی در زمان حاج اقا جعفری بوده انشاااه همگی دست به دست هم دهید با اقای جعفری تا گچساران وباشت اباد شود این مطلب هرف دل اکثر مردم است
لیشتر
Iran, Islamic Republic of
درود بر سایت وزین کبنا نیوز
درود بر اقای کمایی
تحلیل بسیار منطقی و بجایی است.
همین دو قطبی سازی انتخابات در حوزه گچساران توسط این چند خانواده،ظلم به نخبگان و حتی مردم این حوزه است.
باید چهره های جدید و تحصیلکرده و توانمند به عرصه بیایند.
راستگو
Iran, Islamic Republic of
سلام.ضمن تشکر از سایت خوب و پربازدیدتون،لطفا شکل مکتوب کلمات را بررسی نمایید.واژه ی محیا یعنی اماده و فراهم در متن بالا اشتباه هست.شکل دزست آن مهیا از تهیه است.متشکرم
خان ویس
Iran, Islamic Republic of
برادر راستگو _عقل کل_ معلم نگارش_ سلام؛
خودتون هم درست رو اشتباه نوشتین (دزست)
میثم
Iran, Islamic Republic of
درود بر کبنا حرف دل خیلیا رو زدی
به نظرم گزینه ای که میتونه گره از مشکلات گچساران و باشت باز بکنه دکتر محمد پور هست هم مدیریت ملی داشته و هم تجربه اجرایی و هم ارتباطات و مهمتر از همه جوان و پر انرژی هست
مهدی
Iran, Islamic Republic of
قطعا گچساران و باشت نیاز به فردی جوان انقلابی و باسواد داره و افراد تکراری به درد نمیخورند
سجاد
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون تایید صلاحیت نمیشه. بقیه دوستان هم امتحانشونو پس دادن. به نظر من آقای دکتر محمدپور انسان عادل و برش داریه. مدیر ملی و کار آزموده ست و بین افراد حاضر اصلح تره.
محمد تقی
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر ریحان محمدپور
مطلع
Iran, Islamic Republic of
این دو شهرستان گرفتار جنگ قدرت بین دو خانواده قرار دارد،بی شک باید افراد جدید و توانمد پا به میدان گذاشته و این انحصار را بشکنند.نحوه ی نگرش مردم در انتخاب باید از قومیت به سمت پیشرفت و آبادانی این شهرستانها تغییر کند.تمام پوژه های زمان تاجگردون بایکوت و پروژه های دیگری که درد انچنانی از این شهرستانها دوا نمیکند شکل گرفته.و بلعکس.این شهرستانها این روزها بازیچه ی دست این دو خانواده شده.نمایندگان قبل تر هم که الی ماشاالله فقط در حد انجام امور شخصی کم و بیش توانایی داشتند.نوع نگرش باید تغییر کند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا تاجگردون از کل نمایندگان ادوار گذشته سرتربود وتمام ویژگیهایی که شما نویسنده گرامی برای یک نماینده برشمردید داراست
قشقایی
Iran, Islamic Republic of
سلام
گچساران و باشت دیگه به امثال تاجگردون و حسینی و جعفری ها نیازی نداره
ما به کسی نیاز داریم که وابسته به هیچ کدام از اینها هم نباشه
به نظر من فردی رو انتخاب کنیم که در تهران مسولیتی داشته باشه که اگه قبول شد با روابطی که داره بتونه برای شهرمون مطالبه گری کنه
بازم میگم راه فرار گچساران و باشت فقط و فقط فردیست بجز نماینده های قبلی و خانواده هاشون
ما قشقایی ها دیگه به وعده های تو خالی نماینده های قبلی هیچ اهمیتی نمیدیم
Iran, Islamic Republic of
کاش میشد روزی این انحصار بشکند که نمایندگان مل فقط به فکر حالا کردن این مدیر یا اون مدیر اداره نباشند وبرای مردم خدمت کنند تا این استان که یکی از محرومترین استانهای کشور است خارج شود وزیران به فکر استان وشهرستانها باشند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
اگر تاج گردون باشه قبول میشه اگه هم نباشه زینل زاده قبول میشه
Romania
همه این افراد باید رد صلاحیت شوند
Iran, Islamic Republic of
آخی ، همه رد صلاحیت شوند حتما تو و یا یکی از بستگانت دارین آماده میشین که همه رو رد صلاحیت کنند جاشون بشینید .
