تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : ۴۶۳۳۸۲
در گفت‌وگو با فعال سیاسی اصلاح‌طلب مطرح شد؛

دارا کریمی‌نژاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: علت اساسی توسعه‌‌نیافتگی کهگیلویه، سیاست‌های دستوریِ از بالا به پایین است / جسارت را از مدیران گرفته‌اند / در پشت پرده دشت مازه افرادی بودند که دغدغه محیط زیست نداشتند / نماینده‌محوری جای برنامه‌محوری را گرفته است / تا جایی که توانستم از مدیرانم دفاع می‌کردم / مشکل کهگیلویه نبود برنامه نیست، اجرا و ارزیابی است / اظهارات کریمی‌نژاد درباره اختلافش با لاهوتی

۶۸
۵
دارا کریمی‌نژاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: علت اساسی توسعه‌‌نیافتگی کهگیلویه، سیاست‌های دستوریِ از بالا به پایین است / جسارت را از مدیران گرفته‌اند / در پشت پرده دشت مازه افرادی بودند که دغدغه محیط زیست نداشتند / نماینده‌محوری جای برنامه‌محوری را گرفته است / تا جایی که توانستم از مدیرانم دفاع می‌کردم / مشکل کهگیلویه نبود برنامه نیست، اجرا و ارزیابی است / اظهارات کریمی‌نژاد درباره اختلافش با لاهوتی
کبنا ؛
دارا کریمی‌نژاد یکی از شخصیت‌های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد است که سابقه فرمانداری لنده و کهگیلویه، مدیرکلی روستایی استانداری و معاونت مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری را در کارنامه خود دارد. این دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی به سبب بینش جامعه‌شاسانه‌اش، دیدگاه‌های قابل تأملی در مورد وضعیت توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه کهگیلویه بزرگ دارد. در نگاه او، تساهل و مدارا در کنار اصلاح‌طلبی جامعه‌محور از نیازمندی‌های اساسی استان است. او می‌گوید از «نبایدها» و «نمی‌شودها» باید عبور کرد و نباید گذاشت که بوروکراسی دست‌وپاگیر و معذورات اداری خللی در روند توسعه استان ایجاد کنند.
کریمی‌نژاد با همان ظاهر آرام و صمیمی‌اش که نشان از تجربه‌ای عمیق در حوزه فکری و اجرایی دارد، در دفتر کبنانیور حاضر شد و به برخی از پرسش‌های خبرنگار این پایگاه خبری در خصوص وضعیت شهرستان کهگیلویه پاسخ داد.

وی عنوان کرد: حوزه‌های مختلف شهرستان را مرتب رصد و پیگیری می‌کنم؛ کهگیلویه بخشی از کشور است و همان توانمندی‌ها و مشکلات را به صورت نسبی دارد.
وی گفت: این شهرستان در حال حاضر منطقه‌ای توسعه‌نیافته است که با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد می‌توان به توسعه آن امیدوار بود.
کریمی‌نژاد در خصوص علل توسعه‌نیافتگی کهگیلویه گفت: با توجه به پیشینه‌ای که در رشته جامعه‌شناسی دارم، توسعه‌نیافتگی کهگیلویه بزرگ را چندعلتی می‌دانم.
وی ادامه داد: با همین رویکرد، در دولت روحانی با چهار استاندار کار کردم و ضمناً کارهای میدانی با شرکت‌های بزرگی همچون مشاوران مهاب قدس و ... انجام دادم.
وی با بیان این‌که شناختی از توسعه و موانع آن داشتم، گفت: وارد لنده شدم و متوجه شدم که علت اساسی عدم توسعه‌‌یافتگی، سیاست‌های دستوریِ از بالا به پایین است. در حالی که باید به دل جامعه رفت؛ چرا که نیازهای هر بخش، روستا و شهر با دیگر بخش‌ها، روستاها و شهرها متفاوت است و نمی‌توان یک دو نسخه حتی برای دو روستا پیچید.
