تاریخ انتشار
سه شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۴۵۳۷۲۲
کبنا گزارش می‌دهد؛

تغییر تابلوی بخشداری به فرمانداری؛ تنها تغییرِ مارگون؟ / اقدامات شهردار مارگون در یک سال گذشته چه بوده است؟

۰
کبنا ؛
با وجود اینکه چند ماه آینده، سومین تولد شهرستان‌شدن مارگون فرامی‌رسد، تنها تغییر صورت گرفته در این شهر، تغییر تابلوی بخشداری به فرمانداری است. این بخشی از گلایه‌های سخنگوی شورای شهر مارگون است.
به گزارش کبنا، شهرستان مارگون که قریب به 32 هزار نفر جمعیت دارد از کبمودهای زیرساختیِ بسیاری رنج می‌برد. هنوز اغلبِ ادارات در این شهرستان مستقر نشده‌اند. در تأمین آب با مشکل جدی روبه‌روست و از نظر تجهیزات پزشکی و بهداشتی به شدت رنج می‌برد.
در بازدید میدانی که از شهرداری و شورای شهر مارگون داشتیم، از برخی از پروژه‌ها و اقدامات شهرداری دیدن کردیم. دانشی اصل شهردار مارگون در این مدت که سکان شهرداری را بر عهده گرفته، تغییرات اساسی در شهرداری این شهر به وجود آورده و نفسی دوباره در کالبد مرده این شهرداری دمیده است. دانشی علاوه بر اقدامات ضروری که مربوط به شهرداری است، مسئولیت‌های اجتماعی همچون تأمین 5 هزار وام 50 میلیون تومانیِ 4 درصدی را نیز انجام داده است.
سخنگوی شورای شهر مارگون با بیان اینکه از شهرستان شدن مارگون 3 سال می‌گذرد، گفت: تنها چیزی که شاهد تغییرِ آن بوده‌ایم، تغییر تابلوی بخشداری به فرمانداری است.

عبدالله بهادران افزود: مارگون از نظر استقرار ادارات، هیچ تغییری نکرده است.
وی با اشاره به اینکه این شهرستان دارای کوهی از مشکلات است، گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های مردم مارگون، همین جاده دلی‌بجک است که با بهره‌برداری، مارگون از بن بست خارج می‌شود.
وی دومین خواسته مردم را اشتغال عنوان کرد و گفت: به جزء کارخانه سیمان، هیچ اشتغالی در اینجا دیده نشده است.
سخنگوی شورای شهر یکی دیگر از مشکلات را کمبود آب که به تنش آبی منجر شده، عنوان کرد و گفت:  با وجود اینکه چهار هزار هکتار زمین کشاورزی داریم، اما به دلیل کمبود آب توانایی استفاده از آنها را نداریم. وی در ادامه با ارائه پیشنهادی گفت: اگر 18 کیلومتر پمپاژ آب از بشار به مارگون صورت بگیرد، مشکلات ما حل خواهد شد.
بهادران با اظهار گلایه نسبت به مسئولین ادامه داد: در طول چند سال گذشته محرومیت شهرستان این است که هیچگونه کلنگ‌زنی حتی در دهه فجر و هفته دولت نداشته‌ایم و این ظلم به مردم است.
وی با اشاره به نبود زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی در این شهر گفت: بیش از 20 سال از خاکبرداری تپه‌ای که قرار بود به عنوان فضای استادیوم مورد استفاده قرار بگیرد می‌گذرد، اما هنوز هیچ اتفاق خاصی در آن نیفتاده است. این در حالی است که با هزینه خاکبرداری آن زمان، می‌شد زمینی را در بهترین منطقه شهر خریداری کرد.
وی در ادامه به کمبود تجهیزات بهداشتی اشاره کرد و گفت به دلیل نبود دستگاه احیاء در این شهرستان، اگر کسی در سیلاب و کولوار و زیلایی دچار حمله مغزی، قلبی و یا مارگزیدگی شود، به دلیل مسافت زیاد، تا به مرکز استان برسد، تلف می‌شود.
اله بخش الیاسی_ رئیس شورای شهر مارگون_ نیز ضمن اظهار گلایه از عملکرد برخی از مسئولین گفت: شورا همیشه پیگیر بوده و همه مکاتبات این پیگیری‌ها موجود است. اما تاکنون اقدام قابل توجهی در این شهر صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تنش آبی در مارگون گفت: حتی آب شرب مارگون نیز به سختی تأمین می‌شود چه رسد به آب فضای سبز.
الیاسی با بیان اینکه در حضور استاندار هم مشکلات عمومی شهر را گفته‌ایم، عدم استقرار ادارات، نبود دندانپزشک، کمبود تجهیزات پزشکی و کمبود فضای آموزشی را از مشکلات مارگون عنوان کرد.  
وی در ادامه گفت: جوانان مارگونی به دلیل نداشتن زیرساخت، رنج زیادی می‌برند.
الیاسی اظهار داشت: مدام با کسری بودجه و کمبود اعتبار روبرو هستیم و به دلیل نبود پلیس راهور، مردم با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.  
وی یکی از مشکلات دیگر را تملک اراضی کشاورزی توسط راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: زمینی که سابقه 200 ساله کشت داشته به تصرف راه و شهرسازی درآمده است.
             
