تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : ۴۲۰۷۱۴
در گفت‌وگو با رسانه‌ها مطرح شد

موحد برنامه‌هایش را در حوزه آموزش، اشتغال، صنعت و بهداشت تشریح کرد / پتروشیمی راه‌اندازی می‌شود / یأس و ناامیدی، منجر به بالا رفتن آمار طلاق، اعتیاد و خودکشی در بعضی از مناطق کهگیلویه شده است

۱۷
۱
موحد: برخی عزیزان سوراخ دعا را گم کرده‌اند
کبنا ؛مجلس یازدهم در شرایطی تشکیل می‌شود که کشور به دلیل تحریم‌های اقتصادی آمریکا وهمچنین شیوع بیماری کرونا با مشکلات اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و فرهنگی مواجهه است، اینکه تا چه اندازه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در کنار سایر مسائل و مشکلات منطقه‌ای اولویت نمایندگان ملت در مجلس یازدهم باشد محور سوالاتی است که در ذیل در گفت وگویی که با سید محمد موحد، نماینده ۵ دوره مجلس شورای اسلامی و منتخب مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده داشته‌ایم آمده است.
جناب آقای موحد حضرتعالی 5 دوره تجربه حضور در مجلس شورای اسلامی را دارید، مردم کهگیلویه بزرگ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به حضرتعالی اعتماد کردند و با آراء حداکثری به عنوان وکیل مردم راهی بهارستان شده ایدچه برنامه و اهدافی برای برون رفت مردم این دیار از مشکلات فعلی دارید؟
ضمن تشکر از شما عزیزان زحمتکشان رسانه که پل ارتباطی مردم با مسئولان می‌باشید و به خوبی مسائل و مشکلات را پیگیری می‌نمایید و تشکر از حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی که انصافاً با مشارکت حداکثری خودشان نشان دادند مانند همیشه در همه عرصه‌ها پیشتاز و سرآمدند.‌ اعطای نمایندگی توسط همین مردم شریف و عزیز به حقیر جهت استیفای حق و حقوق اجتماعی‌شان با آرای حداکثری که خود نشان از دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران دارد وظیفه اینجانب را بسیار سنگین نمود. همان طور که در نطق‌های انتخاباتی و جلسات حضوری با مردم در هر حوزه کاری اینجانب با رویکردی نو و برنامه مدون و کارشناسی شده توسط کارشناسان و متخصصان هر حوزه اعلام حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ورود کرده‌ام.
در شرایط کنونی مهم‌ترین مشکل مردم شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ معیشتی و اقتصادی است، متاسفانه وضعیت  بهداشت و درمان، آموزش، صنعت، کشاورزی، دامپروری، حمل و نقل و زیرساخت‌ها هم در شهرستان‌های مورد نظر وضعیت مطلوبی ندارد.
ضعف‌ها وکاستی های در هر حوزه توسط کارشناسان، صاحبنظران و همچنین مردم فهیم و عزیز شهرستانهای کهگیلویه بزرگ شناسایی وطبقه بندی شده‌اند؛ برهمین اساس اولویت‌ها، اهداف و برنامه‌های را مشخص کرده‌ایم، اقدامات لازم از هم اکنون آغاز و تمام تلاش خود را درراستای برون رفت از این شرایط با توجه به ظرفیت‌ها انجام خواهم داد. البته باید عرض کنم در شرایط کنونی امکانات موجود، متناسب و جوابگوی نیاز فعلی مردم نیست. جا دارد از مسئولان و نمایندگان محترم آقایان بزرگواری و هاشمی، تشکر و قدردانی نمایم.

