تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۹
کد مطلب : ۴۱۰۱۰۷
کبنا گزارش می دهد

در نشست تاجگردون با اتاق اصناف چه گذشت؟/ شوخی معنادار تاجگردون خطاب به معاون شهردار دوگنبدان؛ به بازاریان قول داده اید نه بعد تکذیب بکنید و بگویید تقلید صدا بوده است(+حواشی+تصاویر)

۳
کبنا ؛نشست بررسی مشکلات اصناف گچساران با حضور نماینده  مردم شهرستان های گچساران و باشت،  فرماندار گچساران، مدیرکل امور مالیاتی استان، رئیس اتاق اصناف، روسای اتحادیه های صنفی ، شهردار دوگنبدان، رئیس  اداره امور مالیاتی گچساران در سالن کنفرانس فرماندار گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز؛رئیس اتاق اصناف گچساران در این نشست اظهار کرد: کار ما در گچساران به جایی رسیده که کفگیر به ته دیگ خورده و ته دیگ هم سوخته است.
فرود پورعبدی با بیان اینکه امروز انتظارمان این است که دست ما را بگیرند و کمکمان کنند، گفت: هیچ کس آدرس(اتاق اصناف) ما را نمی‌داند و با توجه به فرسوده بودن ساختمان اتاق اصناف شهرستان انتظار می رود  قطعه زمینی برای ساخت اتاق اصناف به ما  واگذار شود تا ساختمانی که درخور و شان بازاریان گچساران احداث شود.
پورعبدی افزود: مشکل دیگر اتاق اصناف  با شهرداری دوگنبدان، حق پیشه وری است که شاهد افزایش آن هستیم.
پورعبدی خطاب به فرماندار گفت: فرماندار می‌گوید میوه در بازار گچساران گران است که راهکار آن ایجاد بازارچه میوه فروشان در ۲ نقطه شهرستان است.
رئیس اتاق اصناف گچساران اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرستان نبود سردخانه و باسکول و  پارکینگ است.
پورعبدی عنوان کرد: بازاریان گچساران بعلت اجرای پروژه ساماندهی خیابان بلادیان دچار رکورد شده و ما تقاضا داریم که اداره امور مالیالتی  در خصوص اخذ مالیات و شهرداری دوگنبدان در خصوص حق پیشه وری مساعت لازم را با بازاریان داشته باشند.
وی اضافه کرد: احداث بازارچه میوه و تره بار در محله ۵۰۰ دستگاه و کارکنان، احداث پارکینگ عمومی در خیابان هلال احمر و یا پشت مسجد شهیدان از دیگر خواسته های بازاریان است.
در ادامه عضو اتحادیه صنف طلا و جواهر،ساعت و عکاسان شهرستان گچساران اظهار کرد: مسله اول ما مساله مالیاتی است که با توجه به شرایط جامعه تجدید نظری در این خصوص شود سوال ما این است عزیزان مالیاتی بدانند رکود شدیدی در بازار است و چرا باید شاهد افزایش مالیات در شهرستان باشیم.
 عبدالحمید روز بهانی عنوان کرد: شهرداری باید  در خصوص حق پیشه وری تجدید نظر کند چرا حق پیشه‌وری در این شهرستان  با دیگر شهرها تفاوت داشته باشد.
 وی با بیان اینکه  از بهداشت نیز انتظار می‌رود نظارت بیشتری در بازار داشته باشد، گفت: متاسفانه شاهدیم ماشین‌های حمل زباله در هنگام حمل زباله شیرابه‌ها آن به خیابان  سرازیر می‌شود.
در ادامه نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت اظهار کرد: شهرستان گچساران از حیث پرونده‌های مالیاتی و فعالیت صنعت نفت و بازار ویژگی خاص خود را دارد.
غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه در این میان بازاریان انتظاراتی را دارند که با توجه به اجرای چندین پروژه  در سطح شهرستان از جمله بهسازی خیابان بلادیان شاهد رکودی در بازار بوده‌ایم، عنوان کرد: انتظار می رود اداره امور مالیاتی در
خصوص بخشودگی و تخفیف ویژه مالیاتی برای کسبه و بازاریان مساعدت و همکاری لازم را داشته باشد.
نماینده مردم گچساران با اشاره به اینکه نشست‌های متعددی با بازاریان داشته ایم و انتظار است در این خصوص همکاری شود، گفت: بازار شهرستان  در حال جان گرفتن است.
تاجگردون با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه بازاریان رکود است، گفت: بازار ما امروز دچار رکود شده و انتظار می‌رود تصمیمات کلی در این خصوص گرفته شود.
وی افزود: برای ساماندهی و ایجاد بازارچه های سبزی و میوه و تره بار، ماهی فروشان، گل و گیاه و....  با شهرداری دوگنبدان جلساتی برگزار شده که انتظار می رود که شهرداری دوگنبدان  این موضوعات را به جد پیگیری و عملیاتی کند.
 تاجگردون ادامه داد: یکی از مشکلات دیگر بازار گچساران حق پیشه‌وری است که از سوی شهرداری از آنها دریافت می‌شود و سوال من امروز این است که این مبلغ بر پایه چه مبنایی دریافت می‌شود و بهتر است در این خصوص به جهت کمک به بازار گچساران تصمیمات بهتری گرفته شود.
در ادامه مدیرکل مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: هرگونه معافیت مالیاتی منوط به ارائه اظهار نامه مالیاتی است.
محمدعلی غفاری افزود: 70 درصد مشاغل حقیقی استان مشمول پرداخت مالیات نمی شود اما این اشخاص در صورت ثبت نکردن  اظهارنامه مالیاتی مشمول جریمه و پرداخت  مالیات خواهد شد.
وی همکاری با فعالان اقتصادی را اولویت کار ماموران مالیاتی دانست: و تصریح کرد: که واحدهای کسب و کار ضمن پرکردن اظهارنامه مالیاتی باید برای شفاف سازی و عدالت مالیاتی دفتر حساب و کتاب داشته باشند.
وی از حسن نیت و اعتماد و تعامل اتاق اصناف و بازار نسبت به مجموعه مالیاتی تقدیر کرد و عنوان کرد: هرگونه تعدیل و بخشودگی مالیاتی بر اساس قانون خواهد بود و عدول از قانون برای مامو.ران مالیاتی ممکن نیست همانطور که احجاف مالیاتی پذیرفته نیست.
وی افزود: برای ساماهدهی و ایجاد بازارچه های سبزی و میوه و تره بار، ماهی فروشان، گل و گیاه  با شهردار صحبت هایی داشته  و تصمیمات خوبی گرفته شده است.
در پایان مقرر گردید که شهرداری دوگنبدان حق پیشه وری بازاریان گچساران را طبق سال 95 محاسبه کرده و همچنین جهت تخفیف مالیاتی از بازاریان نشست مشترکی میان فرماندار گچساران و مسئولان امور مالیاتی استان و شهرستان  و رئیس اتاق اصناف گچساران برگزار شد
 
