تاریخ انتشار
شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۷۳۰۰۷
در نطق انتخاباتی خود در شهر دهدشت مطرح شد

تصاویر| سید علی‌محمد بزرگواری: اگر حقابه مان را می‌دادند نیازی به پتروشیمی و فسفات و سیمان نداشتیم/ ما مردم کهگیلویه نیازمند آب رودخانه‌های خودمانیم / آمده ام تا قفلی که در این چهار سال بر سد آبریز زده اند را بشکنم / سد مارون با عینک خوزستانی و سد کوثر با عینک بندری

۰
کبنا ؛
علی‌محمد بزرگواری به صورت صریح و شفاف رقیب اصلی خود، سید محمد موحد را به باد انتقاد گرفته و عنوان کرد: دیروز برادری در این مکان حرفی‌زده بود که بچه‌های ما هم عقلشان آن را قبول ندارد. نهضت سدسازی در زمان مرحوم آیت الله رفسنجانی شروع شد؛ آقایان نماینده بودند، ببینید چه ظلمی بر ما روا داشتند؛ دو سد برای ما‌زده شد، سد مارون با عینک خوزستانی و سد کوثر با عینک بندری اما رودخانه و سرچشمه مال ما بود.
به گزارش کبنا نیوز، سید علی‌محمد بزرگواری عصر امروز در نطق انتخاباتی خود در ورزشگاه شماره دو شهر دهدشت، در هوایی بارانی به ایراد سخن پرداخت، وی در آغاز سخن از علت ورودش به عرصه انتخابات گفت و اظهار کرد: آمده‌ایم برای تغییر وضعیت سی و دو ساله، آمده‌ایم تا عقل سیاسی جامعه را احیا کنیم و از اضمحلال عقل سیاسی جامعه مخصوصاً جوانان جلوگیری کنیم. آمده‌ایم تا جاده را برای آینده نسل جوانِ به روز، متخصص و کارآمد آماده و پاک‌سازی کنیم، آمده‌ایم تا با این نزول باران رحمت الهی به رهبری نظام، به دولت، به رئیس جمهور و مسئولین اعلان کنیم، ما مردم کهگیلویه بزرگ هم خود تشنه‌ایم و هم خاک‌های حاصلخیز‌مان؛ نیازمند به آب رودخانه‌های خودمانیم.
سید علی‌محمد بزرگواری با اشاره به اهمیت آب و سدها، بیان کرد: بنده به عنوان فرزند شما، هشت سال صحنه را خالی کردم تا میدان و عرصه  به دست جوانان به روز و متخصص و کارآمد و با تجربه بیفتد؛ اما نگذاشتند. آمده‌ام تا ان‌‌شاءالله قفلی که در این چهار سال بر سد آبریز زده‌اند، بشکنم.  آمده‌ام تا پروژه دهدشت غربی را که پنجاه میلیون متر مکعب برایش تخصیص گرفتم و تعطیل شد و لوله‌های آن را به ناکجا آباد بردند، شروع و آغاز کنم. آمده‌ام تا با احیاء این پروژه، بیش از ۵ هزار هکتار زمین، در دشت‌های سوق و چنگلوا و بوا و چارمه آبیاری شوند، تا دیگر به دختران و زنان ما توهین نکنند و بگویند: دختران و زنان گوجه چین.
بزرگواری با درخواست پشتیبانی آحاد مردم از خود مدعی شد: پشت من باشید تا در دشت‌های خودمان از سی هزار هکتار، از کلاچو گرفته تا چرام گرفته و تا اطراف دهدشت آبیاری شود و دیگران بیایند پیش ما و گوجه چینی بکنند. آمده‌ام همان گونه که سد کوه برد کلنگ زنی شد و به نتیجه رسید، سد سرپری نیز به نتیجه برسد. سد ایلی آباد به نتیجه رسید، سد دیشموک هم آغاز شود و به نتیجه برسد.
باران است، آب است و ما تشنه‌ایم و تمام دشت‌های حاصلخیزمان از بهمئی گرفته تا کهگیلویه تا دهدشت تا چرام تا قلعه ریسی تشنه‌اند، اما آب در کوزه و ما تشنه لبان می‌گردیم.
