تاریخ انتشار
شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۱۸
کد مطلب : ۴۶۷۳۲۹
آغاز سال تحصیلی جدید و لزوم‌ اصلاح رویه‌های نادرست؛

گزارش ویژه کبنانیوز؛ املاک مازاد آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در اختیار چه کسانی است؟ / غلبه آشنایان و اقارب بر ملک‌های گران‌قیمت آموزش و پرورش با این وجود همچنان آقایان ادعا می‌کند که زمین برای ساخت مدرسه ندارند / تا لزوم تغییر و تحول در دستگاه‌های دولتی درک نشود، در بر همان پاشنه می‌چرخد

۲۸
۰
گزارش ویژه کبنانیوز؛ املاک مازاد آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در اختیار چه کسانی است؟ / غلبه آشنایان و اقارب بر ملک‌های گران‌قیمت آموزش و پرورش با این وجود همچنان آقایان ادعا می‌کند که زمین برای ساخت مدرسه ندارند /  تا لزوم تغییر و تحول در دستگاه‌های دولتی درک نشود، در بر همان پاشنه می‌چرخد
کبنا ؛آغاز سال جدید تحصیلی را به همه ایثارگران عرصه تعلیم و تربیت تبریک می‌گوییم و همچنین تقارن آن را با هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های رزمندگان اسلام گرامی می‌داریم. این گزارش نافی خدمات و تلاش‌های معلمان، فرهنگیان و مدیران صادق آموزش و پرورش نیست. بلکه تلاش دارد با بیان نواقص و ایرادات در راستای اصلاح امور قدم بر دارد. مشکلات و چالش‌های متعددی را برای آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بحث زیرساخت‌های آموزشی بر می‌شمارند. بحران فضای آموزشی شهرستان بویراحمد مرتب در جلسات مطرح می‌شود، تاجایی که از آن به عنوان شهرستان سیاه به لحاظ کمبود فضای آموزشی قلمداد می‌کنند.
تغییر و تحول مثبت بر کسی پوشیده نیست چرا که نیاز آینده است و اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد. سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی موفق در دنیای امروز سازمان‌هایی هستند که تغییر و تحول را در چارچوب تشکیلاتی خود بگنجانند. برکسی نهان نیست که بنیان هر اداره یا دستگاه دولتی و سازمانی بر پایه برآورده‌سازی نیاز‌های جامعه هدف خود است و از آنجائیکه نیاز انسان‌ها دائم در حال تغییر و یا میل به سمت نیاز جدید است بنابراین لزوم تحول در ادارات دولتی همواره دیده می‌شود. آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اینکه دو رسالت بسیار مهم بر دوش دارد، بیش از هر دستگاه و یا اداره دیگری نیاز به تحول دارد و این تحول با حضور مدیریت تحول‌خواه، دارای برنامه‌، متعهد و دغدغه‌مند و شفاف ایجاد می‌شود. سال‌ها است که قشر فرهیخته فرهنگیان و معلمان از نبود مسکن رنج می‌برند و همچنین روزی نیست که مسئولان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد از کمبود فضای آموزشی حرف نزنند. این در حالی است که آموزش و پرورش سرمایه‌های عظیمی را در اختیار دارد و قانون‌گذار راهکارهای لازم را برای استفاده بهینه از این سرمایه‌ها را تدارک دیده و تنها مدیریت کارآمد می‌خواهد که بتوانند آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد را از این شرایط نجات دهد.
بنا بر اطلاعات شنیده شده و رسیده به دفتر کبنا نیوز، املاک قیمتی زیادی در اختیار آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد است که دانش آموزان و فرهنگیان صاحبان اصلی این املاک، کمترین بهره از آنها می‌برند. متأسفانه آموزش و پرورش از مدیریت تحولی که بتواند این دستگاه مهم را از وضع موجود به وضع مطلوب برساند، فعلاً بی‌بهره است. قانونگذار در بودجه 1402درصدی از اعتبارات سفر و ملی استان‌ها را از محل مولدسازی و فروش املاک مازاد مشخص کرده و آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌های می‌باشد که املاک زیادی در اختیار دارد و می‌تواند از همین محل بخش عمده‌ای از مشکلات آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و فرهنگیان را مرتفع ساخت.
استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ مولدسازی نسبت به سایر استان‌های دیگر عقب مانده است و اگر 
دست روی دست گذاشته شود و اقدامی انجام نگیرد، استان عقب می‌ماند، ساخت و ساز‌های فضا‌های آموزشی استان کهگیلویه و بویراحمد رو به کاهش است و بحران ساخت و ساز در استان وجود دارد. اکنون این سئوالات پیش می‌آید که املاک مازاد آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در اختیار چه کسانی است؟ چرا املاکی که باید در اختیار فصل آموزش و دانش‌آموزد باشد، نیست؟ چگونه املاک به این افراد واگذار شده است؟ سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کهگیلویه و بویراحمد که دبیر مولدسازی می‌باشد، چرا تاکنون در این باره سکوت کرده است؟
آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد چهار ملک گرانقیمت روبروی بیمارستان شهید بهشتی در مرکز شهر دارد که زمین هر کدام از این ملک‌ها بر اساس یک حساب سرانگشتی 100 میلیارد تومان برآورد شده است، اما این املاک گران در قرق مطب‌های پزشکان می‌باشد که ماهی 20 میلیون تومان به آموزش و پرورش می‌دهند و در قبال این سرمایه عظیم عدد ناچیزی هست. آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد می‌تواند با فروش این زمین‌ها بر اساس آئین نامه مولدسازی در بهترین جاها با رعایت اصول شهرسازی مجهزترین مدارس را احداث کند تا از این بحران فضای آموزشی در بیاید. به گفته مسوولان آموزش و پرورش تراکم دانش آموزان در مدارس شهرستان بویراحمد از 40 نفر عبور کرده و در واقع یک بحران است. مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از ماحصل فروش املاک مازاد می‌توانند پروژه‌های آموزشی خوبی را تعریف کند؟ حال این ابهام و پرسش پیش می‌آید که چرا این کار انجام نمی‌گیرد؟ آیا در پشت پرده‌ها خبری است؟
در شهر سی‌سخت اطراف یکی از میادین، 400 متر کنار بلوار متعلق به آموزش و پرورش است که حداقل ۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد و چنانچه صدای آن درآورده نشود کس دیگری صاحب آن می‌شود.
مولد‌سازی استان کهگیلویه و بویراحمد در کشور آخر است و برخی در استان ما معتقدند آئین‌نامه مولد‌سازی حاشیه دار است، این در حالی است که دولت رئیسی از قانون مولد‌سازی حمایت و اعلام کرده زمین‌های بلااستفاده تبدیل به احسن شود و خریدار اول آن هم دولت است و بازی برد برد است. به طور مثال شهر یاسوج در بحث نهضت ملی مسکن با کمبود زمین مواجه است و داد همه هم در این خصوص در آمده، آیا نمی‌شود زمین‌های متعلق به آموزش و پرورش که بدون حساب و کتاب به قوم و خویشی برخی از مسوولان بذل و بخشش شده را برای مسکن ملی در نظر می‌گرفت و از آن طرف شهرستان بویراحمد را از بحران کمبود فضای آموزشی نجات داد.
بر اساس اطلاعات پایگاه خبری کبنا نیوز، یک هکتار زمین روبروی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج وجود دارد که بلااستفاده مانده است. استخری در بلوار شهید قرنی یاسوج وجود دارد که مربوط به آموزش و پرورش است و به اجاره رفته است، اصل ماجرا این است که این یک ملک آموزشی است و استخری نیمه کاره در آن وجود دارد. اما همین ملک به یکی از قوم‌وخویش‌ها اجاره داده شده و فروشگاه بزرگ میوه فروشی در آن باز شده و با سازه ناایمنی (بلوک) حصار کشی شده و متری سه تا ۴ تومان اجاره رفته است. با این وجود همچنان آموزش و پرورش ادعا می‌کند که زمین برای ساخت مدرسه ندارند.
حدود 40 ملک مازاد آموزش و پرورش در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است. در باشت نیز مدرسه مرحوم اندرزی سابق در اختیار سنگ فروشی قرار گرفته که این زمین حداقل ۱۰ میلیارد تومان ارزش دارد.
آموزش و پرورش می‌تواند با فروش این املاک پایانه حمل و نقل مدارسی راه بیندازد. مدیریت یاسوج سخت‌تر است یا اصفهان با آن همه عظمت، مدیریت یاسوج سخت‌تر است یا تهران. یقین می‌توان استان کهگیلویه و بویراحمد را به بهترین نحو مدیریت کرد، اما مشکل اینجا است که بعضی از دستگاه‌های دولتی در دست مدیران ناتوان و ناکارآمد قرار گرفته است. زمین‌ها و املاکی هستند که بیش از 20 سال دست نخورده‌اند و شاید تا 25 سال آینده هم همینجوری دست نخورده باشند؛ چرا با فروش این املاک نباید مشکلات آموزشی را مرتفع ساخت، آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اگر این زمین‌ها را لازم دارند که از آنها بهترین استفاده را ببرند و اگر هم مازاد است طبق قانون مولدسازی آنها را به فروش برسانند. چه دلیلی دارد که این املاک در اختیار میوه فروشی و کارواش دوستان و اقارب قرار بگیرد.
