تاریخ انتشار
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۴۷۴۲۵۸
کبنا گزارش می‌دهد

یک فیلم زیبا و چند عکس از سدهای کهگیلویه و بویراحمد

۱
۲
فایل مرتبط کبنا ؛آرش مصلح، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد کوثر در بارش‌های اخیر توانست سیلاب هزار و ۱۰۰مترمکعب برثانیه را مهار و با مدیریت دقیق مخزن از بروز خسارت به پایین دست جلوگیری کند، همچنین ظرفیت سد شاه قاسم ۱۰ میلیون مترمکعب است و ۹ میلیون مترمکعب قابل بهره‌برداری است که تاکنون ۶.۵ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شده است و در حال حاضر نیز ذخیره آب سد چمشیر به ۵۶۵ میلیون مترمکعب رسید.
   
بیشتر بدانید| فیلم زیبا از خروش آب در سدهای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کبنا، همچنین سیدعلی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد آخرین وضعیت سد‌های استان و میزان ذخیره آب در این سد‌ها پس از بارش‌های اخیر (پنجم و ششم فروردین‌ماه 1403) را تشریح کرد و گفت: ظرفیت سد شاه قاسم ۱۰ میلیون مترمکعب است و ۹ میلیون مترمکعب قابل بهره‌برداری است که تاکنون ۶.۵ میلیون مترمکعب آب وارد این سد شده است.

عکس| مخزن سد کوثر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پیش‌بینی می‌شود با بارندگی‌هایی که در آینده پیش‌بینی شده است سد شاه قاسم تا اوایل اردیبهشت امسال پر شود.
وی به وضعیت سد کوثر اشاره و عنوان کرد: ظرفیت سد کوثر ۵۰۸ میلیون مترمکعب است که این سد کاملاً پر شد و سد سرریز کرد که تونل‌های تخلیه آب باز و حجمی از آب در حال تخلیه است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ظرفیت سد چم شیر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب است که در مقطعی رها‌سازی آب برای کشاورزان انجام شد و ذخیره آب به ۳۵۰ میلیون مترمکعب کاهش یافت.


عکس| پایین دست سد کوثر

وی بیان کرد: در حال حاضر ذخیره آب این سد به ۵۶۵ میلیون مترمکعب رسید و‌امیدواریم با بارش‌های خوبی که پیش‌بینی شده ذخیره سد به بیش از ۸۵۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.
احمدزاده با اشاره به بارش‌های خوب یک هفته اخیر در استان گفت: پروژه‌های آبخیزداری به خصوص در دشت امامزاده جعفر سرریز کردند.




عکس‌| پایین دست سد کوثر
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
خخخخخخخخخخخخ برو نگاه کن جناب مصلح کنترل خخخ
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1