وی با تمجید از سردار هاشمی، از مثلث ذهنی خود گفته و مدعی شدند از تمام ظرفیت‌های نیرو‌های کارامد حوزه انتخابیه استفاده خواهند کرد: بنده از حامیان برادر عزیزم سردار حاج عدل هاشمی هستم و تقدیر و تشکر دارم. مجال نیست و الا با آمار و ارقام خواهم گفت: اگر این آب‌ها بیایند، که هم ما زحمت کشیدیم و هم بعد از ما آقای هاشمی برای خیلی از پروژه‌ها زحمت کشیدند. و ان شاء الله  اگر یک مثلث خاص که در ذهن من است، به مجلس رفتیم که می‌رویم ان شا الله، از ظرفیت‌های همه نیرو‌های عزیزِ نخبه، بیدار و کارآمد حوزه انتخابیه و از وجود آقای هاشمی هم استفاده خواهیم کرد.
علی‌محمد بزرگواری به صورت صریح و شفاف رقیب اصلی خود، سید محمد موحد را به باد انتقاد گرفته و عنوان کرد: دیروز برادری در این مکان حرفی‌زده بود که بچه‌های ما هم عقلشان آن را قبول ندارد. نهضت سدسازی در زمان مرحوم آیت الله رفسنجانی شروع شد؛ آقایان نماینده بودند، ببینید چه ظلمی بر ما روا داشتند؛ دو سد برای ما‌زده شد، سد مارون با عینک خوزستانی و سد کوثر با عینک بندری اما رودخانه و سرچشمه مال ما بود. دیروز آمد و گفت؛ سد آبریز در زمان آقای رفسنجانی جایگزین سد کلات شد. برادر عزیز تو رفتی عمامه را، همان گونه که برای نوچه‌ها و اطرافیانت به زمین میزدی به زمین زدی که اگر سد کلات‌زده نشود من چه کسی را ببینم؟ خیانت بزرگی به این مردم کردی. اصلاً در آن زمان سد آبریز مطرح نبود؛ وقتی سواد مجلس نداشته باشی همین است.  سد آبریز اول به نام مارون۲  بود و از زمان نمایندگی بنده شروع شد، بعد شد سد دنا و چون سرچشمه‌اش در  دشمن زیاری عزیز به نام آبریز بود، سد شد به نام آبریز. کلمه آبریز در زمان بنده با مطالعاتی که در زمان بنده انجام گرفت وارد ادبیات ما شد. این آقا خبر ندارد و می‌گوید سد آبریز عوض سد کلات است.  اصلاً خبر ندارد که ۱۲۵ میلیون متر مکعب برای این سد گرفته شده است. اگر سدی هم‌زده نشود، ‌بندی هم در رودخانه مارون احداث شود که کارشناسان و عزیزان در امور آب بنده را کمک خواهند کرد؛ من این آب را به دشت‌ها خواهم آورد است.
وی در مطالبی قابل تامل، گفتند: اگر از بالا تا پایین به ما ظلم نمی‌شد در دولت‌های گذشته، و از رودخانه‌هایمان حقابه‌مان را می‌دادند نیازی به پتروشیمی نداشتیم، نیازی به فسفات نداشتیم، نیزی به سیمان نداشتیم.  این‌ها هم در زمان ما کلنگ زنی شد و تعطیل ماند است.
آقای بزرگواری از‌ایستادن در مقابل هجده نماینده خورستان گفته و بیان کردند: می‌گویم‌ای برادر، ‌ای هم لباس، تو که می‌گویی من نتوانستم در برابر هجده نماینده خوزستان کاری بکنم، اما بنده توانستم در مقابل هجده نماینده خوزستان سد بالیاب را که در رودخانه گندمکار هست _ می‌خواستند در تنگ چویل برای خوزستانی‌ها بزنند_بگیرم. گفتم بهمئی‌های‌های غیرتمند دیشموک را با برنو می‌آورم و نمی‌گذارم سد بزنید.  