وی افزود: بخشی از علت توسعه‌نیافتگی، به مدیران و نمایندگانی برمی‌گردد که آگاهی کافی از اصول توسعه نداشته‌اند و ابزار توسعه را با خود توسعه اشتباه گرفته‌اند.
هزینه‌های طبیعی، تعارضات مردمی، ابعاد توسعه‌ستیز فرهنگی به واسطه قانون ارث، جغرافیای کوهستانی، عدم ثبات مدیریتی، نبود یک عقلانیت علمی حاکم بر حکمرانی ما، نبود شفافیت و قانون‌مندی، وجود بوروکراسی دست‌وپاگیر، موازی‌کاری، عدم آینده‌نگری و برنامه‌ریزی صحیح مدیریتی از جمله دیگر عواملی هستند که به توسعه‌نیافتگی کهگیلویه دامن زده‌اند.
کریمی‌نژاد گفت: متأسفانه جسارت در برنامه‌ریزی و مدیریت از مدیران گرفته شده و در ننتیجه آن، ما مدیران جسور نداریم؛ چرا که بسیاری از بخشنامه‌ها تنها نمی‌شود و نباید را تکرار می‌کنند.
وی صمن اشاره به خاطره‌ای گفت: زمانی در لنده که احمدی استاندار بود، مجوزی برای طرح‌های عمرانی و اقتصادی گرفتیم که مدیران کل بیایند اگر زمین مجوز داشت، کار کنند و در نهایت هم فرماندار همه‌جوره جوابگو باشد؛ در واقع ما باید به این مرحله برسیم که تفویض اختیار داده شود.
کریمی‌نژاد عنوان کرد: از سوی دیگر، متأسفانه فساد سازمانی در ادارات ما ریشه دوانده، که عوامل مؤثر بر آن جامعه‌پذیری ناقص، حامی‌پروری، طایفه‌گرایی، ناشایسته‌سالاری، عدم بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، تعهد ظاهری و شعارهایی که نخبگان و تحصیل‌کردگان را به حاشیه می‌برد و ... هستند.
یکی از موضوعات که در گذشته حرف‌وحدیث‌های زیادی درباره آن به وجود آمده بود، پتروشیمی دشت مازه بود که برخی از منتقدین درباره آن می‌گفتند این پروژه قرار نیست به سرانجام برسد.
کریمی‌نژاد در این باره به ما گفت: متأسفانه گاهی اوقات در پشت پرده مسائل محیط‌زیستی، افرادی به بهانه اینکه از حقابه زاگرس‌نشین استفاده نشود آنقدر محیط زیست را بولد می‌کنند که ما اجازه چنین کارهایی عمرانی‌ای را نداشته باشیم.
گاهی نیز در استان‌های دیگر می‌نشینند و تصمیم‌ می‌گیرند در این استان صنعتی شکل نگیرد تا آب به آنجاها برود و حقابه هم ندهند.
کریمی‌نژاد گفت: در خصوص دشت مازه تا آن‌جا که من در جریان هستم، همه مطالعات این پروژه انجام شد و پیوست محیط زیستی هم داشت. از سوی دیگر، محصول آن مطابق با علم روز بود و حقوق مردم نیز در آن‌جا رعایت می‌شد.
وی تأکید کرد: از گذشته صنایع آب‌بر در سایر استان‌ها و اغلب نیز از آب زاگرس استفاده می‌کنند.  
وی تصریح کرد: برای حداقل‌هایی که ما می‌خواستیم، چندین برابر به محیط زیست کمک می‌کرد. اما متأسفانه برخی دلسوزانه و برخی نیز نادانسته مخالفت می‌کنند؛ مثلاً برای همین سد آبریز که در مقابل سدهای چندمیلیارد مکعبی، برکه‌ای بیش نیست، ببینید چقدر داد مخالفت زدند. اغلب نیز افرادی هستند که دغدغه محیط زیستی ندارند.
