کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

متن ارسالی:

دانشگاه علوم پزشکی را درمان کنید

مهرداد مومنی

19 شهريور 1399 ساعت 15:35

از حکم به معاونت توسعه مدیریت و منابع و برنامه ریزی برا شخصی که خود دانشجوی دکترا در دانشگاه تهران می باشد ( دکترای پزشکی نیاز به حضور تمام وقت در دانشگاه دارد ) تا استعفای روز گذشته یکی از معاونان به دلیل انتقاد و اعتراض به نحوه ی مدیریت رئیس دانشگاه حاکی از وجود بیماری در این متولی اصلی درمان استان است.


متن ارسالی: سابقه آموزش رسمی پزشکی نوین در مملکت ما به اوایل دهه‌ی سی قرن گذشته شمسی و همزمان با آغاز به کار مدرسه دارلفنون بر می‌گردد هرچند که تخصصی شدن آموزش و جدا شدن آموزش این رشته از سایر رشته‌های آموزشی و تشکیل ((مدرسه طب)) به زمانی بیش از شصت سال نیاز داشت اما همواره آموزش و شیوه‌های صحیح بهداشتی _ درمانی از پر چالش ترین و مهمترین اقدامات حیاتی در کشور ما بوده و هست.
دانشگاه علوم پزشکی در هر منطقه علاوه بر وظیفه‌ی آموزش و کادرسازی در راستای ارتقا وضعیت بهداشت و درمان آن منطقه موظف به تجهیز و تسهیل شرایط درمان در مراکز درمانی را نیز به عهده دارد.
از جمله حمایت از پرسنل و نیروی انسانی مراکز درمانی و بهداشتی، تجهیز وسائل مورد نیاز پرسنل ومراکز در جهت خدمت دهی به مراجعین به این مراکز و...  که همه این موارد گفته شده نیاز به در رأس قرار گرفتن تیم مدیریتی قوی، با دانش و پای کار بر مسند ریاست دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد.
اما گویا ریاست بر دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از داشتن چنین شرایطی معاف می‌باشد چرا که تجربه پانزده ماهه سرپرستی رئیس فعلی دانشگاه و عدم توانایی ایشان در مدیریت صحیح و درست منابع انسانی و پتانسیل بهداشتی و درمانی استان حکایت از ضعف مدیریتی و کاردانی ایشان دارد و در اقدامی عجیب حکم سرپرستی وی به ریاست تبدیل وضعیت داد تا وی و تیم مشاورین ایشان عزم خود را برای طی طریق کردن در همان مسیر اشتباه سابق جزم‌تر کنند و اراده‌ی برای رفع اشتباهات و معضلات مدیریتی خود نداشته باشند.
از حکم به معاونت توسعه مدیریت و منابع و برنامه ریزی برای شخصی که خود دانشجوی دکترا در دانشگاه تهران می‌باشد (دکترای پزشکی نیاز به حضور تمام وقت در دانشگاه دارد) تا استعفای روز گذشته یکی از معاونان به دلیل انتقاد و اعتراض به نحوه‌ی مدیریت رئیس دانشگاه حاکی از وجود بیماری در این متولی اصلی درمان استان کهگیلویه و بویراحمد است.
بیماری. که روز به روز علائم و نشانه‌های خود را بیشتر نشان دهد و  بدنه‌ی دانشگاه علوم پزشکی را نحیف‌تر و ضعیف‌تر می‌کند.
اگر مسئولان و مقامات استانی با دقت نظر بهتری نشانه‌های این بیماری را رصد می‌کردند شاید اکنون در چنین وضعیت بحرانی حداقل به لحاظ آمار مبتلا به کرونا نبودیم.
 همان روزهای که کارکنان بیمارستان جلیل یاسوج به عنوان بیمارستان معین استان در رابطه با بیماری کرونا در اوج این همه گیری مجبور به تجمع اعتراضی برای شنیدن حرف‌ها و گلایه‌هایشان از مجموعه مدیریت متولیان امر بهداشت و درمان شدند باید مسئولان و دلسوزان این استان پر زَر، اما محروم حداقل  ریاست دانشگاه علوم پزشکی را بازخواست می‌کردند از وی توضیح و دلیل منطقی چنین اتفاقی را می‌خواستند نه اینکه با آمارسازی، به دور از واقعیت تنها به دنبال اسم و رسم باشند و شرایط برای تبدیل شدن حکم سرپرستی ایشان به ریاست دانشگاه را تسهیل کنند
اینکه چرا و چگونه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به چنین بیماری خطرناکی مبتلا شد.
نیاز به مکتوبه ای جدا دارد اما اینکه چه باید کرد را باید در تیغ تیز جراحی و شاید جداسازی توده بدخیم از بدنه‌ی دانشگاه باید جست و جو کرد.
-----------------------------------------

مهرداد مومنی


کد مطلب: 425361

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/note/425361/دانشگاه-علوم-پزشکی-درمان-کنید

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1