انتخاب اصلح
Iran, Islamic Republic of
چرا هیأت علمی های دانشگاه ياسوج که اصالت گچساران و باشت دارند در انتخابات کاندید نمی‌شوند. دکتر نیکداراصل، دکتر اکبری، دکتر زکی پور، دکتر هاشمی عنا وووو ... حقیقتا این افراد از نماینده فعلی گچساران و باشت سرتر هستند.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
مردم فهیم و با درایت گچساران بالاخره بعد از تجربه انتخابات گذشته فارغ از هرگونه نگاه جناحی،سیاسی و قومیتی به این باور رسیده اند که نسبت به اینده فرزندانشان پاسخگو خواهند بود و برای رفع محرومیت ها و بهره برداری از ظرفیت های شهرستانهای گچساران و باشت در راستای توسعه و پیشرفت و جبران عقب ماندگی ۴سال گذشته فقط باید ناجی توانمند که در کسوت نمایندگی مردم بسیار موفق عمل کرده یعنی غلامرضا تاجگردون را انتخاب کنند
در خصوص نقدهایی که به دکتر تاجگردون شده است اگه واقع بین باشیم و بدون غرض قضاوت کنیم در مقابل این همه خدمت و توانایی این نقدها بسیارکم اهمیت و با همدلی و همفکری صادقانه قابل رفع و اصلاح است
قلی خان بگ
Iran, Islamic Republic of
والا خدا رحمت کنه رفتگان همه ی این افراد رو که به فکر نزدیکان و خانواده ی خود بودند درود بر شرف شان ، به خدا من یه برادری داشتم در تهران و کرج پست مدیریت کلان داشت ۴۰ الی ۵۰تا نیروی به کار گرفت از اقوام سببی و دوستان و آشنایان خودش و یا به سفارش مسئولین رده بالا ولی من که برادرش بودم با مدرک فنی از دانشگاه دولتی ، قبل از پست مدیریت می گفت داداش نگران نباش در یکی از پتروشیمی های بزرگ استخدامت می کنم ؛ به خدا حدود ۸ سال گذاشتم سرکار ( گولم زد) تا اینکه ناک اوتش کردن .
Romania
بویراحمد گرمسیر و قشقایی ها بر سر یک کاندید مشترک به توافق برسند چون حق و حقوق آنها توسط باوی ها نادیده گرفته می شود
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون شخصیت مغرور و‌ ارباب رعیتی داره. هنوز که هنوزه فکر میکنه دوره منصور خان که زور بگه ومردم بشن دست بوس خودش خانوادش
نه جانم دیگه تمام شد دوره خان و رعیتی
هشت سال نماینده و‌رییس کمیسیون بودجه. باشی یه کارخونه نتونی بزنی تمام بودجه که به شهرستان میاورد نگاه کنید کیا پیمانکاری داشتن
به جان خودم شدنی نیست
همشهری
Iran, Islamic Republic of
ازقدرت حسینی نگوییدکه واقعامتاسفیم ازکازهاش ناصرکه فبها بقیه خوبن درراس انهاسردارسازندگی باشت گچساران غلامرضاتاجگردون
انتخابات !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

وقتی منتخب مردم گچساران و باشت در مجلس نیست !!!!

کدام انتخاب - فقط انتصاب است.