یکی از مهمترین مشکلات فعلی شهرستان‌های حوزه انتخابیه حضرتعالی نرخ بالای بیکاری در بین تحصیلکرده‌های دانشگاهی و جوانان است چه برنامه‌های برای حل این مشکل دارید؟
همان طورکه مردم عزیز مستحضرند یکی از مهمترین معضلات حوزه انتخابیه رشد بی رویه بیکاری و وضعیت نابسامان اقتصادی است و حتماً اطلاع دارید امروزه موضوع اشتغال بعنوان یک معضل جهانی و ملی گریبانگیر همه کشورها و دولتهاست و قاعدتاً استان و منطقه ما هم مستثنی نیست، از آنجایی که استان کهگیلویه و بویراحمد دارای منابع عظیم نفت، گاز، ظرفیت‌های عظیم در بخش صنعت، گردشگری ، کشاورزی و همچنین نیروی انسانی توانمند و با انگیزه است و با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و شناخت جامع و همه جانبه ای که از ظرفیتهای منطقه و استان دارم تلاش می‌کنم با فعال نمودن و به حرکت درآمدن این منابع و ظرفیت‌ها که به عنوان سرمایه اصلی منطقه هستند، ضمن ایجاد اشتغال؛ نرخ بیکاری  کاهش می‌یابد. فراموش نکنیم بخش دولتی به تنهایی نمی‌تواند معظل بیکاری را مرتفع کند و حتماً باید از بخش خصوصی کمک گرفت.
یکی از مهمترین برنامه‌هایی که به حول و قوه الهی می‌بایست انجام شود، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم بالاخص روستانشین‌های حوزه انتخابیه می‌باشد؛  پیگیری‌هایی در راستای حرفه آموزی و مهارت برای ایجاد و راه اندازی کسب وکارهای خرد با بهره گیری از تسهیلات قرض الحسنه یا وام‌های کم بهره در برخی مناطق انجام خواهد شد.
همینجا اعلام می‌کنم حاضرم دست هر کسی که در ایجاد اشتغال در این مناطق  گام بردارد را ببوسم و برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری آنان در منطقه از هر کمکی دریغ نمی‌کنم انشالله قدمی در راه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری برداشته شود. برنامه‌ای داریم در روستاها، زمینه لازم برای راه اندازی کارگاه‌های کوچک قالی بافی، گلیم بافی، گلدوزی، خیاطی، دامداری، کشاورزی و باغداری توسط نهادهای حمایتی همانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی ، وزارتخانه‌های اقتصاد، میراث فرهنگی و گردشگری و صنعت و معدن تجارت درراستای توانمندسازی این عزیزان فراهم شود.‌
باید توجه داشت راه اندازی این مشاغل و حرفه‌ها در روستاها از مهاجرت روستا نشینان به شهر نیز جلوگیری می‌کند و با فعال کردن ظرفیت‌های روستائیان ساز و کاری  برای خرید و فروش محصولات تولیدی این عزیزان تعریف شود؛ رایزنی‌هایی در این رابطه با نهادها و سازمان‌ها متولی انجام خواهد شد، قطعاً ایجاد یک شغل پایدار منجر به بهبود شرایط معیشتی و اقتصادی مردم عزیز روستاهای حوزه انتخابیه می‌گردد.
اکثر ما روستازاده هستیم و اگر امکانات لازم برای روستانشین فراهم شود حتماً آرامش و فضای طبیعی روستا را ترک نخواهیم کرد.
یکی از مهمترین معضلات که امروزه شاهد آن در کشور و به ویژه در شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ می‌باشد، انتظار مردم به دولت و استخدام در بخش دولتی می‌باشد. اینجانب تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا این نگاه را تغییر دهم و با حمایت دولت بتوانیم بخش خصوصی را بعنوان چتر حمایتی دولت برای حمایت این بخش فعال‌تر نماییم.

فقر و محرومیت عاملی برای بالا رفتن آمارهای مربوط به آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه شده است چه برنامه‌های برای کاهش این موضوع دارید؟
متاسفانه به خاطر شرایط بد معیشتی و اقتصادی مردم، در شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ شاهد یأس و ناامیدی هستیم که منجر به بالا رفتن آمار طلاق، اعتیاد و خودکشی در بعضی از روستاها و شهرهای حوزه انتخابیه شده است. آمار خودسوزی زنان در برخی مناطق متاسفانه نگران کننده است، اتفاقاً برنامه ویژه‌ای برای حرفه آموزی این زنان درراستای کمک آنها به اقتصاد و معیشت خانوار داریم که امیدواریم با همکاری دستگاهها و نهادهای متولی این برنامه‌ها اجرایی شود.
با فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی کوچک و ایجاد کسب و کارهای خرد در شهرها و روستاهای حوزه انتخابیه می‌توانیم تلاش کنیم که شاهد کاهش آمار و آسیبهای اجتماعی باشیم.