به نظر می‌‍رسد؛ تا لزوم تغییر و تحول در دستگاه‌های دولتی درک نشود، در بر همان پاشنه می‌چرخد. آدرس سایر املاک مازاد آموزش و پرورش در اختیار دفتر این پایگاه خبری است.
کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
گل گفتی وخدا یاور مدیرسایت کبنا باشد .آری آموزش وپرورش ازبی تدبیری و روزمرگی رنج می برد از حق وحقوق دانش آموز که داشتن مدرسه شیک وب کلاس باشد غافل مانده است .چرادانش آموزبایددرکلاس ۴۵ نفری درس بخواند که باعث کارایی کم می شود اما فضای مازاد دراختیار قوم و خویشان قرار گیرد
Iran, Islamic Republic of
میگم کسی از استاندار خبردارد ، تو استان هست یا خرج از کشور ؟وعده تغییر مدیران به کجا کشید .چرا از تغییردرآموزش وپرورش خبری نیست؟
خبر
United States
خیلی از خانه های سازمانی آموزش پرورش واستانداری در دولت احمدی نژاد فروخته شد به بعضی از کارکنان!!
چرا زارع پور مدیر قبلی ویارس معاونش قدامی نکردند برای این فرمایشات ؟!!! وساختن ساز نکردند؟!!
سیسخت
Romania
والا مدرسه قلم چی جدیدودانش سابق تعدادزیادی دانش اموزمقطع ابتدایی را جاداده توی کلاسهایی واصلا هیچ معلمی نمیرسه باهمشون کارکنه...زمین مازادهم تادلتون بخوادهست وجاداره برای مدارس جدید...
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
با سلام صمن تشکر از شفاف‌سازی شما به اطلاع بر سالم که در ابتدای بلوار قرنی از سمت بلوار کشاورز چند ساله که زمین آموزش و پرورش تحویل اقای ..‌ دا ه شده با کرایه ناچیز که کارواش در آن احداث شده الان در کنار آن ملک تحویل شخصی از طایفه ... داده شده که چند مغازه راه اندازی کرده خدا می داند کرایه این املاک از کجا سر در می آورد متاسفانه شما از فروش صحبت کردید تو را خدا جلوی فروش را بگیرید چون اگه فروخته شوند اول با رانت به تعدادی خاص داده می شوند ثانیا پول فروشش معلوم نخواهد شد سر از کجا در می‌آورد و خورده می شود و کسانی بالا می کشندش خدا پدر اون افرادی را بیامرزه که سالیان قبل این املاک را برای آموزش و پرورش خر یدند چون الان می بینیم تو این &اصلا فضای آموزشی در نظر گرفته نمی شود و همه امید به فضاهای&&&
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
با سلام صمن تشکر از شفاف‌سازی شما به اطلاع بر سالم که در ابتدای بلوار قرنی از سمت بلوار کشاورز چند ساله که زمین آموزش و پرورش تحویل اقای ..‌ دا ه شده با کرایه ناچیز که کارواش در آن احداث شده الان در کنار آن ملک تحویل شخصی از طایفه ... داده شده که چند مغازه راه اندازی کرده خدا می داند کرایه این املاک از کجا سر در می آورد متاسفانه شما از فروش صحبت کردید تو را خدا جلوی فروش را بگیرید چون اگه فروخته شوند اول با رانت به تعدادی خاص داده می شوند ثانیا پول فروشش معلوم نخواهد شد سر از کجا در می‌آورد و خورده می شود و کسانی بالا می کشندش خدا پدر اون افرادی را بیامرزه که سالیان قبل این املاک را برای آموزش و پرورش خر یدند چون الان می بینیم تو این *اصلا فضای آموزشی در نظر گرفته نمی شود و همه امید به فضاهای *
احمدی
Iran, Islamic Republic of
مشکل آموزش و پرورش مدیریت بسیار ضعیف و ناتوان عزت خواه است و ، با مدیریت تملق گویی و چاپلوسی و ظاهر سازی و تبلیغات کاذب رسانه ای و رواج طایفه گرا بی و فامیل بازی ، آموزش و پرورش را در راستای منافع انتخاباتی نماینده مجلس قرار داده
دنا
Iran, Islamic Republic of
یه محوطه بزرگی به اسم سالن ورزشی مزین به اسم یکی ازشهدااست ونمیدونم مالکیتش مال تربیت بدنی یاآموزش وپرورش...جون میده برای مدرسه واقعآ...