حیف گچساران و باشت که طی این مدت در مجلس نمابنده ای نداشت
Iran, Islamic Republic of
این که فرمودید این دو خانواده کنار برن را خوب امدید اینها فکر میکنن غیر از خودشان دیگه کسی چیزی بلد نیست اما نمیدانن که دقیقا بر عکسه
حسین
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما. حقا ک گل گفتی. حرفی حق تر از این متن تاکنون نخوانده ام
حسین
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما. حقا ک گل گفتی. حرفی حق تر از این متن تاکنون نخوانده ام
Iran, Islamic Republic of
چند بار به دکتر ریحان محمد پور جهت همکاری و سفارش در چند اداره مختلف مراجعه کردم. حقیقتآ در هیچ اداره ای نبود ک ایشون نفوذ نداشته باشن
Iran, Islamic Republic of
ریحان محمد پور بهترین گزینه انتخابات است. تا جایی ک من شنیدم حتی یک نفر بیکار در خانواده های نزدیک ایشان وجود ندارد. این نشان از قدرت اجرایی بالا و توان حل کردن بخشی از مشکلات مردم است
Iran, Islamic Republic of
ریحان محمد پور کسیست ک به واسطه شناخت و قدرتی ک در پایتخت دارد در کوچکترین اداره ی سیستان و بلوچستان گرفته تا خراسان شمالی و آذربایجان گرفته تا بوشهر بندر عباس نفوذ و قدرت و توان تآثیر گذاری دارد
Iran, Islamic Republic of
فقط ریحان محمد پور
مهقلی
Iran, Islamic Republic of
کبنا سی همی گپلت خشوم وت ایاییه .
این دوخانواده محترم که نام بردین ، مزه ی صندلی سبز بهارستان رفته زیر دندونشون ، قدرت نمایی و قدرت گشایی جزو اخلاق شده / پس چیزی عوض نمیشه . /افراد توانمد زیادی داریم تما کسی باید نماینده گچساران باشت شود که حداقبل در ده سازمان کار کرده باشد ، زیر بم کار اجرایی بشناسد ، کسی ب اشد کاردان ، متخصص و با تجربه . ارتباط ملی داشته باشد و از لحاظ روانی و شخصیت سالم باشد .
Iran, Islamic Republic of
رانت فامیل گرایی واستخدام های سفارشی در دوره سید تاصر به مراتب بیشتر از دوران تاجگرددن وجعفری هست .اکثر مدیران او ضعیف هستند
داور
Iran, Islamic Republic of
فقط تاج کبیر
صادق
Iran, Islamic Republic of
برنده نهایی انتخابات بی شک تاجگردون خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
خبرها حاکی از تاییدیه 100 درصد تاجگردون داره
Iran, Islamic Republic of
تاج
زینل
نیما زندی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من هم باید همه نفرات قبلی رو کنار گذاشت و یکی که سابقه ملی داشته باشد رو بیاوریم که بتونه گره تر از مشکلات شهر باز کنه
همت
Iran, Islamic Republic of
عشق فقط سید ناصر پاکدشت و انقلابی❤️
Iran, Islamic Republic of
یه کلام بفرماید ؛مردم توی انتخاباتی که نه مجلسش اهمیتی به رای مردم میده و نه شخص نماینده جز به نورچشمی ها، رای ندهید/.درصد مشارکت مردم استان ۸۰ درصده ولی نماینده ها فقط واسه یک درصد فامیل و لیدرها کار میکنن.چقد دلم واسه مردم استان میسوزه چقد دلم واسه مردم ایران میسوزه😔😔😔😔.ای داد بیداد 😔
یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام به نگارنده متن انتخابات حوزه گچساران باشت چه خوب است به عرض این نگارنده وهمه خوانندگان این متن بگویم اول از اول انقلاب باید شروع کرد زمانی که کسی از مبارزه خبری نداشت آقای حاج بهرام تاجگردون وهمه انقلابیونش مبارزات را در گچساران رقم زدند که همه مردم آن زمان بخوبی میدانند وبعداز نمایندگی حاجی بهرام خانواده محترم تاجگردونی ها برای همه شناخته شدند وخدمات حاجی بهرام در آن زمان که فقط حوزه گچساران وباشت که نبود حوزه گچساران ودهدشت بود با این پهناوری و بعداز آن حاج غلام رضا تاجگردون از استانمان در پست کلیدی شروع کرد تا شیراز وتا معاون وزیر بودن آنهم در اقتصاد ایران یک نیروی شناخته شده کشور بود و هست خواهد بود چه بخواهیم و چه نخواهیم واما آقای جعفری آقای جعفری هم بعداز رحلت