تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : ۴۰۳۴۶۰
در نشست ستاد تنطیم بازار کهگیلویه مطرح شد

«قوم گرایی» بازرسان بازار کهگیلویه!/قصابانی که تهدید می کنند!/«ضعف نظارت »عامل افزایش قیمت کالاهای اساسی

۰
کبنا ؛صبح امروز نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه به ریاست معاون فرماندار کهگیلویه درفرمانداری دهدشت برگزار شد.
به گزارش کبنا از دهدشت،یکی از مصوبات جلسات گذشته ستاد تنظیم بازار به ریاست فرماندار کهگیلویه ،حضور بازرسان استانی برای نظارت بر بازار کهگیلویه بود که اکنون پس از گذشت چند روز از اجرای این مصوبه و حضور بازرسان استانی درکهگیلویه، دست بازرسان بومی شهرستان رو شد و ورود مسئله قوم گرایی و فامیل بازی در نظارت ها آشکار شد.

قوم گرایی بازرسان بازار کهگیلویه!/ضرورت تغییر بازرسان بازار شهرستان !
جانشین سرپرست صنعت معدن تجارت کهگیلویه با اشاره به مصوبات گذشته و رایزنی در بحث حضور بازرسان استانی در شهرستان اظهار کرد: حدود 4 روز است 3 با زرس استانی برای نظارت از اصناف عمده فروشی و خورده فروشی به شهرستان آمدند و تنها طی 2 روز 83 پرونده تکمیل و به تعزیرات ارسال شد که نتایج خوبی حاصل شده است و تا پایان هفته به کار خود نیز ادامه می دهند.
افشین عنوان کرد: بر اساس سیستم قومی و قبیله ای که در شهرستان وجود داد، حقیقتا می طلبد بازرسان یا تغییر کنند یا جابه جا شوند اگر بخواهیم ارائه خدمات بهتر و مطلو بتر باشد حتما باید این کار صورت گیردو حضور بازرسان استانی در شهرستان اگر به صورت مداوم باشد، قطعا در جهت کنترل و نظارت بر بازار کمک کننده خواهد بود.
وی با اشاره به ثبات قیمت ها و احتمال سیر نزولی قیمت کالا ها در روزهای آتی افزود:کالاهای دولتی نباید تحت تاثیر قرار می گرفت و تنها به دلیل ضعف نظارتی بود که کالاهای اساسی دچار افزایش قیمت شده بودند و گرنه دولت که کالاهای اساسی را با همان ارز4200 و پایین تر  وارد شبکه کالا کرد و خدمات ارائه داد.
افشین گفت: برخلاف اینکه کمبود روغن ، شکر و برنج در شهرستان های همجوار ما وجود داشت ولی در شهرستان ما کمبود کالا نداشتیم اگرچه  افزایش قیمت داشتیم .
وی با بیان اینکه در بحث گوشت قرمز گرم ،دچار کمبود بودیم به خصوص در روز تاسوعا و عاشورای حسینی  که قصابان هیچ کشتاری نداشتند تصریح کرد:باید با این قصابان برخورد جدی تری صورت گیرد ،چرا که پا را از گلیم خود فراتر گذاشته اند،کشتار نداشتند ،خواستار افزایش قیمت بودند که برخی از این قصابان نیز در بیرون شهر کشتار گاه دارند وبه قیمت 55 تا 58 نیز گوشت عرضه می کردند که با دو مورد برخورد شد.
افشین  از سهمیه برنج،گوشت،آهن الات شهرستان خبر داد و گفت :ولی هنوز مباشری اعلام آمادگی نکرد ،گویا از مباشران ضمانت بانکی خواستند و آنها نیز موافقت نکردند،کمبود سیمان هم وجود دارد.
وی ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی، سپاه ،تعزیرات و دوستانی که در گشت های مشترک و برخورد با احتکار کنندگان در طی چند هفته اخیر همکاری داشتند مطرح کرد: به دلیل اطلاع رسانی به صنوف و حضور بازرسان در سطح شهر کلیه عمده فروشان هر روز صبح  اقدام به اعلام موجودی می کنند،نسبت به آینده امیدوارم هستم و می طلبدکه همه دستگاه ها و همکاران پای کار باشند تا بتوانیم از این پیچ خطرناک عبور کنیم
 
قصابانی که طومار می نویسند،تهدید می کنند!
رئیس دامپزشکی کهگیلویه نیز با بیان اینکه قصابان واقعا پای خود را از  گلیمشان درازتر کرده اند ،کشتار نمی کنند تحصن می کنند ،ادارات را به هم می  ریزند ،طومار می نویسند ،تهدید می کنند خواستار برخورد جدی تری با آن ها شد.
حسینی عنوان کرد: تنها یک میدان عرضه دام پروانه دار در شهرستان داریم که باید میدان های دام را ساماندهی کنیم چون در روند فروش و قیمت دام تاثیر بسزایی دارد .
وی در خصوص کشتار غیر مجاز وظیفه دامپزشکی را تنها شناسایی و ارجاع به دستگاه قضایی دانست و گفت:چند ماه است که پرونده های کشتارهای غیر مجاز به دادگاه رفتند ولی به دلیل حساسیت موضوع رسیدگی خیلی طول کشید،اگر زودتر حکم صادر می کردند پرونده ها زودتر بسته می شد، یا نهایتا پلمپ می شدند یا  کافه های بدون مجوز را می توانستیم بگیریم.
 