وی افزود: شمایی که در ادبیاتتان این بود که سد کوثر، عروسی است که فلان و فلان،  چطور نتوانستید حق آبه را بگیرید؟  اما بنده ۱۶ میلیون متر مکعب برای چرام و سوق و لنده. و هشت میلیارد و نیم برای بهمئی گرفتم و ردیف دار و کددار کردم، کلنگ زنی شد؛ اما بعد از ما تعطیل ماندند.  این‌ها باید زنده شوند.
خدایا شاکر تو هستم که در زیر این باران رحمت، رحمت این انسان‌های دل پاک را به سمت ما به عنوان فرزندشان روانه کردی تا ان شا الله برای همیشه به این تابوی حاکمیت پایان بدهیم.
آقای بزرگواری در انتهای سخنان خود، مسئولین استانی را مورد نصیحت قرار داد و اما نصیحتی دارم به مسئولین استانی، استاندار محترم و زیر مجموعه،  معاون سیاسی استاندار، مدیران کل و  مدیران شهرستانی، آبروی خودتان را خدای نخواسته نبرید. دنیا و آخرت خود را به دنیای کسی که مردم این چنین می‌خواهند برای همیشه تمام شود نفروشید.  پای خواسته این مردم بایستید.
بزرگواری با بیان اعتماد کامل به نتیجه انتخابات به هواداران خود گفت: ان شاء الله با سپاه مقتدر و با سربازان گمنام امام زمان در وزارت  اطلاعات نمی‌گذارند هیچ خیانتی به آرا شما شود.
علی‌محمد بزرگواری در نطق انتخاباتی خود به حاشیه‌ی یکی از سفر‌هایش به بخش چارؤسا و دهستان جاورده پرداخته و گفت: من پدر این جوانان هستم؛ این جوانان برای من عزیزند. اما گاهی وقت‌ها این جوانان را فریب می‌دهند؛ در دهستان جاورده یک جوانی که نمی‌دانم چگونه تحریک شده بود، آمد که از حضور پر شور مردم جلوگیری کند. حالا یک برادری با‌ایشان برخورد کرد؛ آمدند این را در فضای مجازی پخش کردند.
وی افزود: بنده اگر چهار رگم هم‌زده شود باید مردم را با شور به صحنه بیاورم برای بالا بردن سبد رأی جمهوری اسلامی.
وی در انتهای سخنرانی خود از اقداماتش بعد از پیروزی در یازده اسفند پرده‌برداری کرده و گفت: بیمارستان دهدشت باید تجهیز شود و بیمارستان دوم نیز باید احداث شود. بیمارستان چرام که با بیمارستان بهمئی، هر دو را مجوزشان را گرفتم و کددارشان کردم و ردیفشان را گرفتم؛ بیمارستان بهمئی به نتیجه رسید،  اما بیمارستان چرام هنوز اندر خم یک کوچه است. باید آن هم احیا شود. و ان شاء الله شهرستان اولین‌ها شهرستان لنده باید از بن بست خارج شود. این آقایان، چه قبل از بنده و چه بعد از بنده، بروند از امور آب سؤال کنند؛ اگر توانستند حتی یک قطره حقابه تخصیص بگیرند راست می‌گویند. هیچ کدامشان نتوانستند؛ این آقا نتوانست هیچ حقابه‌ای را بگیرد، حقابه ما را هم به خوزستانی‌ها و بندری‌ها داد. در مجامع دیگر آنچه حق شماست را خواهم گفت و خواهم گفت و خواهم گفت.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
زنده باد سید محمد موحد
من رای بدم ب تو رای نخواهم داد بزرگ گواری
Iran, Islamic Republic of
اخه چرا نیازی نداشتیم؟؟یزد۳۷۰۰ واحد صنعتی داره ..آب رو از دریا اوردن تو کویر..تو چی میگی اخه؟کم بیکار داریم ؟ده تا پتروشیمی و پالایشگاه و فسفات و ...پنج درصد از بیکارای مارو هم پوشش نمیده
Iran, Islamic Republic of
والا جناب بزرگواری شما از موحد بدتری...راستی ۸سال خودت از اون ۱۲ سال کم کردی؟؟
Iran, Islamic Republic of
اووووف توی باروووون....این آمادگی برای مشت محکمی
Iran, Islamic Republic of
دم بزرگواری گرم با دلیل و حرفاش موحد رو محکوم کرد، الان میفهمزدم چرا مناظره نرفت موحد
Iran, Islamic Republic of
