تاریخ انتشار
چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۴۶۷۴۶۴
همزمان با سراسر کشور؛

مانور سراسری «ایمنی» در گچساران برگزار شد (+ تصاویر)

۱
کبنا ؛مانور سراسری ایمنی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضوردکتر نوذز شبرنگ مدیرکل تعاون،کار و فاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، صدرالله چهره آزاد رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گچساران،اسلام نمازی کارشناس مسئول بازرسی اداره کار گچساران و جمعی از بازرسان اداره کل کار و ادارات و و نهاد های مرتبط در شهرستان گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مانور به کبنا نیوز گفت: به مناسبت روز ایمنی و آتش نشانی، مانور سراسری ایمنی و بازرسی از کارگاه های ساختمانی پرخطر در شهرستان گچساران برگزار شد.
نوذر شبرنگ افزود: در این مانور از تعدادی از کارگاه های ساختمانی نهضت ملی مسکن و پتروشیمی بازرسی بعمل آمد.
شبرنگ عنوان کرد: بازرسان کاردر این بازدیدها، توصیه های لازم در خصوص رعایت اصول ایمنی توسط کارفرمایان را کتبا اعلام کردند.
وی با اشاره اینکه بازرسی از کارگاه ها جزء وظایف اصلی وزارت کارمی باشد، تصریح کرد: بازرسان کار باید به صورت هفتگی از کارگاه های ساختمانی بازرسی و بازدید انجام شود.
شبرنگ تصریح کرد: براساس قانون کار، کارفرما مکلف است برای تامین حفاظت و سلامت کارگر در محیط کار وسایل و امکانات ایمنی را تهیه و دراختیار افراد قرار دهد و کارگران نیز ملزم به استفاده و نگهداری مناسب از تجهیزات حفاظتی و بهداشت فردی و رعایت دستورالعمل های مربوطه در محیط کارمی باشند.
 مدیرکل تعاون،کار و فاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد،بیان کرد: موضوع آموزش های کاربردی از سوی کارفرمایان با هماهنگی واحدهای بازرسی کار باید جدی گرفته شود و همواره مدنظرکارفرمایان باشد چرا که با آموزش آگاهی و دانش افراد ارتقاء پیدا می کند و در نتیجه میزان بهره وری نیز افزایش می یابد.
وی عنوان کرد: بدون شک رعایت اصول ایمنی و بهداشت کارباعث افزایش روحیه کارگر، کاهش فشارکار، کاهش جراحات و صدمات،کاهش حوادث و افزایش رفاه و سلامتی و بهبود تولید و ارایه خدمات می‌شود.
 مدیرکل تعاون،کار و فاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد در پایان از همکاری دستگاه های امدادی و دیگر ادارات و همچنین از زحمات و تلاش های مجموعه اداره کار شهرستان گچساران،تقدیر و تشکرکرد.
در ادامه رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گچساران اظهار کرذ: هدف از برگزاری این مانور را حفاظت و صیانت از نیروی انسانی دانست.
صدرالله چهره آزاد افزود: نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر کشور می باشد که باید از این نیروی انسانی برابر حوادث و بیمارهای ناشی از کار ، حفاظت و صیانت شود.
چهره آزاد عنوان کرد: صنعت ساختمان جزء صنایع پرریسک می باشد که باید کارفرمایان نظارت های لازم را بر عملکرد پیمانکاران داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز،ممنوع می باشد، خاطر نشان کرد: در صورت استفاده کارفرما از اتباع بیگانه با این کارفرمایان طبق مقررات برخورد خواهد شد.
در ادامه کارشناس مسئول بازرسی اداره تعاون، کار و رفاه اجنماعی شهرستان گچساران اظهار کرد:این مانور برای اولین بار و با حساسیت بالا و با حضور فعال دستگاه های امداد رسان و...توسط اداره کل کار استان کهگیلویه و بویراحمد و با محوریت اداره کار شهرستان گچساران برگزار شد.
مهندس اسلام نمازی بیش از 50 درصد از حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد.
افزود: مهمترین راهکار برای جلوگیری از حوادث، بحث آموزش کارگران و استفاده از مجریان ذیصلاح می باشد.
نمازی تاکید کرد: کلیه کارفرمایان می بایست از کارگران آموزش دیده استفاده کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

مولایی راد ایذه
United Kingdom
اولاد محمد صالح افتخارآفرینان گچساران به شما افتخار میکنم
United Kingdom
شبرنگ بدبختی روش گرفته بود برای این شش هفت ماه برگشت آمد استان همان شیراز میموند براش بهتر بود
Iran, Islamic Republic of
😋😋😋😋آخه اینا از ایمنی چیی میدونن یکی هم پیدا نمیشد بگه آقایون شما ها که میرید تو ساختمون نیمه کاره حداقل کلاه ایمنی بزنید که تو عکس ضایع نشید
Iran, Islamic Republic of
کرو سی دلشو چه خشه
گچسارانی
United States
در فصل گرما که آتش سوزی ها رخ می دهد ما ۱۲۵ ندیدیم مردم بودند نمونه اش افرادی که خودجوش بدون دریافت پول و مزایا به دل آتش زدند اکثرا با پارتی رفتند به همین دلیل ۱۲۵ ما رو ببینید ۱۲۵ سایر کشورها
ناامید از خشکسالی و بیکاری

ناامید از خشکسالی و بیکاری

قطعاً هر رجل سیاسی با توجه به سابقه و سرمایه اجتماعی که از آن برخوردار است، یک چتر حمایتی ...
دموکراسی آب رفت

دموکراسی آب رفت

اکونومیست در انتهای گزارش خود پیشنهاد می‌کند که محققان به جای آنکه به دنبال شناسایی عقبگرد ...
رکود علمی دانشگاه

رکود علمی دانشگاه

مصطفی معین گفت: حرمت و امنیت و فعالیت مفید علمی را از فضای دانشگاهی کشور سلب کرده‌اند....
1