در حالی که آبریز مطالعه نیز شده است، با آن مخالفت می‌کنند اما از طرف دیگر، انگار سد خرسان مشکلی ندارد و به آن انتقادی نمی‌کنند.
این فعال سیاسی در ادامه به انتقاداتی در مورد وضعیت نظام اداری پرداخت و گفت: در طول سال‌های اخیر شرح وظایف فرمانداران در ظاهر با قوه مقننه و مجریه تعامل کرده و عملاً تفکیک قوا جایگاه خود را از دست داده و فرماندار که باید انتخاب اصلی استاندار باشد، تبدیل به گزینه‌ای هماهنگ و همسو با نماینده شده است؛ بنابراین فرمانداری که باید از فیلتر نماینده رد شود، استقلالش را از دست می‌دهد.
وی گفت: به نظر من باید کاری کنیم که با نماینده تعامل داشته باشیم اما نباید اینکه نماینده تصمیم بگیرد؛ چرا که شأن نمایندگی نظارت بر دولت و قانونگذاری است.
کریمی‌نژاد با بیان این‌که نمایندگان ما در طول این سال‌ها باید موانع توسعه و چالش‌ها و پتانسیل‌ها را قانون‌گذاری و نظارت می‌کردند، اما بیشتر در اجرا دخالت می‌کنند و مدیران به‌جای برنامه‌محوری به سمت نماینده‌محوری رفته‌اند.
وی تأکید کرد: گاهاً می بینیم برخی فرمانداران با رئیس دفتر نماینده هماهنگی می‌کنند و این از موانع توسعه‌یافتگی استان ما و در سطحی کلان‌تر در کشور است.
وی عنوان کرد: با این‌که یکی از وظایف نمایندگان نظارت است، اما کار نظارت را رها کرده‌اند. بنابراین ما به نمایندگانی نیاز داریم که اولاً چارچوب نمایندگی را متوجه شوند و دوماً به توسعه و نیاز جامعه توجه کنند، جامعه و آینده را بشناسند و از تغییرات جدید آگاهی کامل داشته باشند. اما برخی نمایندگان نه تنها خبر ندارند، بلکه اهمیتی نیز نمی‌دهند. مثلاً می‌توان پرسید چند نفر از آنها از هوش مصنوعی و موضوعات پیرامون آن اطلاع دارند.
وی با بیان این‌که باید از همه نمایندگان ادوار تشکر کنیم، گفت: اما برخی نمایندگان سطح نمایندگی را بالا بردند؛ غلامرضا تاجگردون یکی از کسانی بود که فارغ از همه انتقادات توانست تا اندازه‌ای در سطح کشوری توانمندی‌هایی از خود نشان دهد.او کارشناس بود و نیازهای جامعه را می‌دید، سخن دولت را می‌فهمید و می‌توانست به دولت هم پیشنهاد دهد.
کریمی‌نژاد در ادامه به رابطه‌اش با نمایندگان اشاره کرد و گفت: من با آقای عدل هاشمی توافق کردم، بنای ما توافق برای منفعت مردم لنده باشد که اگر کاری صورت گرفت هم به نام دولت باشد و هم نماینده؛ انصافاً در لنده نیز آقای هاشمی کاری به عزل و نصب‌ها نداشت.
وی افزود: در همان زمان ما پایلوت بنیاد علوی را آوردیم که با وجود آن خیلی از روستاها توانمندسازی را تجربه کردند؛ صندوق، اشتغالزایی خرد،  طرح‌های دامپروری، تجهیزات مدارس و مساجد و آبیاری پیشرفته صورت گرفت که اثرات آن در حال مشخص شدن است.
وی تأکید کرد: اگر روند ادامه داشت لنده تغییر می‌کرد؛ اما متأسفانه از ریل خارج شد و نتوانستیم به آن اهداف برسیم.