الیاسی مشکل اصلی شهرستان مارگون را نبود پلیس راهنمایی و رانندگی دانست و گفت: هنگامی که تصادفی در سطح شهر اتفاق می‌افتد. مردم مجبور هستند که مدت زیادی صبر کنند تا پلیس از مرکز استان بیاید و زمان زیادی طول می‌کشد.
مهدی جلالی_ عضو شورای شهر مارگون_ در ادامه با بیان اینکه اغلب مدیران شهرستان مارگون پروازی هستند و این سرعت خدمات رسانی را کند می‌کند، اظهار داشت: مردم شهرستان مارگون از کمبود تجهیزات پزشکی و نبود پزشک متخصص رنج می‌برند و گاهاً مجبور هستند که مسافت طولانی را برای انجام کار پزشکی طی کنند. 
وی در ادامه از کمبود اماکن ورزشی گلایه کرد و گفت: مسوولان برای رفع دغدغه جوانان تلاش بیشتری کنند.
در ادامه شهردار مارگون به معرفی اقدامات شهرداری و شورای شهر پرداخت. دانشی اصل عنوان کرد: وضعیت مارگون نیازمند توجه ویژه است.
احسان دانشی_ شهردار مارگون_ عنوان کرد: متأسفانه مارگون به دلیل اختلاف ارتفاع با تنش آبی روبه‌رو است و مردم برای آب شرب هم مشکل دارند ولی با پمپاژ آب بشار می‌توان این مشکل را حل کرد.

دانشی با اشاره به خالی بودن حساب‌های شهرداری گفت: یک سال گذشته در 5 حساب شهرداری، موجودی زیر 20 میلیون تومان بوده و شهرداری قریب به چندین میلیارد تومان بدهکار بوده است. معوقات حقوق کارکنان و پرسنل شهرداری بیش از 6 ماه بوده است.
وی ادامه داد: قریب به 600 میلیون تومان فقط دیه پرداخت کرده‌ایم.
دانشی اظهار داشت: ده برابر بودجه‌های نخصیصی‌مان کار کرده‌ایم؛ قریب به 350 تا 400 میلیون تومان لاستیک برای ماشین‌آلات خریده‌ایم و حقوق شهرداری را با اضافه کار تا شهریور تمام پرداخت کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه پروژه‌های خوبی شروع کرده‌ایم، گفت: علیرغم اینکه شهرداری ما درآمد پایدار ندارد، متأسفانه در سنوات جدید ارزش افزوده‌ها، تخصیص‌ها، ماده 58، بند ب ماده 39 و ... خیلی کم شده است و مردم نیز نمی‌توانند عوارض پرداخت کنند.
دانشی گفت: پروانه‌هایی که صادر کرده‌ایم، به دلیل مشکلات مالی مردم، شاید به 20 میلیون تومان هم نرسد.
شهردار مارگون در ادامه به عملکرد شهرداری مارگون در یک سال اخیر پرداخت و با بیان اینکه در طول این یک سال به اندازه 20 سال در این شهر کار شده است، عنوان کرد: بلوار ورودی که طی سال‌های گذشته به دلیل مشکلات متعدد به سرانجام نرسیده بود را شروع کردیم. یک بازگشایی 16 متری داشتیم که مارگون را از بن‌بست خارج می‌کند. پارکی که سال‌های سال، زمین مانده بود را شروع کردیم.

دانشی ادامه داد: سطل‌های زباله شهر را با هزینه بسیار کمی تهیه و در شهر نصب کردیم.
وی افزود: کلنگ‌زنی سالن بحران را آغاز کرده‌ایم؛ برای آرامستان، آبدارخانه و سرویس بهداشتی در نظر گرفته‌ایم و با کمک و حمایت اعضای شورای شهر، کانال دفع آب‌های سطحی در شهر را احداث کرده‌ایم.
شهردار مارگون دیگر اقدامات شهرداری را اینگونه عنوان کرد: لکه‌گیری و آسفالت هزار و 200 متر مربع، جدولگذاری هزار و 500 متر مربع معابر شهر، خط‌کشی معابر سطح شهر، تعمیر، تجهیز و تکمیل ماشین‌آلات، خرید ماشین حمل زباله، حفر گود جهت کاشت گل محمدی به متراژ هفت هکتار، خرید 1400 درخت، تجهیز ساختمان آتش‌نشانی و ...
گفتنی است دانشی اصل شهردار مارگون با سکونت در ساختمان آتش‌نشانی این شهرستان، بار مالی را از دوش شهرداری برداشته است.
در پایان تحریریه کبنا نیوز از سرویس بهداشتی و آبدارخانه آرامستان، پروژه تعریض و ساماندهی ورودی شهر، نصب سطل زباله در معابر، سیل‌بند، ساختمان آتشنشانی، تجهیز ماشین‌آلات، کلنگ زنی ساختمان بحران، پارک و فضای سبز شهر دیدن به عمل آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مشکلات فرهنگی وقومیتی وتعصب در مارگون بیشتر از مشکلات دیگر است . شهر برای غیربومی ها کاملا ناامن است
Iran, Islamic Republic of
سنگ مفت و گنجشک هم مجانی
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1