تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۴۰۷۷۱۰
در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

دستگیری عاملان تیراندازی به رئیس کل دادگستری استان / مزارعی: استفاده 3 هزار کلاس درس از بخاری نفتی نگران کننده است / با مدیران سهل‌انگار برخورد می‌کنیم

۱
کبنا ؛ پنجمین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم  استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان به منظور بررسی راهکارهای جلوگیری از جرائم و تخلفات نوروزی و چهارشنبه سوری و حل معضل استفاده از بخاری‌های نفت سوز در مدارس استان با حضور مسئولان قضایی، نظامی و اجرایی برگزار شد.
جت‌الاسلام غلامرضا مزارعی پیش از ظهر امروز ( سه شنبه 14 اسفند ماه 97) در جمع‌بندی نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری که به بازار در آستانه نوروز و وضعیت بخاری‌های نفتی مدارس اختصاص داده شده بود با تبریک پیشاپیش ماه پر فضیلت رجب گفت: دستگاه‌های امنیتی استان در طول یکسال اخیر زحمات زیادی کشیدند و برای آرامش جامعه از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
 وی ضمن خیر مقدم به حاضرین، حلول سال نو، قرارگرفتن ماه رجب ماه خدا و اعیاد رجبیه و نوروز را در ابتدای سال جدید به فال نیک گرفتند و از زحمات اعضای شورا تقدیر وتشکر نمود که در مدیریت استان نقش داشته و زحمت کشیدند.
 مزارعی از نیروی انتظامی استان به خاطر ایجاد امنیت تشکر کرد ودر ایجاد امنیت در همه‌ی شئونات شده است. نیروهای نظامی و انتظامی امنیتی برای ایجاد امنیت و آرامش آحاد مختلف جامعه با تمام وجود تلاش کردند.
این مقام قضایی از اینکه برخی اتفاقات کوچک در استان، بزرگ جلوه داده می‌شود نیز گلایه مند بودند و افزود: درجه ارتکاب و نحوه جرایم در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به استان‌های دیگر کمتر و جرایم خشن نداریم.
فعالیت شبانه روزی نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی و دیگر دستگاه‌های اجرایی که در ایجاد امنیت تلاش می‌کنند موجب ایجاد امنیت پایدار در استان شده است.
مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه امروز در چهل سالگی انقلاب، دورانی است که باید به انقلاب بیشتر خدمت کنیم افزود: وظیفه‌ی همه‌ی مسئولان است چون مسئولیت پذیرفته‌اند، در ارائه خدمت به مردم خادم آنان باشند و خدمت به مردم، خدمت به انقلاب است.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: ممکن است جرمی از چشم سازمان بازرسی، دادستان و دادگستری پنهان بماند اما بدانید دنیا محل گذر است و خداوند بیناست و در چهل سالگی انقلاب، زمینه‌ی رشد عاقلانه برمبنای خدمت عقلایی با همه‌ی وجود خدمت کنید چون مردم ما مردم قدر شناسی هستند.
حجت الاسلام مزارعی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی به دنبال مچ گیری و تخریب مسئولان نیست گفت: چنانچه اشتباهی از سوی مدیر و مسئولی رخ دهد، سازمان بازرسی ابتداء تذکر می‌دهد ولی شما کاری کنید که کمتر تذکر بگیرید و در مرتبه دوم تذکرات بازرسی را جدی بگیرید و بدانید این سازمان متولی نظارت است و نمی‌تواند کوتاه بیاید. و مدیر شایسته‌ای که برای خدمت می‌تازد و جلو می‌رود چنانچه دچار لغزش هم شود کمکش می‌کنیم.
وی در ادامه‌ی این نشست به موضوع تعطیلات نوروزی و حضور گردشگران و مسافران این ایام در استان اشاره کرد و به سازمان‌های متولی نیروی انتظامی، گردشگری، شهرداری، اورژانس جاده‌ای و مجمع امور صنفی توصیه نمود به گردشگران کمک کنند نباید گردشگران بگویند به خاطر عدم نظارت در استان کهگیلویه وبویر احمد، گوشمان را بریدند. تلاش کنید تا سطح استان ارتقاء یابد و هر مسافری سفیری برای استان می‌باشد.
مزارعی به موضوع تصرف و تخریب محیط زیست ومنابع طبیعی در ایام نوروز توسط سود جویان اشاره نمود و گفت: نباید تصرف وسوء استفاده‌ای از این مواهب الهی شود و اگر کسی در اراضی ملی، منابع طبیعی و محیط زیست اقدام به غرس نهال نمای، ادارات مربوطه در اول کار جلوگیری و نسبت به قطع وکندن نهال‌ها اقدام کنند. سازمان صمت گلوگاه رفع مشکل بازار است و خط شکنی مدیریت جهادی شما در ایام عید مبارزه با وضعیت بازار باشد.
 در این نشست سردار انصاری فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر دستگیری عاملان تیراندازی به حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد را اعلام کرد و گفت: به زودی خبرهای خوبی از عاملان سوء قصد به رئیس کل دادگستری به استحضار مردم می‌رسد.
سردار مهدی انصاری در نشست پیش از ظهر امروز شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اظهار کرد: سال ۹۷ در سرقت به عنف ۳۲ درصد کاهش داشتیم و به لحاظ وقوع جرم سی و یکمین استان کشور هستیم.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: سی‌امین استان در سرقت عادی هستیم، سرقت مسلحانه‌ای در سال ۹۷ نداشتیم و در نزاع‌های دسته جمعی سی و سومین استان هستیم که همه این اقدامات با همکاری همه دستگاه‌های امنیتی حاصل شده است.