کریمی‌نژاد ادامه داد: در فرمانداری کهگیلویه که سال آخر دولت بود، کلانتری استاندار و جمالی معاون سیاسی او می‌توانند شهادت دهند که ما با آقای موحد هیچگونه هماهنگی نکردیم و او هم با توجه به شناختی که از بنده داشت کاری نداشت و تا زمان حضور دولت هیچ اظهار نظری در مورد چینش نیروها نداشت.
وی افزود: البته در مورد برداشتن چند نفر، من مخالفت کردم و گفتم تا زمانی که دولت بر سر کار بیاید من مخالفت این تغییرات هستم.
به عنوان مثال با برداشتن اکوانیان در شرکت گاز مخالفت کردم و گفتم او نباید عزل شود. جمالی نیز تماس گرفت که او باید به کار برگردد. اما در همان فرجه‌ای که ما داشتیم اکوانیان استعفایش را در یک گروه اعلام کرده بود و آن استعفا را افرادی به بالا برده بودند. لذا من از مدیران حمایت می‌کردم و موحد هم احترام می‌گذاشت.
این فعال سیاسی در ادامه گریزی به وضعیت اصلاح‌طلبان در کهگیلویه زد و گفت: در کهگیلویه تا سالی که تاجگردون نماینده بود، اصلاح‌طلبان اثرگذار بودند. در سال 1378 که کهگیلویه از گچساران جدا شد باز هم فضا رقابتی بود، سال 1382 هم همینطور بود. اما از 1382 به بعد با رد صلاحیت‌هایی که شد افراد کم‌کم از صندوق رأی ناامید شدند و افرادی از یک طیف خاص انتخاب می شدند. تا به امروز هم چنین بوده و کهگیلویه نتوانسته یک نیروی اصلاح‌طلب به مجلس بفرستد.
وی گفت: بخشی از علت آن به کنشگران نیز برمی‌گردد و متناسب با شرایط کشوری تصمیماتی گرفته می‌شد، اما بافت قومیتی شهرستان اجازه ظهور و بروز آن را نمی‌داد.
وی اظهار داشت: اما الأن وضعیت فرق دارد؛ به واسطه کاهش سطح اعتماد اجتماعی الأن مشکلی که وجود دارد این است که آیا مردم می‌آیند یا نه؛ در واقع حالا مسأله این است که جریان اصلاحات در سطح کشور به هر قیمتی حضور پیدا می‌کند یا قیمتی می‌آید.
وی با بیان این‌که برای اینکه مردم بیایند باید خیلی از موارد گذشته رفع شوند، گفت: رقیب ما نه افراد حاضر، بلکه حضور یا عدم حضور مردم در صحنه انتخابات است.
این فعال اصلاح‌طلب عنوان کرد: در راستای پرسش جریان اصلاح‌طلبی در کهگیلویه و نقش بنده در شکل‌گیری و ادامه آن و نقد و انتقادها باید گفت: به دلیل عدم موفقیت در فرستادن یک نماینده اصلاح طلب با توجه به دوشقی موجود تا سال 1382 با بررسی و شناخت نقاط قوت و ضعف وضعیت موجود و در راستای همگرایی با منافع ملی، استانی و شهرستانی و واگرایی از مسائل قومیتی و عشیره‌ای طایفه‌ای عضویت در احزاب و نهادهای مدنی را بهترین راه حل ممکن دانستیم. به‌خصوص بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال 1384 و با رویکرد جذب حداکثری، تعامل و مدارا را برای خروج از بن‌بست توسعه‌نیافتگی شهرستان و استان یافتیم. نتیجه آن هم رای بیشتر کاندید ریاست جمهوری منتسب به اصلاح‌طلبان در این سال‌ها بوده است.
