تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۴۶۲۰۴۴
کبنا گزارش می‌دهد:

آیین تکریم و معارفه دکتر رحیم اکرامی و دکتر محمدکاظم کاوه‌پیشقدم/ اکرامی:تمام وقت و تلاشم را وقف کردم تا امروز این مسوولیت سالم تحویل دهم/زمانی که من آمدم خبری از فناوری نبود/مهم نیست چه کسی رئیس دانشگاه باشد مهم منافع و مصالح سازمانی ماست/ کاوه‌پیشقدم:مأموریت من تلاش برای خروج استان از زیان‌دهی و ارائه برنامه برای این مساله است

۰
کبنا ؛آیین تکریم و معارفه دکتر رحیم اکرامی_رئیس دانشگاه آزاد اسلامی_ و دکتر محمدکاظم کاوه پیشقدم_سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد_ در سالن شهید مصباح دانشگاه آزاد برگزار شد.
حجت‌السلام دکتر امیری_ نماینده دانشگاهیان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: حضرت علی علیه السلام در نهج البلاغه فرموده است؛ به خدا قسم دنیای شما در چشم من علی از استخوان یک خوک در دست یک جذامی بی‌ارزش‌تر است. مولا و مقتدای ما از این دست تعبیرات در نهج البلاغه بسیار آورده است. 
وی ضمن تشکر از دکتر اکرامی گفت: دکتر اکرامی انسان مومنی است که دیدی چون مولایمان علی به مسوولیت دارد. ایشان با مسوولیت‌پذیری تمام در طی این دوسال با تمام وجود به دانشگاه آزاد خدمت کردند.
امیری در ادامه ضمن تبریک به محمدکاظم کاوه پیشقدم گفت:  اکنون این مسوولیت به شما سپرده شده است و ان شاءالله با روحیه انقلابی و حس خدمت این جایگاه را در دست بگیرید.
حجت السلام قلندری در این جلسه گفت: پروردگار عالم در آیه ۱۵۹سوره آل عمران فرمود؛ نرم‌خویی تو از لطف و رحمت خداست، پس اولین خصیصه یک مدیر زبان نرم و درعین حال نافذ است. 
وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با معلمان گفت: اگر نگاه شما مشفقانه و پدرانه باشد و دلتان برای دانش آموزان بتپد نظام آموزشی متحول خواهد شد. 
وی در پایان  ضمن تشکر از دکتر اکرامی و تبریک به دکترکاوه پیشقدم گفت: یک مدیر خوب مدیری است که با آرامش صحبت کند. که با این شیوه می توان صاحب قلوب شد.
دکتر بنیانیان _دستیار و مشاور فرهنگی دکتر طهرانچی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی_ دراین جلسه ضمن تشکر از دکتر اکرامی گفت: من به دکتر اکرامی تبریک می‌گویم زیرا می‌دانم خود ایشان الان نشاط دارند چون به پست به عنوان طعمه نگاه نکردند و پست را مسوولیت دیدند. 
وی با اشاره به ذهنیت افراد درباره بومی بودن مسوولین در استان‌ها گفت: بومی بودن خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد و بومی نبودن هم همینطور؛ قطعاٌ افراد غیربومی نیز برای خدمت به این نظام با تمام وجود تلاششان را برای ایجاد تغییر و تحول مثبت خواهند کرد.
بنیانیان افزود: دکتر پیشقدم ظرفیت بسیار بالایی دارد، اگر دانشگاه‌های کشور با سرعت تغییر نکنند دانشجوهای ما را می برند. دانشگاه باید دانشجو را باسواد و با مهارت تربیت کند تا بتواند به بخش خصوصی خدمت کند؛ زیرا امروزه دولت‌ها کوچک شده‌اند ودستگاه‌های دولتی مثل گذشته ظرفیت ندارند.
