تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۴۶۶۵۹۴
یادداشت ارسالی؛

«موحد» برای نیامدن آمده است

۲۸
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
«موحد» برای نیامدن آمده است
کبنا ؛بدون شک دوره نمایندگی سید محمد موحد در مجلس یازدهم ضعیف‌ترین دوره نمایندگی وی در طول دوره‌های طولانی نمایندگی این نماینده کهنه کار در مجلس شورای اسلامی است.
این که چرا در این دوره شاهد این سطح از انفعال و ضعف از سوی «سید محمد موحد» بودیم می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. کهولت سن، عدم نزدیکی سیاسی و فکری موحد با اکثریت مجلس، بالارفتن مطالبات مردمی و... می‌تواند از جمله این عوامل باشد.
همین ضعف هم سبب شد بر خلاف پیش‌بینی‌های اولیه در این دوره مهدی روشنفکر نماینده قوی‌تری از موحد ظاهر شود و بویژه در دو سال گذشته تصمیم گیرنده اصلی در استان روشنفکر باشد.
اکثر مدیران استانی و بویژه معاونان ادارات کل نیرو‌های وابسته به روشنفکر بوده‌اند، در سفر رئیس جمهور اکثر پروژه‌های برای «حوزه انتخابیه روشنفکر» تعریف و تخصیص اعتبار داده شدند، بکارگیری‌های نیرو با وجود شائبه غیر قانونی تماماً از نیرو‌های معرفی شده از سوی روشنفکر است و سایر موارد که همه این موارد گواه ضعف موحد است که نشان می‌دهد وی دیگر نه انگیزه و نه توان پیگیری ابتدایی‌ترین امورات مربوط به نمایندگی ندارد.
نکته جالب اما آن که با وجود چنین وضعیتی باز او در انتخابات ثبت نام کرده است و حالا که سن او چهار سال بالاتر رفته است چگونه می‌خواهد امورات انباشت شده حوزه انتخابیه را دنبال کند جای ابهام و سؤال اساسی دارد.
معلوم نیست ثبت نام مجدد وی خواسته و میل شخصی خودش بوده است و یا فشار اطرافیانش ولی هر چه است مصالح عمومی در این تصمیم در نظر گرفته نشده است و «موحد» با وجود سابقه بالا اما دیگر نماینده‌ای در تراز ابتدایی‌ترین امورات مردم نیست.
با وجود سابقه بلند موحد در نمایندگی، در مجلس یازدهم ثابت شد این سابقه هیچ کمکی حتی به خود وی نیز نمی‌کند به گونه‌ای که وی تا مدت‌ها به هیچ کمیسیونی راه پیدا نکرد و در نهایت نیز عضو کمیسیون کاملاً کم اثر و بی‌متقاضی قضایی مجلس شد.