وی افزود: ضمن این‌که استفاده از نوگرایی و جوانگرایی و کنشگری فعال و اصلاحات جامعه‌محور مد نظر بوده است و همچنان هم معتقدم باید جریان موجود در کهگیلویه بزرگ و استان، همه افرادی که دل در گرو توسعه همه‌جانبه دارند را پوشش دهد. لذا فردمحوری و جریان‌های محفلی و حداقلی به هیچ‌وجه جوابگوی برون‌رفت از وضعیت موجود نخواهد بود.
گفتنی است حرف‌وحدیث‌هایی درباره اختلافات دارا کریمی‌نژاد و مرحوم لاهوتی به وجود آمده بود. کریمی‌نژاد در این خصوص گفت: خدا مرحوم لاهوتی را رحمت کند که یکی از دوستان اثرگذار و معلم اندیشمندی در کهگیلویه بزرگ بود و زحمات زیادی برای منطقه کشید.
وی گفت: اختلاف من و مرحوم لاهوتی هیچوقت روی شخص و طیف خاصی نبود؛ بلکه اختلاف سلیقه در مورد برخی افراد و چینش‌های مدیریتی بود. اختلاف سلیقه نیز امری مبارک است.
کریمی‌نژاد یکی از عوامل توسعه‌نیافتگی را عدم وجود احزاب دانست و گفت: چون حزب نیست، این کلمات توسعه‌ستیز سردسیری و گرمسیری ضربات سهمگینی بر توسعه‌یافتگی وارد می‌کنند.
وی افزود: هویت هم اکتسابی است و هم انتسابی است و ما باید در راستای هویت اکتسابی و مجموعاً انسانیت فارغ از نژاد و قومیت عمل کنیم. اما متأسفانه به جای آن‌که بگویند نظام اندیشگی شما چیست؟ می‌پرسند از کدام طایفه هستی؟
وی ضمن انتقاد به برخی از مدیران که می‌گفتند در گذشته برنامه‌ای برای توسعه استان وجود نداشته است، گفت: این ادعاها صحیح نیست؛ چرا که کتاب فرصت‌های سرمایه‌گذاری در سال 1398 منتشر شد و برنامه آمایش سرزمین نیز در تمام فرمانداری‌ها وجود دارد. بنابراین این استان از نظر برنامه کم ندارد و مشکل، نبود برنامه نیست، مشکل در اجرا، ارزیابی عملکرد و نظارت است.
کریمی‌نژاد گفت: برخی دوستان طوری حرف می‌زنند که انگار در گذشته کاری نشده است؛ اینکه رو در روی مردم بنشینم و چشم در چشم آنها دروغ بگوییم سرمایه اجتماعی را به زوال می‌کشاند.  
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کیه این؟
سرحد جوکال
Iran, Islamic Republic of
هرکس اینده فرزندش و جامعه و زندگیش معیشتش میخاد اصلاچنین افرادی نزار وارو عرصه نماینده بشه افراد کار دان کار بلد باسواد مردمی باید حمایت کرد ن امثال اقای گریمی ایشون بهتره بره تدریس کنه
یونسعلی
Iran, Islamic Republic of
سلام ضمن تشکر از بیانات ارزشمند آقای کریمی نژاد که از مشکلات گفتند این نوع مشکلات ما در حوزه گچساران وباشت حومه کم و بیش هم داریم اما کجایند مدیران انقلابی و جهادی ودلسوز وقتی در نظام اسلامی بیش هزار 1000 هکتار از باغات دیمی وقدیمی کوه دیل گچساران بدون اطلاع باغداران وبدون تفکیک در سالهای 80و81 توسط مدیران منابع طبیعی سند زده میشود بنام محیط زیست چطور میخواهند تولید و اشتغال رونق اقتصادی برای هزار خانوار دیلی ردیف بشود باغات که سابقه سیصد ساله دارند این هم از حرکتهای جهادی وانقلابی مدیران وقت بوده بجای اینک به دیل شهید پرور برسند آمده اند شغل ودست رنج نیاکانمان را گرفته اند ومن یونسعلی حسنعلی پور بیش از 5پنج سال هست پیگیرم از فرمانداری گرفته تا بخشداری