تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۲۵۳۶۱
متن ارسالی:

دانشگاه علوم پزشکی را درمان کنید

مهرداد مومنی
۲۱
۲
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
دانشگاه علوم پزشکی را درمان کنید
کبنا ؛متن ارسالی: سابقه آموزش رسمی پزشکی نوین در مملکت ما به اوایل دهه‌ی سی قرن گذشته شمسی و همزمان با آغاز به کار مدرسه دارلفنون بر می‌گردد هرچند که تخصصی شدن آموزش و جدا شدن آموزش این رشته از سایر رشته‌های آموزشی و تشکیل ((مدرسه طب)) به زمانی بیش از شصت سال نیاز داشت اما همواره آموزش و شیوه‌های صحیح بهداشتی _ درمانی از پر چالش ترین و مهمترین اقدامات حیاتی در کشور ما بوده و هست.
دانشگاه علوم پزشکی در هر منطقه علاوه بر وظیفه‌ی آموزش و کادرسازی در راستای ارتقا وضعیت بهداشت و درمان آن منطقه موظف به تجهیز و تسهیل شرایط درمان در مراکز درمانی را نیز به عهده دارد.
از جمله حمایت از پرسنل و نیروی انسانی مراکز درمانی و بهداشتی، تجهیز وسائل مورد نیاز پرسنل ومراکز در جهت خدمت دهی به مراجعین به این مراکز و...  که همه این موارد گفته شده نیاز به در رأس قرار گرفتن تیم مدیریتی قوی، با دانش و پای کار بر مسند ریاست دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد.
اما گویا ریاست بر دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از داشتن چنین شرایطی معاف می‌باشد چرا که تجربه پانزده ماهه سرپرستی رئیس فعلی دانشگاه و عدم توانایی ایشان در مدیریت صحیح و درست منابع انسانی و پتانسیل بهداشتی و درمانی استان حکایت از ضعف مدیریتی و کاردانی ایشان دارد و در اقدامی عجیب حکم سرپرستی وی به ریاست تبدیل وضعیت داد تا وی و تیم مشاورین ایشان عزم خود را برای طی طریق کردن در همان مسیر اشتباه سابق جزم‌تر کنند و اراده‌ی برای رفع اشتباهات و معضلات مدیریتی خود نداشته باشند.
از حکم به معاونت توسعه مدیریت و منابع و برنامه ریزی برای شخصی که خود دانشجوی دکترا در دانشگاه تهران می‌باشد (دکترای پزشکی نیاز به حضور تمام وقت در دانشگاه دارد) تا استعفای روز گذشته یکی از معاونان به دلیل انتقاد و اعتراض به نحوه‌ی مدیریت رئیس دانشگاه حاکی از وجود بیماری در این متولی اصلی درمان استان کهگیلویه و بویراحمد است.
بیماری. که روز به روز علائم و نشانه‌های خود را بیشتر نشان دهد و  بدنه‌ی دانشگاه علوم پزشکی را نحیف‌تر و ضعیف‌تر می‌کند.
اگر مسئولان و مقامات استانی با دقت نظر بهتری نشانه‌های این بیماری را رصد می‌کردند شاید اکنون در چنین وضعیت بحرانی حداقل به لحاظ آمار مبتلا به کرونا نبودیم.
 همان روزهای که کارکنان بیمارستان جلیل یاسوج به عنوان بیمارستان معین استان در رابطه با بیماری کرونا در اوج این همه گیری مجبور به تجمع اعتراضی برای شنیدن حرف‌ها و گلایه‌هایشان از مجموعه مدیریت متولیان امر بهداشت و درمان شدند باید مسئولان و دلسوزان این استان پر زَر، اما محروم حداقل  ریاست دانشگاه علوم پزشکی را بازخواست می‌کردند از وی توضیح و دلیل منطقی چنین اتفاقی را می‌خواستند نه اینکه با آمارسازی، به دور از واقعیت تنها به دنبال اسم و رسم باشند و شرایط برای تبدیل شدن حکم سرپرستی ایشان به ریاست دانشگاه را تسهیل کنند
اینکه چرا و چگونه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به چنین بیماری خطرناکی مبتلا شد.
نیاز به مکتوبه ای جدا دارد اما اینکه چه باید کرد را باید در تیغ تیز جراحی و شاید جداسازی توده بدخیم از بدنه‌ی دانشگاه باید جست و جو کرد.
-----------------------------------------

