تاریخ انتشار
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۰۶
کد مطلب : ۴۰۵۴۰۲
در نشست مدیریت بحران کهگیلویه مطرح شد

گزینه ریاست اداره راه و شهرسازی کهگیلویه سنخیتی با دولت ندارد / مدیرانی که بحران هستند / ناله‌های مدیران کهگیلویه از تبعیض در توزیع اعتبارات / سمغان هنوز بلاتکلیف (+تصاویر)

۰
کبنا ؛نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان کهگیلویه صبح روز پنجشنبه (22 آذرماه) با حضور محمدی‌تبار مدیرکل مدیریت بحران استان، بخشداران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی و به ریاست معاون فرماندار در دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت، این جلسه در حالی برگزار شد که مدیران شهرستان از نبود اعتبار و نگاه تبعیض آمیز مسولان استانی به شهرستان‌ها در حضور مدیر کل بحران نالیدند، خواستار شفاف سازی تخصیص اعتبارات کهگیلویه شدند و مدیران پروازی را یکی از بحران‌های کهگیلویه دانستند.
وحید محمدی‌تبار روز پنجشنبه (22 آذرماه 97) در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان بیان کرد: حتی با داشتن هزاران امکانات مدرن و اعتبارات بالا نمی‌توانیم به توسعه دست یابیم مگر اینکه فکر و شخصیت ما توسعه یابد، وی پول بحران را مرهمی بر زخم‌های جامعه دانست که به تناسب خسارت وارده بدون نگرش سیاسی و جغرافیایی توزیع می‌شود و از اجرای طرح «هر دانش آموز یک نهال» با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت بنیه طبیعت خبر داد و گفت: خادمی، مسئول مدیریت بحران فرمانداری کهگیلویه کارشناس بحران نمونه استان شناخته شده است.
 بنیاد مسکن موظف به خدمت رسانی به سمغان
خنجری، نیاز بخش‌ها به ماشین آلات را متذکر شد و با بیان اینکه رفع مشکلات در گرو تخصیص اعتبارات است، گفت: اعتباراتی در نظر گرفته می‌شود اما تخصیص به موقع و به میزان معقول داده نمی‌شود، بنابراین مشکلات همچنان تکرار می‌شود.
وی، دستورالعمل‌های پرداخت تسهیلات بانکی را هم دست و پاگیر و مانع از تسهیل و روان‌بخشی تسهیلات دانست و ادامه داد: باید چاره‌اندیشی شود دستورالعمل‌های صادره از استان سختگیری نشود.
خنجری، با اشاره به مشکلات سمغان که الحاق به شهر یا روستا بودن آن در بلاتکلیفی است، تصریح کرد: تا زمانی که وضعیت تقسیماتی و الحاق به شهر مشخص نشود به عنوان روستا بر عهده بنیاد مسکن است که خدمات‌رسانی کند و در بحث اعتبارات حوادث هم پوشش داده شود.
عدم رعایت ایمنی در پروژه‌های راه چاروسا
بخشدار چاروسا نیز در این نشست اظهار کرد: رعایت اصول پدافند غیر عامل در پروژه‌ها خسارتهای ناشی از حوادث طبیعی را کاهش می‌دهد.
محمودی گفت: در بارندگی‌های اخیر در بخش چاروسا جاده بلوار ورودی شهر قلعه ریسی وجاده های روستاهایی از جمله ادرج، ابچندار، دارگنجی، کمردوغ و.... مسدود شدند و برخی از پل‌های جاده‌ای روستایی  منطقه نیز دچار خسارت شدند.
محمودی ضمن تقدیر و تشکر از مهندس ماهیاری رئیس اداره راهداری شهرستان کهگیلویه به خاطر بازگشایی به‌موقع جاده‌ها افزود: جاده روستاهایی مثل دارگنجی لاکوره گندمکارو...به دلیل عبور از مسیل و دره‌ها با اولین بارندگی قطع می‌شوند و نیازمند احداث چند حلقه پل و آسفالت مسیر می‌باشد.
محمودی ادامه داد؛ دربسیاری از پروژه‌ها به‌ ویژه جاده‌ها و پل‌ها پدافند غیر عامل و اصول ایمنی رعایت نمی‌شود که در زمان بروز حوادث طبیعی خسارتها چند برابر می‌شود بنابراین ضرورت دارد دستگاههای مربوطه نظارتهای لازم را انجام دهند.
بخشدار چاروسا با اشاره به جاده‌های نیمه کاره برخی از روستاها بخش چاروسا گفت: جاده روستاهای سردره، ده انار، گوراب، نخودکارو...  که زیر سازی شده نیمه کاره رها شدند و پس از بارندگی‌های اخیر زیر سازی آنها در برخی نقاط به کلی از بین رفته است که اداره راه و شهرسازی باید سریعاً اقدام لازم را انجام دهد.
مدیران پروازی، بحران کهگیلویه
سید ایرج کاظمی‌جو مدیران پروازی را به نوعی بحران دانست و گفت: وقتی مدیر ارشد اجرایی شهرستان و تعدادی از مدیران در شهرستان حضور نداشته باشند نباید انتظاری به رفع بحران داشت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه انتقادهای وارده به راه و شهرسازی را مغرضانه و با هدف تغییر رئیس این اداره عنوان و تصریح کرد: گزینه پیشنهادی برای جایگزینی تارم هیچ سنخیتی با سیاست دولت ندارد.