خدایی بزرگواری این بار با اقتدار تومده و بدممممممم اومده
دهنشون سرویس میکنه
Iran, Islamic Republic of
آقای بزرگواری ، مگه خودت ۸ سال یعنی دو دور نماینده نبودی چرا با پول پاشی احمدی نژاد سد آبریز را نساختی . چرا با ارز های وارداتی احمدی نژاد سدی برای سرپری، کوه برد ، ومارون ۲ را نساختی ؟ مگه درهمان ۸ سال ۸۰۰ میلیارد دلار که در طول تاریخ ایران بی سابقه بوده. که ناشی از گرانی فروش نفت وارد خزانه کشور نشد ؟ پس چرا پیگیری نکردی تا دولت احمدی نژاد بسازد . مگر از یاران جان برکف احمدی نژاد نبودی پس چرا سهم این شهرستان را نگرفتی ؟ چرا فقط شعار باشال سبز دادی ؟ پس چماق لری را برسر کی خواستی فرود بیاری ؟ این خطبه هارا باید کسی ایراد کند که خودش ۸ سال نماینده نبوده . حنایت دیگه رنگ نداره آقای خالص ساز ،
دهدشتی
Iran, Islamic Republic of
آقای بزرگواری همش می گی من مجوز شان را گرفتم پس چرا نساختند ؟ درنطق های انتخاباتی ات به مردم جواب بده چرا سد نساختی ؟ چرا سیمان سپو ، پتروشیمی دهدشت ، سد آبریز را حتی شروع هم نکردی ، شما به جز جاده سادات تا سرفاریاب یک پروژه نام ببر که درمدت ۸ سال وکالت دربرابر دید مردم ودوربین ملت افتتاح کرده باشی ؟ پس نتیجه این همه شعار هایی که در برابر دوربین مجلس به پشتیبانی از دولت احمدی نژاد وبرضد اصلاحات وهاشمی وموسوی وخاتمی و..... دادی فقط پروژه جاده سرفاریاب بود ؟ مردم این شهرستان خوب شما را می شناسند جوانان ما آگاه وبیدارند آنها با شرکت فعال در انتخابات به خالص ساز این شهرستان جواب نه خواهند داد .
Iran, Islamic Republic of
نقدی بر عملکرد بزرگواری در مجلس شورای اسلامی و تحلیل نطق های انتخاباتی
جناب آقای بزرگواری
عرض سلام
اینجانب به عنوان یک تحصیلکرده دانشگاهی که همزمان با ورود تان وارد دانشگاه شده و در سال آخر حضورتان در مجلس دانشجوی سال دوم دکتری بوده ام از جنابعالی به عنوان یکی از بانیان وضع موجود سوالاتی دارم که لازم می دانم تیم رسانه ای شما برای روشن سازی پاسخ نمایند:

۱- کارخانه سیمان سپو:
در زمان حضورتان در مجلس به شخصی به نام س/واگذار شد و ایشان مبلغ کلانی تسهیلات از بانک دریافت نمودند که قطعا جنابعالی در واگذاری کارخانه به این شخص نیز نقش داشته اید لطفاً به مردم پاسخ دهید که الان ایشان کجا هستند؟
آیا مبالغی که به عنوان تسهیلات برای راه اندازی کارخانه به ایشان واگذار شد برگشت داده شد؟ آیا شما در عدم ساخت کارخانه سیمان نقش داشته اید؟
۲- پتروشیمی دهدشت:
کلنگ احداث پتروشیمی در سال ۸۶ همزمان با ورود تان به مجلس زده شد و همان سال جنابعالی نماینده حوزه انتخابیه کهگیلویه انتخاب شده اید حال سوال این است که چرا با وجود درآمدهای ارزی بالا و همسویی با دولت احمدی نژاد هیچ اقدامی برای ساخت آن انجام نداده اید؟ آیا اقدامات هاشمی پور و موحد در طی هشت سال اخیر که منجر به پیشرفت هفتاد درصدی پتروشیمی شده است را نمی بینی؟
جنابعالی که خود را سید و صادق می دانید بفرمایید در کدوم انتخابات آقای موحد رقیبتان بوده که در جمع تامرادی ها آنها را متهم به طرفداری از دامادشان کرده ای؟
شما دو سال پیش در جلسه ای رد صلاحیت هاشمی پور را پیشبینی نموده اید و در نطق های تان عنوان می نمایید نقشی نداشته اید در این خصوص روشنگری نمایید؟
_سد کلات و سد آبریز :
مردم فهیم کهگیلویه بزرگ برای یکبار که شده بیایید در خصوص سد کلات و آبریز از کارشناسان خبره مشاوره بگیرید.