وی ضمن  اشاره به وضعیت دانشگاه آزاد تصریح کرد: ارتباط با صنعت و کشاورزی در دانشگاه آزاد شکل گرفته ولی در علوم انسانی هنوز این اتفاق نیفتاده است. بخشی از این ماجرا در دانشگاه است و بخشی ذهن مدیران، اما این ظرفیت در دکتر پیشقدم وجود دارد که علوم انسانی را نیز کاربردی کند و ان شاءالله از این فرصت استفاده شود.
رحیم اکرامی_ رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج_ در این نشست ضمن تشکر از حضور میهمانان و تبریک به دکترکاوه پیشقدم گفت: بر اساس باورهای دینی مسوولیت را امانتی دانستم که باید در حفظ و صیانت از آن تمام وقت و تلاشم را وقف کنم و امروز آن را سالم تحویل دهم،  قطعاٌ انتقاداتی وجود داشت؛ اما در قدم اول سعی کردیم دانشجو را افزایش دهیم، دانشگاهی که من تحویل گرفتم حدود هشت هزار  دانشجو داشت و امروز با یازده هزار دانشجو آن را تحویل می‌دهم.  
وی با اشاره به وضعیت دانشگاه آزاد در دوره پیشین گفت: خیلی از ساختمان‌ها مثل ساختمان مدیریت تعطیل شده بود، رشته‌های منحل شده دوباره احیا شدند، مدارس سما گسترش یافتند تا جایی که اکنون با مشکل فضا مواجهیم. راه اندازی دانشکدهذهای مهارت،احیای ساختمان های متروکه، اسکان دانشجویان دختر غیربومی که خارج از  دانشگاه اسکان داشتندو تجهیز خوابگاه ها نیز از دیگر فعالیت‌های انجام شده در زمان مدیریت این‌جانب بوده است.
وی افزود: ارتقا کیفیت آموزشی در جذب و پایش اساتید حق‌التدریس صورت گرفت در حالی که پیش از این این اتفاق نمی‌افتاد؛ بابت این هزینه دادم و به من توهین کردند اما گفتم قانون باید اجرا شود. 
وی در ادامه گفت: از دیگر برنامه‌هایی که در دوره مدیریت این‌جانب اجرا شد می‌توان به رشته‌های جدید در کارشناسی و کارشناسی ارشد، مقدمات جذب دانشجوی خارجی و بین المللی برای تابستان در حوزه آموزشی انجام گرفت و به تبعیت از سردار سرافراز شهید سلیمانی که فرمود؛ دانشگاه‌ ها بر روی مردم باز شد همایش اقوام که در کشور موج ایجاد کرده بود، یادواره شهدای دانشجویی، تجلیل از بازنشستگان و دیگر برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه اجراشد.گروه های جهادی در ایام نوروزی در دورترین نقاظ استان پای کار بودند، راهیان نور را برگزار کردیم.
اکرامی افزود: در حوزه پژوهش و فناوری برای اولین بار ۴نفر از اساتید ما در استان لوح از استاندار و فرماندار گرفتند. در تالیف کتب درسی،  مجوز چاپ و تالیف دوازده کتاب را اخذ کردیم و دانشجویان ما مقاله‌های داخلی و خارجی بسیاری را به چاپ رسانیدند. مجله ادبیات و زبان‌های محلی در دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داد و همچنین دانشگاه آزاد رتبه ۳فناوری در بین ۳۱استان کسب کرده است.
اکرامی در ادامه گفت: زمانی که من آمدم خبری از فناوری نبود،  چندماه تلاش کردم تا توجیه کنم هسته فناور و دانش بنیان چیست و اکنون ۳۵شرکت فعالیت است و دو تا از این شرکت‌ها محصول خود را به تولید رساندند و تجاری سازی و آماده صادرات به کشورهای همسایه است.
وی افزود: پردیسی که ده سال متروکه بود الان حیات دارد،  پیمانکارانی که رهاکردند و رفتند  و بدهی‌هایی که از کار ناتمامشان مانده بود و تلاش کردم  بااستفاده از نفوذ محلی از خواسته هایشان گذشتند، امرو هیچ دعویی علیه دانشگاه آزاد وجود ندارد، تمام بدهی‌های گذشته پرداخت شد.