نمایندگی مجلس صرفاً بحث یک فرد و یا منافع یک گروه محدود نیست و منافع و مصالح عمومی یک حوزه انتخابیه بزرگ در میان است بنابراین اینکه از اول عملکرد و وضعیت به گونه‌ای معترف گونه دال بر ضعف و ناکارآمدی و بی‌انگیزه‌گی باشد ولی کماکان اصرار بر ادامه کار به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و ممکن است کل کارنامه گذشته «موحد» را نیز زیر سؤال ببرد و سبب شکل‌گیری یک خاطره تلخ از وی در اذهان عمومی شود.
کهگیلویه نیازمند یک فرد جوان و پیگیر مطالبات عمومی است تا حداقل از وضعیت نگران‌کننده‌ای که دارد بدتر نشود چرا که در این حوزه انتخابیه مشکلات به حدی است که هیچ‌امیدی به توسعه و رشد حداقل در کوتاه مدت وجود ندارد.
حرف موحد همچون گذشته نه در سطح ملی که در استان نیز خریدار ندارد و با وجود ترافیک سفر مقامات به استان کهگیلویه و بویراحمد هیچ کدام از مقامات زحمت بازدید و سفر به حوزه انتخابیه بزرگ تحت نمایندگی موحد را به خود نمی‌دهند. نه تنها پروژه جدیدی برای این حوزه انتخابیه تعریف نشده است که پروژه‌های قدیمی یا تعطیل شده‌اند و یا بلاتکلیف مانده‌اند.
وضعیت سد آبریز، جاده لنده به بهبهان، سیکل ترکیبی پادوک و سایر طرح‌های آبرسانی در چهار شهرستان همه در تعلیق و یا تعطیلی به سر می‌برند و با وجود وعده‌های بی‌شمار برای حمایت و اعتبار بخشی به مجموعه بلادشاپور کماکان شاهد بی‌توجهی به این اثر بزرگ تاریخی هستیم.
حال در چنین شرایطی اصرار موحد بر ثبت نام مجدد و ادامه بازی تکراری و پر حاشیه انتخابات در کهگیلویه به تنهایی کافی است تا حتی نهاد‌های تصمیم گیرنده نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج دهند و البته رسالت اصلی بر دوش مردم است که با یک تصمیم انقلابی و جدی یا به انفعال و تکرار رای دهند یا تغییر و تحول را مطالبه نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
موحد درحق تاجگردون و رد اعتبارنامه ابشان نقش داشت چون می دونست پهلوی تاج کاری نمی کند. و دوست داشت نماینده گچساران ضعیف باشد.
Iran, Islamic Republic of
مردم حوزه انتخابیه موحد، خودشان هم می دانند که موحد برای به سرانجام رساندن پروژه های کوچک و بزرگ ساخته نشده و بیشتر به درد حل مسائل شخصی مردم است.
موحد هیچگاه و در هیچ برهه ای از زمان، نتوانسته جتی یک کارخانه برای حوزه انتخابیه اش تاسیس نماید.
متاسفانه، مردم حاضرند با این اوصاف، برای موحد جان بدهند تا نماینده بشود و لذا انجام شدن یا نشدن کارها، واسشون مهم نیست.