مهرداد مومنی
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
برای چی به این راحتی قضاوت نادرست می کنید فقط و فقط باند بازی می کنید و بر علیه دیگران می نویسید مگر با چه زبانی باید با مردم صحبت کنند که عروسی نگیرید و در مراسمات تشیع شرکت نکنید فاصله اجتماعی را رعایت کنید ماسک بزنید بعد دانشگاه علوم پزشکی و کادرش را چون طبق میل و سلیقه سیاسیون عمل نمیکنه زیر سوال می برید کرونا کل کشور است و نتونستن کنترلش کنن عزل و نصب حتما خودشون بهتر توانایی افراد را می شناسند حق الناس یادتون نره فردای قیامت همگی باید پاسخگو باشیم
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هم سرپرست علوم پزشکی و هم بقیه مسیولین به دلیل ضعف و در زمانی که هنوز شناسایی درستی از کرونا در استان نداشتند و آمارهاشون واقعی نبود همه مسولین کشوری را هم به اشتباه انداختند و در بوق و کرنا کردند که کهگیلویه و بویراحمد بهترینه حال آنکه همه می دونیم ماههاست که چند صد نفر از کرونا در استان می میرند و تنها بخشی شناسایی و گزارش می شه که نزدیک صدتاست اما باید چند برابرش کرد تا آمار واقعی باشه یادتون چقدر جوان و میانسال و سالمند در صنوف مختلف طی این چند ماه فوت کردند و اعلام شد مرگ ناگهانی و سکته قلبی؟!
Iran, Islamic Republic of
حق الناس طرفداری مسخره شما از افراد نالایق هست
علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
درود برشما که حق مطلب را ادا کردی.
واقعا دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید درمان میشد که نشد و بلکه روز به روز بیماریش وخیم تر میشود.
Iran, Islamic Republic of
خاوادگی و حیاط خلوت ادم های خاص. اقای استاندار شما باید پاسخگو باشید
Iran, Islamic Republic of
ایکاش یه غیر بومی رییس میشد ما نگران سلامت خود و خانواده هستیم..
محمد
United States
درود بر کبنا که خریدنی نیست و حرف دل مردم را میزند
ما که از دانشگاه علوم پزشکی کلا نا امید شدیم وقتی با انتقادات و پیشنهادات به شکل خوبی برخورد نمی شود
خانوادخانواده
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما با این قلم . همشون واقعیته استاندار فک کنم اسیر اصطلاحات سلمبه و قلمبه . شده و فکر می کنه خیلی کار بلده .به قرآن دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تو بدترین شرایط مدیریتی در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد به سر می‌برد ولی............ عاقلان دانند
رضا
Iran, Islamic Republic of

معلومه که خیلی حالت گرفته شده احتمالا حق مدیریتت رو از دست دادی
اتابک
Iran, Islamic Republic of

یعنی تو این استان پزشک نیست جز برادران یزدانپناه!!!
مسئولان استانی چرا جوابگو نیستند
جناب یزدان پناه تشکیل داده این آقا تمامی پست های مدیریتی رو تقسیم کرده یعنی هیچ شخصی جز این چندتا برادر توانایی مدیریت ندارند
این آقایون اگر واقعا توانایی داشتند چرا هیچکدوم در زمان مدیران قبلی سمت نداشتن اما حالا اومده با شانتاژ ....
کشاورزشوشتی
Iran, Islamic Republic of
شده فقط زدن حکم جدید وهرروز تغییر مدیران وعدم رضایت کادر درمان ونابسامانی استاندارهم اقتدار لازم جهت برخورد نه تنها با دانشگاه باسایر مدیران ناکارامد.
Iran, Islamic Republic of
بیمار را درمان کنید. .رییس بهداشت شهید دامیده پسر عمو محمد یزدان پناه‌.مشاور برادر یزدان پناه‌.مشاور پسرخاله دکتر وفایی
Iran, Islamic Republic of
حال و روز شهرستانها را دیگه نگو از مدیران شبکه ها بگیر تا معاونین
علی
Iran, Islamic Republic of
یه شهرکوچک را مدیریت کنه امار کرونا هر روز میره بالا بدرد چه میخوره فقط بلده حرف بزنه
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه سازمان بازرسی
1- چرا رییس دانشگاه برخلاف قانون دو نفر از معاونین اش (//) دانشجوست
۲- چرا معاونین مذکور تمام وقتی می گیرند.
کارمند شبکه
Iran, Islamic Republic of
واقعا اوضاع بی تدبیری و سوء مدیریت در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیداد میکنه!
در هفته گذشته در شبکه بهداشت گچساران و هنگام غروب ، خانم ظریفی که حدود ۱۰ سال در واحد توسعه کار میکرد و بسیار و در حد عالی هم انجام وظیفه مینمود، بصورت کودتا او را برکنار و فردی که حتی یک روز سابقه کار اجرایی و اداری در چنین واحد مهمی نداشته ، جایگزین ایشان شده است!!!
بعنوان ی کارمندان با سابقه شرمنده وجود و حضور چنین مدیرانی در بدنه شبکه بهداشت گچساران هستم 😖😢😢
Iran, Islamic Republic of
تا امثال ادمای مثل///و هم پیاله هایش باشند مطمئنا روی ارامش نخواهد دید اینا عامل بدبختی پرسنل هستن کسی که فقط بفکر فیش حقوقی و اوامر هست نمیتونه دلسوز و کارگشای پرسنل باشه
مردم
Iran, Islamic Republic of
فقط زمانی که به خودمان دروغ نگوییم مشکلات حل میشود مسولین شبکه گچساران مستقل عمل میکنند و اوضاع امروزی گچساران حاصل مدیریت این سه چهار نفر است همه کارمندان شبکه و بیمارستان و مراکز و مردم و بیماران هم این را میدانند
کارشناس ستاد دانشگاه
United States
متاسفم که با اطلاعات غلط عقده گشایی میکنید..
اولا معاون توسعه رشته ی تحصیلیش پرستاری هست و نه پزشکی.و تمام وقت نیست.
دوما بیشترین مقاومت دربرابر انتصابات سیاسی رو دکتر یزدانپناه داشته.البته نمیشه صددرصد از انتصابات جهت دار
حتی در دوره ی ایشون جلوگیری کرد.
سوما معاون درمان یک فرد غیرسیاسی است که بدلیل مشکلات شخصی محدودیتهایی برای خدمت داره که علیرغم این مشکلات در حال ادامه ی خدمت در معاونت درمان هست...لطفا زود جوگیر نشوید و گناه خود را بیشتر نکنید..
با اطلاع
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز طبق مصوبه دو سال پیش شورای عالی انقلاب فرهنگی معاونین دانشگاه باید حداقل استادیار باشند یعنی متخصص به بالا که متاسفانه سه نفر از معاونین دانشگاه شرایط لازم را ندارند و این تخلف آشکار است.
Iran, Islamic Republic of
غیر حضوری
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1