واستانداری وحتی سپاه استان وادارات مربوطه در شهرستان واستان وکشور تاکنون مجوز قانونی داده نشده برای احیای باغات دیمی وقدیمی حتی کسی هم توجه نمی کند که نظرشان روی کشاورزی دیم هست واین باغات سیصدسال هست دیم بوده و خواهد بود آیا دولت مردمی ومدیران بقولی انقلابی بفکر رفع موانع این کوه هستند یا بازهم روال مدیران اسبق را ادامه می‌دهند ودست رنج سیصد ساله هزار باغدار دیلی نادیده میگیرند یا ضمن رفع موانع با مدیران گذشته برخورد قانونی میشود لذا امیدوارم سیاسیون دولتمردان وقوه قضاییه وارد عمل واقدام بشوند وهرچه روزدتر رفع موانع کنند تا اشتغال وتولید وعمران وابادانی به مردم برگردد وسلام
مطلع
Iran, Islamic Republic of
یادمه سرجلسه امتحان مچتو گرفتم،
محمد تقوی زاده
United States
من با اینکه اصولگرا هستم ولی میگم انصافا دارا کریمی نژاد یک سیاستمدار پاک دست و متخصص و متعهد هست.
مرادی
United States
درود به جناب کریمی نژاد. واقعا لذت بردم از این تسلط، آگاهی و بینش. البته از یک محصل دانشگاه علامه نیز همین انتظار میرود. آقای کریمی نژاد برای کهگیلویه تاجگردون دوم است.
فرخیانی میترا
United States
دکتر با پرستیژ. واقعا عالی بود. کهگیلویه به نخبگانی مثل شما افتخار میکند
سید
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا از کجا اومده کارش چیه دهدشت به چه
علی
Romania
عالی بود خوب بود همیشه حکومت بدست دانشگاهیان بود افسوس استان در بند طایفه وقوم است
نادری
Iran, Islamic Republic of
آه نبلده سواد نداره
باقری نسب
United States
دارا کریمی نژاد = تاجگردونِ کهگیلویه
بهروزی نسب مازیار
United States
ما لیاقت مدیران خوب و پاک و باسواد مثل شما را نداریم. حقمون همینایی است که چند دهه نابودمون کردن
مریم جمشیدی
Iran, Islamic Republic of
بهترین استاد دوران تحصیلم در دبیرستان نمونه و با سواد ترین و شجاع ترین فرماندار
دولت تدبیر و امید در استان
ایمان
United States
درود بر شما. با وجود نیروهای روشنفکر و باسواد و مدیر مثل شما هنوز به آینده این مملکت امیدوارم.
Iran, Islamic Republic of
تو اصلا وت نیا آدم سیاسی باشی
Iran, Islamic Republic of
بره یه باغ بگیر آب درو کن تو نیرو سوخته ای هستی
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بره دنبال کارت باغت
مهدیه دیانت
United States
شریف و با سواد مثل دارا کریمی نژاد 👏🏻
یزدان بخش
United States
کریمی نژاد با سوادترین مرد کهگیلویه هست. از همین الان اردوگاه انتخاباتی بعضی ها دچار ترس شد.
به یاد فیسبوک-شهروند بیکار
United States
اگر شرافت در اندیشه ی عموم جامعه ی ما باشد این بار باید دارا کریمی نژاد را راهی بهارستان کنند.
علیپور
United States
مهمترین عامل بدبختی جامعه ما این است که پخمه ها جای نخبه ها(مثل کریمی نژاد) را گرفتند. امثال کریمی نژاد سرمایه های این استان هستند.... ما مردم ناآگاهیم و قدر نشناس. ما مردمی هستیم که اسیر مادیات شدیم. بخدا چنین سرمایه هایی را باید بزاریم روی دوش و حلوا حلوا کنیم.... حیف و صد حیف از ناآگاهی و بی اخلاقی.