در خصوص احداث سد کلات می بایست هشتاد درصد روستاهای بخش دشمن زیاری که بخش وسیعی از آثار تاریخی از جمله پل تاریخی قلعه دختر؛ روستاهای تاریخی کلات؛ قلعه دختر؛ قلعه گل همراه با جاده ابریشم زیر آب می رفت.
از طرفی ارتباط دو بخش چاروسا و دیشموک با جمعیت بالغ بر پنجاه هزار نفر با دهدشت که تنها راه ارتباطی این دو بخش پرجمعیت است قطع می شد.
احداث سد کلات مانعی برای جاده ملی پاتاوه _ دهدشت _ اصفهان که جنوب کشور را به مرکز کشور متصل می نمود؛ بوده است.
ارتفاع بالای تاج سد که نمی توانست آب را وارد دشت کهگیلویه نماید و نوعی هزینه اضافی بود.
اما در خصوص سد آبریز که آقای بزرگواری در مجلس حضور داشته اید چه اقدامی انجام داده اید؟ آیا هشت سال حضورتان گامی برای ساخت سد برداشته اید ؟ خودتان که عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بوده اید آیا به فکر کشاورزی منطقه بوده اید؟
مردم شریف کهگیلویه بزرگ مردم خوزستان در مجلس هیجده نماینده و در سطح حکومت افرادی همچون محسن رضایی؛ شمخانی؛ مخبر و ... دارند که تحت هیچ شرایطی حاضر نیستند بر روی رودخانه های کشور سدی احداث گردد و شما بجای اتحاد و همدلی برای تخریب نمایندگان عمل می نمایید و دور از انصاف است که مقصر عدم ساخت سد موحد و هاشمی پور باشند و بزرگواری خود را تبرئه نماید!
۵_ زیر سوال بردن فرهنگ اصیل لری:
آهای جوانان دیار بلادشاپور و مدعیان فرهنگ دیرینه ایرانی! یادتان رفته است که همین آقا با تهدید وزرا با چماق لری چه در مجلس برایمان ایجاد نمود طوریکه سال ها سوژه دیگر مردم ایران بوده ایم و ایشان بفرمایند می خواهند با تهدید و به سخره گرفتن فرهنگ دیارمان نمایندگی نمایند؟
ماهان
Iran, Islamic Republic of
فرهیخته گرمی،جاده ابریشم از چین شروع و از شمال ایران رد میشده،سد کلات به همراه جاده پاتاوه در قبل از انقلاب توسط مهندسین خارجی طراحی شده بود،برای شهرهای دیشموک و قلعه ریسی هم جاده جدید از مسیر دیگری طراحی شده بود.
Iran, Islamic Republic of
بزنم به تخته چقد جوون شده حج آقا
علی
Iran, Islamic Republic of
موحدبرنده است
Iran, Islamic Republic of
کبند دیشب من این پست رو دیدم عکساش سه برابر الان بود.
پستش وایرال بود...
چرا عکسا روحذف؟؟؟؟ چرا پست رو از وایرالی در آوردی؟؟؟؟


خیانت نکن لطفا
Iran, Islamic Republic of
مردم کهگیلویه تا باند بازی وپارتی بازی وطایفه گری وجود هیچی نمیشید
به تاجگردون رای دهید تاجگردون امیر کبیره ایرانه
Iran, Islamic Republic of
هرکی وبهر بو خوش ایزنه من سر خوش
تاجمع کنه ارای وپشت سرش هم سیل نیکنه
خودتون خسته نکنید این استان به هیچ عنوان پیشرفت نیکنه تا زمانی طایفه وقوی وقبیله ای است
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1