تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : ۴۵۴۰۴۳
به مناسبت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد

اجرای مانور امداد و نجات در لنده (+ تصاویر)

۰
کبنا ؛به مناسبت هفته پدافند غیر عامل مانور امداد و نجات با دو سناریوی اطفاء حریق و زلزله با محوریت هلال احمر در شهرستان لنده برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ ‌امین شفایی معاون فرماندار در این برنامه گفت: این مانور با دو سناریو زلزله و آتش سوزی و با هدف سنجش میزان آمادگی دستگاه‌ها و ادارات عضو ستاد بحران وشورای پدافند غیرعامل شهرستان، درساختمانی مخروبه وغیرمقاوم برگزار شد، که برای آشنایی مردم ودانش‌آموزان با هر نوع خطر وچگونگی واکنش ومقابله باآن‌ها بسیار مفید است.
معاون ستاد بحران لنده ادامه داد: شهرستان لنده و استان کهکیلویه و بویراحمد برروی گسل قراردارد و باتوجه به اینکه در هیچ جای جهان قابل پیش‌بینی وپیشگیری نمی‌باشد باید هر لحظه آمادگی وقوع زلزله را داشته باشیم و با جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز ومقاوم‌سازی انواع ساختمان‌ها و ایمن‌سازی سرپناه‌ها به اهمیت زلزله و تبعات اجتماعی، روانی، جانی ومالی آن پی ببریم.


شفایی افزود: در این حادثه فرضی درساختمان غیرمقاوم که خانواده ۶ نفره زندگی می‌کردند دو نفر فوتی و ۴ نفرمصدوم داشتیم اما در ساختمان مجاور آن که مقاوم‌سازی وکلاف‌بندی شده بود هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشتیم.
 وی گفت: لازم است همه دستگاه‌های عضو شورای پدافند غیرعامل وستادبحران، مردم و شهروندان بیش از پیش به مسائل فنی و مهندسی سازه‌ها اهمیت داده تا شاهد کمترین خسارات درمواقع زلزله باشیم.
شفایی ادامه داد: برای حساس شدن مردم به این مقوله ما هر ساله حداقل ۲ مانور با این موضوع برگزار می‌کنیم و در این مانور سناریوی آتش سوزی وقطع جریان‌های آب و برق و گاز و مخابرات نیز از دیگر موضوعات بود که به آن پرداخته شد.
معاون فرماندار لنده در پایان گفت: از همه دستگاه‌هایی که در برگزاری مانور نقش داشتند بویژه امام جمعه محترم، هلال احمر که نقش پررنگ‌تری داشتند، سپاه، بخشدارمرکزی، واحدبحران فرمانداری، آبفا، آتش نشانی، اورژانس،   اداره برق، مخابرات، آموزش و پرورش، اصحاب رسانه واهالی محترم کوچه ساحل ۵ شهرک شهید رجایی تشکر می‌کنیم.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
روزنه‌های احیای برجام

روزنه‌های احیای برجام

دلايل متعددي وجود دارند که نشان مي‌دهند بهتر است امريکا به دنبال احياي برجام باشد و به ...
1