تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۴۴۳۰۴۳
تحلیلی بر موضوع انتخاب شهردار گچساران؛

شهرداری دوگنبدان در پیچ و خم سیاست زدگی / چه کسی شهردار گچساران می‌شود؟

۶
۰
شهرداری دوگنبدان در پیچ و خم سیاست زدگی /  چه کسی شهردار گچساران می‌شود؟
کبنا ؛درست یا نادرست؛ رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون از نظر بسیاری، نامنصفانه‌ترین اتفاق سیاسی تاریخ شهرستان‌های گچساران و باشت و استان کهگیلویه وبویراحمد بود.
به گزارش کبنا نیوز، ژست و خنده مسعود ظفری هنگام ثبت نام سید قدرت حسینی بحرینی در انتخابات میان‌دوره 1400 برای نگارنده یک ناخوش کردار بود. او در آن زمان شهردار گچساران بود. این کار او دخالت و سیاست بازی محسوب می شد و ضربه به اعتماد عمومی بود، یقیناً خواهش‌ها و انگیزش‌های زیادی هم از این عکس داشت. اما آن عکس یادگاری به کارش نیامد و نهادهای نظارتی و قضایی بدون توجه به هیاهیوهای سیاسی کارشان را انجام دادند و «ظفری» که با پشتوانه «سید قدرت» برای شهردار دوره ششم گچساران انتخاب شده بود، مجبور شد که ساختمان شهرداری گچساران را برای همیشه ترک کند.
بعد از رد صلاحیت او، سید مصیب موسوی به عنوان سرپرست شهرداری دوگنبدان و علی محمد آقایی به عنوان شهردار به دستگاه‌های مربوطه معرفی شدند. «آقایی» رد صلاحیت شد و واکنش تند پیمان علیپور عضو شورای شهر دوگنبدان از «خیانت» خبر می داد و گویا اسنادی دارد که دودمان خیلی ها را به باد می‌دهد. علیمراد جعفری در مطلبی از پشت پرده رد صلاحیت «آقایی» سخن رانده و گفت عریضه‌نویسان سال‌ها است که فرزندان این منطقه را از ریل خارج می‌کنند.
«ماه» داستان رد صلاحیت «آقایی» هیچ وقت پشت ابر نمی‌ماند و یک روز بر ملا می‌شود، و همچنین سکوت «سید ناصر حسینی پور» در حالی که هجمه‌های زیادی با رد صلاحیت آقایی به او وارد شد، شک و شبهه‌ها پیرامون دخالت «سید ناصر» در رد صلاحیت «آقایی» را تقویت کرد.
موضوع انتخاب شهردار گچساران کمی پیچیده تر شده؛ چرا که به نظر می‌رسد لیدرها نقش اول را در این میان دارند. نزدیکان سیدناصر نمی‌توانند چشم‌شان را روی اتفاقات شهر گچساران ببندند. آنها می‌خواهند که ریز و درشت مسائل شهر با نظر آنها انجام بگیرد. در صفحه شطرنج انتخاب شهردار گچساران بیشترین مهره را تیم نماینده مجلس می‌کشند و مرتب این حرف‌ها در محافل شنیده می‌شود. شهرداری گچساران قلب تپنده شهر است و می‌توان آن را به منزله ویترین آبادانی و توسعه دانست و به همین دلیل است که سیاسیون از انتخاب شهردار چشم پوشی نمی‌کنند. نقش «سید شجاع» برادر «سید ناصر حسینی پور» در انتخاب شهردار پُررنگ به نظر می‌آید. «سید شجاع» هم در دوران سید قدرت «اکتیو»تر بود. او در عالم سیاست های پشت پرده، نشان داده قدرت چانه‌زنی بالایی نیز دارد و بیشتر از بقیه پیگیر مسائل است.
فضای سیاسی گچساران تار و آشفته است و سیاست زدگی در انتخاب مدیران به بیشترین حد خود وجود داشته و دارد. برخلاف ادعای بعضی از اعضای شورای شهر دوگنبدان، نحوه انتخاب شهردار دوگنبدان شفاف نیست. نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر دوگنبدان حرف آخر را نمی‌زنند، آنها نظر نماینده مجلس را قطعاً می‌گیرند و لیدرهای نماینده قطعا گعده های خصوصی تری با برخی از اعضای شورا دارند. از هفت نفر اعضای شورا (شکوهی، علی محمد آقایی، محمدعلی کرمی، سید محمد لطیف طاهری، حبیب الله عاملی مقدم، پیمان علپور و محمدعلی مرادی)، محمدعلی مرادی و علیپور اصلاح طلب و بقیه اصولگرا هستند.
اعضای شورا در فرایند انتخاب شهردار، گفتند رزومه افراد را بررسی می‌کنیم و طبق آیتم‌هایی شهردار را انتخاب می‌کنیم. بر اساس امتیازبندی، علی فرد نفر اول شد، زینل زاده نفر دوم و ظفری نیز به عنوان نفر چهارم انتخاب شد که با نفرات اول اختلاف فاحش داشت. چهار نفر از اصولگرایان گفتند «ما این شیوه را قبول نداریم و باید رأی بدهیم». فرماندار هم به عنوان رئیس جلسه گفت «بله آیین نامه گفته است که باید رأی دهید». شورا رای‌گیری کردند. آن دو نفر هم جلسه را ترک کردند و ظفری به عنوان شهردار انتخاب شد.