جوانان ومردم شهرستان گلایه‌ها و انتقاداتی از کمبود امکانات ورزشی و همچنین نداشتن امکان ورزشی در خور شهرستان دارند، تقویت این امکانات تا چه اندازه باید مورد توجه قرار گیرد؟
همان طور که قبلاً مکرراً خدمت مردم عزیز و رسانه‌های استان عنوان کردم بخش مهم و تاثیرگذاری از مردم، جوانان و ورزشکاران هستند که انصافاً چنین امکاناتی متناسب با نیازهای این طیف عظیم و تاثیرگذار نمی‌باشد. با عنایت به جمع آوری اطلاعات و وضعیت امکانات و زیرساخت‌های ورزشی، بسته حمایتی در زمینه تقویت امکانات ورزشی و همچنین ایجاد اماکن ورزشی مطلوب تهیه شده است که این برنامه‌ها تقدیم وزارت ورزش و جوانان خواهد شد، ضمن پیگیری و نظارت بر اجرایی شدن، امیدوارم این عزیزان از سرانه ورزشی مطلوبی برخوردار شوند.
متاسفانه علاوه بر محروم شدن این عزیزان از بسیاری از فعالیت‌های ورزشی به خاطر نداشتن امکانات ورزشی، جهت احیاء و تجهیز این زیرساخت‌ها و همچنین تکمیل و قابل استفاده نمودن آنها به یک جمع بندی رسیده‌ایم که با حمایت دولت و بخش خصوصی و خیرین یک بار دیگر امید و نشاط و سلامتی را به جوانان عزیز و ورزشکاران برگردانیم و شاهد تلاش و پیشرفت این عزیزان در رشته‌های مختلف ورزشی در کشور و مجامع بین المللی باشیم، البته می‌طلبد توزیع اعتبارات و تجهیزات در همه مناطق بصورت عادلانه صورت پذیرد که حتماً از ابزار نظارتی خود بعنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از همه ظرفیتهای قانونی استفاده می‌نمایم تا دغدعه جوانان حوزه انتخابیه‌ام به حداقل برسد. اینگونه نباشد پروژه‌های مشابه‌ی در استان و مناطق مختلف تعریف و کلنگ زنی شود اما تخصیص اعتبارات آنان متفاوت و نا متناسب باشد.

علی رغم جاذبه‌های گردشگری شهرستانهای کهگیلویه بزرگ اما متاسفانه تاکنون اقدام موثری برای جذب گردشگر در این مناطق انجام نشده است؟ علت نادیده گرفتن این ظرفیت‌ها در شهرستان چیست؟

صنعت گردشگری یکی از صنعت‌های درآمدزا برای کشورها دردنبا محسوب می‌شود، شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، بهمنی و لنده دارای ظرفیت‌های بالقوه گردشگری و آثار باستانی  می‌باشد که متاسفانه تاکنون به این بخش و ظرفیت‌های آن برای توسعه بخش گردشگری و جذب توریسم توجه چندانی نشده است. با عنایت به شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها تمام تلاش خود را برای فعال نمودن این صنعت مهم با حمایت دولت، جذب سرمایه گذاران و حمایت از سرمایه گذاری، شاهد شکوفایی و پویایی صنعت گردشگری حوزه انتخابیه خواهیم شد. همین جا نیز از سرمایه گذاران این بخش برای سرمایه گذاری در این شهرستانها دعوت می‌شود و این اطمینان را خواهیم داد که حمایت‌های لازم از آنها برای سرمایه گذاری در این زمینه انجام می‌شود. با عنایت به رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولین ارشد کشوری و وزارت گردشگری و دعوت به بازدید از ظرفیتهای گردشگری حوزه انتخابیه که خروجی آن، تحرک و پویایی در امر گردشگری و بومی گردی خواهد بود می‌توان حرکتی نو در زمینه اشتغالزایی داشت.

 پل‌ها، راههای محلی، جاده‌های بین شهری و همچنین راههای مواصلاتی شهرستان وضعیت مطلوبی ندارند، چه برنامه‌های برای توسعه یافتگی در این بخش دارید؟

