تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : ۴۲۴۸۹۳
یادداشت|

دگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم و دیگران بخورند

بیژن کاظمی‌کیان
۱۳
۱
دگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم و دیگران بخورند
کبنا ؛ملک الشعرا شاعر معاصر در شعر نگاشته‌ای زیبا از حکایت پیرمرد کشاورز می‌گوید؛ «پایش لب گور است و نهال ده ساله می‌کارد» و در پاسخ به فردی که وی را حریص خواند، گفت: «دگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم و دیگران بخورند».
اما آنچه مسلم است و در شعر و داستان ما می‌گذرد، قابل تعمیم به جامعه امروز نیز می‌شود؛ مردم از کاشتن زیان نبرند.
نمایندگان دولت تدبیر ضعف‌شان مسلم بود و در پاره‌ای هر آنچه کاشتند، تا کنون کلنگ و قیچی‌شان را به دست نمایندگان استان سپردند؛ لیکن باغ و باغبان نیز از آنِ نقش و دوندگی‌های سه نماینده‌ی مجلس پیشین استان در خانه ملت بود، همانان نیز رسم بر آنان وفا نکرد و هر آنچه کاشتند را داشتند اما برداشت نه!
تاجگردون گرچه با اسم استان چندان موافق نبود اما اسم مرکز استان، هشت سال گچساران و تیم استاندار در پی تدبیر ایشان در تردد بودند. داشت و کاشته تاجگردون به نام ایشان مصادره شد، کسی که به تنهایی فرماندار، استاندار و نماینده‌ی گچساران و گاهی استان به شمار می‌رفت. دولت‌ها و فرمانداران تماما تحت خشم و استیلای نمایندگان قرار گرفته و در واقع هیچ اراده‌ای از خود نشان ندادند تا هر آنچه دولت حتی در طرح‌های ملی کاشت، توسط نمایندگان درو شود.
زارع اما پایانش «حکم مشاور وزیر نفت» از ابتدایش «نمایندگی» خوش‌تر بود، شاید پشیمان از آنچه که بایست می‌کرد و اما نکرد.
هاشمی‌پور در کهگیلویه پسری است که به مطلب نرسید؛ هر آنچه کاشت را حجه‌الاسلام که چون پتکی بر سر هاشمی فرود آمد، درو کرد. قیچی موحد، ایده و طرح‌های ناتمام هاشمی را برید تا اطمینان دهد مقبولیت سیاسی در مطالبات عموم خلاصه نمی‌شود و بیش از این‌ها در عرصه سیاست هست، که باید آموخت؛ پایان هاشمی نیز چنان تلخ نشد و همان‌طور که انتظار می‌رفت افق جدیدی برویش گشوده شد.
هفته دولت و فجر فصل درو و برداشت، در کالبد افتتاحیه‌هاست؛ این روزها روشنفکر و موحد بی‌ثواب و بی‌زحمت، باب ورود به بهره‌برداری‌ها از تخصیص منابع وزارت نفت و نیرو در استان را با عکس‌های یادگاری در این پروژه‌ها که روحشان نیز از ایشان بی‌خبر است، را گشوده‌اند؛ دولتی‌ها نیز با ولع کلید قافله و قیچی را برای بریدن ریش پروژه‌ها به ایشان سپرده‌اند.
با تکیه بر باد و نه کمیسیون‌های موثر در مجلس شورای اسلامی، کمیته و شورای برنامه‌ریزی و توسعه در شهرستان و استان، برنامه و بودجه استان، برای مدت‌ها به کارمند پیمانی می‌مانند که قرانی اضافه‌کاری، حق مسکن، حق فرزند و ... به ایشان نمی‌رسد و از توسعه استان و شهرستان تنها کلماتی بروی کاغذ به یادگار می‌ماند.
باید دید آیا زوج کنونی نمایندگان استان و دولت مکرم، مستقل و روی پای خود، در آینده ۱۴۰۰ توان و سیاستی برای ایجاد سالی پربار دارند، تا سفره‌ای که گذشته در استان پهن می‌شد را گسترانیده و شادی این هفته و سال را که از برکات عملکرد دیگرانی «تاجگردون، هاشمی، زارع» است، تکرار یا مردم باز هم از نکاشتن‌ها زیان می‌برند؟
نام شما

آدرس ايميل شما

خلیفه
Iran, Islamic Republic of
هدایتخواهرهم کاشت و زارع برداشت نویسنده مغرض وعزیز
Iran, Islamic Republic of
درود بر زارع. این سری بیاد حتما بهش رای میدم
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خداوکیلی خودت فهمیدی چه نوشتی .استفاده از کلمات پرتمطراق نمیتونه ضعف نگارنده رو پرکند. موحد و روشتفکر کاری کنند مال قبلی ها بوده و قبلی ها هرچه کردند از خودشان بوده.شما یا سواد درستی نداری و یا درک درستی از زمانه نداری
Iran, Islamic Republic of
خودت فهميدي چي نوشتي؟! مزخرف و بي معني.
خطیر
United States
باعرض سلام خدمت مخاطبین عزیز.
درزمان نمایندگی آقای زارع تمام طرح های که افتتاح می شدمتعلق به زمان آقای هدایتخواه بودوبعداز۸سال بدون یک طرح وعقب ماندگی شهرستان بویراحمدودنامجلس راتحویل دکترروشنفکرداد
Iran, Islamic Republic of
با این حق الناسی ک گردن خودتون می کنید. تو همین مسیر یاسوج پاتاوه نمیری. روستاها رو نمی بینی بقول شهروندی از روستای چین ما دیگه چیزی نیاز نداریم. حداقل قسمت شما رو اباد کرد البته ااینچنین اظهار نظر نمیکردی
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
درود برشما نگارنده محترم
واقعیت همین است اینها زحمت نکشیدند و روی سفره اماده نشستند
کاش میگفتید که عدل هم زحمتی نکشید بلکه زحمت های حاج اقای بزرگواری بودند
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر نماینده ضعیف مجلس کار دیگران رو به اسم خودش ثبت نکنه.
Iran, Islamic Republic of
فقط تاج
اصولگرایی از گچساران
Iran, Islamic Republic of
جناب کاظمی سلام . اتفاقا چند روزی این موضوع فکر من را مشغول کرده بود یقینا ذهن همه مردم دیارم و بیشتر بی معرفتی استاندار و فرماندارن .همه میدانیم آینده استان خصوصا گچساران بر این روال نخواهد بود و نمایندگان کنونی در مقابل تیم یکدست قالیباف و زاکانی حرفی برای گفتن ندارند که اگر داشتند نه به خاطر تاجگردون بلکه برای دفاع از حق الناس و دفاع از ۴۰۰۰۰ رای گچساران شهامت از خود نشان میدادند .برای تیم انقلابی هم ثابت شد که این آقایان ناتوانند . جا داشت که فرمانداران از جناب زارعی . هاشمی و تاجگردون دعوت و در صورت عدم شرکت در افتتاحیه کرارا از زحمات انها قدردانی میشد .
ایل بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بساطتت را
بدجوردارید می سوزی
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Iran, Islamic Republic of
حالا سالهای بعد که دست استان از بودجه های باد آورده کوتا بشه همه چیز مشخص میشه
Iran, Islamic Republic of
سلام ساحت قلم قسم در قرآن است اگر به مزد شود چيزي براي اعتماد نمي ماند تاكي گريه برمزد ونه اطلاع رساني حرمت راي مردم دار وبه مزدت هم كه ميرسي درراهروهاي كدام دستگاه پرسه ميزنيد روزي همه چيز عيان خواهدشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1