برنو
Iran, Islamic Republic of
املاک روبروی فروشگاه رفاه یاسوج در اختیار چه کسی میباشد.صندوق ذخیره بخش خصوصی است و تا مدت پیش در اواره رفاه آموزس و پرورس کارش انجام میشد و الان در ساختمان روبروی رفاه به برکت ارتباط با آقای سبحانی معاون پشتیبانی در اختیار صندوق ذخیره قرار دارد.
محمد حسین
Iran, Islamic Republic of
تملق و ریا و خبر سازی های دروغ و طایفه گرا بی و فامیل بازی و منطقه گرایی و انتصابات قبیله ای آموزش و پرورش را نابود کرده نتیجه شد اینها
در امتحانات نهایی دانش آموزان رتبه آخر کشور ،
در المپیاد های علمی از مدرسه تا کشور فاقد رتبه علمی
در ارزیابی فعالیتهای نماز دستگاهها ی اجرایی استان ضعیف ترین دستگاه استاند
در مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان رتبه آخر کشور فاقد حتی یک رتبه ،
در سواستفاده از موقعیت اداری و حیف و میل اموال در راستای انتخابات مجلس که در گزارش مبسوط آمده
تخلفات مالی و اداری
لوداب سرافراز
Iran, Islamic Republic of
بخدا این پست مدیرکلی زیبنده آقای عزت خواه نبود و نیست چون در لوداب مدیر بود و ناتوان و بعد از مدتی عزل شد
این کلاه براش مشاهده بود
United Kingdom
در باشت کبنا به کاهدان زده ای اولا مرحوم اندرزی شهید نیست اولین معلم شهر باشت است که مدرسه مدرن و نوسازی بنام زنده یاد اندرزی نام گذاری شده است که مدرسه ای هئیت امنایی است و فعال هستند و مدرسه مد نظر شما مدرسه ابتدایی مطهری که قدیمی ترین مدرسه باشت است و چون بخشی از زمین محوطه آن دارای معارض می باشد و پرونده قضایی دارد و این بخش از شهر نیاز به مدرسه و کلاس ابتدایی دارد اصلا مازاد هم نمی باشد ولی به خاطر داشتن معارض فعلا معطل مانده است کاش قبل از زدن این نوشتار حداقل با یک تماس تلفنی جویای وضعیت این مدرسه می شدید
معلم
Russian Federation
&منفور ترین مسئول تاریخ در بین مردم میشود با این ترس و گوش به فرمان بودن نماینده ها ثابت کرد برای حفظ صندلی هر کاری میکنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقایان بازرس لطفا ورود کنید که خانه های مسکونی آموزش و پرورش به چه کسانی داده شده بر اساس چه ضوابطی
بعد از ۲۸ سال کار ۶تا بچه جانباز باید پشت سر اونی بمونم که تازه اومده سر کار
عدالت
شهیدی
Russian Federation
عزل مدیرکل ضعیف و فامیل باز آموزش و پرورش استان خواسته فرهنگیان استان است
Iran, Islamic Republic of
در یک از جمله آموزش و پرورش جز خرابه ای و اسمی در استان نمانده است و خدا نیامرزد &ترسو و بی تدبیر را که با این همه حق کشی آشکار و رتبه های آخر کشوری دست به آموزش و پرورش نزده است و این وضعیت قوم و خویشی و خانوادگی که در آموزش و پرورش بیداد می کند را تغییر نمی دهد
Iran, Islamic Republic of
&&اما تمام نیروهای آموزش و پرورش از نیروهای زاویه دار با نظام بر این ادارات حاکم است&&&&&
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین طور هست
بلوار قرنی
United States
درود بر شما، احسنت برشما عجب گزارش خوبی به این میگن کار کارشناسی ،اگر همون استخر واقع در دولت اباد در ۴۵ماری قرنی راهن اندازی شود علاوه برداشتغال زایی این همه هزینه به هدر نخواهد رفت ودانش آموزان می توانند کلاس شنا را هم داشته باشند .متاسفانه این استخر شده کارواش ومیوه فروشی .
United States
🔹عابدترين مردم كسى است كه در برپايى واجبات، استوار باشد،
🔹زاهدترين مردم كسى است كه حرام را ترك كند،
🔹كوشاترين مردم شخصى است كه گناهان را رها كند.