در زمینه حمل و نقل و توسعه راه‌های ارتباطی متاسفانه حوزه انتخابیه در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد و روزانه شاهد آمار بالای تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن در محورهای مواصلاتی کهگیلویه بزرگ هستیم.
با عنایت به بررسی‌ها و مطالعات کارشناسی صورت گرفته در این زمینه یکی از مهمترین اولویت‌ها، پیگیری‌های لازم از طریق وزارت راه و شهرسازی جهت توسعه و بازسازی راه‌های مواصلاتی، در مهمترین محورهای شهرستان کهگیلویه بزرگ خواهد بود. البته باید با توجه به  پتانسیل راهها، تفکیک قائل شود و بر اساس اهمیت و مطالعات فنی، نگاه متفاوت به این راههای مواصلاتی داشت.
ملاحظه بفرمایید جاده‌ای مانند پاتاوه دهدشت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های استان بود و از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است و می‌بایست طی زمان مشخصی به بهره برداری می‌رسید، ولی متاسفانه به دلیل عدم تزریق اعتبار و تخصیص به موقع هنوز به بهره برداری نرسید و با سرعتی غیرقابل پذیرش در حال انجام بوده و بسیار فرسایشی شده است، چنین جاده‌ای می‌تواند نجات بخش حوزه انتخابیه و استان باشد.
تلاش‌هایی شروع شده جلساتی با مسولین امر برگزار شده که ان شاء الله محور مواصلاتی از طریق حوزه انتخابیه ما استانهای فارس و خوزستان را به هم متصل نماید و با اتصال این دو استان؛ از طریق عبور از مناطق چرام، قلعه دختر، قلعه رئسی، دیشموک و باغملک شاهد رشد و شکوفایی شهرها و روستاهای مسیر و سهولت تردد و حمل و نقل باشیم.
متاسفانه در حال حاضر اکثر راه‌های ارتباطی روستایی حوزه انتخابیه استاندارد نیستند که همین امر باعث مشکلاتی برای رفت و آمد مردمان آن مناطق به شهرهای اطراف برای دسترسی به خدمات بهداشت، درمان، آموزش و پیگیری امور اداری‌شان شده است. بسیاری از روستاهای این حوزه انتخابیه در مسیر رودخانه‌ها و در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند، رفت و آمد این عزیزان به دیگر نقاط با توجه به نداشتن پل یا جاده مناسب، با مشکل روبرو می‌شود و بسیاری از این عزیزان گاها برای این ترددها جان خود را به خطر می‌اندازند.
وقتی تصاویر مربوط با آن مادر و نوزادش برای تردد از مسیری که هیچگونه امنیت و حفاظتی نداشت را مشاهده کردم بسیار ناراحت و متأثر شدم و قطعاً پیگیری‌های خود را برای این منطقه و موارد مشابه دیگر انجام خواهم داد. هرچند طبق اطلاعاتی که داریم چنین کلیپهایی توسط یکی از سازمانها تهیه شده و بهتر بود بدون فوت وقت ارائه می‌دادند تا دست اندرکاران و مدیران مربوطه به چنین مناطقی نگاه ویژه‌تری داشته باشند اما علت عدم پخش و تأخیر در پخش آن و انتشار از طریق فضای مجازی هم قابل تأمل است.
از آنجایی که احداث و آسفالت نمودن راه‌های روستایی یکی از دغدغه‌های روستاییان می‌باشد، امیدواریم با پیگیری‌ها و تحرک بیشتر دستگاه‌های ذی ربط و نظارت مستمر و جهادی بر چنین عملیاتی، شاهد انقلابی نو در راه‌های روستایی و ترانزیتی حوزه انتخابیه باشیم. دلیلی ندارد پروژه‌های راهسازی در حوزه انتخابیه بنده که سالها قبل شروع کرده‌ایم همچنان بصورت فرسایشی و بصورت لاک پشتی ادامه پیدا کند. باید با قدرت چانه زنی و استفاده از همه ظرفیتهای قانونی نمایندگی اعتبارات لازم برای به سرانجام رساندن و به بهره برداری رساندن این پروژه‌ها فراهم شود، مدیران مربوطه استانی و محلی نیز باید برای جذب و تخصیص اعتبارات لازم فعالیت بیشتری از خود نشان دهند که بودجه‌های لازم بصورت متوازن و عادلانه تخصیص یابد.

تا چه اندازه معتقد به حضور صنعت و حمایت از راه اندازی صنایع مختلف برای کمک به تولید و رونق اقتصادی در سطح شهرستان هستید؟
یکی دیگر از برنامه‌های اینجانب با توجه به ظرفیت‌های صنعتی موجود در شهرستان‌های کهگیلویه بزرگ، فعال نمودن شهرک‌های صنعتی و حمایت و راه اندازی کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک و متوسط در آن می‌باشد.
همان طور که در ابتدا عرض کردم بررسی‌ها و آسیب شناسی دلایل راکد ماندن بخش صنعت انجام شده است، معتقدم با حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار می‌توانیم از منابع موجود خدادادی وظرفیت های صنعتی در هر یک از مناطق حوزه انتخابیه که در حالت نیمه فعال هستند شاهد تحرک و پویایی در صنعت و پایین آمدن نرخ بیکاری در شهرستان‌های حوزه انتخابیه باشیم. البته ما در این زمینه نیازمند همکاری و حمایت‌های دولت هستیم که از وزراء مربوطه مانند وزارت صمت بعنوان متولی اصلی بخش صنعت و وزارتخانه اقتصاد و تعاون کار و رفاه اجتماعی و م پیگیری‌های لازم را برای جان گرفتن صنعت در این بخش خواهم داشت.