درد را از هر طرف بنویسید "درد" است
...
تیمور
Iran, Islamic Republic of
درگچساران حاج جعفری انسانی مومن،پاک ست
Romania
هیچ نیروی منصوب روشنفکر نبوده بی خود و بی جهت برچسپ نزنید
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت کبنا موحد ایا قبول ایابو ری بعضیا هم سه ایبو کبنایی ایتری اصلا و موحد تیتر نزنی یا خبرگزاری بدون نام موحد ارزشی نداره
Iran, Islamic Republic of
این 24سال چه عملکرد مثبتی داشت که حالا هم بخواد بیاد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما مثثبت ها را ببینید
علی
Iran, Islamic Republic of
دلت میاد!!!
این بار حتما رئیس مجلس میشه
دنای سبز
Iran, Islamic Republic of
ای خدای موحد که نهیب روشنفکر ایدا تو دهدشت یاد باد آن روزگاران
رهام
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین نماینده تاریخ انقلاب اسلامی روشنفکر
بویراحمد عزتمند
Iran, Islamic Republic of
کاش این دوره تشریف نیاورد در کهگیلویه بزرگ/ کاش این دوره در آغاجاری شرکت کند/ کاش مراقب آبروی ایشان باشند آنانی که ادعای هواداری می کنند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین نماینده تاریخ یاسوج
..
Iran, Islamic Republic of
این بار ترافیک مسئولین کشوری وزرا به شهرستان گچساران بود سال های عزت گچساران بود
United Kingdom
موحد تمام شد.
پرستار
Iran, Islamic Republic of
انسان هر چه پیرتر میشه ، نسبت به مقام و ملک و ...حریص تر
Germany
اتفاقا اگر روشنفکر از فیلتر شورای نگهبان رای شود که با بودن همه علایم وقرائن ومستندات تایید نمیشود .در انتخابات شکستش قطعی است
Iran, Islamic Republic of
برخلاف نظرنگارنده ، عدل جایگاهی ندارد وبازهم اقبال عمومی به سمت فردی شجاع وانقلابی ومرید واقعی رهبر معظم انقلاب حاج بزرگواری است
Iran, Islamic Republic of
موحد خودش با اهمال کاری و عدم پیگیری مطالبات مردم دربخش عمومی وعام المنفعه برای همیشه ازنمایندگی خداحافظی کرد
پارس
Iran, Islamic Republic of
ما از کهکلویه بزرگ هستیم جرا حرف الکی میزنی هیچ نمایند ه ای مثل موحد نیست موحد پیرشده به چی می گی پیر به نماینده ای که از ساعت 7 صبح تا 9 شب به صورت پیوسته و مداوم جواب مردم حوزه انتخابیه خود را می دهد. خدا شاهده من بهیش رای ندادم ولی این بار رای می دم
عدل که چیزی به نام صداقت تو وجودش نیست . بزرگواری نماینده مجلس بود....
دانشی سرفاریاب
Iran, Islamic Republic of
موحد دیگه تموم
اینکه جواب مردم بده آب و نون نمیشه
این شگردش همیشگیش
جواب و قول دادن
به امیدخدا عدل برنده میشه
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر ؟؟!!!
مرغ همسایه غاز نیست برادر
هر سه نماینده استان رو بذار روی هم یه جوجه سیاسی نمیشن!
تو چه بدبختی که روشنفکر پیشت علامه دهره!
کهگیلویه بزرگ
Iran, Islamic Republic of
این دفعه رأی ما حاج آقا عبدی پور شجاع و با سواد
ایل خان
United States
درخت بی ثمر را باید قطع کرد...۲۰ سال نماینده کهگیلویه مظلوم بود...بود یا نبود ایشان تاثیری ندارد..عملکردی نداشت
رضا
Iran, Islamic Republic of
ما امسال با تمام وجود پشت حاج آقا بزرگواری هستیم بنده بعنوان لیدر موحد نظر شخصیم اینه آقای موحد محبوبیتی ندارن تمام شده هست
Iran, Islamic Republic of
کهگیلویه دیگه تمام شد حداکثر بتونن حمالی خوزستان کنن
قربونعلی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من موحد با این سن بالا باید برود در مساجد نماز بخواند و با خدا راز و نیاز بکند و در صورت توانستن در مراسمات شرکت نماید...خدایی در حال حاضر و دین چه ایگرده...
Switzerland
نماینده مردم باید کسی باشد که بصورت واقعی دغدعه مردم را داشته باشد و به مصالح عمومی مردم پیگیر طرحها و کار های عامل المنفعه باشد نه دنبال کارهای َشخصی و خودنمایی و خودستایی باشد آقای موحد با توجه به حضور چند دوره ای در مجلس تا کنون نتوانسته عضو یک کمیسیونی که حداقل بیشتر کاربرد ی نسبت به وصعییت و تغییری و منفعتی برای استان داشته باَشد
Iran, Islamic Republic of
به موحد بگویید بساطت راجمع کن مردم دیگر تورانمیخواهند
قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

قطع همکاری سیاسی نبوده، اخلاقی بوده‌است

رئیس دانشگاه تهران گفت: من کاملاً مطلع هستم که از ادامه همکاری برخی از این افراد به علت ...
ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرای کلثوم قاتل سریالی مردان مازندران

ماجرایی که صبح شنبه ۱۱ شهریورماه مثل بمب در فضای رسانه‌های جنایی پیچید، انگار خاطره مهین ...
چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

چرا روس‌ها از شکست در جنگ اوکراین می‌ترسند؟

بسیاری از روس‌ها می‌ترسند در صورت پیروزی اوکراین در جنگ جاری "ولادیمیر پوتین" از قدرت ...
1