 
عملکرد 2 روزه بازرسان استانی برابر با عملکرد 1 ماهه بازرسان شهرستان!
رئیس تعزیرات حکومتی نیز در این جلسه خطاب به افشین اظهار کرد: بیشتر از همه خود واقفید که بازرسان کم کارند تصریح کرد: 3 بازرس استانی طی 2 روز 83 پرونده تشکیل می دهند که نشان می دهد  برابر 1 ماه بازرسان  شما پرونده تشکیل دادند چرا که تعداد گزارشات ارسالی به تعزیزات طی یک ماه شهریور از اتاق اصناف و صنعت معدن تجارت جمعا 99 پرونده بوده است!
صالحی عنوان کرد:از 99 پرونده رسیده مربوط به شهریور ماه89 پرونده را مختومه کردم و چند مورد باقی مانده آن هم به دلیل  بحث استعالامات است که باید بازرسی شود ،همچنین در این 11 روز نیز 43 پرونده که 28 مورد از اتاق اصناف واصل شده و26 مورد آن ها مختومه شده است.
صالحی با اشاره به 7 پرونده احتکار تشکیل شده در طی گشت های مشترک شهرستان  گفت: با هماهنگی نیروی انتظامی برای تعیین تکلیف نهایی  پلمپ شدند  که  تا  امروز 4 مورد از پرونده های احتکار را  علی رغم همه مشکلات،تهمت ها و..رای آن ها را صادرکردم.، در یک مورد 90 میلیون تومان فردی را محکوم کردیم و یکی را 23 میلیون تومان محکوم کردیم.
وی ادامه داد: در این 7 پرونده، احتکار شکر، برنج ،روغن، پوشک بچه، پنیر، لاستیک خودرو صورت گرفت که  که از همکاری کسانی که در گشت های مشترک همکاری داشتند به ویژه نیروهای امنیتی و انتظامی تشکر می کنم.
رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه افزود:در  حال حاضر  کاغذ آچار در شهرستان نداریم ،تنها یک مغازه با قیمت  33 هزار تومان عرضه می کند که با همکاری نیروهای امنیتی به دنبال این هستیم ،ببینیم کاغذ را کجا احتکار کردند.
صالحی گفت : کمبود سیمان،روغن جامد ، گوشت قرمز هم به علت اعتصاب  قصاب ها در سطح شهرستان داریم.
وی در پایان عنوان کرد:قیمت آنالیز شده گوشت قرمز را اعلام کنید تا  قصابی هایی که پروانه کسب دارند او این قیمت را اعمال نمی کنند پروانه کسب آنها را ابطال کنیم،2 قصابی را نیز پلمپ کردیم و نصب پارچه هم داشتیم.
 
حضور بازرسان استانی و گشت های مشترک مورد تاکید است
معاون فرماندار کهگیلویه نیز در این جلسه اظهار کرد:گشت مشترک بسیار کارساز است و موردتاکید است و تا زمانی که وضعیت بازار به سمت وسوی ثبات و آرامش نرسد ، حتما گشت مشترک مورد تاکید است.
ابراهیم خنجری عنوان کرد:حضور بازرسان استانی مورد تاکید است و تعداد مورد نیاز را اعلام کنید تا در خواست دهیم که  حد اقل دو هفته یکبار در شهرستان حاضر شوند اگرحضور بازرسان استانی تا این اندازه موثر است از استان همکاری می خواهیم.
خنجری با اشار ه به مصوبات تکراری از جمله میدان عرضه دام و کشتار غیر مجاز بیان کرد: با بیان مصوبات تکراری چنین به نظر می رسد عزم جدی وجود ندارد، پس نیاز است به صورت انفرادی وارد کار نشوید و به صورت گروهی اقدام کنید چرا که قصابی های غیر مجاز هم سلامت مردم را به خطر می اندازد  و هم به اقتصاد بازار ضربه می زند .
وی گفت:بحث قصابی های غیر مجاز،میدان عرضه دام در جلسات قبل مصوب شده بود که با محوریت جهاد کشاورزی سامان دهی شود ،برای آخرین بار مصوب می کنیم  باید برخورد شود این موضوع به جلسه بعدی نباید کشیده شود.
وی در پایان مطرح کرد: قیمت اصلی گوشت قرمز و آنالیز مجدد در استان  صورت می گیرد و اعلام خواهد شد و از صنعت معدن تجارت خواست مباشران فروش را سریع تر معرفی کنند تا سهمیه کالای  شهرستان را جذب کنند.
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1