گفتنی است:  این نشست حاشیه های هم داشت.
 این نشست بدون حضور اعضای شورای شهر دوگنبدان برگزارشد
ابوالفتح رحمانی معاونت عمرانی و فنی و شهرسازی شهرداری دوگنبدان با تاخیر یک ساعته وارد جلسه شد
مسعود ظفری شهردار دوگنبدان در اواخر جلسه آمد که گفته شد در یاسوج بوده است.
اما در این نشست اصرار های معاونت عمرانی شهرداری دوگنبدان به پرداخت حقوق و مزایایپرسنل شهرداری از محل اعتبارات عمرانی شهرداری که با واکنش نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت مواجه شد و تاجگردون عنوان کرد: من تعجب می کنم بعضی ها فکر می کنند من مانع پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری دوگنبدان هستم اما مردم شهرستانم حق دارند بدانند که در سال گذشته فقط در یک آیتم 27 میلیارد تومان به حساب شهرداری دوگنبدان واریز شده است که این مبلغ قابل توجه ای است که این پول مال مردم است و باید درجهت عمران شهری و رفاه شهروندان هزینه شود.
یکی از حواشی جالب این نشست شوخی و مزاح تاجگردون با رحمانی بود، قرار شد که شهرداری دوگنبدان حق پیشه وری بازاریان را طبق سال 95 محاسبه کند بعداز قول مساعد رحمانی( معاونت شهرداری دوگنبدان) در خصوص محاسبه حق پیشه وری بازاریان گچساران طبق سال 95 ، تاجگردون به رحمانی گفت: طبق قول و گفته شما این موضوع تصویب کردید که رحمانی در جواب گفت: رسانه ها حضور دارند ما نمی توانیم تکذیب بکنیم و قطعی است که تاجگردون با خنده و شوخی گفت: نه قولی که به بازاریان گچساران داده اید بعد تکذیب بکنید و بگوید تقلید صدا بوده است .
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1