خسرو خوبان
United States
این مرد در اندیشه و نگاه ترقی خواهانه خودش با هیچکس شوخی نداره. میشناسمش یه مدیر مدبر و قاطع و شجاع و پاک هست.
وحید محمدی
United States
داراکریمی نژاد فردی دارای محبوبیت، مقبولیت، مشروعیت و از اهالی علم و قلم. امیدوارم دکتر کریمی نژاد و نیروهایی هم تراز وی بر سر کار آیند.
افرا
United States
کریمی نژاد یک سرمایه ی ارزشمند برای استان است.
آزاده وار
United States
دارا کریمی نژاد مردی ریشه دار و اصیل هست. در مدیریت نمونه ندارد. در تخصص و سواد واقعا بی همتاست.
اشرف پور
United States
هر وقت در جامعه ما از آدم های متخصص و شریف و پاک مثل ایشون برای مدیریت و خدمت به مردم استفاده شد قطعا جامعه پیشرفت میکند.
خرمی نسب
United States
مملکت ما با چنین نیروهای نخبه و کاربلد و روشنفکر باید مدیریت بشه
امید مجیدی
United States
سعادتمند مردمی که قدردان وجودتان باشد.
بیژن جوشن
United States
یه تاجگردون و یه دارا کریمی نژاد. تمااااام.
خستونه سوق
United States
چنین شخصیت با ابهتی نتیجه ی یک عمر زحمت و مطالعه است.
بهرامیان نهضت آباد
United States
تنها راه نجات کهگیلویه = دارا کریمی نژاد
پارسا
United States
حداقل در حد وزیر کشور هستی.
مساوات
United States
خداییش اگر بیشتر مسئولین با این همه ادعا، سواد ایشونو داشتن چیکار میکردند...؟! درود بر دکتر با سواد و دلسوز جناب کریمی نژاد
محسن
United States
همیشه منتقدت بودم ولی اعتراف میکنم که یک استاد فهیم و باسواد و صبور هستید.
رؤیا زرافشان
United States
دکتر کریمی نژاد نخبه ای که از دانشگاه علامه فارغ التحصیل شد. فرمانداری مقتـدر و روشنفکر. رزومه ات لرزه بر اندام مسببان بدبختی کهگیلویه انداخت.
لنده لندن است
United States
فرماندار محبوب و به یادماندنی لنــده.
دارا کریمی نژاد محبوب ترین شخصیت در لنده
قباد دیوان سالار
United States
جامعه شناس ، حقوقدان و سیاستمدار شجاع 👏🏻 درود بر دکتـر کـریـمـی نـژاد
الف ص
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
عباس
United States
کریمی نژاد > میرشکال کهگیلویه
بلادشاپور
United States
با سواد ترین مرد کهگیلویه
ضرغامی
United States
دکتر عزیز شما شریف ترین مدیری هستید که میشناسم. امیدوارم مملکت ما قدرددان بزرگان دلسوزی مثل شما باشد
آباد
United States
درمان درد کهگیلویه نیروهای باسواد و شجاع و پاک مثل شما هست.
ادیب شریعتی
United States
در قلب مردم لنده جا داری.
مکی پور
United States
محبوب ترین چهره در لنده ♥
تقی زاده چرام
United States
بقدری شریف و اندیشمند هستید که نگاه مردم به شما فارغ از مسائل قومی و جغرافیایی است.
عسکری بهمئی
United States
تنها کسی که برای مردم بهمئی سردسیر دلسوز و پیگیر بود دکتر کریمی نژاد بوده.... مستدام باشین
دستواره
United States
دکتر عزیز در پناه خدا باشید.