رئیس سابق دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: بدهکاری‌ها و معوق‌های مالی، بیمه های تامین اجتماعی عقب افتاده که کارکنان را به زحمت انداخته بود، امروز به‌روز شده است.
اکرامی با اشاره به درآمد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: درآمدهای غیرشهریه‌ای برای اولین بار سال ۱۴۰۱وارد حساب دانشگاه شد، اکنون دانشگاه گچساران از محل اجاره ساختمان‌ها و شرکت‌های دانش بنیان درآمد دارد. ۲۱میلیارد شهریه معوق را وصول کردیم و انضباط اداری و مالی به ویژه برای حق‌التدریسی‌ها در این دوره کوتاه انجام گرفت.
وی با اشاره به شیوه مدیریتی خود افزود: سعی داشتم اصل قانونمدی و قانون مداری، اصل کرامت انسانی،  و اصل شفافیت و پاسخ گویی را سرلوحه مدیریت خود قرار دهم و با تمام وجود در خدمت این مسوولیت باشم و از تمام انتقادات و پیشنهادات استفاده کنم.
اکرامی با اشاره به نزدیک شدن به ایان انتخابات تصریح کرد: وجود گروه‌های سیاسی لازم و ضروری است؛ اما انتظار می‌رود فعالیت ذیل یک حزب و جریان سیاسی شناسنامه‌دار صورت گیرد و دعواهای سیاسی را وارد مراکز علمی نکنیم چرا که یکی از مشکلات توسعه نیافتگی استان ما همین مسائل سیاسی است. 
وی افزود: یک توصیه کوتاه به کارکنان، معاونین، اساتید، مدیران و دانشجویان دارم؛ مهم نیست چه کسی رئیس دانشگاه باشد مهم منافع و مصالح سازمانی ماست کوچک‌ترین تعلل و عدم هماهنگی مصالح و منافع دانشگاه را به خطر می اندازد و از همه عزیزان خواهش‌مندم همانطور که با من همراهی و همکاری کردید با دکتر کاوه پیشقدم را نیز همراهی کنید. 
دکتر رحیم اکرامی در پایان صحبت‌های خود ضمن تبریک به دکتر کاوه پیشقدم گفت: من وفاداری به سیستم را به خانواده‌ام ترجیح دادم و تلاش کردم شبانه روزی درخدمت دانشگاه و دانشگاهیان باشم و امید می‌رود خداوند این خدمت را از من قبول بدارد.
دکترمحمدکاظم کاوه‌پیشقدم_سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد: ضمن تشکر از زحمات دکتر اکرامی و دکتر جانی‌پور در این جلسه گفت: امیدوارم با صداقت، تلاش و فرهنگی که در جامعه یاسوج وجود دارد بتوانیم مسیر دانشگاه را هدایت کنیم. 
کاوه‌پیشقدم با اشاره به تغییر روند دانشگاه در دهه‌های اخیر گفت: دانشگاه نسل اول روند آموزشی،
دانشگاه نسل دوم روند پژوهشی، دانشگاهنسل سوم روند مهارت محوری و دانشگاه نسل چهارم روند بین‌المللی را در پیش گرفته است و اکنون هر فردی به راحتی می تواند عضو هر دانشگاهی در هر کجای دنیا ها باشد.
وی افزود: مأموریت من اول در حوزه فرهنگی و تلاش برای خروج استان از زیان‌دهی و ارائه برنامه برای این مساله و مهارت محور کردن دانشجو و آموختن یک فن و منبع درآمد با آنچه آموخته‌اند است. برای برقراری ارتباط با صنعت و جامعه نیازمند دست همکاری دادن همه با هم است.