روستاهای کهگیلویه غرق در مشکلات/ضرورت شفاف سازی اعتبارات نخصیص یافته در کهگیلویه
سید شرمت‌الله حسینی‌پرور محدود بودن امکانات را عامل بروز مشکلات در بخش مرکزی خواند و گفت: اگر بارندگی‌ها شدید شود امکانات جوابگو نیست و مردم در مشکلات غرق خواهند شد.
بخشدار مرکزی کهگیلویه، تصریح کرد: ارتباط بسیاری از روستاهای کوهپایه‌ای با بارندگی‌های اندک به کلی قطع می‌شود، دره‌ها نیاز به دیوار حایل دارند و در برخی از روستاها آب جاری شده از این دره‌ها به منازل مردم نفوذ می‌کند و خساراتی به بار می‌آورد.
وی، با اشاره به تخریب مزارع کشاورزان و پل‌های ارتباطی در روستاها، تصریح کرد: بازسازی پل‌ها نیاز به اعتبار دارد.
حسینی‌پرور، گفت: در سال‌های اخیر هیچ گونه اعتباری در کهگیلویه تخصیص نیافته است، دلیل عدم تخصیص اعتبارات باید روشن شود.
ضرورت احداث راهداری در دیشموک
صفا حبیبی، بخشدار دیشموک قطع راه‌های ارتباطی، قطع خطوط تلفن و اینترنت، قطع مکرر برق و تخریب مزارع را از مشکلات پس از بارندگی در دیشموک عنوان و تصریح کرد: با توجه به پراکندگی و وسعت بخش نیاز است راهدارخانه در دیشموک مستقر شود.
نگاه تبعیض آمیز مسولان استانی به شهرستان‌ها
محمدحسین جمشیدی رئیس شورای شهر دهدشت، نگاه مسؤولان استانی به شهرستان‌ها را تبعیض‌آمیز خواند و با بیان اینکه در تخصیص و جذب بودجه کاهلی صورت می‌گیرد، افزود: سال 96 مبلغ 500 میلیون تومان از محل ستاد بحران به شهرداری دهدشت اختصاص یافت اما تنها 30 میلیون تومان اوراق جذب شد.
رئیس شورای شهر دهدشت، تصریح کرد: با همین نگاه تبعیضی، آتش‌نشانی روستای گراب با 400 نفر جمعیت تجهیز شد اما دهدشت با قدمت 50 ساله شهری و جمعیتی بالای 60 هزار نفر در انتظار نوسازی خودروی آتش‌نشانی است.
وی، همچنین بلاتکلیفی سمغان را متذکر شد و گفت: حداقل از اعتبارات ستاد بحران بخشی از مشکلات سمغان حل شود.
38 نقطه حادثه خیز در دهدشت
موسوی معاون فنی شهرداری هم از 38 نقطه حادثه‌خیز در دهدشت خبر داد و گفت: تعریض جدول‌ها برای جلوگیری از آبگرفتگی و احداث سیل‌بند در کمربندی سوم نیاز به اعتبار دارد.
بارندگی 100 میلی متری و این همه بحران!
عیسی غندی با نگاهی متفاوت به نشست از مدیرکل پرسید طی سه سال مدیریت بحران جهت رفع مشکلات شهرستان چه اقداماتی انجام داده و چرا بارندگی 100 میلی‌متری باید این همه بحرانی شود؟ شهردار سوق همچنین پرسید مدیران چه کاری می‌توانند برای رفع مشکلات داشته باشند.
راهداری مظلوم‌ترین اداره 
محمد ماهیاری، از راهداری به مظلومترین اداره نام برد و گفت: زمان تخصیص اعتبارات هر چه فریاد زدیم کسی به داد میزان اعتبارات نرسید.
رئیس راهداری و حمل و نقل کهگیلویه، ادامه داد: وظایف راهداری گسترده و خدمات‌رسانی اعتبار بالا نیاز دارد، بسیاری از پل‌ها و جاده‌ها فرسوده است و آسفالت نیاز به روکش دارد، عمر مفید پل‌ها تمام شده و باید بازسازی شوند اما با این وضع اعتباری نمی‌توان کاری انجام داد.
ماهیاری سطح توقعات و انتظارات مردم را بالا دانست و از بخشداران خواست در مواقع بحران از راهداری حمایت کنند، اولویت بازگشایی با محورهای اصلی، فرعی و بین شهری است، نباید انتظار داشت حین بارندگی جاده‌های روستایی بازگشایی شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تقی
Iran, Islamic Republic of
کاظمی مگه تو سخنگوی دولتی......دولت از کجا....... حرف بزنید....من خودم مدیرشهرستان بودم بخدا ...درحد کارشناس هم نیست الان هم نمیدونم کی را میخوان بزارن ولی ادم باید واقیت را بگه
حسن
Iran, Islamic Republic of
مسول محترم ارشاد چه سنخیتی نیاز داره که جنابعالی داعیه دار ان هستی، قطعا شما از ان دسته مدیرانی هستی که تخصصت مثل اظهار نظرت هست و این وضعی درست شده محصول افکار غلط هست زحمت بکش ی کم برو در خصوص شرح وظایف دستگاه تحت مدیریت خودت مطالعه کن
Iran, Islamic Republic of
بنظرتون جناب دکتر بشارت در این جلسه نقش شون چیه ؟ فکر کنم شواری شهر چرام هستند و این جلسه مربوط به شهرستان کهگیلویه !!!!
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1