صدری-ضرغام آباد
United States
تنها سرمایه ی کهگیلویه دارا کریمی نژاد است
جاوید
United States
بهترین و بالیاقت ترین مرد اصلاحات
سجادی
United States
با سوادترین سیاستمداری که دیدم👏🏻👏🏻👏🏻
توفیق نسب
United States
فرماندار با سواد و نمونه
ناهید
United States
کاربلد و کارشناس مثل دارا کریمی نژاد
شایسته ضیایی
United States
بی نظیرترین فرماندار تاریخ کهگیلویه
ابوالحسن مفتح
United States
محبوب و باوقار 🌹 دارا کریمی نژاد♥
سعید نژاد
United States
اگر دکتر کریمی نژاد نماینده ی کهگیلویه در مجلس بشود شک ندارم گلستان میشود. خدا پشت و پناهت مرد پاک دست و باسواد
احمد نوری
United States
کریمی نژاد نخبه و با سواد است. تنها کسی که میشه بهش اعتماد کرد خودشه
حمیدرضا صالح پور
United States
درود بر میرشکال کهگیلویه
فاخر حکمت
United States
جدا از انتقادتی که به کریمی نژاد دارم اما آدم خیلی با سواد و مدیر و سیاستمدار متعهدی و نمونه است و همیشه در امور خود دارای برنامه هست.
علی کاظم رهبر
United States
جناب کریمی نژاد از مدیران عالی و از نیروهای سیاسی کارشناس و کارآمد هستند.
بهروز طلقی-دیشموک بهمئی
United States
دکتر کریمی نژاد بهترین گزینه برای نمایندگی مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی است.
مجتبی باک
United States
کریمی نژاد حدااقل حقش در کسوت استاندار بود. ولی مطمئنم در صورت حضورش در انتخابات مجلس دوازدهم پیروز خواهد شد.
حدیث عزیزی
United States
مطالب مهمی را یادآور شدند.هرچند مشکلات و معضلات بیش از این چیزها هست. سپاس از دکتر کریمی نژاد
میلاد کاظمی
United States
مشکل جامعه ی ما قبیله گرایی است. جناب دکتر بعنوان یک جامعه شناس روشنفکر خیلی خوب به این حقیقت تلخ اشاره کردند.
ایمان روزبهی
United States
توضیح مختصر ث مفیدی از وضعیت اسفناک کهگلو کردین. درود بر شما آقای کریمی نژاد. کاش همه مثل شما شریف و باسواد و دلسوز بودن
لنده
United States
دکتر کریمی نژاد جز افتخارات این استان بوده و هست
ای کاش دولت مردان همیشه از چنین نیروهای دانشگاهی استفاده میکردند در زمان مدیریت دکتر در لنده و دهدشت حاکمیت دولت بر دیگر قوا کاملا مشهود بوده
مجتبی
United States
چه میشد دکتر کریمی نژاد در حوزه روستایی می ماند تا حداقل روستا هایی که قابلیت گردشگری می‌داشتند را توسعه میداند

در زمان حضور ایشان حوزه روستایی کاملا متفاوت شده بود
احسان
Iran, Islamic Republic of
درود به دکتر کریمی نژاد مدیر پر تلاش و دلسوز
علیرضا زرین
United States
عقاب کهگیلویه ♥
هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

هندبالی‌های کهگیلویه و بویراحمد روی دور افتخار؛ هیئت هندبال استان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفت (+ سند)

فدراسیون هندبال کشور، ارزیابی عملکردهیات‌‌های استانی در سال 1401 را در حالی اعلام کرد ...
خالص‌سازی بیشتر؟

خالص‌سازی بیشتر؟

محمد مهاجری گفت: جبهه پایداری همیشه انتخاب اصلح را مطرح می‌کند، اما این یک اصطلاح بازاری ...
در اهمیت «گفت‌وگو»

در اهمیت «گفت‌وگو»

گفت‌وگو ضرورت حیاتی جامعه امروز ایران است، گفت‌وگو در معنای واقعی آن البته. مثلا همین ...
1