کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محمد رحیم دهراب‌پور در نشست استاندار با تشکل‌های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد؛

آقای استاندار شما منتقد و معارض را با یک چوب می‌رانید / عقب‌ماندگی کهگیلویه و بویراحمد به‌‌دلیل مدیریت شبه‌سیاسی است / تاکنون حامی و مطالبه‌گر بوده‌ام، اما از حالا منتقد و مطالبه‌گر خواهم بود

27 دی 1401 ساعت 21:04

محمد رحیم دهراب‌پور: ما مخالف دولت نبوده و نیستم و از دولت حمایت کرده و مطالبه‌گر بوده‌ام. اما از حالا منتقد و مطالبه‌گر خواهم بود


محمد رحیم دهراب‌پور: ما مخالف دولت نبوده و نیستم و از دولت حمایت کرده و مطالبه‌گر بوده‌ام.  اما از حالا منتقد و مطالبه‌گر خواهم بود.
به گزارش کبنا، پیش از ظهر امروز در نشستی که برخی از احزاب و تشکل‌های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد منهای احزاب اصلاح‌طلب با استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشتند، تنها چند رسانه گزینشی دعوت شده بودند. با اصرار مخاطبان، کبنانیوز با برخی از افراد حاضر در این نشست گفت‌وگویی داشته است.

بیشتر بخوانید:
 
آقای استاندار چرا منافع و مصالح نظام و مردم را فدای مصالح و منافع خودتان و نمایندگان کردید؟

محمد رحیم دهراب‌پور از فعالان سیاسی شهر یاسوج و رئیس ستاد انتخاباتی محسن رضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز، به برخی از صحبت‌های خود در نشست با استاندار اشاره کرد.
وی گفت: در نشست تشکل‌های سیاسی با استاندار، بنده به ضرورت فعال شدن تشکل‌ها و احزاب سیاسی و نقشی که آنها در تحقق مطالبه‌گری مردم دارند، اشاره کردم.
دهراب‌پور گفت: همچنین اشاره کردیم که ما باید از طریق تشکل‌ها و احزاب و فعال کردن آنها، آفت قومیت‌گرایی در استان را برطرف کنیم.
وی ادامه داد: در این نشست به مثالی از پیامبر اکرم اشاره کردم و گفتم: فردی به پیامبر مراجعه کرده بود که فرزند من را نصیحت کن تا خرما نخورد، روز اول و دوم که آنها به پیامبر مراجعه کردند، پیامبر سکوت کرد. اما روز سوم پیامبر به آن بچه گفت که خرما نخور. مادر خطاب به پیامبر گفته بود چرا دو روز اول چیزی نگفتید؟ پیامبر جواب داده بود که چون در آن دو روز خودم خرما خورده بودم نتوانستم به او نصیحت کنم که خرما نخورد.
دهراب‌پور تصریح کرد: آقای استاندار حالا که شما این بحث قومیت‌گرایی را دارید، چقدر به رعایت قومیت‌گرایی توجه داشته‌اید؟
وی گفت: آنچه ما شاهدیم این است که چینش مدیریتی استان، نشان‌دهنده وجود همین قومیت‌گرایی است و هر کس فرصتی پیدا کرد حق را به نزدیکان خود داد و برای دیگران حقی در نظر نگرفت.
دهراب‌پور ادامه داد: من در این نشست گفتم استان ما محروم نیست، بلکه بالقوه ثروت‌مند است. ولی معتقدم استان ما عقب‌مانده است و علت عقب‌ماندگی هم به دلیل مدیریت شبه‌سیاسی است.
وی در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری در سفر سال 1373 به استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد که فرمودند: در این استان مشکل سیاسی وجود ندارد،، بلکه مشکل شبه‌سیاسی است و آن هم دخالت دادن مسائل قومی و قبیله‌ای است.
دهراب‌پور اظهار داشت: در حال حاضر 90 درصد مدیریت‌ ما به همین صورت است و بیشتر نشان دهنده غلبه تفکر نمایندگان و چینش مدیریتی برای انتخابات سال آینده است.
وی ادامه داد: در ابتدای تشکیل دولت سیزدهم مقام معظم رهبری توصیه کرد که نمابندگان در حوزه اجرایی دخالت نکنند، در حالی که الأن عکس آن عمل شده و این به معنای زاویه با مقام معظم رهبری است.
دهراب‌پور تأکید کرد: ما گفتیم نیروهایی که شما در نظر گرفته‌اید کارآمد نیستند و در هر اداره و سازمانی، چند نفر نیرو قوی‌تر از رأس آن اداره وجود دارد که از آنها استفاده‌ای نشده است. در حالی که اگر  شایسته‌سالاری وجود داشت باید از آنها استفاده می‌شد.
این فعال سیاسی ادامه داد: ما گفتیم مخالف دولت نبوده و نیستیم و از دولت حمایت کرده و مطالبه‌گر بوده‌ایم. الأن به اعتقاد ما، شما منتقد و معارض را با یک چوب می‌رانید.
وی ابراز داشت: ما معتقدیم دولت باید حمایت شود، مشروط بر اینکه کارآمدی دولت بر همه روشن بوده و رضایت مردم را در پی داشته باشد.
دهراب‌پور در گفت‌وگو با کبنا به تعداد اندک خبرنگاران در این نشست اشاره کرد و گفت: در این جلسه جای مطبوعات خالی بود. در حالی که استاندار باید توجه داشته باشد عصاره اصلی جامعه‌ای که بحث مردم‌سالاری دینی در آن مطرح است، همین مطبوعات، تشکل‌ها و احزاب است.
وی ادامه داد: وجود این‌ها به نوعی کمک به مدیریت است؛ اگر مطبوعات، تشکل‌ها و احزاب حضور نداشته باشند، آقایان هم در اداره کردن یک طرفه عمل می‌کنند و بی اعتمادی و نارضایتی‌هایی که الأن وجود دارد، برگرفته از همین نگاه‌هاست.
دهراب‌پور در ادامه گفت: بنده به خاطر تقویت نظام و تحقق منویات مقام معظم رهبری، پیوسته حامی دولت‌ها بوده و هستم؛ به‌ویژه در این مدتِ تشکیل دولت سیزدهم، صد درصد حامی و مطالبه‌گر بوده‌ام، اما از این به بعد بیشتر منتقد و مطالبه‌گر خواهم بود.
وی اظهار داشت: استاندار گفت که نمایندگان دخالتی ندارند و ما با آنها تعامل داریم و جریان‌های اصولگرا بیشتر از نمایندگان به ما فشار آورده‌اند. ما در جواب گفتیم: این اشکالِ کارِ شماست؛ نمایندگان و نیروهای سیاسی پیشنهاد داده‌اند و شما باید تصمیم بگیرید و بخش عظیمی از این اتفاقات خارج از تصمیم شماست.
گفتنی است محمد رحیم دهراب‌پور، عضویت در شورای مرکزی حزب حمهوری اسلامی دفتر استان کهگیلویه و بویراحمد، دبیری جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی، دبیری رایحه خوش در دولت محمود احمدی نژاد، دبیری حزب عدالت‌طلبان ایران اسلامی و دبیری جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی را در سابقه فعالیت سیاسی خود دارد.


کد مطلب: 457174

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/report/457174/آقای-استاندار-منتقد-معارض-یک-چوب-می-رانید-عقب-ماندگی-کهگیلویه-بویراحمد-به-دلیل-مدیریت-شبه-سیاسی-تاکنون-حامی-مطالبه-گر-بوده-ام-اما-حالا-خواهم

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1