تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۵
کد مطلب : ۴۵۵۸۱۱
یادداشت ارسالی؛

کارنامه درخشان حاجی‌زاده در کهگیلویه و بویراحمد

۷
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کارنامه درخشان حاجی‌زاده در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛محسن حامدی- معاونت عمرانی یا همان مدیریت عمرانی یک حوزه بسیار پیچیده است و شامل؛ استراتژی‌ها، فعالیت‌ها و ابزارهایی است که باعث می‌شود یک منطقه، شهر، شهرستان و یا استان را کارساز باشد. در واقع معاونت عمرانی استانداری سبب می‌شود که زیرساخت‌ها قابل دسترسی و کاربردی باشد و از قِبل مدیریت عمرانی است که تحولات آینده و نیازمندی‌های یک استان در نظر گرفته می‌شود. مدیریت عمرانی را قطعاً باید فردی کاربلد، کاردان و دارای تعامل و برنامه به دست بگیرد که بتواند چرخ توسعه و آبادانی را در مسیر درست به نفع جامعه و مردم بچرخاند.
استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل موقعیت سوق‌الجیشی که دارد نسبت به سایر استان‌ها شرایط خاصی دارد. برای کار عمرانی در این استان باید هزار راه نرفته را بروی؛ از معارضات اجتماعی گرفته تا ده‌ها کار تراشیده. مدیریت عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد مرد کهن می‌خواهد. کیامرث حاجی‌زاده چند سالی است که سکان معاونت عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد را به دست گرفته است. شتاب کارهای عمرانی و شرایط حاکم بر پروژه‌های عمرانی گویای درایت و مدیریت کارآ، کارساز و توانمند، در این حوزه است. چند ویژگی مهم حاجی‌زاده سبب شده که معاونت عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر حوزه‌ها متمایز‌تر باشد. پُرکاری، مسلط بر امور، قاطعیت، ارتباط گسترده با مدیران ارشد استانی و کشوری و حضور مرتب و همیشگی در شهرستان‌ها و مناطق مختلف از جمله ویژگی‌های حاجی زاده است.
کمربندی بابامیدان - یاسوج - سمیرم، جاده ملی پاتاوه - دهدشت، پل چهارم بشار، جاده گردشگری یاسوج - سی‌سخت و اکثر راه‌های اصلی استان سال‌ها بود که گرد رکود گرفته بودند با آمدن حاجی‌زاده جان تازه‌ای گرفتند. 
کمربندی بابامیدان-یاسوج-سمیرم که سال‌های سال پروژه‌ای فراموش شده بود با ورود کیامرث حاجی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد جان تازه‌ای گرفت. این ۱۲ کیلومتر جاده، یکی از نقاط پرتردد در استان است که خون بسیاری از هم وطنان و هم استانی‌ها به آن آلوده شده. یکی از جاده‌هایی که همواره مورد توجه رسانه‌ها و احداث آن جزء انتظارات و خواسته‌های مردم بوده است. به دلیل اهمیت استراتژیک، این جاده در ۴ تیرماه ۱۴۰۰ با حضور معاون عمرانی استاندار کلنگ زنی شد. پس از کلنگ زنی، با پیگیری‌هایی پی در پی حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار، این پروژه به پیشرفت بالایی رسیده است.
بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه پاتاوه - دهدشت در ۲ سال اخیر محقق شده است. پروژه بزرگ پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا - سمیرم - بهبهان  است که ارتباط استان‌های جنوب غرب کشور از جمله خوزستان به استان‌های مرکزی ایران برقرار می‌کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان‌های جنوبی و کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید. این پروژه به عنوان یکی از ۹ پروژه مهم راهسازی کشور بوده که نقش راهبردی در توسعه استان دارد و به عنوان یک پروژه طلایی  روند اجرایی آن طی یکسال اخیر شتاب ویژه‌ای گرفت.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص این پروژه گفت: بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه در ۲ سال اخیر محقق شده است، با تلاش‌های صورت گرفته امروز شاهد مراحل پایانی کار هستیم و در همین دولت بخشی از جاده ملی پاتاوه دهدشت به بهره‌برداری خواهد رسید. 
به دلیل اهمیت ویژه راهسازی، بیشترین مسئولان کشوری همواره برای بازدید از پروژه‌های حوزه‌های عمرانی و راهسازی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده‌اند، از طرفی فعالیت‌ها و پیگیری معاون عمرانی استاندار را نمی‌توان نادیده گرفت.
یکی از پروژه‌های مهم استان، پروژه جاده گردشگری یاسوج سی سخت است که فاز دوم آن با حضور معاون اجرایی وقت رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. کیامرث حاجی‌زاده معاون عمرانی استاندار در خصوص این پروژه گفت: این پروژه  ۳۰ کیلومتری که در منطقه سخت گذر و کوهستانی در حال اجرا است، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور برای این پروژه به تصویب رسید.   ۷۹میلیاردتومان این اعتبار تخصیص و جذب شده است و مابقی طی ۲ سال آینده جذب خواهد شد.
پروژه‌های راه‌سازی از جمله استراتژیک‌ترین پروژه‌ها در مسیر توسعه است، تا زمانی که راه‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته نشوند، راه توسعه استان نیز هموار نخواهد شد. معاونت عمرانی استاندار طی چند سال اخیر نقش مهمی در جذب اعتبارات ایفا کرده و در حد مدیر ملی فعالیت داشته است.
حاجی‌زاده با ارتباطات گسترده خود پروژه‌های زیادی را در طول چند سال اخیر مدیریت کرده است و طی مدت گذشته توانست اقتدار را به معاونت عمرانی استانداری برگرداند. از شاخصه‌های یک مدیر موفق توانایی او در ایجاد ارتباطات گسترده با سطوح بالای وزارتی است، و همین شاخصه معاونت عمرانی باعث شده تمام پروژه‌های راه در استان فعال باشند.
کیامرث حاجی‌زاده یکی از کارآمدترین و موفق‌ترین معاونین عمرانی کشور به شمار می‌رود او در این مدت دو سال اندی که در کهگیلویه و بویراحمد حضور داشته، توانسته کارنامه درخشانی از خود به جای بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اره قرار بود یک ماه نشده مشکلات تنگاری دشت روم حل بشه ...الان ۴ماه از اون حرف گذشته پس جی شد؟
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
اره چون راه محل عبور مسافرین هستش ...وبرای دیده شدن فقط راه سازی می کنند ّ ، بابا بس کنین ...
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
گفتار درمانی
چیتاب
Iran, Islamic Republic of
گفتار درمانی
مختار
Iran, Islamic Republic of
جایزه .. را باید ب شما نویسنده این مزخرفات، داد
Iran, Islamic Republic of
تموم شد؟ خیلی تاثیرگذار بود
بویراحمدی
Romania
معاون خیلی کار کردی
تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

تحلیل مشاور رهبر انقلاب از اعتراضات ایران /جنگ هیبریدی بود

کمال خرازی گفت: آنچه در ایران رخ داد یک جنگ هیبریدی بود. که در آن جنگ سیستم خبری و عملیات ...
از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

از انتخابات ۹۸ روشن بود ماجرا تمام شده است

عباس عبدی نوشت: از همان میزان مشارکت در انتخابات مجلس در سال ۹۸ می‌شد حدس زد که دچار ...
حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

حاکمیت اجازه بدهد اصلاح‌طلبان وساطت کنند

اصلاح‌طلبان چگونه می‌توانند در عبور کشور از شرایط کنونی نقش ایفا کنند؟ آیا حاکمیت چنین ...
1