گفته می‌شود ظفری تخلفاتی داشته است که قبل از انتخاب او نیز حرف آن بود. به همین دلیل مراجع چندگانه نیز او را رد کردند و در نهایت صلاحیتش تأیید نشد. اعضای شورا دوباره نشستند برای انتخاب شهردار تصمیم بگیرند. در این دوره مشخص شد «رزومه دادن» فقط بازی بوده، دیگر نه خبری از زینل زاده شد و حتی در پیامی به اعضای شورا طعنه زد و علی‌فرد هم بی انگیزه شد. اعضای شورا نشستند و بر اساس ائتلاف‌هایی که بین آنها صورت گرفت، آقایی به عنوان شهردار انتخاب شد، اما با وجود اینکه می گفتند «آقایی» مورد تأیید همه ما است، اما مشخص بود که برخی از افراد، به این انتخاب رضایتی ندارند و البته این از تأثیر گعده ها با لیدرهای نماینده بود. تا تأیید صلاحیت شهردار، اصولگرایان نام حسام رحمانی را به عنوان سرپرست شهرداری پیشنهاد دادند، اصلاح‌طلب‌ها هم سید مصیب موسوی را انتخاب کردند. کم‌کم جبهه‌گیری علیه آقایی نیز شروع شد تا جایی که شنیده شده آقایی رد صلاحیت شده است.
گفته می‌شود طیف سید قدرت حسینی اعتقاد دارد باید شخص مورد نظر ما شهردار شود؛ چرا که کارمندان و کارگران شهرداری همراه با خانواده‌شان حدود دو هزار رأی دارند. ولی شواهد نشان می‌دهد که شهرداری از سید قدرت گرفته می‌شود. چرا که در حال حاضر تیم مخالف سید قدرت 5 نفر هستند و تنها دو نفر موافق او هستند. البته اگر سید قدرت در دور اول بر ظفری تأکید نمی‌کرد، الأن رأی شورا همراه با سیدقدرت بود.
به طور کلی در حال حاضر گزینه‌های زیادی روی میز اعضای شورای شهر دوگنبدان برای معرفی شهردار این شهر قرار دارد. افرادی که در حال حاضر از گزینه‌های شهردای هستند، یکی وحید نشاطی است. نشاطی که چندماه پیش، حکم سرپرستی اش در شهرداری در مراجع بالادستی شورای شهر رد شده بود حالا و پس از ضعیف شدن احتمال شهرداری آقائی، به یک گزینه تبدیل شده است. حسام رحمانی نیز هنوز به عنوان گزینه مطرح است. رحمانی شاید تنها گزینه‌ای است که ارتباط نزدیکی با سید قدرت دارد. فرزاد حیدری نیز هم‌اکنون یکی از گزینه‌های شهردار گچساران است و چندان مطیع سیدقدرت نیست. اما باید دید در این فضای غبارآلود که بر فرایند انتخاب شهردار حاکم شده است، چه کسی در نهایت به عنوان شهردار گچساران انتخاب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
این وسط هیچ حرفی از تخصص افراد نام برده زده نشد کاش استان عقب مونده وفلک زده ماهم مثل اصفهان ویزد کمی به تخصص و کاربلدی بها میداد تا وقتی انتخاب شهردارمون اینجوریه باید فاتحه پیشرفت شهر روخوند
گچ
Iran, Islamic Republic of
واقعا سیاسی کاری شهرو ب نابودی کشونده
حقیقت
United States
با تبریک به مردم عزیز گچساران

بالاخره جناب آقایی بعنوان شهردار تایید شدند

اونایی که رفتن یاسوج برای تخریب ایشان بگویید برگردن/ حق به حقدار رسید

کارشکنی ممنوع
Iran, Islamic Republic of
اگر موضوع تخصص باشد ظفری هست و بس
باوی
Lithuania
همین کم داشتیم شهردار گچساران بشه
امیرشیخی
France
در انتخاب شهردار مهمترین اصول تخصص، وابسته نبودن و اصالت است
ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی

ازدواج در نسل اول سیاسی‌ها یا سنتی در قالب معرفی دوست و خانواده بوده یا در خلال مبارزه ...
ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و ترکمنستان

ماجرای برگشت خوردن صیفی‌جات و محصولات کشاورزی ایرانی از روسیه و هند و حتی ترکمنستان یکبار ...
علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

علاقه اصولگرایان به دولت در سایه

دولت در سایه امر سیاسی مرسومی در کشورهای توسعه‌یافته است و اگر به صورت سازمان‌یافته پیش ...
1