مرحوم حاجی نبی زاده که خدا رحمتش کند وامدن جناب آقای باهنر وجناب آقای موحد در مراسم آن مرحوم ونماینده منطقه به احترام مرحوم نبی زاده مردم آقای جعفری را به مجلس فرستادند زمان دوساله آقای جعفری هم باعث شد که دیگر نتواند رای مردم کسب کند وبعداز او آقای سید قدرت حسینی نماینده شده اونهم چون نتوانست رضایت مردم جلب کند مردم کنارش زدند ونوبت به آقای غلامرضا تاجگردون رسید تاجگردون چون مردمی بود وتلاشگر بود وعمران وابادانی را به حوزه انتخابیه آورده باتوجه به همه گلایه های که نسبت به او بود اما مردم حوزه انتخابیه از او حمایت کردند وحتی اگر از بالا پا پوش برایش نتراشیدن بودند آقای تاجگردون از نظر رای مردمی اگر ده مرتبه وارد میدان رقابت بشود برد با خودش هست چون اکثریت مردم کاری به اقداماتش ندارد به مردمی بودنش وکارهای بی منتش وله قیافه اش رای می‌دهند کاری هم به این جناح وان جناح هم ندارند واما حالا آقای سید ناصر بزرگترین شناس او تایید نشدن تاجگردون بود که رای آورد واین دور دیگه مردم به این هم رای نخواهند داد چه تایید بشود چه نشود چه تاجگردون باشد چه نباشد چون مردم ما مردم هوشیار وبیداری هستند واین را هم امتحان کردند اما جناب آقای زینل زاده هنوز برد خوبی در بین مردم دارد چون هنوز نماینده نشده وامتخانش را پس نداده چون مردم این حوزه هنوز از کارها وتلاشهای نمایندگی این عزیز گرامی اطلاعی ندارند در صورت نیامدن تاجگردون به هر دلیل امکان رای آوردن آقای زینل زاده هست اما در خصوص عزیزان ترک زبان امکان برده شدن هیچ ترکی در منطقه گچساران نیست چون پر قدرترین ترک مان حاجی آقای پولادی وندا بود که از سراسر کشور ومناطقهای نفتی بسیج شدند ولی رای نیاورد چون اصولگرایان هیچ وقت وحدت نداشته اند وشیش هفت کاندیدا در میدان دارند همین باعث میشود که شکست بخورند اگر اصلاح طلبانی مثل آقای تاجگردون در میدان رقابت باشد اصولگرایان رای نخواهند داشت واین بار شناس حسینی پور نیست شناس جعفری نیست اگرتاجگردون در میدان باشد برنده آینه واگر نباشد برد با زینل زاده هست البته ناگفته نباشد تا انتخابات وقت زیادی هست وامدن تازه نفسان زیادی هست باید صبر کنیم دقیقه نودی مشخص میشود اینها همه فرضیه بود وسلام ارداتمند همگان یونسعلی حسنعلی پور از دیل گچساران
امید
United States
عامو
هشتاد درصد همین نظر دهنده ها روز آخر یا به حسینی رأی می دهند یا تاج گردون ، رأی هم ندهند برای دیگر کاندیداها زیاد آفتابی نمی شوند چون شانسی برای آن قایل نیستند ، الکی روشنفکر بازی در نیارید
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای محمدپور این دوره قبول میشن و واقعا تماما از همه آینها بهتر است برای این دولت
Iran, Islamic Republic of
اینها هیچ جایگاهی نداشتن تا این ک به رآی مردم به جایگاه رسیدن.بعد از رسیدن به جایگاه مردم رو رآیت خود هم ب حساب نیاوردن
Iran, Islamic Republic of
فقط ریحان محمد پور
Iran, Islamic Republic of
بهترین گزینه برای گچساران و باشت ریحان محمد پور
Iran, Islamic Republic of
ریحان محمد پور بدون منت کسی با اراده خود به جایگاه رسید و در همه حال به مردم خدمت کرد
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود بر کبنانیوز که حرف حق را زدند
اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

اعزام ملی‌پوشان هندبال کهگیلویه و بویراحمدی به مسابقات جهانی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل ورزش و جوانان استان برای بدرقه ملی‌پوشان نوجوانان ...
ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

ناگفته‌هایی از زنان درون باند‌های مواد مخدر

نویسنده این کتاب در کولیاچان در مکزیک در مورد زنان مختلفی نوشت که در صفوف کارتل ال چاپو ...
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
1