وی ضمن تقدیر از جدیت رئیس کل دادگستری در برخورد با متخلفان گفت: مردم در پیشگیری اجتماعی ما را یاری کردند که برگزاری جلسات با مردم در کاهش جرائم موثر بوده بنابراین توصیه می‌کنم سایر مدیران با مردم هم جلسه‌ای داشته باشند.
این مسوول از برگزاری طرح ترافیک پلیس در ایام نوروز خبر داد و افزود: این طرح ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین اجرا می‌شود، همچنین ۲۳ ایستگاه پلیس، ایام نوروز در تفرجگاه‌ها، مکان‌های پرازدحام گردشگری و ..‌. راه‌اندازی می‌شود.
انصاری با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه نوروزی گفت: پلیس ۶۳ نقطه تفرجگاهی را با گشت سیار و ثابت پوشش می‌دهد و از گشت‌های سواره و پیاده که ۴۰۰ گشت هستند به صورت شبانه‌روز استفاده می‌کند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با اشاره به مشکل گرانی در جامعه گفت: گرانی یکی از معضلات و آسیب‌ها در جامعه است و هر چه این مشکلات کمتر باشد گرفتاری نیروی انتظامی هم کمتر می‌شود.
مزارعی در سخنانی در همین رابطه اظهار داشت: این جریان تیراندازی به خود را منتسب به هیچ ایل و طایفه‌ای نمی‌دانم.
ایلات و طوایف استان کهگیلویه و بویراحمد با شرافت و غیرتمند هستند در رژیم قبل از انقلاب در مقابل قدرت رژیم ایستادگی کردند و شجاعت و اسلام محوری خود را با غیرتشان نشان دادند اما ممکن است افراد بدی در هر جامعه‌ای پیدا بشود که دچار اشتباهی شده باشد، نباید این اشتباه به پای همه‌ی ایل و طایفه گذاشته شود.  ایلات و طوایف استان کهگیلویه وبویراحمد؛ ایلات و طوایف خوبی هستند ممکن است افرادی هم دارای مشکل باشند ونباید خطای آنها را به حساب همه گذاشت.
وی افزود: ما نباید رسالتمان را تعطیل کنیم، چون جانمان به خطر می افتد بنابراین موضوع تیراندازی را به هیچ طایفه‌ای منتسب نمی‌دانم.
مزارعی یا اظهار این نکته که همیشه به غیرت و شجاعت طوایف و ایلات این استان به خود می‌بالم و افتخار می‌کنم تأکید کرد؛ انتساب این مسئله به طایفه‌ای و مخدوش کردن هیچ طایفه‌ای به صلاح نیست.
این مقام قضایی به مسئولان در خصوص استفاده از بخاری نفت سوز در مدارس هشدار داد و افزود: اگر در مدارسی که با این نوع بخاری گرم می‌شوند حادثه‌ای رخ دهد دستگاه قضایی به همه‌ی ادارات و سازمان‌های متولی برخورد می‌نماید.
وی از وجود ساختمان‌های قدیمی، کهنه و فرسوده مدارس به عنوان یکی دیگر از معضلات فضای آموزشی استان نیز انتقاد کرد.
حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص وجود بخاری نفتی در برخی از مدارس گفت: در این معاونت تحقیقاتی در زمینه بخاری‌های نفت سوز در مدارس انجام شد و 3 هزار کلاس درس از بخاری نفت سوز استفاده می‌کنند.
وی در ادامه افزود: به منظور آموزش مهارت‌های زندگی، تاب آوری ویژه والدین، تقویت مهارت‌های گفتگو و ارتباط مؤثر دانش آموزان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری نشست‌های مخصوص در حوزه پیشگیری از جرایم، دعاوی و آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی با استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، همکاران به مدت 20 هزار ساعت نفر در آموزشگاه‌های مقاطع مختلف تحصیلی در بین دانش آموزان حضور یافته و برای آنان در خصوص مسائی ذکر شده اطلاع رسانی و مشاوره داده‌اند.
حسنی به مسئله خروج دام زنده از استان اشاره کرد و اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد مسیری برای خروج دام زنده از مبادی برخی از استانهای شرقی و مرکزی کشور می‌باشد که در این راستا اقدامات خوبی انجام شده است. با توجه به نیازی که خانواده‌ها به گوشت قرمز دارند مردم می گویند نظارتی بر توزیع گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد و از عدم نظارت بر توزیع گوشت گلایه دارند.
داریوش دیودیده رئیس صمت استان  کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت:، باتوجه به شرایطی که گوشت قرمر به یک معضل تبدیل شده این مهم حداکثر تا فردا در استان حل خواهد شد و در نشست مشترک این سازمان با اتحادیه دامداران قصابان و اصناف متعهد شدند که گوشت قرمز 7 درصد ارزان‌تر از استان‌های همجوار در کهگیلویه وبویراحمد به فروش برسد.
وی گفت ذخیره سازی گوشت قرمز بر اساس جمعیت شهرستانی انجام شده است.
در همین رابطه محمود باقری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به حضور  یک میلیون و 500 هزار نفر گردشگر و مسافر در استان، سهمیه مازاد برای مواد پروتئینی و نانوایان نیز در نظر گرفته شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1