تاریخ انتشار
جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۱
کد مطلب : ۴۳۹۶۹۰
پژوهشگر و کارشناس مسائل اجتماعی در نشست نخبگان و اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد با رئیس جمهور؛

اعتیاد و طلاق جامعه ما را خفه کرده / از رسانه‌هایی که متعهد و منتقد هستند، حمایت شود

۲
اعتیاد و طلاق جامعه ما را خفه کرده / از رسانه‌هایی که متعهد و منتقد هستند، حمایت شود
کبنا ؛پژوهشگر و کارشناس مسائل اجتماعی در نشست نخبگان و اقشار مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد با رئیس جمهور گفت: ما نه در مسیر ترانزیت مواد مخدر هستیم، و نه در تولید مواد مخدر سهمی داریم، ولی اعتیاد جامعه ما را خفه کرده است. ازدواج در میان مردم استان ما امر مقدسی بوده، ولی الان طلاق نفس مردم  را گرفته است و زادآوری پایین آمده است. ما سایه شوم خودکشی و بیکاری را داریم می‌بینیم.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز جمعه (9 مهرماه 1400)، در ادامه سفر یکروزه رئیس جمهور و جمعی از هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد، سیدابراهیم رئیسی در نشستی با جمعی از نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و جمعی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، در سالن اجتماعات دانشگاه یاسوج دیدار کرد.
سیدعلی عباس محدث در این نشست گفت: ما در کهگیلویه و بویراحمد در زمینه، جنگل‌ها، نفت و گاز، بناهای تاریخی، معادن بی شمار، آب‌ها، رتبه‌های برتر را داریم، فقط اینها را داریم! در منابع انسانی، رتبه‌های برتر در کنکورها را نسبت به استان‌های توسعه یافته داریم، مفاخر زیادی در جنگ تحمیلی داریم.
وی اظهار کرد: سخت‌ترین و مشکل دارترین مناطق جنگی به رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد داده می‌شد. در جنگ با داعش و دفاع از حرمین، رزمندگان استان ما جزو برجستگان بوده‌اند. در حوزه بهداشت نیز جانفشانی هایی در دوره کرونایی داشته‌ایم.
  
محدث گفت: مظاهر زیادی استان ما در نعمات خدادادی، طبیعی، کشاورزی، و منابع انسانی دارد، و افتخارات ما است، ولی ما فقط اینها را داریم. از داشته‌های ما است.
وی افزود: البته ما از مواهب جمهوری اسلامی در بعد از انقلاب اسلامی چشم پوشی نداریم، کار و تلاش و محرومیت زدایی ها از استان توسط جمهوری اسلامی، جای شکرگذاری را دارد. ولی چرا از این همه نعمات دیگری که در استان است بی بهره‌ایم؟ به دلیل اینکه دو مانع بزرگ «بی عدالتی» و «آمارگرایی» را داشتیم.
محدث اظهار کرد: بی عدالتی از طرف کسانی بود که نگاه به خارج از مرزها داشتند، که باعث دور شدن دولت مردان از زندگی مردم شد، و دوم آمارگرایی ها باعث روزمرگی در مدیریت‌ها شد.
وی در انتقاد به مدیران استان گفت: آمارگرایی موجب روزمرگی در مدیریت‌ها شد، روزمرگی در مدیریت‌ها، موجب شده مدیران ما نگاه عوامانه به مسائل اجتماعی داشته باشند. نگاه عوامانه موجب فقر و بیکاری شده است.
محدث اظهار کرد: ما صنایع تولیدی و تبدیلی نداریم و اگر هم داریم به نسبت توانمندی استان به چشم نمی‌آید.
وی گفت: ما نه در مسیر ترانزیت مواد مخدر هستیم، و نه در تولید مواد مخدر سهمی دارد، ولی اعتیاد جامعه ما را خفه کرده است.
ازدواج در میان مردم استان ما امر مقدسی بوده، ولی الان طلاق نفس مردم  را گرفته است و زادآوری پایین آمده است. ما سایه شوم خودکشی و بیکاری را داریم می‌بینیم.
  
محدث به سه آسیب اشاره کرده و گفت: عدم آینده پژوهی در دستگاه‌های دولتی ما وجود دارد، تداخل در تصمیم گیری‌ها وجود دارد، از دولت انقلابی انتظار داریم دخالت مجلس در کار دولت و دخالت دولت در کار مجلس را تمام کنند.
وی افزود: از رسانه‌هایی که متعهد و منتقد هستند حمایت شود، وقتی اصحاب رسانه‌هایی که متعهد و منتقد هستند و در کنار مسئولان ایستاده‌اند را در دادگاه‌ها و راهروهای دادگستری می‌بینیم، تأسف می‌خوریم.  
 
نام شما

آدرس ايميل شما

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

حمله سیدناصر حسینی‌پور به مدیر عامل نفت و گاز گچساران / آقای وزیر محترم نفت، اجازه ندهید مجموعه‌های فنی سیاسی شوند (+ فیلم)

برای یک بار به مدیر عامل نفت و گاز گچساران نه زنگ زدم و نه او به من زنگ زده است. نه من ...
جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

جبلي، جايگزين علي عسگري؛ -ريزش مخاطب متوقف مي‌شود؟

بالاخره زمان خداحافظی او با جام‌جم فرا‌رسیده و ظاهرا علی عسگری باید با اتاق ریاست صداوسیما ...
‌وزیر بی‌اختیار؟

‌وزیر بی‌اختیار؟

نماینده مردم طبس درباره جزئیات طرح صیانت از فضای مجازی و همچنین اینکه گفته می‌شود این ...
1