📚بحارالانوار 78: 373 ح 18
🏴 شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت باد
United States
🔹عابدترين مردم كسى است كه در برپايى واجبات، استوار باشد،
🔹زاهدترين مردم كسى است كه حرام را ترك كند،
🔹كوشاترين مردم شخصى است كه گناهان را رها كند.
📚بحارالانوار 78: 373 ح 18
🏴 شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت باد
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست
آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
آموزش و پرورش استان در رأس مدیر کل بی عدالتی هایی در آموزش و پرورش ایجاد کردده از جمله طایفه گرایی، فامیل بازی،طرد نخبگان،انحصارطلبی، دفتر ستاد انتخاباتی و ...البته که هیچ نهاد مسئول و ناظری هم نیست که به داد فرهنگیان برسد.
مردم ما انقلاب کردند، خون دادند، شهید و جانباز شدند تا عدالت برپا شود اما متاسفانه با وجود مدیران عدالت شده حلقه گم شده.
خدا نکند روزی برسد که جوانان ما در پشت بن بست های بی عدالتی درجا بزنند و گوش شنوایی برای فریادهایشان نباشد.
Iran, Islamic Republic of
عامو چند دهه ازش گوشته کجای کاری بیدار شو
فرهنگی
United States
با این بی عدالتی که مدیرکل آموزش و پرورش رواج داده شک دارم که آموزش و پرورش کارخانه انسان ساز و نهد فرهنگی باشد.
زبیده
Iran, Islamic Republic of
با این تعلل و کم لطفی که در عزل مدیرکل ضعیف اداره کل آموزش و پرورش استان ، انجام می شود متاسفانه استاندار و وزیر محترم شریک جرم هستند و در برابر وجدان آگاه و فرهنگیان استان و روز قیامت پاسخگو باید باشند ،
سازمان بازرسی کجایی
United States
با سلام
ز چند ساله که زمین آموزش و پرورش تحویل اقای ..‌ دا ه شده با کرایه ناچیز که کارواش در آن احداث شده الان در کنار آن ملک تحویل شخصی از طایفه ... داده شده که چند مغازه راه اندازی کرده خدا می داند کرایه این املاک از کجا سر در می آورد متاسفانه شما از فروش صحبت کردید تو را خدا جلوی فروش را بگیرید چون اگه فروخته شوند اول با رانت به تعدادی خاص داده می شوند ثانیا پول فروشش معلوم نخواهد شد سر از کجا در می‌آورد و خورده می شود و کسانی بالا می کشندش خدا پدر اون افرادی را بیامرزه که سالیان قبل این املاک را برای آموزش و پرورش خر یدند چون الان می بینیم تو این اصلا فضای آموزشی در نظر گرفته نمی شود و همه امید به فضاهای
حق الناس
United States
بی مدیریتی و ضعیف بودن عزت خواه بر کسی پوشیده نیست حتی تمام کسانی که خارج از آموزش و پرورش هستند ولی ایشون را می شناسند از حال و روز آموزش و پرورش تأسف می خورند و می گویند عزت خواه در حد و اندازه یه مدیر مدرسه هم نیست چه برسد به مدیرکلی......از این بدتر تیم مدیریتی ایشون از رییس آموزش پرورش لوداب و عشایر گرفته تا معاونین ایشون نیز از ضعیف ترین افراد در بین فرهنگیان هستند تو را خدا بروید سوابق این افراد را از نزدیکان آنها جویا شوید تا به یقین برسید و این مصداق ضرب المثل:
حاکم شهری که مرغابی بود...........
دوستان در کامنت ها به نکات خوبی اشاره کردند از جمله خونه های سازمانی که ایشون در اختیار نزدیکان و دوستانش به بهای حفظ قدرت داده است
حق‌الناس
United States
نه به مدیریت ضعیف آموزش و پرورش
مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدرسه‌داری برای مدیرسازی؟

مدارس نزدیک به چهره‌های حاکمیتی از محل‌هایی هستند که مسوولان‌شان امید دارند نسل‌های بعدی ...
سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

سیاه‌ و سفید آمار اشتغال

 مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش اعلام کرد نرخ بیکاری به رقم ۷.۹درصد رسیده است. بررسی ...
هر دولتی که باشد قصه همین است؟

هر دولتی که باشد قصه همین است؟

همه که توان‌مان را هم افزا کنیم، قدرت مان چند برابر می‌شود و مشکلات را از سر راه برمی‌دارد....
1