تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : ۴۰۴۹۶۷
در بازدید مدیر کل اوقاف از بقاع متبرکه کهگیلویه مطرح شد

وضعیت وقف در کهگیلویه و بویراحمد خوب نیست

۰
کبنا ؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز از برخی بقاع متبرکه شهرستان کهگیلویه بازدید کرد و در جریان روند ساخت و تکمیل فضاهای مربوط به این بقاع قرار گرفت.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور با حضور در محل بقعه متبرکه اما‌م‌ زاده آقامیر(ع) در دهدشت  مشکلات مربوط به این بقعه متبرکه را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و همچنین از مسجد حضرت ابالفضل(ع) بازدید کرد.
جنتی پور در این بازدید با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه  باید بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تبدیل شوند، اظهار کرد:وظیفه خود می دانیم طی بازرسی های سرزده و یا هماهنگ شده از این اماکن مذهبی به میان زوار و مردم بیاییم و همچنین مشکلات و زیر ساخت های مورد نیاز را شناسایی و در حد توان رفع کنیم .
وی همچنین با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه می خواهیم مردم در سایه این بقاع متبرکه احساس آرامش کنند، عنوان کرد:دل های عاشق و افراد زیادی این اماکن و بقاع متبرکه  که همان پارک دل ها است ،پناه گاه خود می دانند که ما به عنوان متولی،موظف هستیم زیر ساخت ها و شرایط را برای آرامش این افراد فراهم کنیم
مدیر کل اوقاف ،وضعیت وقف در استان کهگیلویه وبویراحمد را خوب ندانست و افزود:با توجه به بضاعت مالی استان وقف مشارکتی توصیه می شود و بارها در نشست های خبری تکرار کردیم که هر قشری از جامعه،دانشجویان،بازاریان ،فرهنگیان ،طوایف و...وقفی ایجاد کنند و درآمد آن را برای مشکلات خودشان در نظر بگیرند.
وی گفت هدف ما ترویج این نیت حسنه است که سیره عملی و سفارش پیامبر(ص) و اهل بیت (ع)است در حالی که برخی هدف اداره اوقاف و امور خیریه از اطلاع رسانی و تبلیغ در این خصوص را سرمایه گذاری می دانند که اینگونه نیست.
به گزارش کبنا از دهدشت،شهرستان کهگیلویه و لنده 55 بقعه متبرکه ثبت شده دارد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

....
Iran, Islamic Republic of
چی چی میگید شما.پرسسنلل اوقاف
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1