تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : ۴۷۴۵۹۴
زمان زیادی تا آغاز به کار مجلس دوازدهم باقی نمانده و بازار پیش‌بینی‌ها درباره‌ی نحوه‌ی فعالیت نمایندگان در مجلس آینده داغ است

پزشکیان و تاجگردون در رأس فراکسیون میانه‌روها؟

۳
۰
پزشکیان و تاجگردون در رأس فراکسیون میانه‌روها؟
کبنا ؛زمان زیادی تا آغاز به کار مجلس دوازدهم باقی نمانده و بازار پیش‌بینی‌ها درباره‌ی نحوه‌ی فعالیت نمایندگان در مجلس آینده داغ است؛ یکی از این پیش‌بینی‌ها تشکیل فراکسیون میانه‌روها با محوریت مسعود پزشکیان و غلامرضا تاجگردون است.
به گزارش کبنا، در انتخابات ۱۱ اسفند جمعی از کاندیداهای جریان میانه‌روها توانستند آرا مشارکت‌کنندگان در انتخابات را کسب کنند و راهی مجلس دوازدهم شوند.
تعداد نمایندگان جریان میانه‌روها در مجلس آینده بین ۳۰ تا ۵۰ نفر تخمین زده می‌شود که با توجه به اینکه تعدادی دیگر از نمایندگان در مرحله‌ی دوم انتخابات برگزیده خواهند شد احتمال افزایش شمار آنها وجود دارد.
جریان میانه‌روها که تشکیل شده از اصولگرایان معتدل، بخشی از اصلاح‌طلبان و نیروهای سیاسی نزدیک به روحانی است هدف خود از مشارکت در انتخابات مجلس را تشکیل یک فراکسیون اقلیت و اثرگذار در مجلس دوازدهم قرار داده بود.
با توجه به سابقه‌ی نمایندگانی که از این جریان وارد مجلس شده‌اند به نظر می‌آید که مسعود پزشکیان و غلامرضا تاجگردون امکان و توانایی و در کنار آن مقبولیت نسبی بیشتری برای محور قرار گرفتن در چنین فراکسیونی را دارند.
تاجگردون و پزشکیان بر استقلال فراکسیون میانه‌روها تاکید دارند و معتقدند که برای اثرگذاری آن لازم است از معتدلین همه‌ی جریان‌ها در آن استفاده شود.



مسعود پزشکیان، نماینده‌ی منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در گفت‌وگویی با انصاف نیوز گفت: باید با میانه‌روهای مخالف تندروی در دو جناح که معتقدند در صورتی که تندروها حاکم شوند وضعیت جامعه بدتر خواهد شد برای تشکیل فراکسیون میانه‌روها صحبت کرد. این فراکسیون را با حضور میانه‌روهای هر دو طرف می‌توان به طور منسجم‌تری در مجلس آینده تشکیل داد و در برابر تندروی‌ها ایستاد. 
غلامرضا تاجگردون، نماینده‌ی منتخب مردم گچساران و باشت نیز در گفت‌وگویی با خبرآنلاین بر استقلال فراکسیون میانه‌روها از جریان‌های سیاسی موجود تاکید کرد و گفت: جریان مستقل خیلی راحت‌تر می‌توانند کار خودشان را جلو ببرند تا گروه‌های اصلاح‌طلبانه. نیروهای خیلی خوب و با انگیزه‌ای این دوره به مجلس آمده‌اند که به نظرم خیلی خوب می‌توانند این جمعیت را جمع کنند و از تجربه افراد استفاده کنند.
علی مطهری، فعال سیاسی جریان میانه‌روها درباره‌ی پیش‌بینی خود از وضعیت فراکسیون میانه‌روها در مجلس دوازدهم گفت: برای تشکیل فراکسیون میانه‌روها شمار قابل قبولی از نمایندگان میانه‌رو در میان منتخبان حضور دارند، در مرحله‌ی دوم انتخابات هم امکان افزایش تعداد نمایندگان عقلگرا و معتدل کاملاً وجود دارد. اگر نمایندگان میانه‌رو مدیریت خوبی داشته باشند حتما می‌توانند با تشکیل یک فراکسیون امکان اثرگذاری را داشته باشند. موانع خاصی برای تشکیل چنین فراکسیونی پیش روی آنها نیست. برای چنین کاری ابتدا باید خودشان تصمیم بگیرند. فراکسیون میانه‌روها در تصمیم‌گیری‌های مهم از جمله انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌تواند اثرگذار باشد. برای مثال با ائتلاف با یکی از دو فراکسیون دیگر می‌توانند برخی از افراد میانه‌رو هم وارد هیئت رئیسه مجلس آینده شوند.

نام شما

آدرس ايميل شما

Czech Republic
متاسفانه تعداد میانه روزهای منتخب مجلس دوازدهم به عدد انگشتان دست هم نمی رسد و بسیاری از این میانه روها یا رد صلاحیت شدند یا هم به واسطه عدم حضور مردم در انتخابات موفق به حضور نشدند و افراد تندرویی مثل رسایی و نبویان وارد مجلس شده اند بنابراین مجلس دوازدهم رادیکال تر از مجلس قبلی است که خداوند به داد ملت برسد
Iran, Islamic Republic of
عشق فقط حاج غلام، مرد كار و اقتصاد
کریم
Iran, Islamic Republic of
په بهرامینه حساب نکردیته
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
1