سرپرست جدید دانشگاه آزادا اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت:ما باید اخلاق و مردم‌داری مدیریت کنیم و اخلاق مداری، صمیمیت به دور از حاشیه و سنگ اندازی تلاش شبانه روزی داشته باشیم تا بتوانیم دانشگاه را به سمت دانشگاه نسل چهارم ببریم. با کمک هم به تعالی بیندیشیم تا به تعالی بینجامد.
گفتنی است در پایان این برنامه از دکتر رحیم اکرامی تجلیل و تکریم شد و حکم سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برای دکتر محمدکاظم کاوه‌پیشقدم قرائت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
يكي نيست بگه جناب اقاي دكتررررررر اكرامييييييي اگه اين قدر كار كردي چرا ورداشتمت؟؟؟؟!!!!!
کارآفرین دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دکتر اکرامی عزیز میگفتند که زحمت فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان را چه کسی کشید ، یک نفر به قول ایما بیراحمدیل غیر بومی انتصاب فامیلی توسط ریس دبیرخانه و با حمایت دکتر اکرامی آقای داماد ریس دبیرخانه را بعنوان جایگزین یک مرد آشنا با زیست بوم فناوری کردید .
شما بعنوان یک فرد متدین در دورانی که قرار بود پارتی بازی نکنید هم داماد ریس دبیرخانه هیات امنای خودتان را پست دادید هم به فامیلهای خودتان پست و سمت های غیر مرتبط دادید. از طرفی معاون مالی شما با حس قوی و ناسیونالیستی شما و ایشان حسابدار اموال و انباردار را بخاطر دهدشتی بودن بعنوان کارپرداز دانشگاه منصوب کردید، شما از ساماندهی معیشت کارکنان دانشگاه آزاد گفتید ولی بعد از بازنشستگی مدیر اداری چون شما و معاون مالی شماهیچ فرد همشهری خود نداشتید ،این پست را به هیچکسی واگذار نکردید و به همین علت هزینه های بیمه های مازاد کارکنان هنوز به حسابشان نرفته ،مهمانسرای دانشگاه را به خوابگاه دختران تبدیل کردید و درآمد این خوابگاه کفاف پول آب و برق و گازش را نمیدهد،و...
Iran, Islamic Republic of
دار مکافات است و آن روزی که بقیه را برای خوش خدمتی به نماینده ی ضعیف فعلی حذف می کردی حتّی اساتید حق التدریس را ؛ و شهریه ی دانشجویان را برای خوش آمد ضعیف ترین نماینده و استقبال از ضعیف ترین استاندار استان هزینه می کردی،باید می دانستی دیر یا زود باید با میز ریاست وداع می کردی؛فکر می کردیم سرد و گرم روزگار حداقل این را به تو آموخته باشد اما دریغ از یک جذب بدون سفارش و دریغ از واگذاری دو واحد بدون سفارش.امروز ما بیش از همیشه خوشحالیم؛چون در جلوی چشمانت به دانشجوی بسیجی اهانت و ضرب و شتم شد و حتی حاضر نشدی حداقل برای این اهانت دو کلام حرف بزنی و از دانشجویان و ساحت دانشگاه دفاع کنی.امروز به جایی رسیدی که هرگز حتی در مخیله تان هم نمی گنجید؛چون به حمایت بعضی امیدوار بودی؛چوب خدا صدا ندارد و آهِ مظلوم درمی گیرد.
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
همین یک مدیر کل از کهگیلویه بود که برداشتند و عزت کهگیلویه بزرگ کجا رفت کسانی که داد می زدند عزت کهگیلویه را بر می گردونند حال کجا قائم شدند و به فریاد نخبگان نمی رسند؟
رضوی
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه آزاد را از دست //وفامیلش آزادکنید خوش معاون برادرش که خدماتی بود الان رییس حراست وخواهرش امور مالی برادر دیگر ش ذی حسابی خواهر زاده دیگرش خدمات مگه دیگه سهمیه ندارند روز یبا یک ساز می رقصه یکروز چپ یک روز راست مردم دیگه عاصی شده اند ز این همه رنگ عوض کردن
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1