امکانات بخش بهداشت ودرمان موجود در شهرستانهای حوزه انتخابیه را مطلوب و درشان این مردم می دانید؟
با توجه به بالا بودن نرخ رشد جمعیت در این مناطق هیچ یک از زیرساخت‌های آموزشی، درمانی و بهداشتی نه تنها متناسب با نرخ رشد جمعیت در سال‌های اخیر توسعه پیدا نکرده‌اند؛  بلکه به شرایط قبل از شرایط جمعیت فعلی این شهرستانها برگشته است که با بررسی‌های به عمل آمده توسط متخصصان و صاحب نظران بخش بهداشت، درمان و سلامت برنامه‌ای تدوین شده است وامیدواریم با حمایت دولت، خیرین و بخش خصوصی در تقویت زیرساخت‌ها و تجهیز امکانات و واگذاری خدمات بهداشتی، درمانی به بخش خصوصی بتوانیم به سرانه بهداشتی مطلوب نزدیک شویم.‌
این برنامه‌ها با پیگیری‌های اینجانب، حمایت دولت، خیرین و همچنین استفاده از نیروهای دلسوز و متخصص عملیاتی خواهد شد تا ان شاء الله شرایط بنحوی به‌پیش برود که در آینده مردمان حوزه انتخابیه از نداشتن امکانات درمانی و بهداشتی دغدغه‌ای نداشته باشند.

اشاره‌ای به ضعف زیرساخت‌های آموزشی شهرستانهای مورد نظر داشتید؟ چه چاره اندیشی باید در این زمینه صورت گرد؟
امر مسلم این است که بسیاری از دانش آموزان ما در برخی مناطق روستایی به دلیل مشکلات اقتصادی و همچنین صعب العبور بودن راههای روستایی از ادامه تحصیل باز مانده‌اند.
واقعیت امر این است که سرانه آموزشی هر یک از شهرستان‌ها مشخص است و تاکنون با توجه به رشد جمعیت رشد مناسبی رادر این بخش شاهد نبوده‌ایم، متاسفانه روند موجود باعث عدم تمایل دانش آموزان و دانشجویان دراین شهرستان‌ها برای ادامه تحصیل شده است.
استفاده از روشهای نوین سوادآموزی برای بازماندگان از تحصیل در مناطق و روستاهای شناسایی شده، ایجاد وتاسیس کلاس‌های درس برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در روستاها و مناطق فاقد کلاس درس، ایجاد رشته‌های دانشگاهی مرتبط با نیازهای منطقه و جامعه از جمله برنامه‌های بنده برای توسعه امر آموزش و پرورش در این مناطق است که قطعاً پیگیری‌های لازم را از طریق وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و همچنین وزارت بهداشت خواهم داشت.
از خیرین بزرگوار مدرسه ساز برای تأسیس کلاس‌های درس و مدارس در مناطق محروم این شهرستان‌ها دعوت می‌کنیم و از همه خدمات این عزیزان در گذشته صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم و امیدواریم این عزیزان ما را در راستای تحقق این اهداف انسان دوستانه همراهی کنند.

پتروشیمی دهدشت ظرفیتی است که گویا طی سالیان گذشته تکمیل و راه اندازی آن فراموش شده است؟ راه اندازی این صنعت که قطعاً تاثیری دو چندان در اشتغالزایی منطقه دارد، نیازمند چه اقداماتی است؟
یکی دیگر از مهمترین اقداماتی که می‌بایست پیگیری و نهایی شود، وضعیت نامطلوب پتروشیمی دهدشت می‌باشد که خود جای تأمل و بررسی مجدد دارد، لازم میدانم عرض کنم برخی عزیزان سوراخ دعا را گم کردند، قرار بود پتروشیمی دهدشت هزار روزه به بهره برداری برسد!! بجای تشویق عزیزان برای سرعت دادن به کار، به مسائل حاشیه‌ای ورود کردند، در صورتیکه این عزیزان اندکی دقت بفرمایند؛ تا بدانند بنده پس از اخذ مجوز، خرید و انتقال سند زمین، کلنگ زنی، دیوار کشی دیگر نماینده کهگیلویه بزرگ نبودم.
امید است با حمایت دستگاه‌های ذیربط و همچنین مردم فهیم آن مناطق شاهد احداث، راه اندازی و توسعه فعالیت‌های پتروشیمی باشیم.
قطعاً راه اندازی پتروشیمی دهدشت می‌تواند باعث ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و کمک به تولید سایر محصولات پتروشیمی شود.
تاکنون چندین جلسه با هلدینگ خلیج فارس برای تکمیل و راه اندازی پتروشیمی دهدشت برگزار شده است که این جلسات و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.
امیدواریم با آغاز به کار مجلس یازدهم رایزنی‌هایی با دولت محترم جهت حل مشکلات موجود و همچنین رفع نواقص پتروشیمی دهدشت صورت گیرد و به زودی شاهد آغاز فعالیت‌های این صنعت مهم باشیم، البته در ایام گذشته اطلاعات لازم فنی از میزان پیشرفت پروژه و کمبودها و نیازمندیهای لازم برای سرعت بخشیدن به ان را از مسئولین کشوری و پتروشیمی دهدشت دریافت کردم و با حضور در صندوق توسعه ملی و صنایع پتروشیمی ایران و وزارت نفت موانع فعلی را بررسی و مرتفع خواهیم کرد.
در پایان دست یاری بسوی همه نخبگان، صاحبنطران و همه کسانی که صاحب ایده و اندیشه‌ای جهت پیشرفت هرچه بیشتر و بهتر شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام می‌باشند دراز می‌کنم و برای همکاری و ارائه نظرات و راهکارهایشان اعلام امادگی می‌کنم؛ انتطار دارم مدیران ارشد فعلی و سابق استانی و نمایندگان محترم ادوار  نیز برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر و بهتر منطقه نیز ما را یاری کنند. ( منبع: عصر ایران )
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگه میخواستی کار کنی تو همون پنج دور قبل انجام میدادی
Iran, Islamic Republic of
کار کرد ...اما واسه دیدن کارهایش چشم بصیرت میخواد.
Iran, Islamic Republic of
جان خودت کو کار فقط شخصی گری
چرام
Iran, Islamic Republic of
نظری ندارم
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد
مسلم
Iran, Islamic Republic of
قبلا که نماینده بهبهان بود تو شبکه خوزستان آوردنش حرف زد که میخواد راه آهن بیاره بهبهان 😁😁😁😀
راه آهن که نیاورد هیچ نا امنی شهر بهبهان ۱۰ برابر شد
هنوز مردم بهبهان یادشون نرفته که رای جمع کرد و..
Iran, Islamic Republic of
اگه هزار تا نماینده بیایند جای موحد را نمیگیرند... حالا تو هر چی میخوای بگی آزادی.
بشار
Iran, Islamic Republic of
مطمئنی
ناشناس
United States
موحد هیچ برنامه برای آینده کهگیلویه نداره همچون ۱۶ سال پیش فقط اومده تلافی کنه و چ ازدستش برمیاد اومده ک ۴سال دیگه خاک بریزه تو سر مردم کهگیلویه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مایه بدبختی این شهر یکی مثل شما هستش برو فکر کن ببین فقط عدل دنبال کار و اشتغال فقط برای یک طایفه خاص بوده یانه
کر خوب طیبی
Iran, Islamic Republic of
یاد بزرگواری وعدل هاشمی بخیر .همین بس
ازاد
Iran, Islamic Republic of
خداکنداین دوره
خادم برای همه باشد
ازاد
Iran, Islamic Republic of
خداکنداین دوره
خادم برای همه باشد
ازاد
Iran, Islamic Republic of
خداکنداین دوره
خادم برای همه باشد
k.mjgf
Iran, Islamic Republic of
حاج موحد
Iran, Islamic Republic of
بله جونم درخدمتم
Iran, Islamic Republic of
ذلت ماندگارشد در کهگیلویه من از مردم می خوام وقتی ذلت و بدبختی در حوره کهگیلویه بزرگ است برای رهایی شما کهگیلویه را ترک کنید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1